Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва обновяване на СУ Васил Левски, гр.Елин Пелин чрез ремонт и реконструкция на сутеренния етаж на южното крило на сградата и благоустрояване на двора. Обособява се спортна площадка на открито за колективни игри, оградена с предпазна мрежа. Предвижда се преустройство в сутеренния етаж на южното крило на учебния корпус, както и нови Електро, ВиК и ОВ инсталации само в преустроения сутеренен етаж. 
Дейностите по проектното предложение ще осигурят създаване на условия за качествено образование. 
Изпълнението на дейностите по проекта ще доведат до постигане на приоритетите на регионално ниво, заложени в Национална програма за развитие България 2020, а именно: Подобряване на достъпа и повишаване на качеството на образованието и обучението и качествените характеристики на работната сила; Осигуряване на достъпно и качествено образование за развитие на личността чрез осъвременяване на системата на образование и осигуряване на нейната адаптивност спрямо нуждите на пазара на труда.

Проектът предвижда и закупуване на оборудване и обзавеждане обезпечаващо постигане на целите на настоящия проект. 
Целевите групи, към които е насочен проекта са жителите на община Елин Пелин. Вида на целевите групи е разделен по следния начин:
* населението на гр.Елин Пелин, което към 31.12.2016 г. е 6 884 души;
* населението на цялата община 22 129 души към 31.12.2016 г., тъй като на територията на общината  СУ „Васил Левски“ e единственото средно училище /I-XII клас/
* педагогически - 17 души и непедагогически персонал - 22 души
* ученици  - 802
* родители - 1 600
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на строителни и монтажни работи за обект: „Подобряване на общинска образователна инфраструктура – СУ Васил Левски, гр.Елин Пелин“ : Извършваните СМР за обект: „Подобряване на общинска образователна инфраструктура – СУ Васил Левски, гр.Елин Пелин“ Съществуващо положение: Имотът, в който е разположено СОУ „Васил Левски“ - УПИ VIII за училище, кв. 89, по плана на гр. ЕЛИН ПЕЛИН е с площ 9 485 м2. по скица- ВИЗА № 1158/27.09.2016г В него е разположена основната сграда, която има сложен многоъгълен контур. Физкултурният салон е отделна едноетажна постройка. Сградата на училището е построена през 1969 година и представлява монолитна конструкция на три етажа, използвана като учебен корпус. Всички крила на сградата са с приземен етаж, който се използва за учебни занятия, за кухненски и практико-приложни цели. Оградата на имота е в сравнително добро състояние и се нуждае от частичен ремонт и освежаване. Основата е частично напукана, с обрушена облицовка, металните пана са ръждясали и деформирани на 10% от площта. Липсва ограда – врата към парка. Настилките (асфалт и бетонови плочи) в двора са амортизирани, няма обособени игрища и спортни зони на открито. Проектното решение предвижда да се запазят някои от помещенията на сутерена – тоалетни, помощно помещение и техническо помещение. Кабинетът за дървообработване и двете технически помещения от североизточната част се обединяват в кабинет за изобразително изкуство. Всички стени в коридора и между кабинетите изградени от етернитени плоскости се премахват. Новите стени ще бъдат иззидани от керамични тухли 15см. Предвижда са демонтаж на дървената ламперия по коридорите на училището и последващо прешпакловане и боядисване на стените. Входните врати по западната фасада ще бъдат подменени с нови алуминиеви с прекъснат термомост и оборудвани с антипаник брави. Външните стълбища към входовете на сградата ще бъдат реконструирани и облицовани с нови гранитни плочи. Дворното пространство ще бъде реконструирано и благоустроено.Новото покритие ще е асфалтово. Предвижда се подмяна на бордюрите с нови. Обособяват се две мултифункционални игрища на открито за различни възрастови групи в югоизточната част на имота, както и две тенис маси. Предвиждат се нови зелени площи. В югозападната част на двора се предвижда кът за сядане и др. Дейността включва изпълнение на строителни и монтажни работи за обектите, в съответствие с изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ, техническите спецификации, инвестиционния проект, предписанията и заповедите в Заповедната книга на строежа и количествените и стойностните сметки, както и с правилата за изпълнение на строителни и монтажни работи и на мерките за опазване на живота и здравето на лицата на строителната площадка. Дейността пряко допринася за реализирането на общата и конкретните цели на проекта, а именно. Реализирането на СМР дейностите има за пряк резултат физическото изпълнение на заложените с проекта мерки. Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на СУ Васил Левски, гр.