Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е замислено с идеята, планираните в него дейности изцяло да кореспондират с основната цел на настоящата процедура, а именно: подготовка на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане. 
Тази цел ще бъде осъществена посредством реализиране на следните дейности:
-Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност (ССД); 
-Предоставяне на комплекс от обучения и услуги, които да подпомогнат целевите групи в разработката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението на бизнеса знания и умения, и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реалната стопанска дейност; 
-Предоставяне на подкрепа за започване на реална стоп. дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес.
Описаните по-горе дейности ще бъдат адресирани към целева група: лица, желаещи да започнат ССД, в т.ч. безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 год.. В проектните дейности се предвижда да бъдат включени 40 лица, като мин. 28 (70% от общия брой) от тях ще са  безработни и неактивни лица.
В следствие на описаните дейности, ще бъдат постигнати следните резултати:
-Повишена информираност и мотивация на безработни, неактивни и заети лица да стартират развиването на ССД;
-Развитие на предприемаческите умения у лица от целевата група;
-Разработване на качествени бизнес планове, с които те да кандидатстват за финансиране, необходимо за осъществяване на техните бизнес идеи;
-Създаване на нови работни места, чрез стартиране на ССД.

Планираните дейности изцяло ще допринесат за изпълнението на заложения пред Приоритетна ос 1 инвест. приоритет 3: устойчиво интегриране на пазара на труда на младите хора; както и на инвест. приоритет 5: самостоятелна заетост, предприемачество и създаване на предприятия, включително иновативни микро -, малки и средни предприятия.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Реализирането на дейността включва следните два етапа: подготовка и изпълнение. В рамките на подготвителната част ще бъдат предприети следните стъпки: - Сформиране на екип за изпълнение на дейността: Екипът ще бъде сформиран след подбор, проведен през 1 месец от стартиране на проекта. Той ще включва консултанти, които притежават опит и доказани професионални качества, което ще допринесе за постигане на максимални резултати от реализираните проектни дейности. За да подпомага работата на консултантите и да оказва административна подкрепа при реализиране на дейностите, ще бъде нает и координатор. При уреждане на договорните взаимоотношения с членовете на екипа ще бъде съблюдавано действащото законодателство и Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР. Членовете на екипа ще бъдат ангажирани с изпълнението на заложените в дейността активности за период от 12 месеца. - Подбор на участниците в дейността: за включване в дейността ще бъдат поканени само лица, отговарящи на условията, определени в процедурата за кандидатстване (не по-малко от 40). Ще бъдат изготвени обективни критерии за подбор, на базата на които ще бъдат подбрани бенефициенти, нуждаещи се в най-голяма степен от услугите, предвидени за предоставяне в проекта. При включване на „безработни лица“ ще се съблюдават и процедурите за подбор на Агенцията по заетостта. - Осигуряване на материали и консумативи; наемане на зали за осъществяване на дейността: ще бъдат закупени материали, които ще бъдат използвани от включените в проекта бенефициенти. За адекватното провеждане на дейността ще бъдат наети зали, които са с необходимият капацитет и адекватно оборудване за целта. Ще се използват зали, подходящи за планираните групови събития, както и такива, подходящи за индивидуалната работа с отделните бенефициенти по изготвяне на Индивидуалния им план за действие. Заетостта на залите в рамките на дейността ще е 12 месеца, а при избора на изпълнител за предоставяната услуга, както и за доставката на материалите, ще бъдат съблюдавани разпоредбите на ПМС 160/01.07.2016 г.. Същинска част: - Групови събития за информиране и мотивиране на лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност: ще бъдат организирани минимум 10 такива срещи, като всяка от тях ще бъде с различна тематична насоченост. Те ще се провеждат по предварителен график през определени интервали от време в рамките на дейността. За всяка отделна среща ще бъде изготвян детайлен план с формулирани цели и акценти за съответната среща. Срещите ще се водят от опитен модератор, с цел постигане на необходимия ефект. Освен срещите в зала, с цел максимално реализиране на целта на дейността, ще бъдат организирани и събития от типа „Дни на отворени врати“. Ще бъдат проведени мин. 3 такива събития, като при проявен интерес ще бъдат организирани допълнителни събития. - Провеждане на индивидуални беседи: за безпроблемното и ефективно провеждане на този етап ще бъде съставен график, по който ангажираните за целта – консултанти ще провеждат срещите. Целта на тези беседи е, от една страна да бъде направена оценка на готовността и мотивацията на участниците за стартиране на самостоятелна дейност, за да могат да им бъдат предложени подходящи консултантски услуги, а от друга – да бъдат проучени потребностите от обучение за всеки отделен бенефициент. Предварително подготвена специална методика за индивидуалните беседи ще гарантира обективността на оценката. - Изготвяне на Индивидуален план за действие – той ще включва минимум три компонента: 1. необходими стъпки в посока на повишаване на подготвеността за стартиране на собствен бизнес, в т.ч. и придобиване/подобряване на предприемаческите умения и компетенции на лицето; 2. информация за необходимата за лицето консултантска подкрепа, която да му бъде оказана в рамките на настоящия проект, а и след него; 3. Успешно прилагане на финансови инструменти за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. 18 110.00 14 932.72
