Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Създаване на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда в Община Кайнарджа. 
Чрез реализацията на проектното предложение ще се предоставят интегрирани услуги за хората с невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително и социални здравни услуги в общността или в домашна среда. 
Целева група по проекта: 
1. Хора с увреждания и техните семейства. 
2. Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване.
Проектът ще се реализира чрез дейности и мерки, които ще бъдат изпълнявани в партньорство с организация доставчик на социални услуги СОНИК СТАРТ ООД, до влизане в сила на Допълнително споразумение №1, с което се прекратява участието в проектните дейности, за да се постигнат заложените резултати в проектното предложение, както следва: 
1. Организация и управление на проекта. Подбор и напасване на потребители и доставчици на социални услуги.  
2. Предоставяне на почасови социални услуги в общността и в домашна среда. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги.
3. Обучение на персонала за предоставяне на услугите.
4. Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.
5. Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.
6. Информация и публичност.
В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта. : Създаване на организация за управление на проекта и ангажиране на екипа за управление. Успешно реализиране на всички дейности по проекта във времевия график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Разработване на вътрешни правила за работа на екипа. Създаване на система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управление на процесите. Създаване на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Разработване на документация съгласно ЗОП за предвидените в настоящото предложение процедури, както и за непредвидени към настоящия момент процедури, но възникнали допълнително във връзка с ангажименти на община Кайнарджа и по други проекти. Съгласуване на процедурите с ДО. Обявяване на процедури и провеждане при максимална коректност и публичност. Разработване на механизми за ясна демаркация на постиженията по проекта. Дейността включва изпълнението на мерки по цялостната организация и управление на проекта, а именно: 1. Определяне на дейностите и задълженията на членовете на екипа. 2. Осъществяване на мониторинг и отчетност на изпълняваните дейности и извършваните разходи. 3. Анализиране напредъка на проекта и постигането на предвидените резултати. 4. Осъществяване на корективни действия при възникване на непредвидени обстоятелства. 5. Съхраняване на проектната документация, съгласно изискванията и правилата на програмата. Екип за организация и управление на проекта, като типове позиции и брой хора: Ръководител проект; Координатор; Счетоводител. Провеждане на подбор на подходящи лица, които да предоставят качествени услуги в домашна среда. Подборът и наемането на преки доставчици на социални услуги ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Ще се осигури подкрепа за персонала на Звеното за почасови услуги (Ръководител и Технически сътрудник). Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по програми НП „Асистенти за хора с увреждания” и ОПРЧР, както и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на проекта. Лицата от целевата група, които ползват услуги по процедура „Нови алтернативи” също ще бъдат включени в дейностите по проекта. За целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, ще се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. 27 475.00 21 999.35
Предоставяне на почасови социални услуги в общността и в домашна среда. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа на дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги.: Създаване на условия за индивидуално аранжирани социални услуги за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Целта е да се осигури качествено предоставяне на почасови услуги в общността и в домашна среда на потребителите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта. Удовлетворяване на специфичните потребности на потребителите и превенция на настаняването им в специализирани институции, с цел социално включване. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с Община Кайнарджа, като доставчик на услугата за подобряване качеството на живот на съответния потребител. Индивидуалният план се изготвя с активното участие на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете с участието на негов законен представител, роднина или близък. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги и оценка на риска. Потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – брой часове (вкл. от ... ч. до ... ч.), ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго. Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Всеки индивидуален план се актуализира от екипа за управление на проекта чрез извършване на преглед на поне всеки 6 (шест) месеца от стартирането на услугата за съответния потребител. Преглед на плана може да се направи и по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата при констатирана промяна на обстоятелства или възникване на друга необходимост. Предоставянето на социалната услуга по проекта за всеки потребител стартира считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Община Кайнарджа и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността. Кметът на Община Кайнарджа ще утвърди Правилник за вътрешния ред, процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалните услуги и процедура за приемане и разглеждане на жалби и сигнали.Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания. Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете. Екипът на общината ще извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугата. Ръководителят на проекта организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на персонала на звеното при предоставяне на услугата. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугите в домашна среда за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът на потребителя се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини, като в него домашният санитар регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. След преустановяване ползването на услугите на звеното Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие. Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от преките доставчици се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната им характеристика и в индивидуалния план на потребителя. 438 629.93 402 209.73
Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Целта на дейността е избраните преки доставчици да придобият умения и знания, необходими за удовлетворяване на индивидуалните нужди на потребителите. Създаване и повишаване професионален капацитет и обмен на практически опит на преки доставчици на социални услуги. Всички одобрени при подбора преки доставчици на социални услуги, както и екипът за управление на Звеното за почасово предоставяне на услуги, ще преминат въвеждащо, поддържащо и надграждащо обучения, аранжирани в малки групи. Провеждането на специализирано мероприятие с лектори, имащи съответния опит, ще допринесе за повишаване капацитета на доставчиците и за разширяване на контактите им с колеги, работещи в същата сфера; за придобиване на професионални умения и навици. По този начин в Звеното за почасово предоставяне на услуги ще се внедрят по-лесно добри практики и опит. Предвижда се всяко от обученията да бъде организирано в малки групи по направления (група на социалните асистенти, група на домашните помощници); във всяка група задължително се включва персонала на Звеното. Всяко предвидено обучение на група е с продължителност от 3 стандартни обучителни дни. Обученията следва да бъдат интерактивни, с мотивиращо и въвличащо влияние върху участниците; подкрепени с надлежни материали и допълнения за ефективно протичане на процеса. За качественото изпълнение на дейността Община Кайнарджа ще разчита на партниращата организация СОНИК СТАРТ, доставчик на социални услуги, с набор от експерти, работещи в социалната сфера и притежаващи опит в работата по проекти по ОПРЧР, както и организирали и провеждали обучения на преки доставчици на социални услуги, до влизане в сила на Допълнително споразумение №1, с което се прекратява участието в проектните дейности. Община Кайнарджа ще наеме лице, притежаващо опит и квалификация в сферата на социалните услуги. 3 820.00 5 825.51
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. Подбор и напасване на потребители и доставчици на социални услуги.: Повишаване и баланс.на психо-емоц.статус на прекия дост. на услугите;укрепване на работата в екип и фина настройка на екипния пулс.Супервизията ще предложи на преките доста.на соц.услуги място за привилегировано слушане.В рамките на супервиз.процес, прекият дост.ще има възм.да говори,да бъде изслушан,да разсъждава в обстановка на конфиденциалност.Тази подкрепа, писмена или говорима,позволява на преките дост.,благодарение на рефлексията да погледнат от страни своите емоции и афекти и да започнат да анализират поведенията и тяхнотото значение.Супервизията съчетава елементи и от спец. консултиране и от психотерапията,т.к.тълкуването на проблемите се извършва на тези 2 равнища.Така се създ.условия за осъзнаване на собст.поведение в професията и свързаните с него чувства,както и за предприемането на конкретни действия за позитивна промяна.Супервизията използва и 2начина на тълкуване,като ги модифицира според осн.си цел:да се подобри раб.ситуация.Осн.цел на супервизията ще бъде подобр.на раб.ситуация, което вкл.подобр.организацията на работа;подобряване на работната атмосфера;нарастване на специф.за съотв.поле компетентност; психохигиена-превенция и разв.на способност за справяне с вътр."замърсявания" в живота на помагащия (самообвинения,самонаранявания,напрежение от живот в общност);развиване на способността за съвместна работа.Осн.теми,които ще се обсъждат по време на супервизия:несправяне със ситуацията при клиенти,чиито проблеми не се разрешават;претоварване с роли;полето на взаимодействие с клиенти със соц.проблеми е многозначно и неспецифично;поради натрупване на проблеми от различно естество често възниква нужда от рефлексия;трудноизмеримият успех в професията води до конфликт между специалиста с помагаща професия и управлението (между контрол и помощ);проблеми, св.с позицията на власт в отн.с клиента и на безсилие към причинителите на проблемната ситуация.За целите на предлаганата дейност, Община Кайнарджа ще разчита на партниращата организация СОНИК СТАРТ,до влизането в сила на Доп.спор.№1, с което се прекратява участието на партньора в проектните дейности.Предвиждат се по 17групови супервизии(отд.