Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

За операция № 2 – Специфично действие “Подкрепа за държавите членки за укрепване на капацитета за граничен контрол в светлината на специалния Европейски съвет от февруари 2023 г.” BMVI/2023/SA/1.1.2/002 са предвидени изпълнение на следните дейности:
1. Разширяване обхвата на ИСН по българо-турската граница в зоната за отговорност на  РДГП Елхово, основно в ГПУ Средец и  ГПУ Малко Търново;
2. Доставка на патрулни автомобили за наблюдение на държавната граница;
3. Назначаване на допълнителен срочно нает персонал;
4. Осигуряване на средства за командироване на персонал.
При защитата на външните граници на ЕС компетентните български власти са активно ангажирани в граничния контрол. Предвид това, за повишаване възможностите за ефективно изпълнение на задачите от българските гранични власти ще се реализира проект за разширяване покритието на интегрираната система за наблюдение (ИСН) по българо-турската граница, назначаване на допълнителен временен персонал и осигуряване на средства за командироване на служители, както и за осигуряване на нова автомобилна техника.  
 С изпълнението на тези дейности се очаква да се подобри ефективността на граничното наблюдение и да се намалят опитите за незаконно преминаване през българо-турската граница, особено в необезпечените с интегрирана система участъци. Чрез назначаването на допълнителен персонал ще се увеличи броя на граничните патрули и ще се намали времето за реакция. Чрез придобиването на нови автомобили с повишена проходимост ще се осигури необходимата мобилност на граничните патрули, както и ще бъде заменена наличната амортизирана и остаряла автомобилна техника, една голяма част от която е с изтекъл ресурс, но все още се използва в граничното наблюдение.
Проектът, подаден по настоящата процедура, е съгласно одобрено от Европейската комисия специфично действие. Настоящото проектно предложение е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК специфично действие и приложенията към него.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и изпълнение на проекта: За изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и изпълнение на дейности по проекта, отговарящ за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В тази връзка в длъжностните характеристики на служителите са включени/ще бъдат включени функции по изпълнение на дейности по управление и/или изпълнение на проекти. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. В тази връзка се обособяват две поддейности: - Поддейност 1.1 Дейност по управление на проекта в която се включват ръководител на проекта, двама зам. ръководители, двама координатори на проекта, пет счетоводители. Общият размер на възнагражденията и осигурителните вноски на екипа за управление на проекта е 191 122,27 лв., разпределена по интервенции, както следва: 1.1.1 за дейност разширяване обхвата на ИСН 4 – 59 545,43 лв; 1.1.2 за дейност доставка на патрулни автомобили - 43 522,86 лв; 1.1.3 за дейност назначаване на допълнителен срочно нает персонал и командироване – 88 053,98 лв; - Поддейност 1.2 Дейност по изпълнение на проекта включва останалите експерти по проекта /двадесет и трима експерти по проекта, трима експертиюристи, двама експерти по обществени поръчки/. Общият размер на възнагражденията и осигурителните вноски на екипа за изпълнение на проекта е 408 877,73 лв., разпределена по интервенции, както следва: - 1.2.1 за дейност разширяване обхвата на ИСН 4 – 240 454,57лв; - 1.2.2 за дейност доставка на патрулни автомобили -106 477,14лв; - 1.2.3 за дейност назначаване на допълнителен срочно нает персонал и командироване – 61 946,02 лв; На база изразходвани преки разходи за управление и изпълнение на дейности по проекта са определени непреки разходи в размер на 15 % от допустимите преки разходи за персонал по проекта.- 90 000,00 лева, разпределени по интервенции, както следва: - 1.1.1 за дейност разширяване обхвата на ИСН 4 – 45 000,00 лв; - 1.1.2 за дейност доставка на патрулни автомобили -22 500,00 лв; - 1.1.3 за дейност назначаване на допълнителен срочно нает персонал и командироване – 22 500,00 лв. 690 000.00 0.00
