Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 191 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийна ефективност на сградата на Регионална дирекция “Гранична полиция”-Елхово, в проектното предложение са включени два обекта - aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове. През 1959 г. е построена  сграда с ПНЗЛ и складове, a oсновната административна сграда е въведена в експлоатация от 1978 г. Сградите включени, в проектното предложение се намират на ул. „Морава“ № 1.
Мерките за енергийна ефективност в сградите ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружени от валиден сертификат за енергийни характеристики по съответната сграда, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградите с изготвени технически паспорти.  
На етап кандидатстване е изработен инвестиционен проект във фаза "технически проект", съгласно ЗУТ и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционния проект са включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. Изпълнението на заложените в проектното предложение дейности в aдминистративната сграда ще допринесат за достигане клас на енергопотребление „А“, като сградата ПНЗЛ и складове ще допринесат за достигане клас на енергопотребление „В“. Предвидените по проекта енергоспестяващи мерки и задължителните мерки от обследването на техническите характеристики ще се изпълняват въз основа на направените обследвания по съответните сгради. 
В резултат от изпълнението им ще се повиши енергийната ефективност на сградата, ще бъдат намалени разходите за електроенергия, което ще доведе до освобождаване на ресурси, които да бъдат пренасочени за други дейности и ще стимулират хората да останат да живеят в малките населени места.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е качествено изпълнение и управление на проекта навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. Със заповед на Кмета на общината ще бъде сформиран екип, които включва Ръководител проект, Координатор - строителство, Финансов експерт - счетовдител, който ще изпълнява задълженията си по проекта почасово, както следва: - Ръководителят на проекта ще изпълнява задълженията си 30 часа/месечно, като организира и координира цялостното изпълнение на дейностите по проекта; - Координатор - строителство ще изпълнява задълженията си по 25 часа/месечно, наблюдава, чрез ежедневни посещения на място на обекта, работата на изпълнителя по проекта по отношение на СМР и в техническото изпълнение на проекта, ще участва и подготвя информация за физическото изпълнение на проекта, ще подава необходимата информация за подаване в ИСУН и ще отговаря за поддържане и съхранение на досието на проекта; - Финансовия експерт - счетоводител по проекта ще изпълнява задълженията си 20 часа/месечно , като контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет и създава организация на счетоводния процес, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документи. Ще се разпределят задачите и отговорностите между членовете на екипа. 18 723.05 14 009.80
Изпълнение на дейности свързани с обследване, проектиране и строително-монтажни работи на aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове: Дейността включва обследване, проектиране и строително-монтажни работи по време на строителството. Дейността се предхожда от извършено обследване за енергийна ефективност на сградата и обследване за установяване на техническите ѝ характеристики. След проведена процедура за избор на изпълнител на обществената поръчка е избран изпълнител, които е извършил дейностите по изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност. Строително-монтажните работи, които са включени в настоящото проектно предложение се основават на задължителните мерки от докладите за извършеното обследване. В обхвата на проектиране е изработен инвестиционен проект във фаза "технически проект", които включва проектиране по част "Архитектура" и проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Съгласуван и одобрен е работният инвестиционен проект и е издадено разрешение за строеж № 31 и № 32 от 23.08.2018г. Изпълнението на строителството ще включва изпълнение на СМР и законосъобразно предаване на строежа и въвеждане в експлоатация при спазване разпоредбите на ЗУТ и поднормативната уредба към него, изискванията на ДБФП и договора за обществена поръчка. Изпълнението на дейността ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на ЗОП и подзаконовите актове и ще бъде избран изпълнител, който ще извърши изпълнението на строително-монтажни работоти. Изпълнението на дейности по строително-монтажни работи са предвидени мерки за енергийна ефективност и достъпна среда. Предвидени са мерките за повишаване на енергийната ефективност на административната сграда са свързани основно с оптимизиране на подмяна, на нова дограма, топлинно изолиране