Управление, информация и публичност: Продължителност на дейността: от 1 до 14 месец.
Настоящата дейност включва две под-дейности:
1. Информация и публичност;
2. Организация и управление на проекта.
Основна цел на дейностите по информация и публичност е изграждането и поддържането на положителен обществен образ и осъзнаването на значението на проекта сред широката общественост. Планираните за изпълнение мерки по информация и публичност са в подкрепа на общите цели на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Дейността по осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъде изпълнена в съответствие с изискванията за информация и публичност и Наръчника за комуникация и дизайн.
Чрез изпълнението на мерките за информация и публичност се постига:
- Повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите от Норвегия, Исландия и Лихтенщайн;
- Прозрачност и легитимност на помощта;
- Ясна картина за подкрепата от ФМ на ЕИП в държавите бенефициери ;
- Информация за въздействието и резултатите от приноса на държавите донори на държавите бенефициери;
Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел:
- Да формулират последователно и комплексно послание;
- Да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмата и проекта;
- Да разясняват общите ценности на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.
В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото международно, национално, регионално и / или местно равнище, включително на съответните заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност, кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта. Плана съдържа подробна информация за планирани събития, информационни кампании и други комуникационни дейности.
Мерките по информация и публичност са следните:
1.Разработка на двуезична уеб-страница по проекта ;
2. Провеждането на две информационни събития в началото и в края на проекта;
3. Отпечатване на рекламни материали - брошури, листовки, информационни материали;
4. Реализиране на платена реклама в социални мрежи.
Дейността по организация и управление на проекта включва обезпечаване на доброто изпълнение на проектно предложение „Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско“, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. За целите на ефективното управление и качествено реализиране на проектното предложение се предвижда сформиране на експертен екип за управление на проекта в състав:
1. Ръководител на проекта;
2. Счетоводител;
Чрез управлението на проекта се цели координация на усилията за прозрачно, качествено и навременно реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение. Екипът по управление на проекта ще има следните функции:
• Работи за успешното изпълнение на планираните дейности;
• Определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване;
• Обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв;
• Обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности;
• Отчита постигнатите резултати;
• Верифицира изразходваните средства в рамките на проекта, съгласно изискванията на Програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи” на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021. |
26 120.00
|
20 541.73
|
Специфична категория дейности 2 - Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост
: Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 14.
Настоящата дейност има за цел инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост, чрез изпълнение на следните мерки:
- създаване на нови работни места за 5 служители;
- провеждане на 2 бр. обучения на новоназначени служители;
- оказване на менторска подкрепа на новоназначените служители;
- оборудване и обзавеждане на офис;
- разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти;
- обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия.
В рамките на настоящата дейност, попадаща в СКД 2 се предвижда осигуряване на 5 устойчиви работни места в Арко имоти и създаване на условия за заетост и трайно интегриране на пазара на труда на безработни и дългосрочно неактивни лица. В рамките на проекта ще бъдат разкрити 5 нови работни места, които са пряко свързани с основната оперативна дейността на компанията в сферата на недвижимите имоти. Ще бъдат разкрити работни места за следните длъжности:
- "Мениджър екип"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33413003;
- "Брокер, недвижими имоти"-2 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33343002;
- "Технически сътрудник"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 41102005;
- "Фотограф"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 3431300.
Посочените длъжности и съответните работни места за тях са съобразени с идентифицираните нужди на дружеството и са от важно значение за бъдещото развитие на "Арко имоти" ООД. С цел повишаване на капацитета на служителите, кандидатът предвижда петимата новоназначени да преминат през обучения за повишаване на дигиталните умения, а за трима от тях ще бъде осигурено участието в дългосрочен курс по английски език, който ще подпомогне развиването на умения за общуване с чуждестранни инвеститори, както и с партньорите от Кралство Норвегия. С цел стимулиране на заетостта и повишаване на конкурентоспособността на новоназначените служители се предвижда ангажирането на двама наставници, които ще подкрепят брокерите в процеса на адаптация на новото работно място. Предвид профила на новоназначените служители- трайно безработни, неактивни хора, попадащи в групата на NEETs, чрез осигуряването на менторска подкрепа ще се приложи и превенция на отпадане на служителите.
Осигуряването на заетост на служителите е свързано и с разкриването на нов офис на компанията в гр. Банско, за който е предвидено необходимото оборудване и обзавеждане и обезпечаване на работни инструменти за всеки нов служител.
Предвид профилът на града и региона и засиления интерес към инвестиции от страна на чуждестранни частни лица и компании, "Арко имоти" предвижда разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти. Дигитализацията на услугите е сред идентифицираните възможности за развитие на Община Банско в Стратегията за устойчиво развитие на туризма, разработена по Проект "GALOP”. Платформата за огледи на недвижими имоти е своеобразна иновация за региона и ще създаде предпоставки за утвърждаване на капацитета на община Банско като целогодишна туристическа дестинация и привличане на нови инвеститори. По своята същност платформата ще предлага възможност за отдалечени огледи, комуникация с брокерите, договориране на сделки в реално време от всички краища на света. Паралелно с това, платформата ще промотира целогодишния туризъм в Община Банско.
