Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящето проектно предложение се цели да се обнови и модернизира сградата на Народното читалище "П. Р. Славейков 1928" и да се създадат по-добри условия за културна дейност в региона. Читалището се помещава в сградата на бул.”Константин и Фружин” №21, кв. Владиславово, гр. Варна. Обектът е публична общинска собственост и е в „Зона с преобладаващ социален характер“ от ИПГВР на гр. Варна. 
След реализирането на проекта ще бъде реновирана сградата на Народно читалище "П. Р. Славейков 1928" , с РЗП - около 2332 кв.м, като мерките, които се предвиждат за реализация включват:
-Дейности, свързани с изработването на Инвестиционен проект за строежа, както и дейности представляващи условие, следствие или допълнение към него;
-Дейности, свързани с изпълнението на авторски надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи (СМР) на строежа;
-Дейности, които са свързани с изпълнението на СМР за реализиране на строежа, целящи изпълнение на всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за EE, които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“, всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване, както и тези за осигуряване на достъпна среда.
-Дейности по строителен надзор, извършване на геодезически услуги, оценка на съответствието, одит, публичност и визуализация и управление на проекта.
Реализирането на проектните дейности ще доведе до по-висока енергийна ефективност и ще допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление в сградата. Ще се подобрят микроклимата на работещите в читалището, както и условията за пребиваване за посетителите - възрастни, младежи и деца. Достъпа и мобилността на хората с увреждания ще бъдат подобрени. Всичко това ще подобри състоянието на сградата и ще повишат посещаемостта на обекта и интереса към културния живот в района, което ще доведе до модернизирането на още един културен обект в гр. Варна.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, бенефициентът - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности в проекта и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от 4-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Експерт "Строителство"; • Технически сътрудник. Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техническа и финансова. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и условията на Договора за инвестиционен кредит, който следва да бъде сключен между Община Варна от една страна и Регионален фонд за градско развитие АД и Банка ДСК, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по Оперативните програми. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта и експерт "Строителство", съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. За избор на лица, които да бъдат наети в ЕУП и да извършват дейностите по управление на проекта, ще се прилага съответната нормативна уредба, уреждаща трудовите и служебни правоотношения на лица, работещи по проекти с европейско финансиране. Стойността се формира от: Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, бюджетен ред 53. "Недопустими разходи, необходими за изпълнението на проекта ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим)", 53.1 "Разходи ЕУП" общо: 44 100 лв. 0.00 0.00
„Инженеринг на обект „„МОДЕРНИЗАЦИЯ НА КУЛТУРНА ИНФРАСТРУКТУРА В ГРАД ВАРНА – НЧ „ПЕТКО РАЧЕВ СЛАВЕЙКОВ 1928“ – саниране на конструкция, ВиК и електрически инсталации; въвеждане на основни мерки за достъпност, пожарна безопасност и енергийна ефективност“.: Обект на интервенция е НЧ „Петко Рачев Славейков 1928“, в гр. Варна, ж.к. „Владислав Варненчик”, IV м. р., бул. „Константин и Фружин” №21 и разположено в зона за въздействие "с преобладаващ социален характер“ от ИПГВР. Сградата е построена 1989г. Разделена на два блока: А и Б, които са свързани помежду си. Блок А е триетажен, а Блок Б двуетажен. В блок А е разположена зала с 376 места за посетители. Под по-голямата застроена площ на сградата е разположен сутерен, където са поместени следните помещения: хореографска зала, съблекални, обслужващ блок, младежки клуб, санитарни възли, коридори, стълбищни клетки. Връзката между двата блока се осъществява между сцената. Застроената площ на сградата е 904кв.м. РЗП по ЗУТ е 1417кв.м., в която не се включва площта на сутерена. РЗП бруто, според архитектурното заснемане, приложено към проекта е 2 332 кв.