Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е свързана с подобряване качеството на живот на младите хора посредством активиране и интегриране на икономически неактивните младежи до 29-годишна възраст включително.Основната цел ще бъде постигната чрез реализацията на следните подцели:адекватно обучение и възможности за квалифицирани работни места за всеки един от тях.При изпълнението на поставените цели ще бъдат приложени следните мерки:осигуряване на механизми за инвестиране в младежта, като значим социален капитал и мобилизиране на потенциала им в развитието на България и Европейския съюз. Като резултат от реализацията на проектното предложение ще бъдат идентифицирани и мотивирани неактивни младежи,за стимулиране на активното им поведение на пазара на труда,чрез подбор на целеви групи,с последващи дейности за включване в продължителна заетост,професионално обучение или връщане в образование.Включените в проекта дейности ще помогнат за улесняване на прехода от образованието им към заетост,както ще им бъдат предоставени възможности за включване в обучение, първи/нов шанс за работа,както и придобиване на професионални умения и квалификация или насочване към връщането им в образователната система.Предвиждат се следните дейности:идентифициране и мотивиране на 60 младежи от гр. Шумен,нерегистрирани в ДБТ Шумен,минимум 75% от тях-48 души ще бъдат включени в обучения с придобиване на степен ПК по професиите:Продавач-консултант(39 души)-ІІ степен ПК  и Офис-секретар(9 души)-ІІ степен ПК.Обучените по професията Продавач-консултант-39 души ще бъдат назначени на работа по същата професия при партньора Трънчев ООД за 4 месеца всеки.Офис-секретарите нямат предвидена заетост.Останалите до 25%(12 души)ще бъдат насочени и подпомогнати за регистрация в ДБТ Шумен или за връщането им в образователната система. През цялата продължителност-21 месеца проектът ще се управлява от екип от 2 души-ръководител на проекта и счетоводител,както и ще бъдат реализирани дейности по информиране и публичност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране на икономически неактивните младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Дейностите включват провеждането на информационни кампании и събития,индивидуална работа с идентифицираните лица чрез:изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите,професионално ориентиране,насочване към образователни институции и структури на МОН за продължаване на образованието,насочване към в обучение по професиите Продавач-консултант и Офис-секретар, осъществяване на връзки с работодатели и подпомагане наемането на работа, насочване към активно търсене на работа и подпомагане на идентифицираните неактивни групи лица за регистрация в ДБТ и др.Основната цел е активиране и включване на пазара на труда на неактивни и обезкуражени лица, посредством индивидуално и групово прилагане на инструменти и услуги за привличането и мотивирането им към обучение и работа.Значимият резерв от икономически неактивни лица до 29 годишна възраст,е сред основните предизвикателства на пазара на труда.Основните причини за неактивност са липсата на работни места, подходящи за образователното и квалификационното равнище на голяма част от лицата до 29 годишна възраст,липсата на квалификация, умения и трудов опит.Ще бъде заложено търсенето на именно тези неактивни младежи,привличането на интереса им,чрез провеждане на разяснителни кампании, за да могат да получат достатъчно информация и да бъдат увлечени в изпълнението на основната цел на програмата.През последните години в страната нараства групата от млади хора,които не са заети и не участват в никакви форми на обучение или образование.Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни–пасивност и слаба мотивация за учене и работа.В предвид липсата им на професионален опит и трудови навици,те често не са предпочитани от работодателите.Не на последно място,част от младите хора с ниска степен на образование и/или професионална квалификация,са напуснали преждевременно образователната система и шансовете им за реализация без посредничество и подкрепа за повишаване пригодността им за заетост са минимални.Ще се даде възможност на част от тези младежи да се включат отново в социална среда.С настоящото проектно предложение се предвижда да се извърши обучение по професионална квалификация като всички идентифицирани и включени в обучителния процес лица ще получат съответния документ за професионална квалификация,а на 39 от тях ще бъде осигурено гарантирано работно място.