Реформите имат за цел да се стимулира развитието на транспорт с нулеви и ниски емисии в България чрез създаване на зони с ниски емисии в най-големите и най-замърсените градове, да се осигурят стимули за използването на превозни средства с нулеви емисии и да се разработи широка мрежа от инфраструктура за алтернативни горива (електрически зарядни станции). По-специално с реформата трябва да се въведе нова правна уредба за насърчаване на разгръщането на инфраструктура за зареждане с електроенергия и превозни средства с нулеви емисии и за ограничаване на използването на най-замърсяващите превозни средства. Реформата трябва да включва законодателни мерки за насърчаване на мобилността с нулеви емисии. Тя трябва да включва стимули и промени в нормативната уредба за изграждане на инфраструктура за електрически зарядни станции и стимули за увеличаване на електрическите превозни средства с нулеви емисии (както закупени от публични субекти чрез обществени поръчки, така и закупени/наети/притежавани от частни субекти или физически лица) в съответствие с принципа „замърсителят плаща“, като например схеми за бракуване на най-замърсяващите превозни средства (стандарт за емисии Евро 3 или по-нисък) и коригиране на данъците/таксите за собственост/регистрация въз основа на равнищата на емисиите. В резултат на реформата трябва да бъдат инсталирани 10 000 електрически зарядни станции, включително за бързо зареждане, на цялата територия на България, броят на регистрираните в държавата превозни средства с нулеви емисии (нови или употребявани автомобили) трябва да достигне общо 30 000 и трябва да бъдат въведени зони с ниски емисии в най-големите и най-замърсените градове на държавата. Реформата трябва да приключи до 30 юни 2026 г.
Няма