Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

В проектното предложение са застъпени специфични цели залегнали в ОПРЧР 2014-2020, като оказването на подкрепа на лицата от допустимите целеви групи по настоящата схема за пълноценен, самостоятелен живот и връщането на пазара на труда на лицата, полагащи грижи за зависими членове на техните семейства, в резултат на осигурена грижа за техните близки, както и на хората с увреждания. С реализацията на Проекта се създава възможност за равнопоставеност при предоставяне на социалната услуга при отчитане спецификата на всяко населено място от община Смядово, в зависимост от потребностите на населението, подробно описани в Стратегията за развитие на социалните услуги в община Смядово за периода 2016-2020 и Общински план за развитие 2014-2020. Проектът ще обхване всички населени места на територията на общината, където е идентифицирана  голяма нужда от предлаганите социални услуги по този проект, а именно ЦСРИ, личен асистент и социален асистент и Мобилен екип за подкрепа в домашна среда, чрез предоставяне на социално-здравни услуги за активно включване - иновативна услуга.До този момент някои от населените места от общината оставаха изолирани от предлаганите социални услуги.Въз основа на анализа от предоставяните социални услуги на територията на община Смядово в проектното предложение са изведени приоритетите за въвеждане на качествено нов модел за почасово предоставяне на качествени социални услуги в домашна среда, като се акцентира на потребностите на целевите групи.Реализирането на дейностите по проекта е реална подкрепа за нуждаещите се семейства и лица, което ще доведе до намаляване на социалната им изолация и активно включване на лицата от целевите групи.  Предоставянето на почасовите услуги ще дадат възможност на близките от семейния кръг на лицата от целевите групи, които в повечето случаи нямат възможност да се развиват в професионален план, поради продължителната ангажираност със своите близки, нуждаещи се от постоянна грижа, да направят това.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за организация и управление на проекта: Сформиране на Екип за организация и управление на проекта, който ръководи и изпълнява стриктно заложените дейности. Екипът включва 4 членове: ръководител - 1, технически сътрудник-1; координатор - 1, счетоводител - 1. Целта на дейността е осъществяване на качествено управление на проекта. Екипът ще отговаря за организацията и управлението на проекта, в т. ч. мониторинг и контрол, отчитане и приключване. Ще бъдат подготвени и подписани договори с административния и технически персонал на проекта. Екипът ще следи за: стриктното спазване на проектното предложение, изпълнението на заложените дейности и времевия график, изготвяне на технически и финансови доклади, подготовка на искания за плащане, организация по избор на външни изпълнители, водене на кореспонденция и съхранение на проектната документация, организиране на процедурата по подбор и назначаване на ангажираните с предоставянето на социалните услуги лица, както и процедурата за подбор на потребители. Ще поддържа активна комуникация с назначените на работа лица за успешна реализация на дейностите. Описание на задълженията: ръководител проект - Организира и ръководи реализацията на проекта - следи за изпълнението на заложените дейности по график, контролира цялостната дейност на екипа за управление на проекта и неговото отчитане, контролира изпълнението на всички дейности по реализацията на проекта, сформира работните групи за изпълнението на задачите и участва в подбора на персонала в разкритите социални услуги и потребителите, координатор на проекта - Отговаря за изпълнението на проекта, участва в реализацията на дейностите по проекта, Поддържа комуникация с всички участници в изпълнението на проекта, включително външните изпълнители по договори и други отговорни институции, координира комуникацията и обмена на информация между участниците в проекта, отговаря за изпълнение на изискванията на мерките за публичност и информация на проекта, изисква, приема и анализира информация за изпълнението на проекта, организира и подпомага изпълнението на Проекта по отчитането на дейностите, съобразно времевия график, своевременно докладва на ръководителя на Проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения, технически сътрудник - Събира, класира и отговаря за съхранението на цялата документация по проекта (без финансовата документация). Участва при обобщаването на информацията за изпълнението на проекта, подавана от ръководителя, координатора и счетоводителя от екипа на проекта. Води цялостната кореспонденция по проекта. Организира заседанията на екипа, координира текущите задачи по проекта; Изготвя и представя