Организация и управление на проект "Академия за толерантност, творчество и успех": Дейност "Организация и управление на проекта" има за цел да създаде възможно най-добри условия за правилно планиране и успешно реализиране на всички предвидени мерки за постигане на образователна интеграция на учениците от целевата група. За постигане на ефективно изпълнение на проекта кандидатът се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Цялостната грижа за изпълнението на планираните дейности ще поеме екипът на проекта, който включва:
- ръководител на проекта -1 -Ръководи цялостното изпълнение на планираните дейности съгласно план-графика; отговаря за работата на останалите членове на екипа; координира отношенията с между водещата организация и партньорите;, възлага задачи и контролира изпълнението на дейността на всички ангажирани с изпълнението на отделните дейности; координира изготвянето на междинни и заключителни отчети по проекта и осъществява официалната комуникация с представители на програмата. Поема отговорност за реализиране на тръжни процедури при пълно спазване на законови норми.
- счетоводител-1 - Отговаря за изрядна финансова отчетност и документация на разходите по проекта; съхранява първичните счетоводни документи; изготвя финансовите отчети и необходимите финансово-счетоводни справки по проекта. Организира изпълнението на необходимите тръжни процедури и закупуване на планираните консумативи и материали.
- администратор на проекта-1-Задачите на администратора се свеждат до подпомагане работата на всички експерти и специалисти, изпълняващи конкретни задачи при реализиране на проекта. Подпомага Ръководителя на проекта при изготвянето на отчетите по проекта. Отговаря за ефективната връзка с партньорските организации. Контролира присъствието на учениците от целевата група в планираните по проекта дейности за интегриране.
- асистент на проекта - 1 - Подпомага администратора при разработване на месечните графици и контролира тяхното изпълнение. Подпомага счетоводителя при избор на доставчици, организиране и доставка на материали и оборудване.Съставя и съхранява приемо - предавателни протоколи.Подготвя междинните и окончателния технически отчети по проекта. Координира изпълнението на мерките за информираност и публичност. Подпомага организирането на транспорта на учениците. |
10 460.00
|
8 179.35
|
Оформяне на зелени кътове за отдих в училищния двор на ПГЛПЕХТ-Ямбол: Учениците от ПГЛПЕХТ-Ямбол прекарват голяма част от времето си в училище, затова създаването на естетическа образователна среда е важен фактор за тяхното привличане и задържане в училище. В двора на гимназията има изградени пейки, които не се използват поради това, че по-голяма част от тях са разрушени. След направено проучване и обсъждане с учениците, решихме те да бъдат доизградени и озеленени. Така ще се превърнат в едно приятно място за отдих и провеждане на часове на открито. Предвиждаме озеленяване и поставяне на 6 броя пейки в предната част на двора.Ще използваме вечнозелени декоративни храсти под формата на жив плет. В близост до тях предлагаме изграждане на ефектни композиции от цветни алеи, разположени предимно по периферията на асфалтираната част на двора.
Използването на красиво съчетани цветя, треви, храсти и полухрасти, ще създадат една невероятна природна среда. Дейността цели да обедини усилията на родители, учители, ученици и общественост за подобряване на средата, в която учениците от ПГЛПЕХТ-Ямбол учат, спортуват и почиват. Благоустрояването на училищния двор ще допринесе за опазване, подобряване и естетизация на училищната среда. Ще създаде по-добри условия за работа и почивка на учащите се, учителите и помощния персонал. Чрез реализиране на дейността по проекта учениците ще придобият знания, умения и навици, свързани с разбирането на важността на опазването на околната среда и грижата за нея. Дейността ще бъде подпомагана от специалист по ландшафтна архитектура от Община Ямбол при избора на подходящи растителни видове, цветя и пейки за двора на училището. Ще направим снимки преди, по време и след оформянето на зелените кътове за отдих в училищния двор. |
2 135.09
|
2 135.10
|
Организиран транспорт на учениците от ромските махали в с.Завой, с. Веселиново и гр.Ямбол до ПГЛПЕХТ и обратно: През последните две години значително се повиши броя на учениците от ромски произход, продължаващи образованието си в гимназиална степен в нашето училище, в предвид привлекателността на предлаганите професии. Възниква необходимостта от организиран транспорт за учениците от ромските махали, за да имат равен шанс и да се подобри достъпът им до образование. Към настоящия момент 40 ученици от ромските махали на с. Завой и с. Веселиново и близо 50 ученици от ромската махала на гр. Ямбол, пътуват до гимназията, която се намира далече от тяхното местоживеене.
При проведено анкетно проучване в началото на учебната година от педагогическия съветник на ПГЛПЕХТ-Ямбол и анализиране на резултатите, са изведени два основни проблема – транспортът на учениците от ромската махала на гр. Ямбол, с.Завой и с. Веселиново до гимназията и страховете и притесненията на родителите за безопасното придвижване до училище, предвид отдалечеността на гимназията.