м. За обекта на интервенция Община Варна разполага с Доклад от обследване за енергийна ефективност на сграда в експлоатация, изготвен по реда на Наредбата на чл. 48 от ЗЕЕ и с Доклад за обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ. В рамките на проекта Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейности по инженеринг, които включват: 1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; 2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект; 3. Упражняване на авторски надзор. Мерките, които се предвиждат за реализация включват: • Дейности, свързани с изработването на Инвестиционен проект за строежа, както и дейности представляващи условие, следствие или допълнение към него; • Дейности, свързани с изпълнението на Авторски надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи (СМР) на строежа; • Дейности, които са свързани с изпълнението на строително-монтажните работи за реализиране на строежа, които включват: - Топлинно изолиране на покриви, външни стени и подове, в т.ч. съпътстващи дейости, предвид амортизирания сграден фонд, компрометираната външна мазилка и бетонно покритие, както и течовете от покрива; - Подмяна на прозорци и врати с цел подобряване на топлоизолацията на сградата; - Ремонт и реконструкция на съществуващата ВиК инсталация. - Монтаж на противопожарни врати с антипаник брави и осигуряване на необходимите уреди за първоначално пожарогасене. Подмяна на тръбна топлоизолация на термопомпени агрегати. Изграждане на мълниезащитна инсталация. - Изграждане на достъпна среда в сградата. - Благоустрояване около сградата, включително достъпна среда, обособяване подход към младежкия клуб в тяло „А“. Обща стойност на дейността за инженеринг е 1005 500.00 лв. без ДДС и 1 206 600.00 с ДДС. От тях: Финансиране с БФП -Индикативната стойност за изпълнение на дейността с БФП е в размер на 554 659.74 лв. без ДДС и е предвидена само за СМР. Тя е отразена в перо 6.1. Разходи за СМР (част от инженеринг) на обект „МОДЕРНИЗАЦИЯ НА КУЛТУРНА ИНФРАСТРУКТУРА В ГРАД ВАРНА – НЧ „ПЕТКО РАЧЕВ СЛАВЕЙКОВ 1928“ Размерът на ДДС, 110 931.95 лв. е в бюджетен ред 50.1 "Разходи за невъзстановим ДДС за СМР", ред 50 "Невъзстановим ДДС, фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим". Финансиране с ФИ 75 070.92 лв. от СМР без ДДС, и 90 085.10 лв. от СМР с ДДС; 22 295.35 лв. за проектиране и авторски надзор без ДДС и 26 754.42 лв. с ДДС. Общата стойност на частта, финансирана с ФИ е 116 839.52 лв. и е включена в общата стойност в раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020, бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС", която е 143 230.18 лв. Собствено финансиране -Индикативната стойност за изпълнение на дейността с БФП е в размер на 353 474.00 лв. без ДДС и е предвидена само за СМР. Тя е отразена в перо 6.1. Разходи за СМР Размерът на ДДС, 70 694.80 лв. е в бюджетен ред 50.1 554 659.74 1 089 760.47
Изготвяне на оценка за съответствие и упражняване на строителен надзор: Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Обхват на дейността: • Изготвяне на оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част ”Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ) - като комплексен доклад за обекта, свързани с проектиране и изпълнение на строителство в рамките на проект „Модернизация на културна инфраструктура в град Варна – НЧ “Петко Рачев Славейков 1928“. При извършване на оценка за съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания на строежите, Изпълнителят отговаря за спазване на изискванията на чл. 142, ал. 5 и ал. 9 ЗУТ и • Упражняване на строителен надзор: Строителният надзор ще се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 31 юли 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България. Изпълнителят на дейността носи отговорност за дейностите си и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ, както и други приложими разпоредби на действащото законодателство. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви и оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част ”Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ и оценка за съответствието на част ЕЕ, която ще бъде оценена за съответствие с изискванията на чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ) за обекта на интервенция .. Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техн. ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. В проектното предложение разходите за изготвяне на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор ще се финансират от Финансов инструмент. Индикативната стойност за дейността е отнесена към бюджетен ред 54.1., точка 54. "Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Нприложимо , недопустим)". Стойността е: 9 738.61 лв. без ДДС и 11 686.33 лв. с ДДС. Стойността на тази дейност е включена в общата стойност на частта, финансирана с ФИ в раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС", която е 143 230.18 лв. 0.00 0.00
