Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще се реализира на територията на гр. Кричим, община Кричим. Настоящият проект цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и на здравни, на хора с увреждания и на хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността.
Чрез създаване на звено за услуги в домашна среда ще започне да функционира нова услуга в общността, която ще доразвие дейностите, предоставяни от Дневен център за възрастни хора гр. Кричим. Ще се предложат почасови услуги по определен график за комплексно задоволяване на потребностите на 30 лица с увреждания и възрастни хора и ограничения за невъзможност за самообслужване. Социалните услуги ще се договорят и предоставят в зависимост от личните потребности и желания на потребителите, в определено от тях време, от избрани от тях лица. За персонал на звеното ще бъдат наети и обучени 30 лица, които ще изпълняват длъжността личен асистент, социален асистент или домашен помощник , според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Това е дейността, от която зависи успешното реализиране на проекта. Целта на дейността е чрез сформиране на екип от подготвени специалисти в различни области(длъжности), да се създадат предпоставки за постигане на максимална синергия при организирането и управлението на всички дейности, навременното и ползотворно разрешаване на възникнали казуси в процеса на изпълнение и в крайна сметка успешната реализация на проектното предложение. Предвиждаме екипът да включва специалисти на длъжности с изисквания и почасова ангажираност както следва: 1. Ръководител проект Изисквания: Висше образование, 4 години трудов стаж и професионален опит в административната сфера. Организационни умения. Отговаря за организацията, ръководството и контрола на дейностите по проекта. -Контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график. -Следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. -Съгласува изготвените отчети към Управляващия орган, управлява риска и взема решения за мерки и действия, които да минимизират риска от забавяне и/или неизпълнение на дейностите. -Отговаря за популяризиране на резултатите от всеки етап на изпълнението на проекта. -Организира вътрешния мониторинг. -Координира изготвянето на междинни и заключителен доклади и отчети. Предвидена месечна заетост - 40 часа 2. Координатор Изисквания: Висше образование, 3 години трудов стаж и професионален опит в административната сфера. Организационни умения. Организира приема на заявления на кандидат-потребители и персонал и подбора на лицата за включване в проекта. -Организира обучението на персонала. -Изготвя индивидуалните планове на потребителите и графиците за обслужване и предоставяне на почасови услуги. -Оказва методическа помощ и контрол по отчитането на индикаторите; -Координира текущи задачи по проекта; -Подпомага изпълнението на проекта по отчитането на дейностите, съобразно времевия график - окомплектова и изпраща документите за междинни отчети към Договарящия орган; - Своевременно докладва на ръководителя на проекта за възникналите проблеми по изпълнението на дейностите и предлага решения с цел успешната му реализация. Предвидена месечна заетост 60 часа 3. Счетоводител Изисквания: Висше образование, 3 години трудов стаж и професионален опит в счетоводната сфера. Организира финансовата дейност и реализира счетоводната политика по проекта. -Контролира правилното разходване на средствата, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера. -Отговаря за финансовото отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство, принципите и регулациите на Оперативна програма ’’Развитие на човешките ресурси”. -Изготвя необходимите финансови документи и отчети и ги предоставя за одобрените от Управляващия орган, в т.ч. искания за средства. -Подготвя договорите за назначаване на служителите в звеното за услуги в домашна среда. -Изготвя необходимите анализи по финансовото изпълнение на проекта. -В случай на констатирани нарушения и нередности по финансово-счетоводната дейност, сигнализира ръководителя на проекта и съдейства за отстраняването им. Предвидена месечна заетост 60 часа 4. Технически сътрудник - 1 бр. Изисквания: Висше образование, 2 години трудов стаж и професионален опит в административната сфера Отговаря за административното обслужване на проекта. -Води, класифицира и съхранява входящата и изходяща кореспонденция по проекта. -Организира заседанията на комисиите. -Придвижва документи за подпис от съответни отговорни длъжностни лица в администрацията. -Отговаря на писма и телефонни обаждания, свързани с дейностите по проекта/информира гражданите/. -Извършва проверки на място в домовете на обслужваните лица. -При необходимост подпомага дейността на координатора по проекта. Предвидена месечна заетост 60 часа. 26 621.41 18 540.40