на външните стени, топлинно изолиране на покрива и на пода, мерки по осветителната инсталация, отоплителната инсталация и подмяна на котелната инсталация и конструктивни мерки. Мерките за повишаване на енергийната ефективност на сграда с ПНЗЛ и складове са свързани основно с оптимизиране на подмяна, на нова дограма, топлинно изолиране на външните стени, топлинно изолиране на покрива и на пода, мерки по осветителната инсталация, монтаж на допълнителни сплит-системии конструктивни мерки. С проекта ще се постигне заложените индикативни национални цели за пестене на енергия за 2020 г., заложени в Националния план за действие за енергийна ефективност 2014- 2020 г., като Административната сграда ще достигне клас на енергопотребление „A“ и сградата с ПНЗЛ и складове ГПУ ще достигне клас на енергопотребление „B“, което ще доведе до намаляване на разходите за енергия на двата обекта и до по-високо ниво на енергийна ефективност, което пряко ще допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление и косвено за намаляване на емисиите на парникови газове. В проектното предложение са предвидени мерки, свързани с изграждане на достъпна среда, включително и за хора с увреждания до сградата в съответствие с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. Изпълнението на строителството на двата обекта ще включва задължителните мерки, които са предписани в техническото обследване. Изпълнението на дейностите по строително-монтажни работи ще стартира с откриване на строителна площадка и ще приключи с въвеждане на обектите в експлоатация след издаване на съответните актове и Разрешение за ползване. 924 845.00 846 357.11
Осъществяване на авторски надзор на aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове: Авторският надзор ще се осъществява от проектанта изготвил техническите проекти, съгласно сключен договор № 114-01/15.08.2018 г. и № 115-01/15.08.2018 г.за проектиране и осъществяване на авторски надзор на обекта, с който е възложено и упражняването на авторски надзор по време на строителството на основание чл. 162 от Закона за устройство на територията и действащите подзаконови нормативни актове. Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи (СМР) на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на ЗУТ, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: - При подписване на протоколи и актове; - При обсъждане и промяна на конструктивните решения; - При одобряване на конструктивни решения; - При изготвяне на ревизирани чертежи/проекти; - При изменение на проектни части по време на работа; - Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; - Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; - Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; - Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и временна организация на движението; - Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; - Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; - При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа. 2 780.00 3 336.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността е свързана с осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на обекта, включващи aдминистративна сграда и сграда с помещения за настаняване на задържани лица (ПНЗЛ) и складове : Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: 1.законосъобразно започване на строежа; 2.осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4.осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 6 527.40 7 832.88
Осигуряване на информация и комуникация: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за "Информация и комуникация" за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020, в съответствие Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: 1. Публикуване на информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на Община Елхово; 2. Постоянна обяснителна табела - 1 бр. * 136,00 ед. цена лв. = 136,00 лв. без ДДС; 3. Временен билборд - 1 бр. * 800,00 ед. цена лв. = 800,00 лв. без ДДС; 4. Пресконференция за стартиране на проекта - 1 бр. * 80,00 ед. цена лв. = 80,00 лв. без ДДС; 5. Пресконференция при приключване на проекта - 1 бр. * 80,00 ед. цена лв. = 80,00 лв. без ДДС; 6. Организиране и провеждане на официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" - 1 бр. * 200,00 ед. цена лв. = 200,00 лв. без ДДС; 7. Публикации в местни медии - 3 бр. * 70,00 ед. цена лв. = 210,00 лв. без ДДС; 8. Публикуване на информационно-рекламно каре в местни медии - 3 бр. * 45,00 ед. цена лв. = 135,00 лв. без ДДС; 9. Банер - 1 бр. * 45,00 ед. цена лв. = 45,00 лв. без ДДС; 10. Информационни материали за популяризиране на проекта: - Тефтери - 40 бр. * 6,50 ед.цена лв. = 260,00 лв., без ДДС; - Химикалки - 40 бр. * 1,35 ед.цена лв. = 54,00 лв., без ДДС. 2 000.00 1 750.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.