Организация и управление на проекта
: За осъществяване на всички задачи по организацията и управлението на проекта ще отговаря екипът за неговото управление, в който са включени следните позиции:
- Ръководител проект;
- Счетоводител;
- Координатор.
За гарантиране спазването на тези принципи и с цел качественото изпълнение на проекта в рамките на заложените времеви и финансови параметри ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта екипът:
- ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта;
- ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности;
- ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие, към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето;
- ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта;
- ще бъде обсъден графика за провеждане на обществени поръчки, като всеки член на екипа ще получи копие от приетите документи.
- ще се запознае с изискванията за отчитане и работа в системата ИСУН, като администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ;
- ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности;
- ще гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности;
- ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на представители на Договарящия орган, Сертифициращия орган, Одитиращия орган, други одитиращи органи и органи на Европейската Комисия.
За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат:
- ясно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето;
- ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки един член на екипа;
- оптимално използване на наличните човешки ресурси;
- ясно дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане;
- ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта;
- равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта.
В приложената към настоящото проектно предложение ОБОСНОВКА на разходите за всяка позиция са представени разчетените часове на месечна и годишна база и часовите ставки в съответствие с действащото законодателство. |
21 600.00
|
21 023.28
|
Организиране и провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта.: За успешното изпълнение на проекта се предвижда всички необходими тръжни документации да бъдат подготвени със собствени ресурси на общината и процедурите за избор на изпълнител да се организират и проведат от звеното в общинската администрация, отговорна за провеждането им.
Предвижда се да бъдат подготвени и проведени следните обществени поръчки:
1. Дейности по информация и публичност - отпечатване и дизайн на информационни материали, организиране на пресконференции - встъпителна и заключителна и събития "Първа копка" и "Официално откриване" на обектите;
2. Одит на проекта - в съответствие с изискванията за независим одит на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на инженеринг - проектиране, строителство и упражняване на авторски надзор по време на строителството по рехабилитация на площад "20-ти юли": Дейността включва:
1. Разработване и съгласуване със съответните компетентни институции по ЗУТ на проектите - разходите за проектиране ще бъдат за сметка на бенефициента, тъй като за площад "20-ти юли" по процедура BG161PO001/5-02/2012 „В подкрепа за следващия програмен период” е изработен работен проект.
2. Упражняване на авторски надзор при изпълнението на СМР и изготвяне на доклади от проектанта;
3. Изпълнение на СМР.
Строително монтажните работи за обекта включват следните групи дейности:
1. Демонтаж на двете най-ниско разположени корита на съществуващата каскада, оформяне на допълнителното площадно пространство и приобщаването му към ниво три.
2. Демонтаж на съществуваща сцена, оформяне на ново пространство на ниво три на площада, подходящо за организиране на събития директно върху самата настилката, както и за монтаж на сглобяема сцена.
3. Изграждане на ново помпено помещение за захранване на сухия фонтан на ниво две и за другите две корита от водната каскада.
4. Ремонт на всички стълбища в обхвата на разработката, с изключение на стълбището към паметника.
5. Изпълнение на сондажи за осигуряване на вода за капково напояване на зелените площи. Доставка и монтаж на системата.
6. Демонтаж на съществуващите шапки на подпорните стени и монтаж на нови такива.
7. Демонтаж на съществуващата настилка на сухия фонтан и полагане на нова настилка в сходни цветове, запазвайки концепцията на паното.
9. Подмяна на настилка.
Описаните СМР се извършват от избрания по реда на ЗОП изпълнител съгласно одобрения проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят ще:
- поеме пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора;
- съставя пълно и правилно всички актове и протоколи по време на строителството;
- осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи;
- следи за осигуряването на временната организация по време на строителството;
- спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд;
- не допуска увреждане на трети лица и имоти;
- следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация.
Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде обектите.
Разходите за дейността (разходи за инженеринг) са остойностени на база миналия опит на община Карлово при изпълнението на дейности за подобряване на градската среда, както и на база изготвени анализни цени. Подробна информация относно остойностяването, включително информация относно конкретни проведени обществени поръчки със сходен предмет, е представена в приложение към настоящото проектно предложение
Разходите за проектиране на обекта в размер на 20 000,00 без ДДС ще бъдат финансирани със собствен финансов принос. |
1 247 200.00
|
1 521 809.20
|
Консултантска дейност свързана с оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор.: Дейността предвижда използването на външен изпълнител, който да изпълнява дейностите по чл.166, ал.1, т.1 и чл.168 от ЗУТ. За изпълнение на дейността ще бъде избран консултант, притежаващ професионална квалификация и практически опит, който да гарантира законосъобразното изпълнение на строително-монтажните работи на обектите. Той ще бъде отговорен за:
- Оценка на съответствието на инвестиционните проекти;
- Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за строежа в присъствието на служители по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, като състави необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- В тридневен срок от съставянето на Протоколите за откриване на строителните площадки и определяне на строителна линия и ниво да завери Заповедните книги на строежите и да уведоми писмено в 7-дневен срок от заверката Общината, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК);
- съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти;
- контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи;
- спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно Наредба №3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- въвеждане на обектите в експлоатация.
- изготвени доклади за оценка на съответствието.
След приключването на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателни доклади до Възложителя за всеки от обектите, както и ще съгласува констативни актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежите от строителя на Възложителя.
Подробна информация относно остойностяването, включително информация относно конкретни проведени обществени поръчки със сходен предмет, е представена в отделно приложение към настоящото проектно предложение. |
21 200.00
|
25 584.00
|
Дейности по информация и публичност: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС, е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигането на прозрачност и публичност при реализирането на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на Единния наръчни на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
С оглед популяризирането на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване ще бъдат:
- проведени встъпителна и заключителна пресконференция (2 броя);
- изработен и поставен 1 брой временни билборда;
- изработен и поставен 1 брой постоянни информационни табели;
- проведена церемония "първа копка" - 1 брой;
- проведена церемония "откриване на обекта" - 1 брой;
В допълнение бенефициентът редовно ще публикува на интернет страницата на общината информация за напредъка при изпълнението на проекта.
Единичните цени са определени въз основа на оферта на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Реконструкция и рехабилитация на площад „20-ти юли”.
Разходите за дейността (разходи за публичност и визуализация) са остойностени на база миналия опит на община Карлово при изпълнението на дейности за информация и публичност за проекти, финансирани от ЕСИФ.
Подробна информация относно остойностяването, включително информация относно конкретни проведени обществени поръчки със сходен предмет е представена в отделно приложение към настоящото проектно предложение . |
6 000.00
|
7 200.00
|
Одит на проекта: Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура извършването на независим одит на проекта е задължително. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице. Изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финансовите отчети на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одит ще бъде осъществяван през цялото време на изпълнението на проекта. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. В допълнение ще бъде представен и доклад за фактически констатации, който ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. |
5 000.00
|
6 000.00
|