Придвижването на учениците до училище се превръща във все по-сериозен проблем за целия колектив и води до нередовно посещение на учебни занятия, поради ниския социален статус на учениците и затрудненото материално положение на семействата. Друг съществен проблем са притесненията на родителите и безпокойството им за безопасното придвижване до гимназията и страха от открадване. Това са причините и за отпадане на част от учениците от образователната система. Държавното законодателство на Република България не е предвидило осигуряване на транспорт за учениците, продължаващи обучението си в средна степен на образование. Това е основна причина учениците от ромски произход да не продължат обучението си след основно образование.
С осигуряването на организиран транспорт от ромските махали значително ще повишим броя на учениците, продължаващи образованието си в средна степен и ще намалим отпадането им от училище. Дейността е насочена към осигуряване на организиран транспорт за най-големите групи ученици в гимназията, които живеят в ромските махали на с.Завой, с. Веселиново и гр. Ямбол до ПГЛПЕХТ и обратно / 40 ученици от с.Завой и с. Веселиново и 50 ученици от гр.Ямбол/. По този начин ще сведем до минимум притесненията на родителите за безопасното придвижване на техните деца до училище и обратно. Това ще доведе до редовно посещение на всички часове от седмичното разписание.
Предвиждаме да бъде организиран транспорт на учениците през октомври-юни - общо 9 месеца. Ще бъдат осигурени два автобуса с направления, както следва: ПГЛПЕХТ-Ямбол - с.Завой - с. Веселиново - ПГЛПЕХТ-Ямбол и втори автобус с направление ромска махала на гр.Ямбол- ПГЛПЕХТ-Ямбол и обратно.
За изпълнението на дейността ще ангажираме учителите от ПГЛПЕХТ-Ямбол, които по предварително изготвен график ще придружават всекидневно организирания транспорт за учениците, с което ще гарантираме безопасното придвижване и сигурността на нашите ученици. Назначеният по проекта медиатор, всекидневно ще организира придвижването и изчакването на учениците на автобуса и превозването им до ПГЛПЕХТ-Ямбол и обратно. |
21 418.56
|
21 168.00
|
Формиране, организиране и провеждане на СИП "Фолклор на етносите": Към настоящия момент в ПГЛПЕХТ-Ямбол няма сформиран СИП "Фолклор на етносите", поради недостиг на средства от бюджета на гимназията за финансиране на такава дейност. Увеличаващият се брой ученици от ромски произход в гимназията, необходимостта от формиране на етническа толерантност, търпимост и солидарност между различните етноси извежда необходимостта от въвеждането на СИП "Фолклор на етносите".
Изучаването на културата на етническите общности в извънкласна дейност е в пряка връзка с Областната стратегия за интеграция на ромите в област Ямбол 2012-2020 г. и с Плана за действие на Община Ямбол в изпълнение на Областна стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение, живеещи в сходна на ромите ситуация 2012-2020 г.
Тази дейност ще даде възможност да бъде опознат богатият фолклорен свят на ромите, да се видят сходствата между ромския фолклор и фолклора на другите етноси. Чрез тази дейност си поставяме основна цел привличане и задържане на учениците от ромски произход в училище, реално въвеждане на мултикултурни елементи в учебната програма, активно ангажиране на ромските родители в дейности, свързани с училището и преодоляване на предразсъдъците спрямо ромите.
В тази дейност ще бъдат включени 15 ученици от ПГЛПЕХТ-Ямбол от 9 до 11 клас и групата ще има хетерогенен състав. При формирането на групата ще използваме информацията от проведената анкета в началото на годината за интересите, талантите, желанията и уменията на учениците. За изпълнение на дейността ще бъде назначен един ръководител с опит при провеждане на такива дейности, който вече е преминал специализирано обучение за СИП "Фолклор на етносите" към ЦМЕДТ "Амалипе".
Занятията ще се изпълняват в продължение на 9 месеца по два часа седмично /72 часа/. Ще бъдат направени присъствени дневници, в които ще се отразяват темите за всяко занятие и присъствието на учениците срещу подпис. За отсъствие на ученик от групата ще се изисква представяне на медицински документ или бележка от родител за причините.
Занятията по СИП "Фолклор на етносите" ще бъдат насочени към наблюдаване, разучаване и усвояване на български, ромски и турски песни и танци, което ще доведе до взаимно опознаване на историята, бита, религията и традицията на ромите. Ще се търсят допирните точки между ромския и българския фолклор. Ще се разучават традиционни песни и танци, с цел изграждане у учениците на нравствени и естетически ценности. По време на занятията ще се използват интерактивни техники, които да провокират ученическата активност и интерес и ще водят до учене чрез забавление, положителни емоции и повишаване активността на учениците в училищния живот и учебния процес.