за съгласуване с Ръководителя на проекта технически доклади по изпълнението на проекта; Сътрудничи на ръководителя на проекта при изпълнение на задълженията му; счетоводител на проекта - Контролира правилното разходване на средствата по Проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. Изпълнява цялостната финансово-счетоводна дейност, в съответствие с нормативните актове, регламентиращи този тип дейност. Води точна и редовна документация и счетоводна отчетност по изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Осигурява на всички нива събирането на необходимите данни за осъществяване на финансовото управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка. Извършва подробна документална проверка на всички разходни документи, доказващи извършването на разходите и изготвя доклади за това за ръководителя на проекта. Подготвя документи, свързани с всички плащания по проекта. 34 337.85 34 335.78
Дейност по информация и комуникация: Целта на дейността е информиране на обществеността за дейностите на проекта и оказаната финансова помощ от фондовете на Европейския съюз. Предвижда се провеждане на 2 информационни събития. В началото и преди приключването на дейностите по проекта с цел популяризиране на дейностите и резултатите; Публикации в местни вестници и текущи публикации в официалния сайт на Община Смядово с информация за проекта, реализираните дейности и финансиращата програма – 6 бр. – при стартирането и преди приключването на проекта; Изработване на информационни материали, които ще бъдат разпространени сред участниците в информационните събития; При изпълнението на всички действия за осигуряване на информация и публичност на проекта ще се спазват изискванията, заложени в Единния наръчник на бенефициента за визуализация 2014-2020. С реализацията на тази дейност ще се популяризира финансовото участие на ЕС и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 пред широката общественост. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е целта на проекта и за какви целеви групи е предназначена. Освен предвидените 2 информационни събития, също така се предвиждат следните дейности за информиране и публичност: Подготовка и изработване на информационни материали: дизайн, печат и разпространение на: брошури; информационен банер - 1 брой, табели, стикери, плакати, химикалки, папки, тефтери, стенни календари, настолни тефтери, чанти за документи, чаши, чадъри. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 3 433.78 3 222.00
Професионално информиране и консултиране, вкл. по въпроси относно упражняването на трудови и осигурителни права на лицата, полагащи грижи за зависими членове или на хората с увреждане: Цел на дейността: Идентифициране и професионално информиране, консултиране и ориентиране на 1. неактивни лица над 30 годишна възраст, 2. лица, полагащи грижи за зависими членове на техните семейства и на 3. хора с увреждания. Чрез дейността ще се извърши подпомагане при: избор на подходяща професия/специалност, съобразно психофизическите особености и личностни интереси на лицата от целевата група; избор на кариерен път; избор на подходящо обучение, включително обучаващи институции. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Идентифициране на икономически неактивните лица и активиране за включването им в пазара на труда; лица, полагащи грижи за зависими членове на техните семейства и на хора с увреждания. Това ще се извърши от двама медиатори, назначени с договор за услуга за срок от 2 месеца от Община Смядово. Те ще получат изготвен списък от ЕОУП на лица от целевите групи. След извършване на етапа на идентифициране ще се изготвят поименни списъци на лицата от целевите групи. Предвижда се по проекта да бъдат идентифицирани 6 бр. неактивни лица над 30 годишна възраст, 13 бр. лица, полагащи грижи за зависими членове на техните семейства; 8 бр. хора с увреждания. Предвидената дейност по идентифициране на икономически неактивни лица над 29 годишна възраст, включително които не са в образование или обучение, лица, полагащи грижи за зависими членове на техните семейства и на хора с увреждания и активиране за включването им в пазара на труда ще се изпълнява, съгласно Методология за идентифициране на икономически неактивни лица над 29 години в община Смядово. Идентифицирането е процес, обединяващ всички действия с чиято помощ може да се осъществи контакт с неактивно лице, а именно: поименно определяне на лице, което не работи и не е регистрирано като търсещ работа в дирекция „Бюро по труда”, заедно с адрес за осъществяване на контакт с него; достигане до лица, които не работят и не са регистрирани в ДБТ, което практически представлява намирането и осъществяването на контакт с лицето от целевата група по процедурата. При работата си с идентифицираните лица от целевите групи, бенефициентът по проекта Община Смядово и нейният партньор „Елемент 2000“ ЕООД, гр. Варна, следва да ги активират, като ги насърчават и подпомагат да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране:Регистриране в дирекция „Бюро по труда”; Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа; Насочване към реализация на пазара на труда. 