Елин Пелин (КЦ 2), което допринася за повишаване на привлекателността на населените места за жителите и за посетителите му чрез подобрена на образователната инфраструктура (КЦ 1). Чрез настоящата дейност ще се постигне повишаване на привлекателността на образователна инфраструктура чрез обновяване на материалната база на общинската образователна инфраструктура, създаването на условия за спорт, отдих и прояви на открито (КЦ 3, Ц5) И не на последно място в резултат на дейността ще може да се осигури постигането на ключов компонент в общообразователната подготовка в училищата, а именно – подкрепа на устойчиво развитие и на здравословен начин на живот и спорт. Ще се създадат съвременни условия за провеждане на часовете по физическо възпитание и спорт на открито в новосъздадените мултифункционални игрища, ще се насърчи практикуването на физически упражнения и спорт в училище. Това, от своя страна, ще намали негативните явления в подрастващите деца и ще се даде възможност за усъвършенстване на ценностната им система и потенцияла (Ц4, Ц6). 933 544.56 923 572.37
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Дейността е свързана с осъществяване на независим строителен надзор при реализацията и изпълнението на Обект: Дейността включва упражняване на независим строителен надзор по време на строителството по смисъла на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, в следния задължителен обхват, регламентиран в чл.168, ал.1 от ЗУТ: 1.законосъобразно започване на строежа; 2.осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3.спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4.осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството. Услугите, свързани с упражняване на независим строителен надзор също така включат следните дейности: • Откриване на строителната площадка и определяне на строителната линия и ниво за съответния строеж, в присъствието на лицата по чл. 223, ал. 2 от ЗУТ, при съставяне на необходимия за това протокол по Наредба №3 от 2003г.; • Заверка на Заповедната книга на строежа и писмено уведомяване в 7-дневен срок от заверката, компетентните органи в общинска администрация, РДНСК, РСПБС, Главна инспекция по труда; • Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Извършване на контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, вкл. извършва проверки за съответствие на техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от строителя сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в инвестиционния проект технически показатели и с одобрените подробни количествени и стойностни сметки; • Изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи. • Изготвяне и внасяне в общинската администрация на Окончателен доклад за строежа, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. Дейността косвено допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 19 000.00 18 444.00
Упражняване на авторски надзор на проектанта по време на строителството: Съгласно действащото законодателство не може да стартират строително - монтажните работи без авторския надзор, който следи стриктно по време да строителството изпълнението на работния проект. Дейността включва упражняване на авторски надзор по смисъла на чл. 162, от ЗУТ от изпълнителя на обществената поръчка за проектиране чрез проектантите по всички части, в обем и обхват, съгласно изискванията на приложимата нормативна уредба, конкретно: • Упражнява авторски надзор чрез посещения на място и осъществява технически контрол върху качеството на работите и изпълнените количества. Носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; • Контролира изпълнението на всички строителни и монтажни работи в съответствие с проектите, техническите правила, условия и изисквания; • Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 от 31 юли 2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; • Участва в съвещания, свързани с изпълнението на работите на обекта; • Консултира участниците в строителството относно необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; • Решава своевременно въпросите свързани с изпълнението на проектите по време на строителството и се явява на обекта във време указано от възложителя, консултанта, упражняващ строителен надзор или техническия ръководител на обекта; • Внася и отразява в процеса на строителството направените изменения на проекта след одобряването им от възложителя. Нарежда отстраняването в определен срок на некачествено извършени работи и допуснати отклонения от утвърдените проекти, вложени в строежа или доставени некачествени и нестандартни материали, конструкции и изделия; • При наличието на признаци, доказващи, че конструктивните елементи нямат изискващата се съгласно утвърдените проекти и стандарти якост, нарежда на строителя да ги изпитва лабораторно; • Спира изпълнението на строителството или на отделни строително-монтажни работи при неизпълнението на нареждания за установени нарушения и отклонения от утвърдените проекти; • Вписва в заповедната книга на обекта състоянието на прегледаните работи и всички нареждания дадени от него по изпълнение на строителството. Извършва проверки за спазване на дадените от него разпореждания; • Изпълнителят осигурява