Геодезическо заснемане на обекта: Геодезическо заснемане на обекта на интервенция в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизност при отчитане на изпълнението. Разходите за дейността ще се финансират чрез финансов инструмент (ФИ) от ФГР-Север. Геодезическото заснемане е възложено на външен изпълнител след проведена процедура по Закона за обществените поръчки. Сключен е договор рег.№Д19001450ВН/30.07.2019 г. на стойност 900.00 лв. без ДДС и 1 080.00 лв. с ДДС. Избраният изпълнител ще изпълни услугата в съответствие с изкисванията на Закона за кадастъра и имотния регистър, Закона за устройство на територията и другите приложими нормативни актове. Стойността за дейността е 900 лв. без ДДС и 1 080 лв. с ДДС и е включена в общата стойност в раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС". Процедурата за избор на изпълнител за дейност „Геодезическо заснемане на обекта“ е открита преди подаване на проектното предложение за издаване на Становище от ФГР-Север и има избран изпълнител. 0.00 0.00
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по АДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта е възложен по реда на ЗОП, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма. За извършване на дейността е сключен договор рег.№Д19001314ВН /11.07.2019 г. на стойност 507.00 лв. без ДДС и 608.40 лв. с ДДС, след проведена процедура по ЗОП. Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма. За изпълнение на дейността има избран изпълнител, с който е сключен договор рег.№Д19001314ВН /11.07.2019 г. Стойността за дейността е 507.00 лв. без ДДС и 608.40 лв. с ДДС и е включена в общата стойност в раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 (фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС", която е 143 230.18 лв. 0.00 0.00
Извършване на Обследване за енергийна ефективност и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата на Народно читалище „П.Р. Славейков 1928“: В изпълнение на Насоките за кандидатстване на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. относно подготовката на проектно предложение "Модернизация на културна инфраструктура в град Варна - НЧ "Петко Рачев Славейков 1928", изискуемите документи на етап оценка на проектни предложения за обекти без готови инвестиционни проекти, Община Варна възложи обследване за енергийна ефективност и обследване и изготвяне на технически паспорт на съществуващи строежи, съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г. за обекта на интервенция – сградата на Народно читалище „П.Р. Славейков 1928“, ПИ 10135.4502.191.1., с местонахождение гр. Варна, ж.к. „Владислав Варненчик” – ІV-ТИ м.р. /ПИ 10135.4502.191/ и административен адрес гр. Варна, бул. „Константин и Фружин” №21. Община Варна като бенефициент осигурява извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт на съществуващ строеж съгласно Наредба №5/2006 г. с екзекутивно заснемане за установяване действителните технически характеристики на строежите, по проект: "Модернизация на културна инфраструктура в град Варна - НЧ "Петко Рачев Славейков 1928", включен в Инвестиционна програма на Община Варна по Споразумение с рег.№ BG16RFOP001-1.040-0038-С01 в рамките на група дейности „Културна инфраструктура“, приоритет „Социална инсфраструктура“, ПО 1“ Устойчиво и интегрирано градско рзвитие“ на ОПРР 2014-2020. Средствата за изпълнение на тази дейност, която предхожда разработването и внасянето за оценка на проектното предложение, са отразени като допустим разход от Финансовия инструмент. Стойността за дейността е 4 976,60 лв. без ДДС (879.10 лв. за извършване на обследване за енергийна ефективност и 4 097,50 лв. за обследване и изготвяне на технически паспорт). Стойността на дейността с ДДС е 5 971,92 лв. и е включена в общата стойност в раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, ред 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС", която е 143 230.18 лв. 0.00 0.00