2. Професионално информиране и консултиране, включващи информиране и консултиране; насочване към обучение на възрастни; популяризиране на възможностите за кариерно развитие. Професионално ориентиране, което се осъществява с цел подпомагане на лицата в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие. Професионалното ориентиране ще се провежда в групова форма от "ЕЛЕМЕНТ 2002" ЕООД, като за целта ще бъде определен експерт от екипа на партньора, който ще организира цялостната дейност чрез подбор на лектори, организиране подготовката на учебното съдържание. Община Смядово е отговорна за наемането на подходяща зала. Партньора "ЕЛЕМЕНТ 2002" ЕООД разполага с необходимото оборудване за провеждане на обучението и организиране на подготовката и изработването на казуси, творчески решения, ролевите игри и ситуационните игри, които да бъдат използвани по време на практическите упражнения. Материалите необходими за изпълнението на дейността ще бъдат осигурени от Община Смядово. 5 900.03 8 974.14
Осигуряване на заетост на лицата, от целевите групи след предоставяне на обучение на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период от 6 месеца: Целта на дейността е да бъде осигурена заетост на лицата, полагащи грижи за зависими членове на техните семейства и на хората с увреждания след предоставяне на обучение за период от 6 месеца. Преминато обучение - общо 27 бр. лица, а лицата, на които ще бъде осигурена заетост са: 13 бр. Работодател - Община Смядово, Назначени - с трудов договор, съгласно КТ и българското законодателство. Оформени досиета. Ще бъде осигурена заетост на лицата, според техния личностен профил и индивидуални характеристики. 52 093.40 46 635.67
Адаптиране и оборудване на работно място за лицата с увреждания: Едно от най-съществените задължения на работодателя е да пригоди работното място към нуждите на лицето с увреждане – да осигури достъп до работното място, подходящо оборудване и работно време при спазване на изискванията за охрана на труда, които компенсират увреждането на лицето и му осигуряват възможност да работи. По проекта се предвижда адаптиране и оборудване на работно място за 2/две/ лица с трайни увреждания/доказва се с ТЕЛК/. Социален ефект от реализацията на дейността: Разкриване на нови работни мяста чрез адаптиране на помещение и закупуване на необходимото оборудване; Интегриране на безработни лица с трайно намалена работоспособност в обичайна трудова среда; Значително подобряване на финансовото състояние на лицата; Ресоциализация на лицата в обществото посредством създаване на възможност за социални контакти извън обичайната семейна среда; Повишаване на социалният статус на лицето от безработно в заето, изпълняващо съответни функции и носещо определени отговорности. Осигуряване на възможност за кариерно развитие на лицето и повишаване на професионалната му квалификация; Намаляване, макар и в много ниска степен на безработицата в общината; Демонстриране на подкрепа за прилаганата политика на държавата по отношение на хората с увреждания; Демонстриране на личен пример и успешна формула за популяризиране на възможностите за работа на хората с увреждания, чрез изпълнение на дейности с изключително положителен социален ефект за местната общност. Икономически резултати: Извършване на ремонтни дейности - текущ ремонт за адаптиране на работното място като част от обособяването на отделно работно място в "Учрежденски архив" на Община Смядово; Доставка на оборудване: бюро, офис-стол, шкаф за документи, канцеларски материали, климатик, лаптоп, МФУ; по-добро организиране на учрежденски архив като специализирано структурно звено; поддържане на комуникация с назначената постоянно действаща експертна комисия; изготвяне и поддържане на номенклатура на делата или списък на видовете документи със срокове за съхранение и внедряването им; съхранение на документите и предоставяне за използване; извършване на текуща, междинна и окончателна експертиза на ценността на документите и предаване на част от тях в държавен архив; получаване на методическа помощ и осъществяване на контрол от страна на държавните архиви и др.; привеждане на учрежденския архив в съответствие на промените в българското законодателство и по конкретно на Закона за националния архивен фонд и Наредбата за реда за организирането, обработването, експертизата, съхраняването и използването на документите в учрежденските архиви на държавните и общинските институции; към момента длъжността "архивар" се съвместява, но новите положения в нормативната база и на първо място със значително увеличения срок за съхранение на документите в институциите от 5 и 10 години на 20 години и нарастване на отговорностите налага, както осигуряване на допълнителна площ за архивохранилища, а също така и кадрово обезпечаване работата на учрежденския архив. Наетите лица ще бъдат лица с трайно намалена работоспособност – трудов договор, регламентирано работно време, съобразено със степента на техните увреждания; Организиране и провеждане на въвеждащо вътрешно обучение на наетите лица, инструктаж. 