Ще бъде обособен специален кът в голямото фоайе на гимназията, в който ще се провеждат занятията. Той ще бъде организиран по нетрадиционен начин с черги, рогозки, ромски и български носии и битови предмети. За обособяването на този кът ще се включат родители, ученици и учители с лично дарени предмети. |
3 424.00
|
3 146.98
|
Формиране, организиране и провеждане на две ръкоделници "Сътвори вълшебство" и "Прекрасности за всички": Учениците от ромски произход в ПГЛПЕХТ-Ямбол с удоволствие и желание се включват активно в организираните творчески инициативи на гимназията при изработване на украса за различни празници, конкурси и състезания.
Чрез дейността си поставяме за цел да поощрим развитието на индивидуалните способности и таланти на ромските ученици да изработват и представят предмети, аксесоари и художествени творби. Да направим училището по-привлекателно и желано място за тях, което ще допринесе за намаляване отпадането им от образователната система и ще насърчи продължаващото им образование в гимназиална степен.
Създаването на две ръкоделница "Сътвори вълшебство" и "Прекрасности за всички" ще бъдат насочено към 30 ученици / 2 хетерогенни групи по 15 ученици/ от ромски произход от 9 до 11 клас, които проявяват интерес към ръчно изработени изделия и имат творческо въображение и фантазия. Участието им в такива дейности е важна предпоставка за задържането им училище и мотивирането им за участие в образователния процес и завършване на средно образование. В работата на двете ръкоделници ще поканим да се включат и родители, които заедно със своите деца ще творят и ще бъдат част от училищния живот.
Дейността на ръкоделниците ще включва изработване на изделия от естествени и отпадъчни материали/ гривни, колиета, аксесоари, моливници, вази, кошници/ за различни празници /Коледа, ромска Нова година, Великден, 1-ви март, 8-ми март и др./ в продължение на 9 месеца по два часа седмично. Ще бъдат направени присъствени дневници, в които ще се отразяват темите за всяко занятие и присъствието на учениците срещу подпис. За отсъствие на ученик от групата ще се изисква представяне на медицински документ или бележка от родител за причините.
За изпълнение на дейността ще бъдат назначени двама ръководители от ПГЛПЕХТ-Ямбол с опит и умения в организирането и провеждането на подобни дейности. За представяне дейността на ръкоделниците ще бъдат изготвени две арт изложби, а след приключване на дейността им и на виртуална арт галерия, публикувана в уеб пространството.
За изпълнение на дейността ще бъдат закупени следните материали на обща стойност 6267.20 лв.
- декупажна хартия - 10 бр*4.79 лв.
- лепило за декупаж и лак - 5 бр.*5.99 лв.
- ножици - 15 бр*3.00 лв.
- боя акрилна 15мл. - 20бр. различни цветове*2.99 лв.
- боя акрилна 15 мл. - 6 бр. златен, сребърен и черен металик*3.99лв.
- четки за рисуване - 15 бр.*2.80 лв.
- кристалчета, различни форми - 5 оп.*2 лв.
- цветен спрей акрилен - 5*11.99 лв.
- кожа - 2кв.м*35 лв.
- мъниста брокатни - 10 оп.*2 лв.
- мъниста дървени - 10 оп.*2 лв.
- мъниста обикновени - 10 оп.*1.20 лв.
- хартия-цветна -2п.х50л.*3.99лв.
- картон цветен - 30бр.*1.60 лв.
- инструменти за квилинг/двустранен/-5 бр.*4.20 лв.
- материали за квилинг-10 бр.*1.70 лв.
- квилинг шаблон - 10 бр.*3.20 лв.
- напукващ медиум - 5 бр.*4.50 лв.
- пистолет за топло лепене-5 бр.*9.70 лв.
- силиконови пръчки за топло лепене - 30бр.*0.90 ст.
- перфоратор за декорации/пънчове/ - 5 бр.*11.50 лв.
- пънч фриз - 5* 16.70 лв.
- елементи за бижута - 10 оп./различни/*2.00 лв.
- канап-цветен креатив - 1 комплект/10цвята*30м./*53 лв.
- канап хартиен натурален - 2 оп*50м.*5.70 лв.
- сребърна тел на руло /5м./*1.70 лв.
- стелажи за съхраняване на изработените изделия
- стативи - 4бр.*100 лв.
- работни маси / по 7 за всяка работилница/-14 бр.*230 лв.
- кутии за съхранени на пособия и инструменти за работа и материали-6 бр.*33 лв.
- 4 коркови дъски* 70 лв.
Посочените цени в бюджета на проекта за закупуване на посочените материали са съгласно предварително проведено пазарно проучване.
В бюджета на проекта е заложено възнаграждение на 2 ръководител* 9 месеца *4седмици*2 часа *15 лева*20%= 2 592.00 лв. |
8 859.20
|
8 644.16
|
Създаване, организиране и провеждане на дискусионно студио "Говори с мен": Голяма част от учениците в ПГЛПЕХТ-Ямбол изпитват затруднения при комуникация, поради това, че българския език не е майчин за тях. Съвременните тийнейджъри, включително и тези от ромски произход, се вълнуват от редица проблеми, свързани с тяхното израстване, които трудно споделят в семейството. Необходима е подкрепа и възможност да обсъждат въпроси, които ги вълнуват в една по-различна среда и в присъствие на учител-специалист.