Самият процес предвиждаме да бъде изпълнен на няколко етапа: - обучение на първа група младежи на възраст до 29 години /продължителност четири месеца след идентифицирането им/,като непосредствено след приключване партньора по настоящото проектно предложение Трънчев ООД ще назначи младежите на работа; - обучение на втора група младежи на възраст до 29 години /продължителност четири месеца след идентифицирането им/,като то ще започне веднага след приключване на обучението на първа група младежи и след приключването му същите ще бъдат отново назначени на работа; - обучение на трета група младежи на възраст до 29 години /четири месеца след идентифицирането им/, като то ще започне веднага след приключване на обучението на втора група младежи и след приключването му същите ще бъдат отново назначени на работа; - обучение на четвърта група младежи на възраст до 29 години /продължителност четири месеца след идентифицирането им/, като то ще започне през последния месец на обучение на трета група, когато трета група е на производствена практика в търговските обекти на Трънчев, т.е. има задстъпване на двете групи, като в двата дни на държавните изпити на трета група обученията на четвърта група ще стане следобед, когато тези изпити на трета група са приключили. След приключването му същите ще бъдат насочени към ДБТ.Във връзка с тази етапност ще бъдат организирани четири процеса по идентификация. 40 975.80 40 975.80
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа: С цел провокиране на активното поведение на пазара на труда на икономически неактивните лица, дейностите, включени в мотивационното обучение ще бъдат насочени към откриване на най - подходящия начин за привличането на младите към бързо изграждащото се гражданско общество, чрез възможността да получат по - добра квалификация и сигурно работно място. Ще бъдат провеждани индивидуални и групови срещи с всеки един от кандидатите, заявили желание да се включат в Програма "Активни". С този подход се целят по - ефективни действия по активирането и мотивирането на лицата от посочените целеви групи. Провеждането на подобни срещи ще е последваща стъпка, която ще бъде предприета за всяко лице с цел неговото информиране и определяне на личния му шанс за започване на работа. Мотивационното обучение за стимулиране и насочване на икономически неактивните лица до 29 годишна възраст ще включва придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, включително към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. След извършване на обучението лицата от целевата група ще придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптирането им към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост, както и ще бъдат подпомогнати за регистрация в Дирекция Бюро по труда - гр. Шумен след преминат курс за професионална квалификация, с цел активно търсене на работа. Обученията ще бъдат индивидуални или в малки групи според нуждите и проблемите на младежите. Те ще бъдат насочвани към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване на работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател, професионално ориентиране и др. В процеса на мотивационното обучение ще се идентифицират интересите, уменията, склонността, ценностите, мотивациите, личностната позиция, предишните влечения, предпочитаната обстановка и нуждите от развитие на обучаващото се лице, като заедно ще избираме сферата, в която има желание да се развива. Съобразявайки се с неговите знания по съответната професия, ще се вземаме решение къде да бъде насочено съответното идентифицирано лице. Това изследване ще помогне за целия процес на неговото кариерно развитие. Чрез метода на мотивиране на лицето, ще се разкрият възможностите му към дадена кариера, фирма или бранш, ще бъде установено какви компании са перспективни за него и кои-не, ще бъде подпомогнато да се усъвършенства в работата с интернет и пр. Крайната цел на това проучване е обученото лице да може да "продаде" себе си чрез писмо, автобиография, обаждане и/или интервю. В процеса на мотивация ще бъде поставена основата за създаването на автобиография и мотивационни писма, които да привлекат вниманието на потенциалния работодател и по-лесна адаптация на мотивираното лице към динамичните условия на пазара на труда. 32 611.60 32 073.71