13 911.80 10 126.12
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане и чрез информационно-образователни и здравно-консултативни услуги: Цел на дейността: Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето, вкл. чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда, според индивидуалните потребности на човека с увреждане и чрез информационно-образователни и здравно-консултативни услуги. Националната здравна стратегия (2014 – 2020) е водещият стратегически документ, който конкретизира целите за развитие на системата на здравеопазването до 2020 г. Стратегията е основана на схващането, че доброто здраве представлява актив и е източник на икономическа и социална стабилност. Здравето има решаващо значение за намаляване на бедността, като същевременно допринася за устойчивото развитие и се възползва от него. Най-важното – доброто здраве, вече не може да се разглежда като резултат от дейността на един-единствен сектор – здравеопазването. Устойчивите и еднакво достъпни подобрения на здравето са продукт от успешната политика на цялата държава, както и на координираните действия на обществото. През последните десетилетия българската здравна система изостава спрямо здравните системи на страните от ЕС по отношение на ключовите фактори за устойчиво развитие. Основните предизвикателства са свързани с прогресивно влошаващите се показатели за здравно-демографското състояние на населението, както в цялата страна, така и в община Смядово, която е на първо място в област Шумен по брой на застаряващо население и на последно място по раждаемост, описано в Плана за развитие на община Смядово 2014-2020 и Стратегията за развитие на социалните услуги в община Смядово за периода 2016-2020. Друг фактор е нарастването на здравните неравенства и невъзможността на националната здравна система да отговори по адекватен начин на потребностите от достъпни и качествени здравни услуги. Правото на здраве е неприкосновено човешко право, изискващо на всеки човек да бъдат създадени условия да бъде толкова здрав, колкото е възможно. Промоция на здравето е водеща концепция, включваща дейности по повишаване на индивидуалното и общественото здраве и благополучие. Промоцията е „действие за подпомагане, съдействие, поддръжка, подкрепа на растеж или развитие на нещо”. Дейността е в съответствие на следните принципи: Създаване на равни възможности – осигуряване на еднакви възможности на всички хора за здраве чрез осигуряване на поддържаща жизнена среда, достъп до информация, Подкрепа – комбинация между индивидуални и социални действия с цел ангажираност, социално приемане и системно подпомагане; Посредничество – координиране на действия на всички заинтересовани за здравето и балансиране на различните интереси в обществото; Включване – уважение към всички идеи, ценности и стандарти от организационната и културна структура на обществото с цел постигане по-високо ниво на здраве; Уважение – уважение на човешкото достойнство, равенство, солидарност при отчитане на разликите в потребностите, ценностите и културата на отделния индивид или група; Фокусиране – определяне на приоритета здраве. Предвиждат се провеждането на информационни кампании за промоция на здравето и предоставяне на информационно-образователни и здравно-консултативни услуги, чрез: провеждане на 6 броя здравни беседи; провеждане на 5 броя информационни кампании. Ще бъдат поканени медицински специалисти: диетолог, кардиолог, ендокринолог, невролог, психолог. Осигуреност на предвидените мероприятия: график за провеждане - в рамките на периода на изпълнение на проекта; Ще бъде осигурена зала за провеждане на посочените мероприятия, като необходимото оборудване за провеждане на мероприятията ще бъде осигурено от Община Смядово. Мероприятията са насочени към хората с увреждания. 1 665.38 1 665.36
