Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение включва изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци и на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци. Инсталациите ще бъдат изградени на Регионално депо за ТБО гр.Мадан в  землището на  с.Шаренка, община Мадан. За нуждите на инсталациите е отредена площадка  за компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битовите отпадъци на РСУО – „Мадан”, включващо общините Мадан, Златоград и Неделино” с площ 8410 кв.м. Теренът е собственост на община Мадан. Прогнозният капацитет на инсталацията за компостиране е от 2063 т/г до 2100 т/г. зелени и биоразградими отпадъци, разделно събрани от общините Мадан, Златоград и Неделино. Прогнозният капацитет на компостиращата инсталация обезпечава постигане на целите по чл.31, ал.1 т.2 от ЗУО за трите общини в дългосрочна перспектива.  Прогнозният капацитет на инсталацията за предварително третиране е до 5000 т/г   смесено събрани битови отпадъци.  Прогнозният капацитет на инсталацията за предварително третиране ще допринесе за постигане на целите по чл.31, ал.1 т.2 от ЗУО за трите общини в дългосрочна перспектива. При реализацията на проекта ще се въведе система за разделно събиране на зелени и  биоразградими отпадъци на територията в общините Мадан, Златоград и Неделино. За организиране на системата за разделно събиране на зелените и биоразградимите отпадъци ще бъде доставена техника за събиране и транспортиране на  зелените и биоразградимите отпадъци и съдове за разделно събиране.  С реализацията на проектното предложение се постигат националните цели, заложени в българската нормативна уредба и в НПУО, за ограничаване до 2020 г. на количеството на депонираните биоразградими отпадъци до 35% от общото количество на същите отпадъци, образувани към 1995 г., и за увеличаване до края на 2020 г. на дела рециклирани отпадъци до не по-малко от 50 % от образуваните битови отпадъци.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на проектното предложение: Дейността по подготовката на проектното предложение включва следните поддейности: 1. Изготвяне на прединвестиционно проучване на компостиращата инсталация и прединвестиционно проучване на инсталацията за предварително третиране. 2. Изготвяне на прогнози за образуваните отпадъци/с подробен масов баланс/. 3. Изготвяне на проучване на нагласите на населението към разделното събиране на зелени и/или биоразградимите отпадъци; за нагласите на населението към употребата на компост от отпадъци, и за степента на осведоменост на населението за нуждите от осигуряване на необходимите количества зелени и биоразградими битови отпадъци за целите на изграждането на предвидените инсталации за компостиране. 4. Изработване на документи, свързани с управлението на компоста и фракциите от инсталацията - План за използване на получения краен продукт - компост; Схема за контрол на качеството на компоста; План за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране и План за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция. 5. Изготвяне на документи за процедура за преценка на необходимостта от екологична оценка и оценка за съвместимост.6. Изготвяне на Анализ разходи-ползи. 7. Разработване и окомплектоване на проектното предложение, вкл. бюджет, анализ на остойностяване на дейностите, график за изпълнение на дейностите по проекта, съобразен с плана за външно възлагане и др.експертни анализи, които са общи за проектното предложение. Дейността е стартирала преди сключване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Тя е допустима съгласно регламентите на ЕК и националното законодателство, както и според насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Дейността е финансирана със средства на Бенефициента осигурени от отчисленията към РИОСВ. Разходите по тази дейност са включени като допустими и подлежат на възстановяване от ОП "Околна среда 2014-2020 г". Дейността е стартирала през м.03.2017г и нейната продължителност е до подписване на договора за БФП между водещата община Мадан и общините партньори - Златоград и Неделино. 454 800.00 454 800.00
