Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда изпълнение на демо.проект на добра практика от проект "Изграждане на капацитет за управление на биоразградимите отпадъци в трансграничния регион на Бургас и Къркларели", ДБФП РД-02-29-140/28.03.2013 г.,CCI №2007CB161PO008 BULGARIA-Turkey.Проектът въвежда компостирането като подходящ и икономичен начин за справяне с големите кол. битови отпадъци, които се депонират, повишаване информираността на населението и насочване вниманието на децата от ранна възраст и учениците към екологичните му ползи.Във всички училища, дет. градини и дет. ясла ще бъдат разположени компостери.Поставянето им ще бъде съпроводено с обучения за ползване на оборудването.Полученият продукт-компост, ще бъде ползван в училищните дворове и зелените кътове на градините и яслите.По този начин подрастващите ще могат непосредствено да  се уверят в полезността на компоста, а оттам-и в необходимостта от въвеждане на механизми за уст. управление на отпадъците.Компостери ще бъдат поставени и в двора на Домашен социален патронаж, който ежедневно осигурява храна на над 650 души и в МБАЛ-Луковит, с 5 отделения и 100 легла за болни, които се хранят ежедневно.В проекта ще се включи и общ. администрация.В сградата на общината, както и на др. обекти, ще бъдат доставени машини за унищожаване на документи–шредери, които ще накъсват хартията на малки парченца преди да бъде поставена в компостера.В кметствата, по-големите училища и дет. градини, МБАЛ и Комплекс за соц.услуги, ще бъдат доставени градински шредери за нарязване на растителни отпадъци.За популяризиране на основните резултати от проекта ще бъдат проведени 3 големи инфо. кампании, съобразно получаване на първите резултати след 6 месец, в 12 месец и в 18 месец.В училища, детски градини и кметства в общината ще бъдат проведени инфо. дни с цел да насърчат заинтересованите страни да продължат, а във всички населени места /1 град и 11 села/ в общината с цел - домакинствата да започнат да използват подхода на домашно компостиране.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на демонстрационен проект: Във всички дворни места на детски градини, детска ясла и детска кухня, училища на територията на община Луковит, Домашен социален патронаж, Многопрофилна болница за активно лечение и Община Луковит ще бъдат разположение компостери. В някои обекти ще бъдат доставени шредери за хартия и градински шредери, ръчни колички, кантари – платформа и везни с кука, кофи и торби за листа. Поставянето на компостерите и шредерите ще бъда съпроводено с еднократни обучения за работа с тях. В детските градини и училищата ще бъдат изградени площадки за компостерите, с декоративни елементи и пана, както раситетелни кътове, където децата ще наблюдават приложението на компоста. Фирма-изпълнител ще отговаря за изпълнението на демонстрационния проект. 263 004.51 256 896.65
Кампании за популяризиране на резултатите от проекта: Дейността ще започне с подготовка и отпечатване на информационни материали съгласно добрата практика на община Бургас - информационен лист "Компостирането - лесно и практично" и наръчник "Компостирането - с любов към природата" , създаване на банер и електронна страница и заснемане на видеоклип. Електронната страница ще се поддържа през целия период на проекта, а видеоклъпет ще бъде излъчен 5 пъти по телевизия, напр. "България он ер" или с подобен обхват. Предвидени са три кампании – след 6 -тия, след 12-тия и в 18-я месец на проекта. Ще бъдат проведени 26 бр. информационни срещи с участници в проекта – 3 пъти, и 12 информационни срещи с гражданството във всички населени места в общината. Едновременно с информационните кампании, с цел популяризиране резултатите от проекта, ще бъдат проведени 12 еднодневни кампании за събиране на зелени отпадъци, съпроводени с раздаване на компост, във всички населени места в общината. Предвижда се в кампаниите да участват средно по 50 лица. На всички информационни дни и демонстрационни срещи ще бъдат попълвани присъствени списъци. Издадените по проекта материали ще бъдат предоставени на читалищата, кметствата и други публични организации. Ще бъдат раздавани на срещи и конференции по други проекти и на различни мероприятия на общината - напр. на "Млечният път на България", ежогодно провеждан в гр. Луковит. За всички канали, по които се разпространява информация, ще бъдат изготвяни протоколи. 57 185.00 57 382.60
Организация и управление на проекта: Ще бъде сформиран екип за управление на проекта от служители на община Луковит в състав: ръководител проект, координатор, експерт ЗОП и счетоводител. Ръководителят на проекта ще мобилизира човешки, материални и финансови ресурси за изпълнението на проекта, ще ръководи и контролира изпълнението на проектните дейности. Ще отговаря за изготвянето и представянето на необходимата техническа документация. Координаторът на проекта ще организира работните срещи на екипа, срещи с изпълнители и участници в проекта и ще координира кампаниите за популяризиране на резултатите от проекта. Ще поддържа досието на проекта. Експерт ЗОП ще изготвя тръжната документация, ще организира и отговаря за провеждането на тръжни процедури за избор на изпълнители, както и за изпълнението на съответните договори. Счетоводителят на проекта ще отговаря за оформяне на счетоводните документи, плащания към изпълнители, финансови отчети и искания за плащания по проекта. Екипът ще следи за постигане на целите на проектното предложение и индикаторите, предвидени за измерване на конкретните цели. Община Луковит спазва Процедури за извършване на мониторинг и контрол от служителите на общинска администрация Луковит за реализация на проекти, финансирани със средства от ЕС и други донорски програми. 51 400.00 43 349.85
Информация и комуникация: Съгласно Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейностите включват информиране на обществеността за проекта и проектните дейности чрез: - изработване на плакат А3, поставен на входа на сградата на община Луковит, във всички училища, детски градини и детска ясла, ДСП и сградите на кметствата -изготвяне на информация на сайта на общината за процедурата за БФП, кратко описание на проекта, неговите цели и очаквани резултати - публикуване на Интернет банер с линк към официалния сайт на ОПОС, на страницата на община Луковит, който ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта - подготовка на публикации на сайта на общината с информация за проекта, целите, напредъка на дейностите и резултатите - платена публикация в местен вестник - конференция при приключване на проекта 600.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.