Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение предвижда прилагането на комплекс от иновативни методи и подходи за прилагането на компетентностния подход при бенефициера и партньорите с цел повишаване качеството на училищното образование, повишаване на мотивацията на учениците и намаляване броя на отпадащите/преждевременно напусналите училище.

Това ще се осъществи посредством изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в училищата чрез създаване на иновативен методически инструментариум, базиран на три ключови метода: 1) Коучинг, 2) Монтесори, 3) Развитие на емоционалната интелигентност, обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработения инструментариум. На тази база ще се създадат клубове по интереси, където ще се приобщят и ученици с образователни затруднения, с които да се работи допълнително, без да им се вменява усещане, че са аутсайдери, а напротив – ще се търсят силните страни на всеки в атмосфера на екипност и подкрепяща общност. Паралелно с това ще се работи с другата целева група – техните родители/наставници, където чрез въвличането им в образователния процес и провеждането на коучинг сесии ще се работи в посока създаване на социална среда, подкрепяща образованието. За мобилизиране на обществена подкрепа, както и за насърчаване общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, през учебната година и лятната ваканция ще се провеждат открити мероприятия с родители и други представители на целевите групи.

Фокусът на проекта е поставен върху децата от малцинствени етнически групи, но с цел постигане на интеграционен ефект са включени и разходи за деца и техните родители/настойници, които не са представители на маргинализираните групи. Проектът ще се изпълни в гр. Радомир, с. Извор и с. Дрен на обща стойност 366 077,82 лв., от които 39 222,62 са непреки разходи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Надграждане на капацитета : Тази дейност полага основите за реализиране на проекта и осигуряване на устойчивост на резултатите след края му. Тя обхваща изграждане на експертен и инфраструктурен капацитет в училищата посредством обучение на местните преподаватели и закупуване на оборудване и дидактически материали в съответствие с разработената Програма за внедряването на комплекс от иновативни методи и подходи за прилагането на компетентностния подход (Програмата). Ще се сформира екип от 2 външни специалисти (Експерт "Образователни дейности" и психолог) и 4 преподаватели (по 1 от всяко училище). Външните експерти ще разработят методическия инструментариум, базиран на три ключови метода: 1) Коучинг, 2) Монтесори, 3) Развитие на емоционалната интелигентност, като допълнително ще прецизират предварителната структура на Програмата с цел адаптирането й към спецификите на конкретните представители на целевите групи. За целта ще се проведат интервюта с целевите групи и преподаватели. Предвижда се педагогическият инструментариум да е структуриран в 6 клуба по интереси: при Кандидата КЛУБ 1 „Ай Ти Технологии за малки и големи“ при Партньор1 КЛУБ 2 „Традицията е жива“ и КЛУБ 3 „Майсторско ателие“ при Партньор2 КЛУБ 4 „Фолклор на етносите“ и КЛУБ 5 „Природата около нас“ при Партньор3 КЛУБ 6 „Искам да знам“. Целта е в тези клубове да се приобщят и ученици с образователни затруднения, с които да се работи допълнително, без да им се вменява усещане, че са аутсайдери, а напротив – ще се търсят силните страни на всеки в атмосфера на екипност и подкрепяща общност. Екипът от преподаватели заедно с директорите на училищата ще подпомага работата на външните експерти. В края на етапа те ще преминат обучение (24 часа) по трите модула на Програмата, водено от външните експерти. Ще бъдат възложени за разработване и доставка необходимите дидактически материали и оборудване: 1) Методическо ръководство и материали за провеждане на обучението за учителите, както и за последващи насоки при работата с целевите групи и Материали за провеждане на коучинг сесии с родители, финансирани от Общината; 2) Материали за текуща работа с учениците, финансирани от училищата: o Сетове за ролеви игри 3 бр., представляващи декори с аксесоари (напр. маски) и интерактивни елементи, където учениците ще отбелязват наученото, o Клубни екипи за всеки клуб – за идентифициране при съвместните занятия на клубовете и мотивационен ефект, създаване на чувство за единност и екипност 95 бр. o За КЛУБ 1 - 17 компютъра и 17 работни места (за 16 деца + 1 преподавател), 1 мултимедия и 1 цветен принтер; o За КЛУБ 2 - класна стая „Машина на времето“ с битов кът, 16 носии, o За КЛУБ 3 - класна стая с инструменти и 10 пакета материали за приложни изкуства; o За КЛУБ 4 - 8 носии, 8 сценични костюми, o За КЛУБ 5 - 4 работни места, 4 пакета микроскоп, грънчарско колело и глина, 4 пакета макет на земното кълбо и учебно табло, o За КЛУБ 6 - 1 фотоапарат, 1 мултифункционално устройство, 3 лаптопа, 1 мултимедия, които ще бъде ползвани при работата с целевите групи за развитие на креативността и творческите способности, подобряване на невролингвистичното развитие, уменията за работа в екип, управление на времето, личностните качества за учене в мултикултурна среда и пр. За установяване на конкретните потребности на целевите групи и създаване на семейна среда, подкрепяща образователния процес ще се проведат 7 встъпителни коучинг сесии с родители (180 души) - 3 при Кандидата, 2 при Партньор 4 и 2 при Партньор 2. Освен дидактически материали, за организиране на мероприятието ще бъдат осигурени кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик на Общината. 164 648.80 183 979.40