Назначаване на допълнителен срочно нает персонал: Осигуряване до 320 временно назначени служители за срок не по-кратък от 12 месеца за изпълнение на задачи по наблюдение на границите като част от специализираните полицейски операции за противодействие на миграционния натиск. Останалата информация е пренесена във файла „Допълнителна информация“. 8 041 860.00 0.00
Осигуряване на средства за командироване на персонал: При одобрение от ЕК за нуждите на финансовия разчет е предвидено да бъдат командировани средно дневно за месеца по 195 служителя с полицейски правомощия в рисковите райони на българо-турската граница, за период от 12 месеца или повече, докато има наличен финансов ресурс, но не по-дълъг от 18 месеца. Цената за 1 месец за човек е индикативно 3050 лв. при средно месечна продължителност 30,5 дни и дневен разход на 1 служител за дневни и квартирни пари в общ, максимален размер до 100 лв. Формиране на разхода: 195 наети х 3050 лв месечна цена за 1 сл. х 12 месеца = 7 137 000 лв. за период от 12 месеца. По общ формулиран разчет, подходящ за отчитане на дейността: 195 наети х 30,5 дни х 12 месеца = 71 370 бр. командировки за период от 12 месеца. I. „Командировка“ е дневния разход за дневни и квартирни пари на 1 служител в общ, максимален размер до 100 лв. (40 лв. дневни пари + до 60 квартирни пари) съгласно Наредбата за командировките в страната приета с ПМС №74 от 30.12.1986 с нейните изменения и допълнения и Заповед 8121з-808 от 23.06.2022 г. на МВР за размера на квартирните пари. II. Индикативния период от стартиране на проекта 01.02.2024 г. до 31.01.2025 г.за срок от 12 месеца за изпълнение на дейността е определен на база направените осреднени разчети на командированите служители с полицейски правомощия от ГДГП при необходимост и от други структури на МВР. Бройката на командированите по проекта може да варира през различните периоди в зависимост от обстановката и необходимостта за допълнителни сили по границата и наличния финансов ресурс по проекта. При остатъчен финансов ресурс към края на периода се предвижда удължаване срока на дейността, но не по-повече от 18 месеца. Останалата информация е пренесена във файла „Допълнителна информация“. 7 138 670.00 0.00
Разширяване обхвата на ИСН по българо-турската граница чрез изграждане на Интегрирана система за наблюдение по българо-турската граница – етап 4 от ГКПП Лесово до р. Резовска.: Предвидената дейност е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него. Сега съществуващите елементи на Интегрираната система за наблюдение (ИСН) по българо-турската граница не покриват цялото и протежение. Непокритите с технически средства и видеонаблюдение участъци от българо-турската граница в зоната за отговорност на РДГП Елхово, основно в ГПУ Средец и ГПУ Малко Търново, при което ще бъдат обезпечени като се изградят сензорни линии до покриване на цялата им зона за отговорност. Всяка сензорна линия да бъде изградена от линейно разположени стационарни неохлаждаеми термовизионни камери с видеоаналитични функции, монтирани върху метални стълбове/колове с подходяща височина. Ще бъде осигурена комуникационна свързаност чрез оптична и/или радио-релейна връзка за водене на отдалечено наблюдение в съществуващия регионален координационен център (РКЦ) в РДГП Елхово и в съществуващите локални координационни центрове (ЛКЦ). Сензорните линии ще се захранват от националната електропреносна мрежа предвидена възможност за резервирано захранване, посредством генератори с възможност да осигуряват продължителност на работа на цялото оборудване за период от минимум 72 часа при необходимост. Предвижда се гаранционен срок и осигуряване на гаранционна поддръжка на изградените сензорни линии. Разширяването обхвата на ИСН по българо-турската граница в зоната за отговорност на РДГП Елхово, основно в ГПУ Средец и ГПУ Малко Търново е в съответствие с целите и обхвата на финансова подкрепа по ИУГВП. С цел повишаване на техническия