Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към осигуряване на подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа на територията на общината, както и разширяване на възможностите за предоставяне на социални и интегрирани здравно-социални услуги. Предвидените дейности по проекта ще обхванат минимум 35 лица, представители на целевата група - възрастни в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания.
Настоящият проект ще надгради реализираните дейности и постигнатите резултати по успешно изпълнените проекти на общината по процедури "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания" и "Патронажна грижа +", като за представителите на целевите групи ще бъде осигурена подкрепа чрез реализиране на следните дейности:
- предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа;
- доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги със средства на потребителите;
- предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания.
Осъществяването на тези дейности ще бъде реализирано чрез сформиране на екип от специалисти като домашни помощници, медицинско лице, психолог и снабдител, които ще предоставят услугата в зависимост от индивидуалните нужди на лицата, идентифицирани на база извършена оценка на потребностите. Назначените лица ще бъдат подкрепени чрез осигуряване на необходимото за изпълнение на дейността им обучение /въвеждащо/надграждащо/, както и чрез провеждане на регулярна супервизия. Предоставянето на услугите ще бъде подпомогнато чрез осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите по домовете на лицата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на грижа в дома: Обхваща следните дейности, с които ще бъдат обхванати минимум 35 лица,представители на целевата група - възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа; доставка на храна, хранителни продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); предоставяне на лицата от целевата група на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации с диетолог и др. специалисти при необходимост. Освен това се предвижда осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Дейността ще стартира с едномесечна подготовка за предоставяне на услугите на лицата в домовете им, като през този период ще бъде извършена оценка на кандидатите за персонал и на кандидатите за потребители от Екипа за управление на услугата, състоящ се от 1 щ.бр. "Сътрудник-социална работа" и 1/2 бр. "Координатор". Извършването на индивидуална оценка на потребностите на потенциалните потребители на услугата, за удовлетворяване на конкретните им нужди ще включват оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способността му за справяне с ежедневни дейности, интереси и социална активност, условия на живот, рискове, допълнителни потребности и други. В резултат на направената оценка на потребностите, на всеки потребител ще бъдат предложени конкретни услуги в зависимост от индивидуалните му нужди. За лицата ще бъде проследявано условието за недопускане на двойно финансиране. Услугите ще обхващат потребители от всички населени места на общината. Предоставянето на грижата в дома ще се осъществява по график от екип състоящ се от 1/2 щ.бр. здравен специалист - "фелдшер", 1/2 щ.бр. "снабдител" и 9 щ.бр. "домашен помощник". За снабдителя ще има изискване да притежава свидетелство за управление на МПС с цел адекватно и навременно обслужване на потребителите заявили доставка на хранителни продукти, доставка на лекарства, заплащане на битови сметки и административни услуги (със собствени средства на потребителите). Графикът на снабдителя ще бъди съобразен с местоживеенето на потребителите - отдалеченост, честота на посещения и др. Тъй като общината не разполага с развита междуселищна мрежа за обществен транспорт, персонала ще използва служебен автомобил на Общинска администрация. При превоза на персонала - до и от дома на потребител ще се спазва принципа за най-икономичен маршрут. След сключване на договори с лицата, предоставящи услугите, за тях ще бъде проведено обучение, в случай че същите не са преминали подобно обучение по друг проект. В дейностите е включена и психологическа подкрепа, която ще се реализира чрез наемане на 1 бр. "психолог" на граждански договор, който ще предоставя до 25 часа месечно психологическа подкрепа, като същия ще извършва и супервизия на персонала, която ще бъде на всеки 6 месеца (два пъти за периода на проекта). Ще бъдат осигурени лични предпазни средства и работно облекло на наетия персонал. По проекта се предвижда да се предоставят SIM-карти на домашните помощници и на снабдителя, с цел оказване на своевременна помощ от страна на персонала при извършването на планираните дейности.Контролът върху спазването на графика, неговата промяна, включването на нови лица и отпадането на други, мониторинг върху предоставянето на услугата ще се осъществява от екип за управление на услугата. Услугата "Грижа в дома" ще бъде предоставяна, съгласно приета от Общински съвет "Методика за предоставяне на интегрирана здравно-социална услуга "Грижа в дома".За наетия персонал по проекта ще бъде сключен договор с трудова медицина. 384 628.22 206 380.54

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.