Разработване на документации за възлагане на обществени поръчки, организация и провеждане на тръжните процедури. : Изпълнението на дейността ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. В рамките на дейността ще бъдат разработени документации за възлагане на следните обществени поръчки: 1.Инженеринг Работно проектиране, Строително-монтажни работи и авторски надзор на компостиращата инсталация ; 2.Инженеринг Работно проектиране, Строително-монтажни работи и авторски надзор на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци ; 3.Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци ; 4.Доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране; 5.Доставка на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци и специализирана транспортна техника; 6.Информация и публичност на проекта.7. Избор на оператор за експлотация на изградените по проекта обекти. Изготвените документации ще бъдат в съответствие със ЗОП, като бъдат спазени всички заложени в него принципи‐равнопоставеност и недопускане на дискриминация, свободна конкуренция, пропорционалност, публичност и прозрачност. Видовете процедури за възлагане на обществените поръчки ще бъдат съобразени със стойностните прагове, съгласно чл.20 от ЗОП. Изготвените документации за провеждането на обществените поръчки ще се представят на Възложителя за преглед и одобрение. След одобрението на документациите, ще стартира провеждането на процедурите за избор на изпълнител. Провеждането на процедурите ще се осъществи от Водещата община Мадан, съвместно с общините партньори Неделино и Златоград, съгласно подписаното Споразумение за партньорство. Дейността ще стартира през втория месец от изпълнение на проекта. Разработването на документациите за обществените поръчки ще става поетапно, продължителност 2 месеца. След приемането на всяка документация и одобрението й от Възложителя ще стартира съответната процедура по организация и провеждането и. Обществените поръчки ще се обявят поетапно както следва: 1. Информация и публичност; 2. Инженеринг ‐ проектиране, СМР и авторски надзор на компостиращата инсталация; 3.Инженеринг проектиране, СМР и авторски надзор на инсталацията за предварително третиране на БО. 4. Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на БО. Предвидената продължителност на процедурата за Информация и публичност е 1 месец, съобразно реда за възлагане по чл.20, ал.3 от ЗОП. Продължителността на останалите 3 процедури до сключване на договор до 6 месеца. Следващите процедури за обявяване и провеждане са: 1. Доставка на оборудване, съоръжения и техника, необходими за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране; 2. Доставка на необходимото оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими БО и специализирана транспортна техника.Последна ще бъде обявена процедурата за избор на оператор за експлоатация на изградените обекти по проекта. Процедурите ще стартират след сключването на договорите за Инженеринг на компостиращата инсталация и Инженеринг на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци. Продължителността до сключване на договор до 6 месеца. Избраният изпълнител ще подпомага Възложителя при провеждане на процедурите, ще изготвя становища и разяснения в случай на обжалване на изготвена документация пред КЗК или образуване на съдебен процес. Ще дава разяснения в законоустановения срок във връзка с постъпили искания. Ще изготвя необходимите документи при евентуално депозирани жалби срещу решения на Възложителя за избор на Изпълнител при обжалване пред КЗК и ВАС. Контрол по изпълнение на дейността ще се осъществява от Ръководителя на проекта. 76 800.00 76 800.00
Инженеринг ­- проектиране, строително­-монтажни работи и авторски надзор на компостиращата инсталация: Тази дейност ще бъде възложена на инженеринг и включва изготвяне на работен проект, изпълнение на строително-монтажни работи, доставка и монтаж на технологично оборудване и упражняване на авторски надзор. Инсталацията ще се изгради на терена на Регионално депо за ТБО гр. Мадан УПИ I – ДЕПО, кв.1 по ПУП на с. Шаренка, община Мадан . За нуждите на инсталацията УПИ І е разделен и се отрежда по следния начин: УПИ І – „за Депо за ТБО” и УПИ ІІ – „за компостираща инсталация и инсталация за предварително третиране на битовите отпадъци на РСУО – „Мадан”, включващо общините Мадан, Златоград и Неделино” с площ 8410 кв.м. Работният проект ще се изготви в съответствие с глава 7 от Наредба №4/2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, като задължително ще се отразят изискванията на глава пета "Изисквания за производството и употребата на продукти от оползотворяване на биоотпадъци от Наредбата за разделно събиране на биоотпадъци и третиране на биоразградимите отпадъци, приета с ПМС №50/25.01.2017 г. Работния проект ще включва подробни КСС и технически спецификации за технологичното оборудване, съобразно избраната технология за инсталацията за компостиране. Изпълнението на СМР включва изграждане на инсталация за компостиране с капацитет от 2063 до 2100 т/г., в открити клетки с навес, чрез автоматизирана система за разместване и разбъркване. Строителството включва следните работи: изкоп на скални почви, насип на скални почви, подравняване и уплътняване на основата, изграждане на асфалтобетонова настилка, изграждане на тротоари, изграждане на бордюри, изграждане на навес за компостиране и конструктивна част на улей за компостиране. В тази дейност се предвижда доставка и монтаж на технологично оборудване необходимо за експлоатацията на инсталацията. Ще бъде доставено следното оборудване, с прогнозен капаците от 2063 т/г до 2100 т/г.: 1. Автоматизирана система за разместване и разбъркване,с приблизителни характеристики: хоризонтални оси, въртящ се ротор, хидр.