Информиране и публичност: Дейността по проекта ще се популяризира съгласно изискванията на Европейския социален фонд чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" като част от тези инициативи. Ще се организира изготвянето на информационните материали. Ще се поддържат работни взаимоотношения с обществени организации и НПО за популяризиране на дейностите по проекта. С изготвените информационни материали ще се популяризира предоставянето на услугите в домашна среда от персонала на Звеното за услуги Брошурите ще съдържат основна информация за проекта - цели, условия и ред за включване, очаквани резултати. Информационните материали ще се разпространяват от доброволци. Обществеността ще бъде информирана чрез регионалните медии за стартирането и реализацията на проекта. В рамките на настоящата дейност ще се организират и проведат 2 пресконференции - в началото на проекта за представянето му и заключителна пресконференция за отчитане на резултатите. В тях ще вземат участие представители на местната общност. Ще бъдат направени и две публикации. Участниците в проекта и обществеността ще бъдат информирани за финансирането на проекта, неговите цели и дейности, сроковете за изпълнението им, резултатите от извършените дейности, проблемите и добрите практики и получената финансова помощ от ЕСФ чрез: 1. Изготвяне и разпространение на информационни материали (обяви , листовки и др.) от екипа на проекта и доброволци. 2. Изработването и разпространение на 10 бр. рекламни листовки формат А3. 3. Изготвяне на публикация за интернет страницата на общината - с подробна информация за одобрения за финансиране проект, която да бъде поставена на сайта в рамките на два дни от дата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. 4. Периодични публикации на интернет страницата на общината за напредъка на проекта. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Плакатът и публикациите ще съдържат най-малко следната информация: Рекламни листовки формат А3: -емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз" -найменованието на съфинансиращия фонд -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименование на проекта и главната му цел; -обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лв. -начална и крайна дата на изпълнение на проекта Публикация: -емблемата на ЕС -упоменаването "Европейски съюз" -найменованието на фонда -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименование на проекта; -обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; Изработваните от екипа печатни информационни материали съдържат най-малко следната информация: - емблемата на ЕС -упоменаването 'Европейски съюз" -найменованието на съфинансиращия фонд -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименованието на проекта; -адреса на Единния информационен портал - www.euftmds.bg; Сертификатите от проведени обучения трябва да съдържат: - емблемата на ЕС -упоменаването 'Европейски съюз" -найменованието на съфинансиращия фонд -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; -наименованието на проекта; -адреса на Единния информационен портал - www.euftmds.bg; Химикалките трябва да съдържат: - емблемата на ЕС -упоменаването 'Европейски съюз" -общото лого на програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма (При технологична възможност); 507.20 782.00
Кандидатстване, подбор и наемане на персонал: Дейността има за цел: 1. В максимално кратки срокове да се проведе процедура по наемане на методик за разработване на методология за дейността на звеното за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, която да включва детайлни правила и изисквания за услугите, които ще се предоставят от звеното от една страна и от друга да включва правила за изготвяне на индивидуалните социални оценки на кандидатите желаещи да ползват почасови грижи в домашна среда. 2. Да се подберат мотивирани и готови да се посветят на професионалното предоставяни на почасови услуги в общността лица, за предпочитане в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. 3. Провеждане на процедура по наемане на рехабилитатор по договор за услуга. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за лични асистенти, домашни помощници или социални асистенти се извършва при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. Дейността включва: 1. Подаване на заявления от кандидатите; Лицата, които желаят да бъдат лични асистенти/социални асистенти/домашни помощници, подават заявления в общината, придружени от определени документи (копие на лична карта, удостоверение за регистрация от ДБТ (за безработни лица)и др., документ за преминато идентично или подобно обучение). Кандидатите вписват в заявлението си и предпочитанията си за работа с конкретен/и потребител/и. Кандидатите за лични асистенти/социален асистент/домашен помощник подават заявления на два етапа: - за първият етап 10 работни дни през втория месец от стартирането на проекта; - за втория етап 15 работни дни през четвъртия месец от стартирането на проекта. Сроковете за приемане на документи се оповестяват своевременно преди всеки от етапите на видно място в сградата на общината, на интернет страницата на общината, чрез брошури. 