Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост в гр. Троян с капацитет 15 места и включва строителство и доставка на необходимото обзавеждане и оборудване. Същото е насочено към осигуряване на достъп до качествени социални услуги за лица с увреждания и възрастни хора в съответствие с Плана за действие за периода 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа. Община Троян е включена в Картата на резидентните услуги и Картата на услугите за подкрепа в общността. 
За целите на кандидатстването е одобрен технически проект и е издадено разрешение за строеж. За изграждане на центъра е предвиден основен ремонт и преустройство на Блок Г на недостроената сграда на поликлиниката в гр. Троян (общинска собственост), попадаща в поземлен имот №73198.503.608 в парцел IV в кв.24 по плана на гр. Троян. Проектът предвижда оформление на външното прилежащо пространство, съобразенo със спецификата на целевата група, както и паркинг за автомобили. По отношение на помещенията са предвидени спални помещения със съответните санитарни възли към тях, дневни стаи, кухненски бокс и трапезария, стая за персонала. Предвидени са мерки за достъпна архитектурна среда, включващи доставката и монтажа на болничен асансьор с възможност за качване на инвалидни колички
За изграждането на Центъра, изборът на сграда не е случаен. В непосредствена близост до недостроената сграда на поликлиниката са разположени "МБАЛ - Троян" ЕООД, лечебно заведение за първична извънболнична медицинска помощ и спешна медицинска помощ.  
Проектното предложение ще допринесе за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа, насочена към създаване на условия за независим и достоен живот на възрастните хора и хората с увреждания чрез предоставянето на качествени, достъпни и устойчиви услуги за дългосрочна грижа, съобразени с индивидуалните нужди на потребителите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Със заповед на кмета на община Троян ще бъде определен екип за организация и управление на проекта в състав: ръководител, координатор и счетоводител. Всички функции, отговорности и задължения на членовете на екипа ще бъдат разписани в длъжностните им характеристики. Екипът за организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта, включват: - организиране на дейността по подготовка на документации за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта и график за провеждане на процедурите; - провеждане на регулярни работни срещи за отчитане на свършената работа и планиране на предстоящите действия по изпълнение на проекта; - изготвяне на регулярни отчети за отчитане на извършените дейности; - осъществяване на проверки на място на изпълнителите на дейностите по проекта и изготвяне на доклади от извършения мониторинг; - проверка на представените от изпълнителите документи за заявяване на плащания; - изготвяне на междинни и окончателен технически доклади до УО на ОПРР, придружени от междинни и окончателен финансови отчети, обхващащи цялостното изпълнение на проекта; - изготвяне на справки и други необходими документи по изпълнението на проекта, които се изискват от УО на ОПРР и договора за безвъзмездна финансова помощ; - правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020); - съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване; - окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР; - цялостен мониторинг на дейностите по проекта и неговия напредък до успешното му изпълнение 9 525.43 10 209.72
Изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост в гр. Троян: Дейността включва строителство на обект "Изграждане на Център за грижа за лица с умствена изостаналост в гр. Троян" - изпълнение на строителство, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателното приемане на обекта на строителството от възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждане в експлоатация. След преглед на функционалните и комуникационни възможности на наличния сграден фонд и дадената на Община Троян възможност да подаде проектно предложение за изграждане и на друга социална услуга – "Център за подкрепа на лица с увреждания и техните семейства, вкл. с тежки множествени увреждания" (ЦЛУТМУ) по ОПРЧР, беше взето решение двете услуги да се разположат в една сграда - секция Г на т.нар. сграда на поликлиниката в гр. Троян (общинска собственост), разположена в поземлен имот 73198.503.608, УПИ IV, кв.24 по плана на гр. Троян, намираща се в непосредствена близост до МБАЛ-Троян и „Медицински център и кабинети за обща практика“ и др. Осигурена е необходимата транспортна инфраструктура и връзки, като в близост е разположена таксиметрова стоянка и спирка на градския транспорт. За изграждане на центровете е предвиден основен ремонт и преустройство на секцията. Характера на необходимите СМР изиска изготвянето на технически проект. Инвестиционният проект е изготвен по задание на Възложителя, в съответствие с композиционните и функционални изисквания за подобен вид центрове, съобразен е с изискванията на Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за достъпна среда, с оглед създаване на необходимите условия за извършване на дейности, свързани с ежедневието и потребностите на потребителите, в т.ч. условия за свободно и лесно придвижване и маневриране с инвалидна количка, както и с минималните технически и функционални характеристики, съгласно Насоките за кандидатстване. Инвестиционният проект (ИП) включва следните проектни части: Архитектура, Конструкции, Електро, ВиК, ОВК, ЕЕ, Вертикална планировка, Паркоустройство и благоустройство, Пожарна безопасност, ПБЗ и ПУСО. Проектното решение предвижда ЦЛУТМУ да бъде разположен на първия етаж и на част от приземния етаж, а ЦГЛУИ да бъде разположен на втория етаж, като на приземния етаж са разположени технически помещения (бойлер, разширителен съд). Така изготвения ИП е одобрен от ОЕСУТ-Троян под №5/06.01.2020 г. и е съгласуван с МТСП с писмо с изх. №08-441/27.03.2020г. Издадено е Разрешение за строеж (РС)№30/09.03.2020 г. от гл. архитект на община Троян, влязло в сила на 26.03.2020 г. Разрешеният строеж се квалифицира от четвърта категория. РС позволява етапно изпълнение и въвеждане в експлоатация на двата подобекта - ЦЛУТМУ и ЦГЛУИ. Към всяка от проектните части е представена обяснителна записка, работни чертежи и детайли, както и проектно-сметна документация, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №4 за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. Дейностите и разходите за двата центъра са ясно разграничими. РЗП на ЦГЛУИ е 384 кв.