управляема роторна подемна система, диаметър на въртене на ротора 570мм, завъртане скоростта на ротора 380об/мин.; 2. Шредер –Постъпващите битови органични отпадъци или зелена маса се раздробяват с мобилна инсталация за раздробяване (шредер) и размесват с уплътняващ материал в зависимост от водното съдържание на органичните отпадъци. След смилане и размесване готовият материал за компостиране се подава към улея за компостиране.Прогнозният капацитет на шредера е около 10 м3 на час. 3. Сито – полученото количество готов компост се пресява с ротационно барабанно сито с прогнозен диаметър 1100мм, с отвори приблизително 4-6 мм, с цел отсяване на първокачествена стабилна биомаса с оптимални размери, подходящи за размесване с почвата. В рамките на дейността се включва и упражняване на авторски надзор. Авторският надзор ще бъде осъществяван от проектантите изготвили работния проект по смисъла на ЗУТ и Наредба №4. Съгласно чл.162 от ЗУТ авторският надзор е задължителен предвид категорията на строежа. Осъществяването на авторския надзор включва следните дейности: -контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктно спазване на проекта; - консултации на строителната площадка при изпълнение на обекта; -съдействие при избор на материали за строителните работи; -изработване на допълнителни чертежи; - извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивни чертежи при необходимост; -участия в комисии и съставяне на протоколи. Съгласно чл.162, ал.3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него работен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Експлоатацията на инсталацията ще се осъществява от оператор, избран по реда на ЗОП преди въвеждането на обекта в експлоатация. Контрол по изпълнение на дейността ще упражнява ръководителят на проекта и Специалист по техническо изпълнение строителен инженер от ЕУП. 1 013 094.06 1 013 093.77
Инженеринг - проектиране, строително - ­монтажни работи и авторски надзор на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци: Дейността ще бъде възложена на инженеринг и включва изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР за изграждане на инсталация за предварително третиране на битови отпадъци, доставка и монтаж на технологично оборудване и упражняване на авторски надзор. Инсталацията ще се изгради на терена на Регионално депо за ТБО гр. Мадан УПИ I – ДЕПО.Работният проект ще се изготви в съответствие с глава 7 от Наредба №4 от 21.05.2001 г. Изпълнението на СМР включва изграждане на обща инфраструктура, изграждане на инсталация за предварително третиране на БО с капацитет до 5000т/г, включваща два модула: сепарираща инсталация с капацитет до 5000 т/г; инсталация за стабилизиране на подситовата фракция с капацитет до 1000 т/г. Ще бъде изградена обща инфраструктура включваща : Подравняване и уплътняване на основата, Тротоари, Бордюри, Озеленяване, Изграждане на настилка трошен камък, Административно битова сграда, Водомерна шахта вкл. оборудване, водоплътна изгребна яма 30куб.м, площадков водопровод, Канализация, Пожарни хидранти, Градински хидранти, Облицовани канавки за скатни води, Трафопост, кабели НН, Охранно осветление. Строителството на инсталацията предвижда: Изкоп на скални почви, Насип скални почви Подравняване и уплътняване на основата, Изграждане на настилка бетонова с асфалтобетонов екран, Тротоари, Бордюри, Подпорна стена, Хале за сепариране, Навес сепариране, Навес складове, Биофилтър. Ще се достави следното технологично оборудване за работа на инсталацията с прогнозен капацитет до 5000 т/г БО и примерни технически характеристики: 1. Приемен бункер-бетонов бункер 15/10/3,5м, за съхранение на отпадъци за 48 часа; 2. Захранващ верижнолентов транспортьор, 2,2 kW. 3. Машина за разкъсване на торбички–с max. производителност 10т/час при 200-300 кг/м3, обем на бункера 17 м3; 4. Наклонен подаващ лентов транспортьор 5,5 kW; 5. Лентов транспортьор за предварително сортиране на БО. 6. Поддържаща платформа L~15000mm, B ~ 5000mm; 7. Вибрационно сито–диаметър на диска ~100 mm; скорост 40об/мин 8. Поддържаща платформа на вибрационно сито 9. Сепариращ лентов транспортьор – L~22500mm, B~1200mm; 10. Поддържаща платформа на сепариращ лентов транспортьор. 