Чрез тази дейност си поставяме като основна цел, подпомагане на интеграцията,задържането и включването на учениците в образователната система и процеса на учене, повишаване информираността по въпросите за брака и семейството, привличане на родителите като активни участници при работата с техните деца в училище, създаване и развитие на механизми за партньорство и взаимопомощ с различни институции. Ще се стремим към:
• Провокиране на интереса и мотивацията на учениците към образованието, откриване на техните силни страни и ресурси.
• Промяна на нагласите и стереотипното мислене, извеждане на отговорността към личната реализация като ценност и средство за успех в живота.
•Изграждане на умения за работа в екип, нови начини за взаимодействие между родителите и техните деца.
•Включване в различни дейности на ученици и родители за повишаване на социалния и познавателен опит.
•Предоставяне на пространство и възможност за изслушване, споделяне и обсъждане на различни проблеми на учениците и техните семейства.
•Откриване на нови социални перспективи и контакти – сътрудничество с институции за повишаване качеството на образование и развитие на учениците.
Дейността е насочена към учениците от ромски произход (хетерогенна група), които в голямата си част са застрашени от отпадане от училище. В дейността ще участват и родители (майки и бащи) при разглеждане на теми, свързани с взаимоотношенията родители-деца. Това е важно условие за подобряване на диалога между ученици, родители и учители. Дискусионното студио "Говори с мен" ще стартира с провеждане на открит урок на тема „Моите права и задължения в училище”.
Друг важен момент от него ще бъдат ролевите игри и дебати, в които ще вземат участие родители и ученици, като идеята е родителите да споделят своя опит, да отправят послание към учениците, които от своя страна също да изразят своето мнение и позиция по разглежданите теми. Учениците ще се запознаят с институциите и службите в гр. Ямбол и как те могат да им бъдат полезни.
Финалната тема ще бъде кръгла маса, на която да бъдат изведени ползите от дискусионното студио. На нея ще бъдат поканени да вземат участие, представители от Общината, други училища, общността.
Дейността ще бъде ръководена от учителя по философски цикъл на ПГЛПЕХТ-Ямбол, с квалификация и опит в ръководене на такива дейности, комуникативен, ползващ се с доверието на ученици и родители. По време на занятията ще бъдат прилагани иновативни методи, ролеви и ситуационни игри, ще бъдат решавани различни казуси. Учениците ще работят по групи, ще изработват постери, ще търсят решения на поставени проблеми.
Дейността ще бъде подпомагана от Община Ямбол. В дейността на дискусионно студио "Говори с мен" ще бъдат включени и лектори от Местната комисия за борба с противообществени прояви към Община Ямбол, Българския червен кръст за теми, свързани със здравно образование и въпроси за брака и семейството. |
2 101.70
|
2 093.18
|
Създаване, организиране и провеждане на творчески театрален клуб "Провокация": За учениците от ромски произход е от изключително значение участието, включването в разнообразни дейности, динамиката на училищното ежедневие. Те имат нужда да усетят, да преживеят, да докоснат образователния процес. Ромските ученици са изключително темпераментни, с богата душевност и много артистични. Чрез вдъхновението на сценичната игра искаме да спечелим учениците, да подобрим езиковите им умения, да се създадат по-гъвкави форми на обучение за учениците чрез неформално учене и така да намалим отпадането им от училище.
Чрез дейността си поставяме за цел да:
1. възпитаме творчески и активни личности - учениците ще работят в екип, ще се учат на ред, дисциплина, отговорност;
2. развитие на въображение, умения и творчески способности чрез различни подготвителни упражнения /пантомима, разиграване на отделни ситуации, даване възможност за избор на костюми, предложения за елементи на декора, създаване на ситуация на внезапната изненада в играта/;
3. упражняване на дикция и правоговор - формата на театралното изкуство дава възможности за създаване на езиково пространство, пренесено от реални житейски ситуации;
4. повишаване на самооценката и самоувереността;
5. обогатяване на речниковия запас;
6. придобиване и развитие на комплекс от качества : навици за колективно творчество и умения за работа в екип, навици за изразяване и съпреживяване, навици за диалогично поведение, които могат да се пренесат в реални битови ситуации.
Всичко това ще доведе до развиване на допълнителни знания и умения и в останалите области, заложени в учебните програми и повишаване качеството на образователния процес.
Дейността е насочена към ученици, които притежават артистични наклонности и имат желание за изява. Учениците ще разиграват различни театрални етюди, ще усвояват сценични техники и ще подготвят и представят пред публика една театрална постановка.
Дейността ще бъде ръководена от учителя по Български език и литература в ПГЛПЕХТ-Ямбол, който има опит в поставянето на ученически постановки. Участието в процеса на разработване на театралните етюди ще даде възможност на учениците и ръководителя да опознае характеристики и особености на личността на другите, които до този момент са били непознати. Ще се създадат условия за подкрепа, разрушаване на комуникативни бариери, вземане на самостоятелни решения, творческо и креативно мислене, придобиване на умения за анализ и обективна оценка на работата, поведението и отношението на другите в групата. Ще се създаде приятна, весела, емоционална, динамична настройка на сътрудничество, приятелство и партньорство.