Обучения за придобиване на професионална квалификация по професиитe Продавач-консултант - код на професията от СПОО 341020 и Офис-секретар-код на професията 346020, съгласно Лицензия от НАПОО №200312085/15.11.2003: Неактивните младежи до 29 годишна възраст ще бъдат обучени в Център за професионално обучение към ЕТ "БоБос-Богданка Въчкова", лицензиран от НАПОО с лицензия №200312085/15.11.2003 по професиите Продавач-консултант-втора степен професионална квалификация, код на професията 341020 и специалност 3410201 Продавач-консултант и Офис-секретар - втора степен професионална квалификация, код на професията 346020 и специалност 3460201 административно обслужване с придобиване на тези квалификации при спазване на изискванията на ЗПОО и получаване на Свидетелство за професионална квалификация обр.3-54 на МОН след успешно положени държавни изпити по теория на професията и по практика на професията. Двете професии са втора квалификационна степен от Списъка на професиите за професионално обучение с хорариум от 660 уч.ч. за всяка професия. По първата професия-Продавач-консултант ще бъдат обучени 39 младежи(три групи по 13 души в група) и 9 младежи-една група по втората професия Офис-секретар. За тези 39 младежи партньора Трънчев ООД ще осигури заетост по 4 месеца за всеки успешно завършил курса. По втората професия няма заетост, само ще се придобива Свидетелство за професионална квалификация. Обучението ще се проведе под формата на квалификационен курс, дневна форма на обучение. Учебният процес включва обучение по теория и практика, разпределено 40% теория(264 уч.ч.) и 60% практика(396 уч.ч.) като практиката бива учебна-провеждана в учебната зала и производствена практика, провеждана в търговските обекти на партньора Трънчев ООД и в офиси на фирми, намиращи се на територията на община Шумен-. На ден се учат по 8 уч.ч.(6 астрономични) по 45 мин., с три почивки по 10 мин. Изпитната комисия ще се състои от трима члена. 96 309.80 93 300.55
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период до 6 месеца.: В изпълнение на тази дейност, 39 броя лица ще започнат работа при партньора по проекта Трънчев ООД. Същите ще са предварително преминали курс за придобиване на професионална квалификация, с професия Продавач-консултант-втора степен професионална квалификация, код на професията 341020 . Дейността ще се изпълнява на няколко етапа: 1 етап - след като бъдат идентифицирани и мотивирани първа група младежи /13 души/ за период от четири месеца от стартиране на дейностите по проекта, същите ще преминат курс на обучение от четири месеца за придобиване на горе упоменатата професия и ще започнат работа при партньора по проекта Трънчев ООД за период от 4 месеца, т.е. от девети до дванадесети месец от стартиране на дейностите по проекта. 2 етап - след като бъдат идентифицирани и мотивирани втора група младежи /13 души/ за период до осем месеца от стартиране на дейностите по проекта, същите ще преминат курс на обучение от 4 месеца за придобиване на горе упоменатата професия и ще започнат работа при партньора по проекта Трънчев ООД за период от 4 месеца, т.е. от от тринадесети до шестнадесети от стартиране на дейностите по проекта. 3 етап - след като бъдат идентифицирани и мотивирани трета група младежи /13 души/ за период до дванадесет месеца от стартиране на дейностите по проекта, същите ще преминат курс на обучение от 4 месеца за придобиване на горе упоменатата професия и ще започнат работа при партньора по проекта Трънчев ООД за период от 4 месеца, т.е. от от седемнадесети до двадесети месец от стартиране на дейностите по проекта. 102 910.08 37 984.20
Организация и управление на проекта: Основната цел на проекта е качествено и оперативно организиране, координиране, управление, контрол и отчитане (техническо и финансово) на цялостната дейност на проекта за постигане на заложените цели. За безупречната реализация на проекта и изпълнението на проектните дейности ще бъде ангажиран екип за организация и управление на проекта. Той ще управлява проектните дейности в посока изпълнение на поставените целите. Предвижданата екип за управление на проекта ще е с детайлно определени задължения, отговорности и права, като по този начин ще се създадат условия за пълно наблюдение и качествено реализиране на проектните дейности, за осъществяване на двупосочната информационна връзка. Екипът ще има следната структура: ръководител на проекта и счетоводител. Ръководителят на проекта ще отговаря за: - административното и финансовото управление на проекта; - ще контролира изпълнението на дейностите по проекта; - ще разработи план за управление на проекта и всички свързани съставни планове съгласно изискванията на програмата и бюджета; - ще определя междинни срокове за изпълнение на отделни задачи по проекта; - дефинира възникнали проблеми и избира подходящи алтернативи за тяхното решаване; - ще организира работни срещи с всички избрани изпълнители във връзка с изпълнението на дейностите по проекта; - наблюдава