Разкриване на Център за социална рехабилитация и интеграция в гр. Смядово, общ. Смядово: Разкриване на Център за социална рехабилитация и интеграция за хора с увреждания-социалната услуга,която е дефинирана в ППЗСП, идентифицирана нужда от тази услуга на територията на община Смядово и в съответствие със Стратегията за развитие на социалната услуга в община Смядово за периода 2016-2020. Дейностите, които ще се изпълняват и подборът на потребителите на социалната услуга ще бъдат съобразно стандартите за предоставяне, регламентирани в Методическото ръководство за условията и реда за предоставяне на социалната услуга "ЦСРИ". Община Смядово разполага с подходяща материална база в гр.Смядово,която е в съответствие с изискванията на ППЗСП за предоставяне на тази услуга. Дейностите, които ще се извършват в ЦСРИ за реализиране на социалната услуга: Психологическо консултиране - психологическа терапия; Социално консултиране - социална работа - интеграция; Социално консултиране; Трудотерапевтична дейност; Логопедична дейност; Организиране на свободното време, отдих, Лечебна рехабилитация; Консултиране на близки на потребителите по проблемите на хората с увреждания; Подпомагане социалната интеграция на лица с увреждания, чрез развитие на мрежа за социална подкрепа; Информиране на лицата за социалните услуги на територията на община Смядово. Специалистите, от мултидисциплинарния екип на Центъра ще разработват рехабилитационни и терапевтични индивидуални и групови планове. Те ще водят индивидуалната документация на всяко лице-потребител на услугата, ще участват в екипни срещи, ще отчитат своята дейност пред близките на потребителите, както и да ги информират за инциденти или друго случило се по време на заниманията с потребителите на социалната услуга. Желаещите да ползват социалната услуга подават заявление по образец. След приемането на лицето, ползващо социална услуга, се оформя лично досие, като се спазва конфиденциалността на информацията. За всяко лице след наблюдение, обследване и диагностика, екипът попълва входяща оценка, разработва индивидуален план според възрастта, степента и спецификата на дефицита, характера и темперамента. 47 983.03 46 119.63
Разкриване на социална услуга в общността "Личен асистент": Дейността се реализира в отговор на необходимостта от разчупване на стереотипите за предоставяне на услугата „Личен асистент”. като се фокусира върху повишаване на ефективността, качеството и гъвкавостта на социалните услуги, насочени към подкрепа на хора с тежки увреждания. В общината е регистрирано повишено търсене на услугата личен асистент от хора, които не могат да организират бита си и ежедневните си дейности. Чрез настоящата дейност ще се даде възможност за подкрепа на семейства с лица с увреждания от една страна като бъде осигурена грижа за близък, а от друга страна създаване на условия, лицата полагащи грижи за близък да потърсят и започнат работа, да са активни на пазара на труда, помощ за хора с увреждания с цел връщането им на пазара на труда. Предвид дългогодишния опит на Община Смядово като доставчик на тази услуга като партньор на АСП - проект "Подкрепа за достоен живот" и "Нови възможности за грижа", един от основните резултати от изпълняваната социална услуга е постигнатата промяна в разбирането за дейността на личния асистент – потребителите и техните семейства вече я възприемат като социална услуга, а не само като дейност извършвана от членове на семейството. Лицата с трайни увреждания и затруднено обслужване, ще получат право на индивидуален бюджет за ползване на услугата „Личен асистент” и сами ще определят как тя да бъде организирана във времето. Индивидуалният бюджет за всяко нуждаещо се от услугата лице ще бъде определян въз основа на оценка на потребностите, в която активна роля има лицето с трайно увреждане или негов представител. Максимално допустимия брой часове в рамките на месеца за услугата „Личен асистент” е до 160 часа за едно обслужвано лице. Потребителят разпределя сам или чрез свой представител общия брой часове в рамките на месеца, в съответствие с личните си предпочитания. Определянето на индивидуалния месечен бюджет за ползване на услугата «Личен асистент» се извършва въз основа на оценка на потребностите на лицата. Оценката се извършва от специалисти от Общинска администрация с необходимата квалификация и опит. В обхвата на целевата група са лица с увреждания и техните семейства. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Етапи от реализиране на тази дейност са също: Подаване на заявления от потребителите; Извършване на оценка на потребностите и определяне на индивидуален бюджет за ползване на услугата според изготвени индивидуален план и индивидуален график. Обучения на личните асистенти и предоставяне на услугата. 57 526.70 54 608.15