За изпълнението на дейността ще си партнираме с Община Ямбол за предоставяне на сценични костюми, декори и сцена за учениците в театралния клуб, за което няма да е необходимо закупуване на материали. |
2 049.94
|
2 041.42
|
Формиране, организиране и провеждане на на клуб "Традиции и обичаи на етносите": Учителската колегия полага изключителни усилия за привличането на учениците от етническите малцинства и техните родители за приобщаването им към училищния живот. С тези часове целим привличане и задържане на ромските ученици в училище, както и запазване на тяхната културна и етническа идентичност. Именно с часовете за извънкласна дейност «Традиции и обичаи на етносите» се разширяват слабо застъпените мултикултурни елементи в учебното съдържание и учениците да приемат училището като място за всички.
В тази дейност ще бъдат включени 15 ученици от ПГЛПЕХТ-Ямбол от 9 до 11 клас и групата ще има хетерогенен състав. При формирането на групата ще използваме информацията от проведената анкета в началото на годината за интересите, талантите, желанията и уменията на учениците. За изпълнение на дейността ще бъде назначен един ръководител, който има богат опит в организиране на такива дейности, ръководител е на кукерска група в с.Веселиново, общ. Тунджа.. Занятията ще се изпълняват в продължение на 9 месеца по два часа седмично /72 часа/. Ще бъдат направени присъствени дневници, в които ще се отразяват темите за всяко занятие и присъствието на учениците срещу подпис. За отсъствие на ученик от групата ще се изисква представяне на медицински документ или бележка от родител за причините.
Занятията на клуб "Традиции и обичаи на етносите" ще бъдат насочени към разучаване и пресъздаване на български, ромски и турски традиции и обичаи, което ще доведе до взаимно опознаване на историята, бита, религията и традицията на различните етноси. Ще се търсят допирните точки между ромския и българския фолклор. Ще се пресъздават традиции и обичаи, с цел изграждане у учениците на нравствени и естетически ценности.Те ще бъдат представяни по случай Коледа, Василица/ Банго Васил/ , 8 април-Международния ден на ромите , Великден, Гергьовден, 24 май
По време на занятията ще се използват интерактивни техники, които да провокират ученическата активност и интерес и ще водят до учене чрез забавление, положителни емоции и повишаване активността на учениците в училищния живот и учебния процес. На занятията на клуб „Традиции и обичаи на етносите“ ще бъдат канени и родители, които да разказват за начина, по който отбелязват различни празници и обичаи. Ще бъде обособен специален кът в голямото фоайе на гимназията в който ще се провеждат занятията. Той ще бъде организиран по нетрадиционен начин с черги, рогозки, ромски и български носии и битови предмети. За обособяването на този кът ще се включат родители, ученици и учители с лично дарени предмети. |
4 046.00
|
4 037.47
|
Организиране и провеждане на вълнуващо лятно приключилище в гр. Трявна: Ще проведем вълнуващо 4 дневно лятно приключилище в гр. Трявна с учениците от целевата група, което ще даде възможност на учениците да бъдат поставени в една различна неформална среда, да бъдат заедно, да общуват помежду си, да прекарат времето си по по-забавен и интересен начин, като в същото време ще учат и усвояват нови знания и умения.
Чрез дейността си поставяме като основна цел повишаване мотивацията на учениците от ромски произход за учене, взаимно опознаване и възпитание в дух на толерантност и взаимопомощ. В лятното приключище ще се включат 90 ученици от ромски произход /целева група/, обучаващи се в ПГЛПЕХТ- Ямбол, 10 преподаватели / 9 учители и ръководител на проекта/ от гимназията и медиаторът.
Програмата ще включва работа по ателиета и клубове, общи занимания с цялата група, посещения на музеи, посещения на улицата на занаятите в гр. Трявна, различни ситуационни игри, спортни игри и забавления / по приложена програма за лятно приключилище/. Учениците от театралното студио ще разучат скеч, свързан с толерантността между етносите, който ще представят в края на лятното приключилище. Дейността на дискусионния клуб ще обхваща обсъждане на теми, като: "Пътя на бежанците", "Как ще се справим с живота", "Предай своя опит - връстници обучават връстници", "Младежка работилница" и прожекция на филм "Източни пиеси". Учениците от СИП "Фолклор на етносите" ще разучат традиционен ромски танц и българско хоро, които ще представят като "надиграване" в последния ден от лятното училище. Творческите ръкоделници ще изработят сувенири, които ще бъдат награден фонд и спомен от лятното училище за всички участници. Участниците от клуб "Традиции и обичаи на етносите" ще подготвят характерен български и ромски обичай, които ще представят в последния модул от лятното приключилище.
