Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Реализацията на настоящия проект е свързана с предоставянето на топъл обяд в условията на световна пандемия, предизвикана от КОВИД - 19 за нуждаещите се лица от община Крушари, поставени в риск от заразяване, социална изолация и невъзможност да покрият базовите си нужди от храна. Проектът ще се осъществи в съответствие с изискванията на оперативната програма и операцията за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъде извършен подбор на потребители от целевите групи, на които ще бъде осигурен топъл обяд, състоящ се от: супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт. Продуктите ще се закупуват в съответствие с националното законодателство. Храната за потребителите ще се приготвя в кухнята на Домашен социален патронаж – с. Крушари. Съобразно насоките за здравословно и балансирано хранене ще бъде изготвени разнообразно седмично меню, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. За предоставянето на топъл обяд за лицата от целевите групи Общината разполага с подходяща материална база и оборудване за приготвяне на храна и транспорт. През целия период на предоставяне на услугата ще се реализират и съпътстващи мерки, които ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на социални и административни услуги, за здравословно и балансирано хранене, както и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми. В резултат на изпълнението на проекта 60 лица от Община Крушари ще получават топъл обяд за периода 04.01.2021г. до 30.09.2022г., ще бъде подобрен достъпът им до социални услуги и ще се допринесе за намаляване на бедността и на социалната им изолация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи : Подборът на лицата, крайни потребители по проекта ще стартира преди подписване на договора. През м.декември 2020г. община Крушари ще организира достатъчно широка обществена разгласа за подготвяния проект. Чрез кметове на населени места, информация, поместена на официалната Интернет страница на община Крушари, както и чрез публикации в местни печатни и електронни медии, ще се обяви началото на приема на заявления за включване в проекта. Събраните и регистрирани в деловодната система на общината заявления ще бъдат предоставени на определената със заповед на кмета на община Крушари комисия за подбор, която да извърши първоначалния подбор на кандидат-потребителите и състави списък на лицата, желаещи да ползват социалната услуга по проекта. Подготвеният списък, заедно със заявленията и приложените към тях документи, ще бъдат предоставени на Дирекция "Социално подпомагане" - гр. Добрич за извършване на проверка за принадлежност към съответната целева група. Съгласно условията на Програмата, като крайни бенефициенти са определени представителите на следните целеви групи : - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошена икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване или неблагоприятно протичане на инфекцията; - Лица поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа; - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности; 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори с избрани изпълнители за доставка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Крушари. Община Крушари ще бъде отговорна за закупуването на хранителни продукти за осигуряването на топъл обяд, състоящ се от супа, основно ястие, хляб и при реализирани икономии – десерт, в съответствие с изискванията на действащото национално законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Чрез закупените хранителни продукти ще се предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Доставените хранителни продукти ще отговарят на изискванията на санитарните, санитарно–ветеринарните, хигиенните и други норми, установени от действащото в Република България законодателство и на приложимите нормативни актове на органите на Европейския съюз, и/или на издадени от специализирани държавни контролни органи в съответствие с нормативни изисквания, свързани с производството и търговията с храни. Дейността по предоставянето на топъл обяд ще е с продължителност от 435 работни дни, като планираното начало е 04.01.2021 г. до 30.09.2022 г. вкл. Топлият обяд ще се приготвя в базата на Домашен социален патронаж, намираща се в с.Крушари, ул. "Девети септември", №3-А. Базата е публична общинска собственост и се ползва единствено и само за приготвяне на храна за разнос по домовете на потребителите на ДСП и потребителите по проекта. 72 205.80 72 205.80
Предоставяне на топъл обяд: В рамките на проекта на 60 потребителя от 16 населени места на Община Крушари всеки работен ден за описания в проектното предложение период ще се предоставя топъл обяд. За подготовка на кулинарната продукция ще се ползва базата на Домашен социален патронаж, а за разнос на храната по домовете на потребители общината ще осигури необходимия за това специализиран транспорт. Сградата на Домашен социален патронаж – Крушари е базирана на адрес - с. Крушари, ул. "Девети септември" № 3-А. Помещава се в собствена материална база – публична общинска собственост, състояща се от кухненски блок, с необходимите подготвителни отделения, основна кухня, стая за обслужващия персонал, сервизни помещения и складове. Разполага с необходимия човешки ресурс за изпълнение на проекта – готвач, работник кухня, домакин, младши експерт "Здравеопазване и социални услуги". Налично е необходимото оборудване за приготвяне на храната - електрическа печки с фурни, конвектомат, електрически котлон с голяма плоча, аспиратор, скара електрическа тръбна, зеленчукорезачка, пасатор, електронен кантар с платформа, фризери и хладилници, автомобили, с които се осъществява разноса. Не се допуска вариант, при който храната да бъде раздавана на място в ДСП или пунктове по села, с оглед избягването на струпване на хора в условията на епидемиологична обстановка. Храната ще бъде приготвяна по Рецептурник, при стриктно спазване на всички санитарно–хигиенни изисквания. В приготвената храна трябва да присъстват храни от всички групи - месо, риба, млечни продукти, зеленчуци, хляб. Приготвеният топъл обяд ще бъде разсипван в стъклен амбалаж. Раздаването на топъл обяд ще се осъществява на по домовете за възрастни потребителите. 3 610.29 3 610.29
Реализиране на съпътстващи мерки: Община Крушари като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината и ползването на административни общински услуги. Ще бъдат изготвени брошури, информиращи потребителите за здравословно и балансирано хранене. Община Крушари разполага с достатъчно компютърна техника, с помощта на която ще бъдат изработени допълнителни информационни материали, свързани с по-добра информираност сред потребители на възможните рискове, свързани с разпостранението на Ковид - 19, дейности по превенция на заболяването, спазването на санитарно-хигиенен режим в домашна обстановка. На потребителите ще бъдат предоставени актуални телефонни номера на служителите от общинска администрация, конкретно ангажирани с реализирането на проекта за подаване на обратна връзка и получаване на навременна информация, в случай на възникнал проблем. При необходимост ще се осъществят и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на потребителите. 3 610.29 3 610.29

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.