Публичност и визуализация: Бенефициентите, изпълняващи проекти по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие, са длъжни да информират широката общественост относно финансовия принос на ЕС за изпълнението на проектите. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат изпълнявани в съответствие с Националната комуникационна стратегия и Приложение № 2 към нея „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“; изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Всички мерки за публичност и визуализация ще отговорят на конкретните указания в цитираните документи и в Общите условия към АДБФП.Изпълнението на тези дейности ще повиши степента на информираност на широката общественост и същевременно с това ще покаже приноса и подкрепата на ЕС и на българската държава за развитието на регионите, както и подкрепата на РФГР АД и банка ДСК. Община Варна е сключила договори за публичност и визуализация рег.№Д20000370ВН /19.03.2020 г. за печатни и промоционални материали на стойност 1 210.00 лв. без ДДС /1 452.00 лв. с ДДС/ и рег.№Д20000432ВН/09.04.2020 г. за публични събития и рекламни материали на стойност 3 160.00 лв. без ДДС, /3 792.00 лв. с ДДС/, след провеждане на процедури по ЗОП. Избраните ипълнители ще изработят печатни, рекламни и промоционални материали и ще организират събитията, свързани с осигуряване на мерките за публичност по проекта. В рамките на проекта е предвидено изработването на следните печатни и информационни материали и артикули: дипляни 600 бр.; папка с джоб – 160 бр.; тефтер с ключодържател: 100 бр. . Ще бъде направен един банер, поставен в сградата на НЧ „Петко Рачев Славейков 1928“, както и временен билборд ( по време на изпълнението на проекта) и постоянна обяснителна табела (след приключване на дейностите по проекта). Съгласно изискванията на Единния наръчник на интернет страницата на Община Варна ще бъде публикувана информация за проекта след сключване на ДБФП – наименование на проекта, стойност на проекта, цели, обекти, дейности, целеви групи, очаквани резултати, която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати. Ще бъдат организирани публични мероприятия: 2 броя пресконференции, официална церемония „Първа копка“ и официална церемония „Откриване на обект“. Дейността ще бъде възложена на избрания изпълнител чрез проведена процедура по ЗОП на: 1.Ди Ем Ай Дивелопмънт ЕООД, по Договор №Д20000370ВН/19.03.2020 г. „Публичност и визуализация на проекти на Община Варна за печатни и промоционални материали, които ще се изпълняват по процедура BG16RFOP001-1.002 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 - Варна", част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020", ПО1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОП "Региони в растеж" 2014- 2020г. и 2.„Елмазови“ ООД, по Договор с №Д20000432ВН/09.04.2020 г.за Публичност и визуализация на проекти на Община Варна за публични събития и рекламни материали, които ще се изпълняват по процедура BG16RFOP001-1.002 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 - Варна", част от процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020", ПO1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. Стойността за дейността е 4 370.00 лв. без ДДС и 5 244.00 лв. с ДДС и е включена в общата стойност в раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, ред 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС", която е 143 230.18 лв. 0.00 0.00
Въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция: След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация и изготвен окончателен доклад - констативен акт обр. 15, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация и изискванията към строежите, както и съгласно условията на сключения договор ще бъде сформирана държавна приемателна комисия за издаване на разрешение за ползване на строежа. Разходите представляват нормативно определени такси, които се внасят от бенефициента - Община Варна и не са обект на провеждане на процедура по реда на ЗОП. Разходите за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация ще се финансират чрез финансов инструмент от ФГР-Север. Стойността за дейността е 1 500.00 лв. без ДДС и 1 800.40 лв. с ДДС и е включена в общата стойност в Раздел VI. НЕДОПУСТИМИ РАЗХОДИ, 54. Финансиране от финансов инструмент по ОПРР 2014-2020 ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , недопустим), бюджетен ред 54.1 "Разходи за дейности, финансирани със средства от финансов инструмент, вкл. ДДС", която е 143 230.18 лв. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.