Така учениците ще се заредят с творчески идеи, положителни емоции, които ще ги стимулират и за подобни изяви в бъдеще време. Ще споделят наученото и преживяно със своите съученици, родители, приятели от общността.
Изготвянето на документацията и представянето й в РИО-Ямбол ще бъде възложена на експерта административни дейности, който ще подготви и сертификтите за участие в лятното приключилище. |
23 018.20
|
22 842.76
|
Посещение на Архитектурно-музейния резерват "Царевец", улицата на занаятите "Самоводската чаршия", Сарафкината къща/музей на родния бит/, Регионален исторически музей в гр. Велико Търново - двудневна екскурзия: Чрез дейността си поставяме за цел подпомагане на учениците от ромски произход, обучаващи се в ПГЛПЕХТ-Ямбол да обогатят своята култура, да разширят мирогледа си, да натрупат впечатления извън техния социум, да подобрят комуникативните умения помежду си и с околните. Да се интегрират в различни типове общества, да опознаят културни богатства и нови хоризонти. Да осъществят нови запознанства и приятелства.
В организираната двудневна екскурзия ще вземат участие 90 ученици от целевата група/ включително и 30 застрашени от отпадане/, медиаторът и 9 учители. Разглеждайки всички забележителности и запознавайки се с паметни моменти за града, целим да поставим младите хора във фокуса на новостта, да съпреживеят една културна епоха и да оценят важността на познанията.
Времето, прекарано извън тяхното населено място и общността им, ще ги сплоти и обедини около идеята, колко е важно да сме образовани, да желаем да научаваме нови неща и да имаме съвременно и глобално мислене. Програмата и дейностите планирани по време на престоя на учениците в гр. Велико Търново, ще бъдат насочени към посещение на различни културно – исторически забележителности - Архитектурно-музейния резерват "Царевец", улицата на занаятите "Самоводската чаршия", Сарафкината къща/музей на родния бит/, Регионален исторически музей.
Ще бъде проведено състезание “Аз познавам историята, традициите и културата“, което ще подобри комуникативните умения на учениците и възможностите им да реагират бързо и адекватно, за да покажат своите знания. Планираното състезание ще провери какво учениците са научили от видяното и какво ще предадат на своите съученици, връщайки се в училищна среда. Разширявайки своя мироглед, младите хора още повече ще осъзнаят и възприемат възможностите, които им предлага образованието, защото училището е домът на бъдещето.
Техническото лице по проекта ще изготви документацията за провеждане на екскурзията /списъци, инструктажи, заповеди/, ще я съгласува с ръководителя на проекта и представи в РИО-Ямбол. |
10 337.20
|
10 123.00
|
Посещение на ромски фестивал "Отворено сърце" в гр. Велико Търново: През месец юни ще организираме и осъществим двудневно посещение на фестивала „Отворено сърце" с учениците от СИП "Фолклор на етносите" и клуб "Традиции и обичаи на етносите".
Фестивалът "Отворено сърце" е една добра практика за мотивация на ромските ученици от различните етнически групи да представят пред широката публика своите традиции и пъстротата на родния фолклор, като в същото време той е стимул да постигат по-добри резултати и успехи в училище. Този фестивал е възможност учениците да се срещнат със свои връстници от други градове и други държави, да общуват с тях, да обменят идеи, което ще ги мотивира да се развиват, да научават нови неща, ще ги стимулира да продължат своето образование.
Ще възпита у тях дух на толерантност и разбиране за богатството на фолклора и културата на другите етноси. Събраните впечатление и идеи ще бъдат използвани в бъдеще за продължаване дейността на СИП "Фолклор на етносите" в нашата гимназия. Учениците ще бъдат придружавани от ръководителите на клубовете и медиатора на проекта. Със събрания снимков материал от фестивала ще бъде изработен филм от двама ученици, представители на групите, посетили фестивала с помощта на учителя по информатика. Филмът ще бъде представен на родителите от родителския клуб и на всички останали ученици в часа на класа с цел запознаване с възможностите за изява на учениците от различните етноси, които предлага фестивалът "Отворено сърце".
Учениците от ПГЛПЕХТ-Ямбол ще се включат и в организираните по време на фестивала занаятчийски работилници, в които ще придобият нови умения за традиционни занаяти и ще изработят саморъчно предмети, които след фестивала ще бъдат изложени в специално оформен кът на гимназията.
Техническото лице по проекта ще изготви документацията за провеждане на екскурзията /списъци, инструктажи, заповеди/, ще я съгласува с ръководителя на проекта и представи в РИО-Ямбол.
Асистентът по проекта ще документира последващите дейности след посещението на фестивала със снимков материал и ще координира изпълнението на цялата дейност. |
3 215.40
|
3 150.00
|
Дейности за активизиране и овластяване на родителите за повишаване интереса и мотивацията за образование на децата им : Понастоящем ромските родители на учениците от ПГЛПЕХТ-Ямбол участват рядко в образователния процес и възприемат училището като „чужда” институция. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към училището. Това са сериозни предпоставки за ранно отпадане от училище.