Разкриване на социална услуга в общността "Социален асистент": Дейността започва с процедура по Подбор на потребители и социални асистенти Ще бъдат разработени заявления по образец, както и списък от необходими при кандидатстването други документи. Ще бъде публикувано съобщение със сроковете за събиране на документи, провеждане на интервю с кандидатите за работа и за извършване на социална оценка на кандидат-потребителите, както и стартиране на социалната услуга. Те ще бъдат достъпни за всички кандидати за работа и кандидат-потребители. Ще бъде направен подбор по административна допустимост. С кандидатите за работа, които отговарят на изискванията за административна допустимост, а именно да са лица в трудоспособна възраст, ще бъде проведено интервю, за което кандидатите ще бъдат уведомени писмено. Интервюто ще бъде проведено от назначена със заповед на Кмета на община Смядово комисия за подбор на социални асистенти и на потребители, от 3 члена, в която задължително се включва ръководителя на проекта. За работата си комисията изготвя протокол. При работата си за оценяване на кандидатите за работа всеки член от комисията попълва формуляр. Като крайния резултат обобщава индивидуалните оценки от членовете на комисията. При изпълнението на процедурата ще бъдат поставяни списъци с подалите заявление кандидати за работа и класиране след провеждане на интервюто. Всички кандидати ще бъдат уведомени писмено за резултатите. С одобрените кандидати ще бъдат сключени трудови договори, съобразно българското законодателство. При подбора на кандидатите за потребители ще бъде извършвана индивидуална социална оценка на потребностите по предварително разработен формуляр от екипа на проекта. След изготвяне на оценките от експерт, комисията за подбор на персонал и потребители ще проведе заседание за класиране на кандидатите за потребители. Съобразно индивидуалните оценки, кандидат-потребителите ще бъдат включени в проекта и сключен договор за предоставяне на социална услуга. Услугите ще се предоставят почасово, а именно: социални асистенти. За всички социални асистенти и потребители на социалната услуга ще бъдат направени досиета. Ще бъдат направени индивидуални планове и индивидуални графици за потребителите. Ще бъдат създадени регистри на потребителите и на социалните асистенти. Осигурено е специализирано транспортно средство, с което да се придвижват при необходимост лицата с увреждания, потребители по проекта. Ще бъдат проведени опознавателни срещи между потребител и предоставящия услугата. Предоставянето на услугата ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. Предоставяне на социална услуга „социален асистент” включва помощ при общуването и поддържането на социални контакти, занимания в дома и извън него; Административни услуги Медицински услуги Педагогически услуги за деца Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа за семействата на деца с цел социално включване, превенция на институционализацията. Потребители на тази услуга са възрастни хора в риск и хора с увреждания - 50 човека. 104 629.80 104 234.77
Иновативна социална услуга – „Мобилен екип за подкрепа в домашна среда, чрез предоставяне на социално-здравни услуги за активно включване“: Предоставяне на Иновативна социална услуга – „Мобилен екип за подкрепа в домашна среда, чрез предоставяне на социално-здравни услуги за активно включване“. Услугата ще се предоставя по разработена методика, към момента на подготовка на проектното предложение. За нуждите на дейността на мобилния екип има вече осигурено транспортно средство, специализирано за хора с увреждания.Същност - услугата включва пакет от социални дейности в подкрепа на хора с увреждания и възрастни хора, в риск, които живеят в домашна среда: асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности, професионална подкрепа от социален работник, психолог, медицинска сестра, в зависимост от потребностите в домашна среда, дистанционна подкрепа в ситуация на риск-чрез подаване на сигнал от страна на потребителя, чрез персонално оборудване/дистанционна грижа/, което води до връзка с мониторинг център. След приемане на сигнала мобилната група извършва посещение в дома, за да окаже необходимото съдействие и помощ на нуждаещото се лице - потребител.Потребителят избира онези дейности за подкрепа, от които има значима потребност. Място на предоставяне на услугата - всички населени места от общината с идентифицирана нужда от тази услуга. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите се определят въз основа на изготвени индивидуални оценки на потребностите, на лицата подали заявление за включване в проекта като потребители на този вид социална услуга, тяхното желание и капацитета на екипа. Ще бъдат обособени офиси в гр. Смядово - помещение публична общинска собственост, предоставено за ползване от СУ по проекта, находящо се на 1 етаж в сградата на НЧ "Братство-1860" с осигурена с достъпна среда, гр.Смядово, и офиси - изнесени работни места в с.