капацитет на ГДГП за противодействие на миграционния натиск в Стратегията за интегрирано управление на границите 2020 – 2025 г. като стратегическа цел в частта „Използване на съвременни технологии“ е записано „Разширяване на ИСН на българско- турската граница до покриване на всички участъци“ – Интегрирана система за наблюдение 4. Сега съществуващите елементи на ИСН по българо-турската граница не покриват цялата й дължина. Според изчисленията за цялостното техническо осигуряване е необходимо изграждането на още 110 км сензорни линии на прогнозна стойност около 60 000 000 евро. С изграждането на ИСН 4, ще се постигне 100% видеонаблюдение на българо-турската граница. Настоящият приоритет включва изграждането на 13 сензорни линии с обща дължина 59,5 км .. Предвижда се гаранционен срок и осигуряване на гаранционна поддръжка на изградените сензорни линии. Гаранционен срок на цялото оборудване от състава на интегрираната система – не по-кратък от 36 месеца. Разширяването обхвата на ИСН по българо-турската граница в зоната за отговорност на ГПУ Средец и ГПУ Малко Търново е в съответствие с целите и обхвата на финансова подкрепа по ИУГВП. В обема на изграждането на четвъртата част на Интегрирана система за наблюдение /ИСН/ по границата с Р Турция се предвиждат дейности по разширяване с нови компоненти на следните основни елементи: - Регионален координационен център; - Локален координационен център - 4 бр.; - Център за наблюдение Болярово - 1 бр.; - Проектиране на Стационарен пост за техническо наблюдение (СПТН) – 2 броя; - Изграждане на Сензорни линии – общо 13 броя; - Обекти резервно захранване (ОРЗ и ОРЗ+АТ) за СЛ; - кабелни трасета за захранване със ниско (230/400V) и средно напрежение 20 КV икомпенсиращи и токозахранващи съоръжения 20КV за СЛ; - всички инсталирани софтуерни приложения за СЛ, РКЦ, ЛКЦ/ЦН; - всички захранващи и комуникационни кабели и мрежи за СЛ, РКЦ, ЛКЦ/ЦН; - комуникационно, мрежово и радиорелейно и оптично оборудване, осигуряващи свързаността на елементите на ИСН; Подробности относно какво се предвижда да се извърши и изпълни, ще бъде обект на документацията към ОП, а имено техническата спецификация. 63 227 616.00 0.00
Доставка на патрулни автомобили за наблюдение на държавната граница: Доставка на минимум 68 броя автомобили с повишена проходимост за наблюдение на държавната граница с включено гаранционно обслужване и допълнително оборудване за всеки автомобил. Предвидената дейност е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение „Подкрепа за държавите членки за укрепване на капацитета за граничен контрол в светлината на февруарския специален Европейски съвет“, BMVI/2023/SA/1.1.2 и всички приложения към него. Автомобилите с повишена проходимост с които разполагат българските гранични власти, са силно амортизирани поради ежедневната им работа в тежки офроуд условия 24/7. Амортизацията води до чести аварии в автомобилите, което значително затруднява изпълнението на задачите на граничните патрули. Доставката на 68 нови патрулни автомобили с повишена проходимост ще съкрати времето, необходимо за разполагане на патрули за изпълнение на задачи по наблюдение на границите. Ще се повиши мобилността при изпълнение на неотложни задачи, което ще доведе до повишаване на ефективността на работа на патрулите на гранична полиция в труднопроходими планински и горски пътни участъци и райони по българо-турската, българо-сръбската и българо-северномакедонската граница. Също така, това ще доведе до увеличаване на броя на разположените патрули, както по държавната граница, така и в дълбочината на граничната зона. Ще бъде подобрена организацията и цялостното взаимодействие между българските гранични власти с компетентните правоохранителни органи за гарантиране на сигурността на границата. Състава и предназначението на допълнителното оборудване към всеки от автомобилите е посочено в приложена таблица „Допълнително оборудване“ в поле „Приложени документи към отговора“. Няма да бъдат допуснати за участие предложения за автомобили с индивидуални типово одобрение, а