Чрез дейността си поставяме като основна цел да превърнем родителите в активен участник и партньор на ПГЛПЕХТ-Ямбол в образователния процес:
- в усилията за привличане и задържане на ромските ученици в класните стаи;
- повишаване качеството на образование;
- създаването на необходимите предпоставки за успешно продължаване на нашите ученици в горните класове на средното професионално образование, както и за последващата им успешна реализация на пазара на труда.
Втора важна цел на дейността е да „отвори” училището към родителската общност, така че родителите да участват реално във вземането на важни управленски решения, което ще превърне училището в център на местната общност и ще подготви въвеждането на Обществен съвет според изискванията на Закона за предучилищното и училищното образование.
Допълнителна цел е формирането на доверие между родителите от малцинствата и училището чрез ангажирането им в съвместни дейности за образованието на техните деца. Дейността е насочена както към ромските родители / родителите от етническите малцинства, така и към родителите от мнозинството. В дейността ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Това е важно условие за превенция на сегрегацията и обособяването на „ромски” паралелки.
Изпълнението на дейността ще надгради вече изпълняваните дейности с родители. От 2014 г. в ПГЛПЕХТ-Ямбол функционира Родителски клуб, обединяващ родители от български, ромски и турски етнос от гр.Ямбол и близките села. Неговата дейност ще бъде разширена и активизирана. Дейността ще бъде координирана от партньора Център Амалипе, който има опит в работата с родители и организирането на родителски клубове в 150 училища. Ще бъдат използвани изцяло местни лица, представители на родителските общности в общината. За изпълнението на дейността на общинско ниво ще бъде назначен един образователен медиатор от ромски произход. Той ще бъде от местната общност и основното изискване към него ще бъде да се ползва с доверието на родителите. Той ще бъде подпомаган методически от Регионалния координатор „Общностно развитие” на Център Амалипе за Централна Южна България, който ще извършва и посещения на място, за да гарантира качественото изпълнение на дейностите. Образователният медиатор ще бъдат ангажиран на пълен работен ден /8 часа/ и ще координира изпълнението на дейностите, описани по-долу. |
12 290.40
|
10 883.29
|
Организиране и провеждане на пъстър и зрелищен флашмоб "Това сме ние": През месец октомври ще организираме и проведем пъстър и зрелищен празник "Това сме ние" в двора на гимназията. Той ще отговори на съвременните потребности на ромските ученици да изразят себе си, да покажат знанията и уменията, които са получили по време на занятията в различните клубове и ателиета пред по-широка публика. Това ще повиши тяхното самочувствие и увереност в собствените възможности, ще се почувстват по-значими, а това ще повиши тяхната мотивация да се развиват и да продължат своето образование. На празника ще присъстват нашите партньори - Община Ямбол и ЦМЕДТ "Амалипе", родители, работодатели, местни медии, директори и ученици от 8 клас на основни училища от гр.Ямбол, на които предстои продължаване на образование в гимназиален етап, Регионален инспекторат по образованието в гр.Ямбол и по-широката общественост.
Ще бъдат обособени специални кътове и сцени за работилниците, ателиетата и клубовете, където ще покажат своята дейност и уменията, които са придобили учениците от целевата група по време на занятията. В импровизираните работилници учениците ще подредят готови изделия, а всички гости ще могат да се включат в изработването на различни предмети.
Участниците от клуб "Традиции и обичаи на етносите" ще пресъздадат традиционни обичаи и ритуали на различните етноси на специална сцена.
Учениците от СИП "Фолклор на етносите" ще представят характерни за различните етноси песни и танци. Двете ръкоделници ще подредят изработените от тях изделия по време на проекта и ще подготвят материали за саморъчно изработване на сувенири от гостите на празника и останали ученици от гимназията. Учениците от театралния клуб "Провокация" ще представят кратки етюди от работата им по време на проекта.
Учениците от дискусионното студио "Говори с мен" ще посрещат гостите на празника, ще разговарят с представители на различни институции, ще представят целите и дейностите по проекта пред местните медии, показвайки им придобитите си умения да общуват. Ще озвучим празника чрез училищното радио и ще бъде изготвена подходяща украса.
Ще закупим за всички ученици от целевата група тениски и шапки, а значки с името на проекта - 100 бр. за гости на организирания флашмоб. За осъществяването на дейността ще закупим балони, хартиени цветя, табели за клубове, две шатри за двете работилници, материали за ръкоделниците, тениски, шапки и значки, награди за класираните на 1-во, 2-ро и 3-то място ученици, изготвили идеен проект за рекламните флаери на флашмоб "Това сме ние". Цените, заложени в бюджета на проекта, са съгласно проучените пазарни цени в момента на разработването му. |
3 600.00
|
2 915.10
|
Мотивационни кампании с ромски младежи и семейства за повишаване на мотивацията за записване в средни училища, включително принципа „ученици мотивират ученици” : В изпълнение на Общинския план за интеграция на ромите в област Ямбол и предвидените мотивационни кампании с ромски младежи и семейства за повишаване на мотивацията за записване в средни училища ще бъдат осъществени поредица от дейности.