Риш - помещение в сградата на кметството, с.Веселиново - помещение в сградата на Здравна служба, с.Янково - помещение в сградата на кметството.Цел на дейността: намаляване на натиска върху социалните услуги от потребностите от професионална подкрепа на голям и нарастващ брой възрастни хора и хора с увреждания, нуждаещи се от подкрепа; координация и обединяване на ресурсите на Община Смядово, насочени към социално включване, извеждане на индивидуалните потребности на хората като приоритет в социалната работа и предоставяне на гъвкави, взаимнодопълващи се услуги, пряка подкрепа за самостоятелен живот на хора с увреждания и възрастни хора; консултативна подкрепа на потребителите и техните семейства; превенция, сигнализация и подкрепа при риск, така че потребителят на услугата да запази своята самостоятелност и да живее активен живот в собствения си дом, превенция на социалната изолация и институционализация. За подбор на персонал в социалните услуги по проекта ще бъде проведена процедура, включваща обявление, подбор по документи, интервю, сключване на трудови или граждански договори, оформяне на досиета. Назначения в ЦСРИ психолог ще има график по който в определени дни ще провежда индивидуални или групови терапии с потребители от целевите групи, както и техните семейства, които имат нужда от този вид услуга, в офиса на мобилния екип където ще се обособи работно място. Подбор на потребителите - чрез провеждане на процедура по ясни критерии. Потребители на тази услуга ще бъдат лицата подали заявления за ползване на социалните услуги СА и ЛА, както и други хора с увреждания и възрастни хора, в риск, които живеят в домашна среда. 57 288.40 57 776.39
Обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите и доставка на подходящо оборудване и обзавеждане: Цели на дейността: 1. Осигуряване на необходимите условия на работната среда за повишаване функционалните възможности на Центъра за социална рехабилитация и интеграция, чрез извършване на текущ ремонт за оптимизиране на материалната база на социалното звено за подобряване качеството на предоставяната услуга, чрез изграждане на локална отоплителна система. Ще бъде закупена печка камина, радиатори, които ще бъдат поставени във всички помещения на Центъра, свързващи тръби, без да с нарушава предназначението на помещенията или целостта на сградата. За обезпечаване работата на екипа на ЦСРИ - доставка лаптоп, ламинатор, цветен принтер за отпечатване на материали за дейността на специалистите, мултифункционално устройство - ще обезпечи работата на специалистите от екипа на ЦСРИ. В ежедневната работа на екипа с потребителите се изготвят документи, които е необходимо да бъдат изготвени и отпечатани и съхранени в документацията на Центъра., фотоапарат - необходим за документиране на дейността на ЦСРИ, снимките ще бъдат прилагани в отчетите към УО на ОПРЧР, както и за популяризиране на дейността на ЦСРИ и на проекта като цяло; Плануван разход за оборудване за отопление, разход за текущ ремонт параван- необходим за обособяване на спокойна атмосфера в помещението за ЛФ при използване на фитнес уредите и масажен стол - съблекални и помещения при отделяне на работни места за промяна на цветовия фон в помещенията. Създаване на условия за работа на екипа от Мобилен екип за подкрепа в домашна среда, чрез предоставяне на социално-здравни услуги за активно включване - За да се създадат добри условия за работа в новоразкритата социална услуга по проекта се предвижда да бъде закупено подходящо оборудване и обзавеждане на помещението, където ще се предоставя услугата с най–необходимите за целта средства. Към настоящия момент помещението не се използва и няма обзавеждане и оборудване. Не е необходим текущ ремонт. Помещението е подходящо, защото се намира в центъра на града и е с достъпна среда за хора с увреждания, разполага със санитарен възел адаптиран за хора с увреждания с инвалидни колички. Помещението, се намира в общинска сграда, 1 етаж от сградата на НЧ "Братство-1860", гр. Смядово. Помещението ще се обзаведе и оборудва с: бюра, офис столове, столове посетителски, лаптопи мултифункционално устройство, диван, маса, табуретки, фотьойл, секции - за съхранение на документите за изпълнение на дейността, лавици. стояща закачалка за дрехи. Оборудване-дистанционна грижа - индивидуален паник бутон с карти- 10 , Диванът, масата, табуретките и фотьойлът са необходими за създаване на подходяща работна спокойна атмосфера за психолога при провеждане на индивидуални и групови терапии с потребителите на услугата. Обновяване и обзавеждане на помещенията на мобилния екип в с. Риш, с. Веселиново, с. Янково - не е необходимо, защото те имат необходимото обзавеждане. 12 190.00 9 730.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.