11. Лентови транспортьори 3 бр. – L~10000mm,B~1200mm; 12. Магнитен сепаратор 1,5 kW за метални отпадъци от сортиращата лента; 13. Вкопана транспортна лента към балираща машина - L~25000mm, B ~ 1400mm 14. Машина за балиране–капацитет 3-5 т/час; 15. Кабинки за сортировачи 2 бр–за отделяне на едрогабаритни (8м/5,5м) и за отделяне на рециклируеми (22м/6м). 16. Контейнери за рециклируеми фракции всеки с обем 4м3. 17.Кантар входящи материали–40 т. 17. Водоноска–обем мин.6 м3. За втори модул - инсталация за стабилизиране на подситовата фракция ще се достави оборудване с примерни технически характеристики: 1.Приемен бункер метален контейнер 10куб.м. 2. Наклонена транспортна лента - L~8000mm, B ~ 1200mm; 3. Хоризонтална ГТЛ - L~6000mm, B ~1200mm ; 4. Горен магнитен сепаратор 1.5 kW 5. Смесител обем 5 куб.м; 6. ГТЛ към аеробен биостабилизатор - L~5000mm, B ~ 1200mm. 7. Аеробен биостабилизатор (загуба на влага - 35%) ; 8. Складови клетки за биостабилизирана продукция - 3бр.-3000/3000/2000мм ; 9. Контейнери за метал 1,1 куб.м. В рамките на дейността се включва и упражняване на авторски надзор. Авторският надзор ще бъде осъществяван от проектантите изготвили работния проект по смисъла на ЗУТ и Наредба №4. Съгласно чл.162 от ЗУТ авторският надзор е задължителен предвид категорията на строежа. Съгласно чл.162, ал.3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него РП, се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Експлоатацията на инсталацията ще се осъществява от оператор, избран по реда на ЗОП преди въвеждането на обекта в експлоатация. В дейността са предвидени и 10000 лв. за такси. Контрол на дейността ще упражняват- Ръководител проект и Специалист по техническо изпълнение - строителен инженер от ЕУП. 5 508 358.36 5 498 358.36
Упражняване на строителен надзор при изпълнение на СМР на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци.: Дейността строителен надзор е регламентирана в чл.168 от ЗУТ. Строителният надзор е дейност, гарантираща надежден контрол върху качественото изпълнение на планираните строително‐ монтажни работи, отговарящи на предварително зададените качествени, количествени и технически параметри и показатели. Консултантът осъществяващ строителен надзор ще изготви Комплексен доклад, съдържащ оценка за съответствие на проектната документация със съществените изисквания към строежите, служещ като основание за одобряване на инвестиционните проекти на инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци и за издаване на Разрешение за строеж. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на дълготраен ефект на проектните цели и резултати. Изпълнителят, упражняващ строителния надзор ще носи отговорност за: законосъобразно започване на строителните дейности, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на строителните работи съгласно изготвените проекти, спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност, годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Той ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба № 3 на МРРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. По време на изпълнението на строително-монтажните работи надзорът ще съблюдава основно за: • Спазване на проекта, за изпълнението на видовете работи, съобразно изискванията на инвестиционни проект; • Спазване на правилата по осигуряване безопасност и здраве; • Влагане на материали и други продукти с доказано съответствие и качество; • Съставяне на необходимата строителна документация; • Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на извършваните строителни дейности; • Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове; • Подготовка на писмени становища до Възложителя и участие в приемателни комисии. След приключване на строително ‐ монтажните работи консултантът, упражняващ строителния надзор, ще изготви окончателен доклад до Възложителя – община Мадан. Дейността ще се осъществява паралелно с изготвянето на проектите и извършването на строително монтажните работи на двете инсталации. Контрол по изпълнението на дейността ще се осъществява от Ръководителят на проекта и Специалист по техническо изпълнение строителен инженер от ЕУП. 203 760.00 203 760.00