1. Срещи с ученици от основни училища, на които предстои завършване на основно образование - целта е да ги мотивираме да продължат образованието си в средно професионално училище, да ги запознаем с професиите и възможностите, които им дава завършването на средно образование. Срещите ще се организират на три етапа-посещения в основните училища, в дома на учениците и в нашата гимназия.
2. Срещи с родители на ученици, на които предстои завършване на основно образование - целта на тези срещи е запознаване на родителите с ръководния екип на гимназията, споделяне на техни проблеми и притеснения, търсене на възможни решения и подкрепа в една неформална среда. Ще поканим родители да вземат участие и в традиционния за гимназията "Ден на бащата", поради това, че ПГЛПЕХТ-Ямбол е посланник на кампанията "Да бъдеш баща".
3. Ден на отворените врати под надслов „ Заедно към по – добро бъдеще”- основната цел е да се запознаят ученици и родители от основните училища на гр.Ямбол и община Тунджа с изучаваните професии в ПГЛПЕХТ-Ямбол, образователния процес и извънкласни и извънучилищни дейности в гимназията.
4. Кампания „ученици мотивират ученици” - целта ни е ученици, които в момента се обучават в гимназията и такива, които вече са завършили средно образование в нашето училище, да организират поредица от срещи с ученици, на които предстои да завършат основно образованието, за да ги мотивират да продължат обучението си в средни професионални училища.
5. Покана от Ученическия парламент на ПГЛПЕХТ- Ямбол към ромски ученици от осми клас да присъстват на организираните поредица от мероприятия и инициативи на гимназията: Ден на толерантността, Коледно тържество, Ден на танца, Василица, Ден на розовата фланелка и спортни състезания.
6. Изработване на мотивиращи флаери за продължаващо обучение в средни училища и раздаването им от "врата на врата" от ученици на гимназията, координирано от Община Ямбол. |
287.50
|
287.50
|
Информираност и публичност на проект "Академия за толерантност, творчество и успех": При провеждане на дейностите за информиране и публичност на проекта " Академия за толерантност, творчество и успех", както и при изготвянето на информационните материали ще бъдат представени целите на проекта и постигнатите резултати. Те ще бъдат в съответствие с техническите характеристики на действията за информиране и публичност, отразени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.
Осигуряване на информация и публичност на проекта включва следните дейности:
1. Изготвяне и разпространение на 200 брошури, които да представят целите на проекта и резултатите от изпълнението му. Ще бъдат изготвени рекламни брошури, които ще бъдат предоставяни на заключителната конференция на участници и гости. Голяма част от тях ще бъдат разпространени и в основни училища на територията на област Ямбол за популяризиране, информиране и мотивиране на ученици и родители.
2. Изготвяне на постоянна информационна табела, винил пано и подвижен банер. Ще изработим постоянна информационна табела, която ще бъде поставена на видно място, достъпна за широката общественост на централния вход на гимназията. За информиране на широката общественост ще изготвим винил пано, което ще поставим на подходящо място в централна градска част преди провеждане на встъпителната пресконференция. Ще изработим и подвижен банер, който ще визуализира дейностите по проекта.
3. Създаване на интернет страница на проекта, която ще съдържа информация за целите, целевата група, срок за изпълнение, основни дейности по проекта, очаквани резултати. Тя ще бъде популяризирана чрез основната интернет страница на гимназията и социалните мрежи. На нея ще публикуваме всички съобщения до средствата за масово осведомяване, разпространени във връзка с проекта и информация за предстоящи събития. На подходящо място в интернет страницата на училището ще бъде публикуван интернет банер, който ще прави връзка с интернет страницата на проекта. Банерът ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта.
4. Провеждане на две пресконференции. Ще проведем встъпителна и заключителна пресконференция, които предварително ще анонсираме чрез средствата за масово осведомяване. Предварителна информация за събитието ще бъде публикувана и на интернет страницата на гимназията. Те ще се проведат в залата на Община Ямбол където на подходящо място ще бъде поставен подвижния банер, който да информира за наименованието на проекта, общия бюджет и продължителността на проекта. В залата ще бъдат поставени и знамената на Европейския съюз и Република България.
5. Публикуване на 3 прессъобщения в регионален ежедневник. За достигане до максимално широка аудитория за популяризирането на проекта ще бъдат представени 3 публикации в регионални печатни медии - за встъпителната и заключителна пресконференция и междинна за напредъка на проекта.
6. Изготвяне на 20 сборника с добри практики. За целите на информирането и популяризирането на училищната система и обществеността за резултатите от дейностите при приключването на проекта ще подготвим и отпечатаме сборник "Академия за толерантност, творчество и успех", илюстриращ дейностите провеждани по време на проекта и изработените продукти. Той ще бъде предоставен на образователни институции и партньорите по проекта в края на неговото изпълнение. |
1 441.00
|
1 322.00
|