за СА и ДП)и по 5инд.супервизии за всеки доставчик на соц. услуги, които ще се проведат в рамките от 3-ти до 19проектен месец, вкл.Проектът предвижда отделно и провеждането на общо 5проф.супервзии на персонала на Звеното.За качественото изпълнение на дейността Община Кайнарджа ще разчита на СОНИК СТАРТ,до влизането в сила на Доп.спор.№1, с което се прекратява участието на партньора в проектните дейности, с набор от експерти, притежаващи опит в социалната сфера, услугите за лица в неравностойно положение, работата по проекти по ОПРЧР, както и организирали и провеждали супервизии.Община Кайнарджа ще привлече и 1 консултант-подбор на експертна позиция от партньорската организация, притежаващ дългогодишен опит в социалната сфера и с конкретни познания към целевата група, който ще има ангажимент да разпише критериите за подбор и за оценка на труда на назначените преки доставчици на социални услуги съвместно с екипа за организация и управление на проекта. Ще участва в подбора по документи и събеседване с кандидатите.До края на проекта Община Кайнарджа ще организира по 3 гр.супервизии(отд.за САиДП)и по 1 инд.супервизия за всеки доставчик на соц.услуги, ще се проведе и 1 проф.супервизия на персонала на Звеното.Подборът на кандидат-потребителите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация.В обхвата на настоящия проект ще се включат хора,нуждаещи се от постоянна грижа/обслужване, в т.ч. хора с увреждания и техните семейства и хора над 65г.с ограничения или в невъзможност за самообслужване.В дейности по „Напасване на двойките” (в т.ч.и реализиране на срещи между потребителя и определения от екипа на проекта доставчик, в случаите, в които екипът на проекта прецени нужда от допълнителни дейности, необхванати в процеса на подбор на двойките)ще бъде ангажиран и консултантът по подбор на преките доставчици на соц.услуги. 17 390.00 31 105.50
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Подкрепата за потребителите ще се осъществява чрез: 1. Психологическа подкрепа, чрез консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията на потребителя. Психологическата рехабилитация е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. 2. Социални консултации - Консултативна работа е свързана с предоставяне на информация в областта на социалната закрила за възможностите за подкрепа; изисквания, срокове и насочване към съответните институции, от които може да бъде получена подкрепата. 3. Специализирани консултации – Специализираната консултативна работа е предоставяне на практически указания и насоки на потребителите и техните семейства с цел осигуряване на система от продължаващи действия в домашни условия. Всичко това ще подпомогне по-успешното удовлетворяване на потребността от социални контакти и ще намали риска от поява на самота, което увеличава шансовете за по целенасоченото и активно включване в обществения, културния и икономически живот на хората с увреждания и грижещите се за тях близки и хората над 65 г. като една достойна категория от хора в обществото с ценен опит и принос за развитието на следващите поколения, култура и цивилизация. За качественото изпълнение на дейността Община Кайнарджа ще разчита на партниращата организация СОНИК СТАРТ - доставчик на социални услуги с набор от експерти, работещи в социалната сфера и притежаващи опит в работата по проекти по ОПРЧР, до влизане в сила на Допълнително споразумение №1, с което се прекратява участието в проектните дейности. Община Кайнарджа се ангажира с изпълнението на дейността до края на проекта. 3 300.00 4 663.24
Информация и публичност.: Информиране на широката общественост, популяризиране приноса на ЕСФ и ОПРЧР. Повишаване чувствителността на местната общност към хората в неравностойно положение. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Запознаване на всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. Комуникациите с външни публики за информиране и публичност използват утвърдени методи за организация на работни срещи, издаване на листовки и брошури, редовни прессъобщения, подготвяне на публикации за печата; същевременно настоящият проект залага на специфично визуализирани обучителни и информационни материали, с които да се постигне различен и значително по-ефективен контакт с целевата група. Община Кайнарджа ще надгради постигнатите добри отношения с медийните среди, за да гарантира ефективност на информационния поток както към целевата група, така и към заинтересованите страни освен на местно, и на регионално и национално ниво. Методите, информиращи чрез електронните издания ще адресират информацията до по-нестандартен кръг от адресати и ще дадат възможност за максимализиране на информационния поток с включване на линкове и блогове в чужди уеб-страници, в т.ч. на английски език. Всички предвидени обучения са базирани на интерактивен подход и провеждане в групи при специално аранжирана обстановка, което освен, че надгражда опита и допълнително въвежда иновация в процеса. Ще бъдат издадени материали, визуализирани по изискванията на Оперативната програма за публичност. За качественото изпълнение на съответната дейност, е предвидено участието и на двамата партньори по проекта, до влизане в сила на Допълнително споразумение №1, с което се прекратява участието в проектните дейности. 3 840.00 3 840.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.