Доставка на техника, необходими за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране.: Тази дейност включва доставка на техника необходима за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране. Дейността е допустима съгласно насоките за кандидатстване и е необходима за обслужването на инсталацията за предварително третиране. Доставката включва: 1. Челен товарач с примерни технически характеристики: товароподемност ~2,5 т, височина на повдигане ~5,8 м, товарачна кофа с обем~ 1 куб.м., палетна вилица, управление по хидравличен път с джойстик за инсталация за предварително третиране на БО с капацитет до 5000 т/г БО - 1 бр. на стойност 200 000 лв. без ДДС 2. Челен товарач (фадрома) с примерни технически характеристики: кофа с нож ~1,25 куб.м, Товар на преобръщане – при изправено положение - ~4 т., товар на преобръщане при 40 градуса артикулация – ~3,5 т., управление по хидравличен път с джойстик, за инсталация за предварително третиране на БО с капацитет до 5000 т/г БО - 1 бр. на стойност 145 000 лв. без ДДС 3. Камион тип мултилифт, с примерни технически характеристики: хидравлична двураменна система с повдигатален капацитет 6 т., обем на контейнерите до 12 куб.м, заключване на надстройката, екологична норма на двигателя ЕВРО6, колесна формула 4х2, за инсталация за предварително третиране на БО с капацитет до 5000 т/г БО - 1 бр. на стойност 160 000 лв. без ДДС. 4. Електрокар, с примерни технически характеристики: товароподемност ~1,5 т., височина на повдигане ~3000-3300 мм, вилични рогове с дължина ~1220 мм, тип на задвижване – електрическо; скорост на движение с/без товар – ~14/15 км/ч; тягова батерия ~48V/480Ah, зарядно устройство, за инсталация за предварително третиран на БО с капацитет до 5000 т/г БО - 2 бр. на стойност 56 000,00 лв. без ДДС (28 000 лв. за 1 бр.) Специализираната колесна техника е предназначена да извършва товарно-разтоварна дейност за нуждите на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци с капацитет до 5 000 т/г твърди битови отпадъци. При средно 252 работни дни в годината капацитета на инсталацията на ден се изчислява на 20т/ден или приблизително 80 куб.м/ден. Челен товарач (фадрома) прибутва под навеса разтоварените смесени БО от общинските системи за сметосъбиране. Натоварва и зарежда в приемния бункер на инсталацията за предварително третиране на БО (І-ви модул - сепарираща инсталация) отпадъците, от където започва същинския процес на сортиране. Вторият челен товарач от процеса на пресоване на разделените рециклируеми материали се използва за прибутване към и натоварване на захранващите лентови транспортьори към пресата за балиране. И двата челни товарача ще се използват за общи подемни/почистващи нужди около съоръжението.. Специализирания камион с мултилифт система с кука ще обслужва контейнерите на територията на площадката за предварително третиране на битови отпадъци. Изискванията за техническите характеристики на камиона са - еклогична норма на двигателя ЕВРО 6, колесна формула 4х2. Оборудването с което трябва да бъде снабден се състои от: еднораменен хидравличен механизъм за повдигане на контейнери мултилифт система с кука. Електрокарите са предназначени за товарене на бали от балиращата машина в халето за сепариране и зареждане /подреждане/ на балите под навеса на складовете и върху превозните средства. Дейността ще стартира след сключване на договор с изпълнител за изпълнение на дейност 4 Инженеринг, проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор на инсталацията за предварително третиране на битови отпадъци. В рамките на дейност 2 ще се документацията за обществената поръчка и подробни технически спецификации за техническите параметри и изисквания към доставяната техника, необходими за експлоатацията на инсталацията за предварително третиране. Контрол по изпълнение на дейността ще осъществява Инженер транспортна техника и технология. 642 000.00 642 000.00
Доставка на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими битови отпадъци и специализирана транспортна техника.: Тази дейност включва доставката на техника и съдове за многократна употреба за събиране на биоотпадъци при източника на образуване и специализирани транспортни средства за извозване на разделно събраните биоотпадъци до компостиращата инсталация. Съгласно изготвеният морфологичен анализ на отпадъците от общините от РСУО Мадан и изготвения масов баланс на отпадъците е предвидено в рамките на системата да бъдат разделно събрани годишно около 2000 - 2100т. Имайки предвид, че биоразградимите и зелени отпадъци, предмет на разделно събиране ще се образуват основно от месеците – април до ноември, то месечното им количество ще бъде от 260 - 270 т. За разделно събиране и транспортиране на биоразградимите отпадъци от територията на общините, които ще бъдат обслужвани от инсталацията за компостиране - Мадан, Златоград и Неделино включва доставката на: 1.Специализиран камион за разделно събиране на биоразградими отпадъци с примерни технически характеристики: надстройка ~5,5м3, система за изсипване на съдовете, мин. 150 к.с.- 3 бр.; 2. Специализирана мобилна техника за раздробяване и нарязване, с примерни технически характеристики: производителност~ 8 куб.