присъствие на своите специалисти (физически лица – проектанти) по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; • Проследява заедно със строителя и консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; • Съгласува екзекутивни чертежи, съгласно чл.175, ал.1 и ал.2 от ЗУТ; • Дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по ЗУТ. Не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрените инвестиционни проекти по време на строителството на строежа, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; • Съгласува с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествените сметки към инвестиционния проект; • Оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнението на строителните и монтажните работи. Дейността косвено допринася за реализирането на общата и конкретни цели на проекта. 2 500.00 2 500.00
Предоставяне на консултантски услуги, свързани с изпълнение, управление и отчитане на проекта: За коректното ,ефективно и навременно изпълнение на проекта, поради голямата ангажираност и натовареност на общинските служители, както и поради липсата на достатъчен човешки ресурс в структурата на Бенефициента, ще бъде избран външен изпълнител на дейността по реда на ЗОП. Разходите за външни за бенефициента лица са допустими съгласно ПМС 189/2016 г. и съгласно правилата по чл. 49 от ЗУСЕСИФ. Изпълнителят, следва да предостави екип, който да изпълнява функции и задачи, свързани с управление и координация на дейностите по проект, подготовка на документите, необходими за извършване на плащания, верификация и осчетоводяване на разходите, разплащания, мониторинг и докладване, съхранение на документите по проекта. Отговорностите на избрания изпълнител ще са както следва: • Организира, ръководи и контролира цялостната дейност на проекта при изпълнение на административния договор с ДФЗ-РА, с оглед осигуряване на целесъобразното и законосъобразно административно, техническо и финансово изпълнение на проекта, и постигане на заложените проектни индикатори; • Съставяне на заявки за плащания, протоколи, доклади, справки и приложения към тях, както и всякаква друга документация, необходима за доказване на изпълнението на дейностите по проекта, която да се представя пред ДФЗ; • Отстраняване на непълноти и/или несъответствия в отчетните документи на проекта; • Изготвяне на доклади до възложителя за техническо и финансово изпълнение на проекта, включително установени несъответствия и проблеми и предложение за действия за преодоляването им; • Съставяне на кореспонденция с ДФЗ по всякакви въпроси, свързани с изпълнение на проекта, включително относно изменения на договора, съгласуване на обществените поръчки и възражения по финансови корекции; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове и указния на ДФЗ за изпълнение на проекти, съфинансирани от ПРСР 2014-2020, както и на общите нормативни документи за изпълнение на проекти, съфинансирани със средства от ЕСИФ и ЕЗФРСР; • Съблюдаване за спазването на нормативните актове в областта на обществените поръчки, проверка за законосъобразност на съдържанието документите по проекта, както и сключването и изменението на договорите; • Следене за коректното изпълнение на обхвата и отчитане на отделните договори, сключени с външни изпълнители за изпълнение на отделните дейности и докладване на възложителя с цел осъществяване на контрол при изпълнение им; • Проследяване навременно изпълнение на дейностите по проекта и докладване на възложителя с цел спазване на графиците за изпълнение на работите/доставките/услугите, и санкции при закъснение; • Съдействие при подготовката на необходимите протоколи и условия за започване на строителство и приемане на изпълнени работи, в които има задължително участие на възложителя или на негов упълномощен представител; • Подпомагане на възложителя при приемане на работите/услугите/доставките и контрол при изпълнение на възложените договори, според изискванията на договорите и действащото законодателство; • Проверка на допустимостта на разходите, спазването на лимити по бюджета на проекта, на плащанията и осчетоводяванията; • Извършва проверки на мястото на изпълнение на строителния договор, както за целите на актуването/плащанията, така и без основание за плащане; • Идентифициране на необходимостта от документи/становища/разрешителни от местни и национални органи и институции във връзка с изпълнението и приключване на проекта и съставяне на документите, необходими за тяхното получаване; • Идентифициране и докладване своевременно на бенефициера за констатирани нередности при изпълнението на проекта, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности/измами. За изпълнението на тези дейности, се предвижда избрания изпълнител да разполага с екип за организация и управление както следва: Ръководител на проекта, Финансов експерт и лице отговарящо за документооборота и архива на проект и Юрист. 9 000.00 8 650.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.