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност : В рамките на проекта ще бъде организирано и проведено модулно обучение за усвояване на знания и умения в областта на предприемачеството. В програмата са включени следните модули: Вие като предприемач; Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; Форми на търговска дейност; Персонал, правни отговорности и застраховка; Финансово планиране; Капитал и видове източници; Стартиране на бизнеса; Ценообразуване; Водене на преговори; Управление на конфликти; Управление на проекти; Информационни технологии; Съвместяване на служебни и лични задължения. Продължителността на отделните модули е съобразена както със сложността на материята, така и според предварителните проучвания на кандидата за потребностите на начинаещи предприемачи от града и региона. Ще се използват различни интерактивни техники: видео-запис на събитията по време на етапа на преживяването (за по-късна дискусия и анализ): оценяване на фактори като продуктивност, удовлетворение, доверие, комуникация; правене на списък с прилагателните, които най-добре описват чувствата на участниците по отношение на различни теми; непосредствени разигравания чрез свободни асоциации на различни теми, засягащи дейността; съобщаване: систематично “интервюиране” на участниците за техните преживявания по време на дейността, групови дискусии, работа в малки групи, въпроси и отговори, интерактивни игри, работа по казуси, симулации и др.. На бъдещите предприемачи ще бъдат предоставени съвременни материали за обучението на хартиен и електронен носител. В процеса на работа участниците ще работят върху бланки за индивидуално попълване, отразяващи постъпково процеса на усвояване на обучителното съдържание, като по този начин ще отнесат разглежданите концепции към своята собствена уникална ситуация. Важна за процеса на научаване е обратната връзка, която всеки получава от останалите участници, както и от водещите. Бенефициентите ще бъдат насърчавани от координатора на обученията да си направят собствен график на обучителните модули. Това ще им даде възможност за по – добро планиране на времето и ще ги подготви за предизвикателствата на самостоятелната стопанска дейност. Обученията ще се провеждат в наети за целта зали, които имат необходимото оборудване за нормалното протичане на обучителния процес. Ще бъдат подбрани квалифицирани треньори /обучители/, притежаващи релевантно образование и професионален опит, както и организации с необходимия опит в предоставянето на съответните обучения. За правилното и ефективно протичане на дейността ще бъдат ангажирани Координатор обучения и Експерти (специалисти) в съответните области за обучители. Договорните взаимоотношения с тях ще бъдат уредени според българското законодателство (Кодекс на труда, Закон за задълженията и договори и други). При определяне на възнагражденията им ще бъде спазена Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020. 101 171.00 71 529.01
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа: В рамките на тази дейност ще бъдат предоставяни различни консултантски услуги, които да подпомогнат стартирането и първите стъпки на новосъздадените фирми преди и след тяхната формална регистрация в Търговския регистър. Консултантските услуги биха могли да бъдат индивидуални и групови. Целта на дейността е да се подобрят или усвоят нови умения от бъдещите предприемачи във връзка с управлението и развитието на техните бизнеси. Консултациите ще помогнат на участниците в проекта да доразвият своя предприемачески и мениджърски потенциал, и доусъвършенстват уменията си за създаване и управление на свой собствен бизнес. Консултантските услуги ще бъдат в следните направления: - бизнес планиране - разработване на проекти - регистрация на фирма и административни въпроси - управление на финансите и счетоводството - управление на човешките ресурси - маркетинг и реклама - юридически въпроси - информационни технологии Изборът на предлаганите консултантски услуги се основава на анализ на потребностите на начинаещите предприемачи във връзка с възможността за преодоляване на следните слабости: - Неопитен и неефективен мениджмънт; - Ниска предприемаческа култура; - Слабо развит маркетинг и проучване удовлетвореността на клиентите; - Ниска степен на използване на информационни технологии и електронна търговия; - Недостатъчна организираност и колективно лобиране; - Липса на умения за търсене на алтернативни финансови източници за бизнеса; - Недостатъчна конкурентоспособност; - Липса на достатъчен капацитет за разработване и управление на проекти. За осъществяване на дейността ще бъдат наети консултанти – специалисти в областите и темите, по които ще се провеждат консултациите. Ще бъде наето и техническо лице (координатор), което да подпомага техническото обезпечаване и изпълнение на дейността. Изпълнителят на проекта, съвместно с консултантите, ще разработи индивидуален бизнес- план за всеки участник, основаващ се на потребностите за развитие на бизнес идея, стъпките за планиране и реализиране на собствен бизнес. 67 759.00 55 265.55

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.