м. и предвижда осигуряването на следните помещения: 7 бр. спални помещения (шест с по 2 легла и една стая с 3 легла) със самостоятелни санитарни възли; дневна; кухненски бокс и трапезария; стая за персонала; санитарно-хигиенно помещение. В дворното пространство по част Паркоустройство е предвидено обособяването на зони за отдих и контакти с беседка, за занимания и градинарство, и занимания на открито. За осигуряване на достъпната среда е предвидена доставка и монтаж на асансьорна уредба. В хода на изпълнение на услугата дейностите свързани с хранене на потребителите, както и с пране, сушене и гладене ще бъдат възложени на външни специализирани в съответната дейност фирми. По време на строителството следва да бъдат упражнявани строителен и авторски надзор. Разходите за упражняване на авторски надзор няма да бъдат предявявани за възстановяване в настоящото проектно предложение и остават за сметка на Община Троян. 490 275.35 461 229.28
Доставка на обзавеждане и оборудване за изградения Център за грижа за лица с умствена изостаналост в гр. Троян: Дейността включва доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за изградената социална инфраструктура. Чрез изпълнението на дейността ще се осигурят подходящи условия за предоставяне на социалната услуга. Спецификацията на необходимото обзавеждане и оборудване е съобразена с функционалните изисквания, съгласно Насоките за кандидатстване, а именно: - обзавеждането да осигурява безопасна и сигурна среда за лица с умствена изостаналост, вкл. да няма детайли с остри ръбове; - мебелировката да осигурява домашен уют и комфорт и да позволява личните вещи да се съхраняват в гардероби, нощни шкафчета и етажерки, а общите - в бюфети, скринове, шкафове за книги и др.; - разположението на мебелите да осигурява лесно преминаване на лица със затруднена мобилност през всички помещения, ползвани от тях; - мебелите да са съобразени с функцията на помещенията; - да се избягват мебели, постелки, драперии и завеси, които позволяват събиране на прах и създават риск от алергии; - да има осигурени най-малко две болнични легла, ръчно сгъващи се с твърд матрак (ортопедичен). Предвиденото по проекта обзавеждане и оборудване включва: 2 ортопедични (механични) болнични легла с матрак;13 легла с матрак; 15 двукрили гардероба; 15 нощни шкафчета; 15 скрина; 9 телевизора; 9 стойки за телевизор; 32 тапицирани стола; 8 кошчета за смет; 8 четки за тоалетна с поставка за тоалетна хартия; метален шкаф за санитарни материали със заключалка; прахосмукачка; 4 двукрилни гардероба; медицински шкаф; шкаф за досиета; 2 бюра; 2 разтегателни фотьойла; 2 компютърни конфигурации; преносим компютър; 2 мултифункционални устройства; скенер с автоматично подаване на хартия; шредер; 3 офис стола; кухненско обзавеждане (горна и долна част) с вградена мивка и пералня; 4 маси за хранене; кухненски бюфет; готварска печка с котлони; 2 хладилника; съдомиялна; абсорбатор; 7 бр. пожарогасители; етажерка за стена; термо бака за храна 20/30 литра; електрическа кана; подноси за храна - 15 бр.; сушилник за чинии; 15 комплекта сервиз за хранене (основна чиния, паница и чиния за салата); комплект прибори за хранене - 15 бр. (нож, вилица и лъжица); ножове - 5 бр.; купа - 5 бр.; оливерник - 5 бр.; захарница - 5 бр.; чаши за чай - 15 бр.; чаши за вода - 15 бр.; чиния голяма - 5 бр.; 2 дивана от екокожа двойка; диван от екокожа тройка; холна маса; 2 рафта за книги; етажерка за стена; музикална уредба; 2 маси за градина; 5 пейки за дървена маса; 4 кошчета за отпадъци; бензинова косачка. В рамките на строителните дейности ще бъде поставена беседка и ще бъде монтирано видеонаблюдение и система за повикване. 44 076.07 43 922.95
Упражняване на независим строителен надзор: Целта на дейността е да се упражни строителен надзор по време на строителството в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект и при спазване на националното законодателство, което поставя задължително изискване за осъществяване на строителен надзор по време на строителството (чл.161, ал.4, т.2 и чл.166 ал.1, т.1 от ЗУТ във връзка с чл. 168, ал. 2). Дейността строителен надзор е регламентирана в чл.168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация - от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор осигурява: - законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация; - коректно изпълнение на строежа, съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; - пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - контрол по спазване на условията за безопасност на труда; - контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. Дейността ще се изпълнява през цялото време на строителството. 9 720.00 5 334.00
Публичност и визуализация на проекта: За изпълнение на дейността ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Троян, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. Когато дадена мярка за информация и комуникация се отнася за няколко дейности, съфинансирани от повече от един фонд, упоменаването може да се замени с упоменаване на Европейските структурни инвестиционни фондове; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяване на проекта, Община Троян ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, чрез: - включване на официалната електронна страница на Общината www.troyan.bg кратко описание на проекта, включително на неговите цели и очаквани резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; Изпълнението на дейността ще обхваща изработването на следните информационни материали: - провеждане на встъпителна и заключителна пресконференция с включен кетъринг; - изработка и монтаж на 1 бр. постоянна обяснителна табела след завършване на обекта, предмет на проекта; - изработка и разпространение на 100 бр. дипляни; - изработка и отпечатване на 100 бр. информационни стикери за закупеното обзавеждане и оборудване. 1 356.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.