само такива със сертификат за европейско типово одобрение в съответствие с Регламент (ЕС) 2018/858 на Европейски парламент и на Съвета от 30 май 2018 година относно одобряването и надзора на моторни превозни средства и техните ремаркета. Периодът на гаранционно обслужване на доставените МПС ще е минимум 3 (три) години или 150 000 километра пробег, което събитие настъпи първо за всеки автомобил. МПС, предмет на бъдещата доставка, ще се зачислят в щата на РДГП-Елхово, РДГП-Кюстендил и РДГП-Драгоман и ГПУ в техните структури, разположени по външните граници на Република България и ще се използват само за дейности по осъществяването на граничен контрол. Доставката на автомобилите, ще бъде в съответствие с Регламент (ЕС) 2018/858 на Европейски парламент и на Съвета от 30 май 2018 година относно одобряването и надзора на моторни превозни средства и техните ремаркета, както и на системи, компоненти и отделни технически възли, предназначени за такива превозни средства и Наредба № 60 от 24.04.2009 г. за одобряване типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета. Доставените автомобили ще се зачисляват в щата на структурите на РДГП-Елхово, РДГП-Драгоман и РДГП-Кюстендил. След доставката им ще бъде направено разпределение съобразно необходимостта по места в посочените структури. Останалата информация е пренесена във файла „Допълнителна информация“. 13 126 940.00 0.00
Видимост, прозрачност и комуникация: При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 ГДГП: - ще се публикува на уебсайта си и в социални мрежи, кратко описание на операциите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците; - ще се поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на операцията, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване. Информационни табели осигуряващи публичността на проекта ще бъдат поставени на видимо място в РДГП Елхово, РДГП Драгоман, РДГП Бургас и РДГП-Кюстендил в които се изпълняват дейностите по проекта или са потребители на придобитите активи по проекта, изискването за осигуряването им ще е на Изпълнителя на договорите по ЗОП, а в дейностите където не е приложимо на ГДГП. -- при необходимост ще се поставят на място, ясно видимо за обществеността, поне един хартиен плакат с минимален размер А3 или еквивалентен електронен екран с информация за проекта, подчертаващ подкрепата от фондовете. - ще се организира според случая комуникационна проява или дейност и ще се привличат своевременно за участие Комисията и отговорния управляващ орган. Предвижда се със средствата по дейността да се популяризира приноса на ЕС за изпълнение на проекта чрез закупуване на рекламни материали и провеждане на официална церемония при извършване на доставките За официалната церемония се предвижда наемане на фирма за организация и логистична обезпеченост на събитието. Предвидено е да се организират следните мероприятия: -мероприятие с участието на представители на ЕК след приключване на доставките, включващо: 2 кафе паузи за 200 човека на обща стойност 5960,00 лв без ДДС (2 кафе паузи за 200 ч.Х14,90 лв=2х2980,00 лв=5960,00 лв) или 7152,00 лв с ДДС; 1 работен обяд за 200 човека на обща стойност 7800,00 лв без ДДС (200 ч.Х39,00 лв=7800,00 лв) или 9360,00 лв с ДДС; 1 вечерен коктейл за 200 човека на обща стойност 4400,00 лв без ДДС (200 ч.Х22,00 лв=4400,00 лв) или 5280,00 лв с ДДС. Общата стойност на мероприятието възлиза на 21 792,00 лв с ДДС. Броят на участниците и цените са индикативни, тъй като мероприятията ще се проведат на по-късен етап и след провеждане на обществена поръчка. Индикативно предвидените за закупуване рекламни материали са: 110 бр USB памети, шапки, рекламни кърпи в бутилка, химикалки, чадъри, тениски, чаши, работни тефтери и календари. Всички рекламни материали ще са с логото на проекта и ще се раздават на участниците във финалното мероприятие. Дейността реферира към бюджетен ред IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, ред 8. Други преки разходи, т. 8.1. и т. 8.2. 30 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.