м./ч - 3бр.; 3. Контейнери за разделно събиране ‐ несменяеми, обем 1,1м3, кафяви, водоустойчиви, плътно затваряне, опция за почистване и дезинфекция - 165 бр. За по-ефективно функциониране на системата се предвижда доставката на специализирана мобилна техника за раздробяване и нарязване на разделно събрани извън габаритни (спрямо съдовете) зелени отпадъци-клони,стъбла и др. Количеството на техниката за разделно събиране на биоразградимите отпадъци и транспортирането им до компостиращата инсталация, е изчислено на база годишното количество на биоотпадъците по общини и честотата на извозване на разделно събраните зелени отпадъци. За община Мадан е предвидена доставката на 1 бр. специализиран камион за извозване на разделно събраните зелени и биоразградими отпадъци; 1 бр. шредер и 59 бр. контейнери за разделно събиране. Броят на контейнерите е изчислен при количества от 760,26т/г зелен отпадък, честота на събиране 96 пъти/г, обема на отпадъците и 5% резерви за поддръжка. Необходимостта от 1бр. специализиран камион е на база товароносимост от 2,7 т, броя съдове на 1 курс–23, средно-дневното транспортно разстояние–30 км, средно разстояние до площадката за разтоварване 11 км ,среден брой курса дневно–2,07 , времето за товарене и разтоварване, средно събран отпадък дневно–4,75 т. Специализираната мобилна техника за раздробяване и нарязване е по 1 брой за всяка община, за да се използват най-ефективно съдовете за събиране на зелени отпадъци. За община Златоград е предвидена доставката на 1 бр. специализиран камион, 1 бр. шредер и 60 контейнера за разделно събиране. Броят на контейнерите е изчислен при количества от 603,55 т/г зелен отпадък, честота на събиране 96 пъти/г, обема на отпадъците и 5% резерви за поддръжка. Необходимостта от 1бр. специализиран камион е изчислена на база товароносимост от 2,7 т, броя съдове на 1 курс – 23, среднодневното транспортно разстояние–30 км, средно разстояние до площадката за разтоварване 36 км., среден брой курса дневно–1,27, времето за товарене и разтоварване,средно събран отпадък дневно–2,92т. За община Неделино е предвидена доставката на 1 бр. специализиран камион, 1 бр. шредер и 46 бр. контейнери за разделно събиране. Броят на контейнерите е изчислен при количества от 386,00 т/г зелен отпадък, честота на събиране 96 пъти/г, обема на отпадъците и 5% резерви за поддръжка.Необходимостта от 1бр. специализиран камион е на база товароносимост от 2,7 т, брй съдове на 1 курс–23; средно-дневното транспортно разстояние–30км,средно разстояние до площадката за разтоварване 38 км., среден брой курса дневно–1,25, времето за товарене и разтоварване, средно събран отпадък дневно–2,86 т. Дейността ще стартира след сключване на договор с изпълнител на СМР за компостиращата инсталация и започване на строителните работи. 682 002.00 682 002.00
Организация и управление : Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП), цялостна организация и управление на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от сключване на ДБФП и ще осъществява дейност през целия проектен период. ЕУП ще се състои от служители на бенефициента и външни експерти, наети по чл. 49, ал. 2 от ЗУСЕСИФ. Членовете на екипа изготвят междинните и окончателният доклад за напредък по проекта, съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания. Членовете на ЕУП ще осъществяват мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, ще осъществяват координация по договорите, ще следят за спазване на графика за изпълнение на проектните дейности, ще докладват за нередности. Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта.По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване за недопускане и предотвратяване на потенциални нередности. Екипът на проекта е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПОС съгласно крайния срок, заложен в ДПБФП. По време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите по проекта. ЕУП ще се състои от служители на бенефициента: 1. Ръководител на проекта; 2. Финансов експерт; 3. Експерт мониторинг и докладване; 4. Координатор; 5. Експерт Информация и комуникация; 6. Технически сътрудник­ - съхранение на документи и външни експерти наети по правилата на ЗОП: 1. Специалист техническо изпълнение ­- строителен инженер; 2. Инженер транспортна техника и технологии; 3. Инженер ­ еколог. Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; Оптимизиране на използването на проектните ресурси; Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнители на дейностите; Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност. Организационната структура за управление на проекта демонстрира наличие на административен капацитет и ясното разделение на функциите на отделните членове в него. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП, са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. Реализацията на дейността ще обхване целия период на изпълнение на проекта. Структурата на екипа е заложена с професионален подход и с предвиждане за появата на евентуални проблеми и начините за тяхното своевременно отстраняване. Заложен е гъвкав подход в механизма на приемане на управленски решения свързани с проекта. ЕУП осигурява качествено изпълнение на заложените дейности по проекта, във връзка с това са заложени механизми и за регулярен контрол на изпълнителите на обществените поръчки по ЗОП. С цел максимално пълна и ефективна реализация на очакваните резултати от проекта, са предвидени и съответните механизми за вътрешна оценка и контрол, както и за мониторинг за напредъка и предприемането на конкретни мерки при необходимост. 348 836.83 347 740.28
Информация и публичност на проекта: Възлагането и изпълнение на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на ЕС за информация и комуникация на всеки проект финансиран със средства от европейските фондове. Изпълнението на дейността ще бъдат изцяло съобразена с изискванията на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма “Околна среда 2014 – 2020 г.”, и „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020 г.“ към Националната комуникационна стратегия. Във връзка са осъществяването на мерките за информация и публичност изпълнителят ще изготви Инструкция за осигуряване на информация и публичност, съдържаща всички изисквания за задължителната визуализация на проекта. Инструкцията ще бъде представена на всички изпълнители на проектните дейности и ще бъде задължителна за спазване от тях. Бенефициентът носи отговорност във всеки един документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. всеки присъствен списък или друг доказателствен материал да се посочва, че проектът се финансира по ОП "Околна среда 20142020 г с подкрепата на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз(ЕС). Предвидени са следните мерки за информация и публичност: Начална/ откриваща пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта. Заключителна пресконференция, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта, след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел за информира обществеността за изпълнението на проекта и постигнатите резултати. В рамките на дейността ще се организират и проведат две официални събития "Първа копка" и за откриване на обекта. Ще бъдат изработени Интернет банери, както и публикации в местните медии. Изработването на Интернет банер има за цел да привлече вниманието, да предизвика интереса на обществеността, да подтикне към преминаване към сайта или търсене на допълнителна информация за проекта. Дейността по информация и публичност на проекта ще бъде съобразена с изискванията за проекти, при които общото публично финансиране надвишава 500 000 евро и включват финансиране на инфраструктура и строителство. Ще бъдат изработени и поставени 2 билборда на подходящи места в началото на пътя за достъп към площадката и на самата площадка за изграждане на инсталациите. На билбордовете задължително ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавата като е се изобрази: емблемата на ЕС и упоменаването на Европейски съюз; наименованието ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020г с наименованието на ОПОС; името на проекта; общата стойност на проекта, както и размерът на националното и европейско финансиране, както и съфинансирането от бенефициента; началната и крайната дата на проекта. Монтажът на билбордовете ще бъде извършен преди официалното откриване на строителната площадка. Билбордовете ще се отстранят не по-късно от три месеца след приключване на работата по проекта. След приключване на проекта ще се поставят постоянни обяснителни табели. Съдържанието им е идентично със това на билбордовете, но без дати за начало и край на проекта. Монтажът на табелите ще се извърши непосредствено след отстраняването на билбордовете. Предвижда се подготовка и разпространение на печатни информационни материали брошури и промоционални материали папки, тефтери и химикалки. За целите на публичността ще бъдат изработени Информационни стикери. Предвидено е закупуването на машини и оборудване, предназначени за експлоатацията на инсталациите и техника за разделно събиране на биоотпадъци. Стикерите ще се поставят на подходящо място върху оборудването и техниката. На стикера следва да бъдат визуализирани емблемата на ЕС, надпис Европейски съюз, името на ЕФРР, общото лого на програмен период 2014-2020 г и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 55 080.00 55 080.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.