В хода на дейността се предвижда обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия - K TONE PRODUCTIONS. В рамките на партньорството се предвижда работно посещение на трима представители на "Арко имоти" в Норвегия. Фокусът на посещението ще бъдат следните теми: консултации по комуникация и маркетинг, стратегия за растеж, дигитална видимост. В хода на дейността се предвижда изработване на брандбук на "Арко имоти" от експерти на K TONE PRODUCTIONS. |
237 409.87
|
221 767.42
|
Специфична категория дейности 3 - Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за търсещи и предлагащи работа
: Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14.
Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение". В рамките на дейността се предвижда изпълнението на следните мерки:
- Реализиране на проучвания на нагласите на местните работодатели за наемане на хора в неравностойно положение и за инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост. В рамките на проекта се предвижда провеждането на общо три проучвания (начално, междинно, крайно), които ще дадат ясна представа за базовото ниво на нагласите на местните работодатели в началото на проекта, наличие на промяна на техните нагласи в средата и края на проекта. Проучването е от съществено значение за изследване и промяна на нагласите на работодателите, по отношение на търсещите работа и трайно безработните лица, попадащи в социално изолирани и/или уязвими групи. От друга страна дейността ще даде възможност за проследяване на нагласите и готовността на местните работодатели да имплементират и използват иновативни подходи за развитие на местната заетост.
- Разработване на иновативен, методически подход за предоставяне на информация за работни места - в рамките на дейността се предвижда разработване на методически подход за предоставяне на информация за работни места, основан на потенциала на Община Банско за превръщането му в целогодишна туристическа дестинация. Подходът ще съчетава разработване на модел на представяне на информация за работни места в онлайн и офлайн среда на принципа на "Matchmaking", което ще позволи на работодатели, както и такива с инвестиционни намерения спрямо региона да имат директен и бърз контакт с местни безработни лица. Чрез реализирането на планираните мерки ще се създадат предпоставки за включване на възможно най - широк кръг безработни и неактивни лица.
- Организиране и провеждане на две срещи между работодатели и търсещи работа в Община Банско. В рамките на дейността се планира целенасочено включване в срещите на дългосрочно безработни и неактивни лица, включително попадащи в групата на NEETs, както и лица от уязвими групи (социално изключени, изложени на риск от бедност и социално изключени, хора в неравностойно положение и такива от малцинствени етнически групи). Срещите между работодатели и търсещи работа ще се основават на хоризонталните принципи на ЕС, гарантирайки равни възможности за участие на всички и недопускане на дискриминация, равенство между половете, устойчиво развитие.
Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на Закона за обществени поръчки чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията. |
34 200.00
|
24 300.00
|
Специфична категория дейности 5 - Обучения зa работодатели
: Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14.
Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта, за насърчаване на работодателите да приемат гъвкави практики на работа". По същество планираните мерки представляват инвестиция в професионалния капацитет на работодателите в Община Банско.
В рамките на изпълнение на дейността се предвижда организирането на две обучения.
1. В първото обучение фокус на програмата ще бъде темата за "Работа с дигитални инструменти в отдалечена среда". Необходимостта от темата е провокирана от една страна от потребността на Община Банско от дигитализация на услугите в региона, а от друга - от необходимостта от насърчаване на работодателите да използват технологичните възможности на нашето съвремие. Планира се в обучението да акцентира на следните теми:
- Дигитална промяна и работа от разстояние;
-Въздействие на пандемията от COVID-19 върху дигиталния преход и работата от разстояние;
- Създаване на системи за отдалечена и хибридна работа и насърчаване на асинхронната работа, за поддържане на гъвкави графици;
- Дигитални и недигитални умения като изисквания в обявите за работа;
- Наличие и значение на дигиталните умения;
Идентифицираните теми са в резултат на оценка и проучване на капацитета и нуждите на 10 работодатели (партньори на кандидата "Арко имоти" ООД). Чрез обучението се цели усвояване на нови нагласи, знания и компетенции по отношение подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта.
2. Второто обучение ще бъде с фокус "Администриране на персонал и онбординг". Чрез обучението ще се изгради капацитет в ръководните кадри и мениджърите на екипи за администриране на персонала и предоставяне на качествено въвеждащо обучение на новоназначени служители. Изборът на тема е провокиран от статистическо изследване, резултатите от което сочат, че близо една трета от новоназначените служители в една компания напускат още първата година, а 22% от текучеството се случва още в първите 6 седмици. Именно тези данни налагат необходимостта от запознаване на работодателите с процесите на онбординг, които имат за цел по лесен за възприемане и ненатрапчив начин напълно да потопят новият служител в фирмената култура, да му помогнат да опознае корпоративните стратегии, за управление и развитие, фирмената култура, мисия, визия и ценности.
Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на българското законодателство, чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията. |
12 960.00
|
0.00
|