Работа с целевите групи : Дейността обхваща същинската работа с целевите групи по методологията, разработената в Дейност 1 с 95 ученици (от които 76 от маргинализирани групи), с които ще се работи шестте клуба по интереси. Основната работа с учениците ще се извършва от четиримата преподаватели на училищата на базата на методическата подготовка, която са преминали в Дейност 1. Те ще провеждат занимания в клубовете 4 пъти месечно с изключение на летните месеци. За откриване на Програмата ще се проведат 3 стартиращи обучителни сесии/уъркшопи с учениците от клубовете за демонстриране на трите инструмента на и по-забавно начало на учебната година -1 в Радомир, 1 в Извор и 1 в Дрен. Те ще бъдат ръководени от външните експерти с помощта на преподавателите от съответните училища. За мотивиране и изграждане на чувство за гордост от принадлежността към образователната програма на участниците в клубовете ще бъдат подарени брандирани клубни екипи (раница, тениска, суитшърт и шапка). Работата с родителите/наставниците на децата от целевите групи е от ключово значение за успешното реализиране на Програмата и контактът с тях трябва да бъде поддържан текущо. След встъпителните коучинг сесии в Дейност 1 ще бъдат проведени на равномерни интервали още 3 коучинг кампании: през лятото на 2021г. и 2022г. (като част от Лятното училище в Дейност 3) и в началото на 2022 г., когато ще се организират 3 сесии съответно при Кандидата, Партньор 1 и Партньор 3. Освен дидактически материали, за провеждането на коучинг сесиите в началото на 2022 г. ще бъдат осигурени за 90 души кафе, сладки/соленки, минерална вода, посуда, брандиран информационен пакет, обяд – сух пакет, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант) от външен доставчик. За опростяване на бюджетирането разходите за сесиите през летата на 2021 г и 2022 г са включени към Дейност 3. В резултат от работата с родителите/наставниците, освен постигане на намаляване броя на отпадащите/преждевременно напусналите училище, се цели да се създаде Родителски клуб, който да осигури устойчивост на постигнатите резултати и след края на проекта. За отчитане на напредъка и адресиране на факти от значение за Програмата в началото на 2022 г. ще се проведе тридневен пленер. В Ден 1 ще се проведе затворено заседание на педагогическия екип от 4 учители, 4 директори и 2 външни експерти, където ще се обсъждат методологически въпроси. През Ден 2 и 3 ще се проведат отворени заседания, на които ще бъдат поканени общински представители, родителите/настойниците на учениците от клубовете и други представители на целевите групи. За да се проведе конструктивна дискусия, до отвореното заседание ще се допускат до 50 присъстващи, което налага то да бъде реализирано в 2 дни. Разходите за пленера за 10 души за Ден 1 и по 50 души за Ден 2 и 3 ще включват: организация на събитието, кетъринг, озвучаване, информационни материали, предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). В края на първата учебна година ще се организира „Фестивал на компетентностите“, на който участниците в клубовете по интереси ще демонстрират постиженията си. Това е от съществено значение на успешността на Програмата. От една страна по този начин участниците в проекта ще получат признание за постиженията си и ще бъдат мотивирани да продължат да се развиват в системата на професионалното образование. От друга страна те ще се превърнат в посланици на ценностите за съвременното образование сред целевите групи и ще способстват за намаляване процента на учениците преждевременно напуснали системата. Мероприятието ще се проведе в Радомир за 250 души, като разходите за него ще включват:  Организация на събитието (сценарий, водене, фотограф, озвучаване, украса),  Транспорт и застраховка за участниците от с. Извор и с. Дрен,  Кетъринг: кафе, сух пакет, вода и безалкохолно;  Изработване на брошури с представяне на всеки клуб от проекта,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). 54 214.40 47 595.31
Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги: Предвидените в тази дейност образователни инициативи са насочени към увличане към Програмата на максимално широк кръг от целевите групи, включително деца от други училища и техните родители. Целта е от една страна да се популяризират иновативните методи, заложени в Програмата, и да се провокира техния траен интерес към образованието. От друга страна, ще се насърчи общуването и съвместните изяви между деца от маргинализирани и немаргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на община Радомир. Дейността ще се изпълни чрез организирането на 2 образователни мероприятия под формата на петдневни летни училища без преспиване. Те ще се осъществят съответно през летата на 2021 г. и 2022 г. Във всеки от петте дни ще се организират занимания на открито по ръководството на външните експерти. В заниманията с децата ще бъдат интегрирани и коучинг сесии с родителите за утвърждаване на подкрепата на семейството в образователния процес. За изпълнение на планираните образователни дейности всяко дете и учител ще получат пакет пособия и материали: • Брандиран пакет- Лятно училище за всяко дете - 89 бр., вкл. раница, ученически пособия, одеяло, индивидуални учебни материали, компас, планинарско ножче и фенер.; • Брандиран пакет- Лятно училище за всеки учител- 4 бр., вкл. раница, тефтер, одеяло, учебен несесер, индивидуално ръководство за лятното училище по проекта. Лятното училище ще се организира в 5 последователни дни през лятната ваканция за 123 участници (89 ученици, 4 учители, 30 придружители) , като разходите за него ще включват:  Организация на лятното училище,  Транспорт и застраховка за участниците,  Кетъринг,  предпазни средства (маски, ръкавици, калцуни, дезинфектант). 107 992.00 91 232.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.