и контролира изпълнението на сключените договори; - управлява и координира активно изпълнението на проектните дейности, съгласно проектното предложение; - спазването на календарния график и успешното финализиране на проекта; - ще отчита изпълнението на дейностите по проекта от стартирането му до окончателното му финализиране. - координира изготвянето на документи съгласно изискванията на оперативната програма; - носи отговорност за достоверността на информацията, включена в докладите за напредък; - сътрудничи на експерти при извършването на проверки на място от страна на УО; - обобщава информацията за констатациите при извършването на проверките на място, за отправените към изпълнителя препоръки и за тяхното изпълнение; - координира подаването на допълнителна информация, справки и документи във връзка с напредъка при изпълнението на проекта; - при необходимост ще изпълнява други действия, необходими за успешното изпълнение на проекта, като ги съгласува и координира с УО. - отговаря за медийната популярност на проекта, за осигуряване публичност и информиране на обществеността; - координира изготвянето на документи съгласно указанията на оперативната програма. Счетоводителят по проекта ще: - отговаря за счетоводните процеси; - документира, записва и отчита всички разходи и финансови документи; - съставя финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството; - следи за законосъобразното оформяне на първичните и вторичните счетоводни документи; - следи за целесъобразно и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта; - изготвя заявки по образец във връзка с междинни и окончателни плащания по проекта, съгласно изискванията на оперативната програма; - съдейства на експерти финансов контрол от управляващият орган при извършване на проверки на място; - изплаща възнагражденията на проектния екип, външни експерти и изпълнители на дейности; - следи за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта; - извършва счетоводно отчитане на дейностите; - отговаря за комплектоването и съхранението на всички счетоводни документи и приложенията към тях, като осигурява защита на информацията и данните; - изготвя справки, доклади и междинни отчети по проекта и съдейства на извършвани проверки от ОУ и други контролни органи; - изготвя финансови обосновки по планиране и разходване на средства от проекта; - изпълнява и други възложени от ръководителя на проекта задачи. 30 500.00 29 319.62
Информиране и публичност: В изпълнението на тази дейност, ще предприемем всички мерки за информация и публичност оказани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, като при изпълнението на проекта, ще се указва и ще се разгласява съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската Комисия, с упоменаване на ЕС; - упоменаване на фонда или фондовете, които окозват подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще включи на фейсбук страницата си си кратко описани на проекта, включително на неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа на ЕС; - ще постави за проекта минимум един плакат, с информация за проекта, в който ще се спомене финансовата подкрепа, на ЕС, на видно за обществеността място; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва от обществеността или участниците в проекта, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще посочва че проекта от финансиращата програма ОП РЧР, се осъществява с подкрепата на Европейски Социален Фонд. За да бъдат информирани участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, при изпълнението на проекта ще постави плакати с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз, на видно за обществеността място, като плакатите ще съдържат следната информация: - емблемата на ЕС и упоменаването на "Европейски съюз"; - наименованието на съфинансиращия фонд; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., с наименованието на ОП РЧР; - наименованието на проекта и главната му цел; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Ще бъдат организирани публични събития /пресконференции/ за популяризиране на проекта, които ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин, чрез разпространение на прессъобщения до средствата за масово осведомяване. Ще бъдат изготвени брошури, плакати и сертификати от проведените обучение, отговарящи на изискванията на Единния наръчник на бенефициента, както и тефтери, тетрадки и промоционални материали, банери и информационни стикери, отговарящи на същите изисквания. Ще бъдат подготвени платени публикации. 3 060.00 3 060.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.