2. Оценка и класиране на кандидатите за лични асистенти/социални асистенти/домашни помощници; Със Заповед на Кмета на общината се сформира Комисия за оценка и подбор на кандидатите за обслужващ персонал - лични асистенти/социални асистенти/домашни помощници, която провежда интервю с кандидатите за обслужващ персонал в срок от 3 дни след изтичане на срока за подаване на заявленията. 3. Изготвяне на списък на класираните кандидати; В три дневен срок от провеждане на интервюто с всички кандидати за обслужващ персонал - личен асистент/социален асистент/домашен помощник, комисията изготвя списък на класираните кандидати, който се обявява на видно място в сградата на общината. 4. Назначаване на обслужващ персонал в звеното за предоставяне на социални услуги в домашна среда - личните асистенти/социални асистенти/домашни помощници. Кметът на общината сключва трудов договор с с избрания личен асистент, социален асистент или домашен помощник в съответствие с Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване. Екипът за управление на проекта разработва длъжностна характеристика на личния асистент/социалния асистент/домашен помощник и Правилник за вътрешния трудов ред. При назначаването си личния асистент/социален асистент/домашен помощник подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. При отсъствие на личен асистент/социален асистент/домашен помощник повече от една седмица, Кметът на общината сключва договор с одобрен личен асистент/социален асистент/домашен помощник и преминал въвеждащо обучение, който замества титуляра в срока на отсъствие. Заместването на титуляр може да се осъществи само с изричното съгласие на потребителя на услугата. По този начин ще се осигури непрекъснатост на социалната услуга, която е договорена с потребителя. Предвидено е Дейността да се извърши през първите 4 месеца от стартирането на проекта. 2 808.00 2 040.00
Обучение на персонала: Целта е получаване на необходими знания и умения за предоставяне на услуги на лица, които не са преминали курс за подобно обучение, по програми и проекти финансирани по ОП РЧР 2007-2013 г. (операция „Алтернативи”, схема „Помощ в дома”, проект „Социална услуга за качествен живот” - фаза 1 и 2) и/или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране. Ще се организира и проведе въвеждащо обучение, в рамките на три дни. Предвижда се обучение на 15 лица като се има предвид, че ще има голям брой кандидати за работа в звеното, макар някои от тях вече да са преминали обучения по предишни програми за предоставяне на подобни услуги - личен, социален асистент и домашен помощник. Така ще се избегне двойното финансиране и ще се даде възможност да се обучат по-голям брой кандидати, за да се осигурят резерви при напускане, продължителен отпуск, или други причини за освобождаване на работното място в звеното. Организиране и провеждане на надграждащо обучение, в рамките на три дни, за всички одобрени кандидати за персонал на Звеното за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда към Дневен център за стари хора. Надграждащото обучение ще се проведе на деветия месец, след стартиране на предоставянето на услугите. Предвижда се обучение на 30 лица за три дни. На преминалите курсовете на обучение се издават сертификати. 1 350.00 1 250.00
Подаване на заявления, оценка и класиране на кандидатите за потребители на услугата.: Ще се осигури равен достъп за кандидатстване на лица от целевата група, желаещи да ползват почасови социални услуги от обслужващия персонал на звеното. Подборът на кандидатите и класирането ще бъде извършено при условия на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Дейността включва: 1. Подаване на заявления от кандидат-потребителите; - за първият етап 10 работни дни през втория месец от стартирането на проекта; - за втория етап 15 работни дни през четвъртия месец от стартирането на проекта. 2. Оценка на потребностите Оценка на индивидуалните потребности ще бъде извършена от специалисти, наети с договор за услуга 3. Определяне на индивидуален месечен бюджет на всеки кандидат-потребител и класирането им ще се извършва от назначената със Заповед на Кмета на община Кричим Комисия за оценка и подбор на кандидатите за потребители; В работата си комисията се съобразява с изискването на проекта за максимален потребителски брой часове 160 часа за месец. 4. Изготвяне на списък на класираните кандидати за потребители; Комисията за оценка и подбор изготвя списък на оценените кандидат-потребители. 5. Уведомяване на кандидат-потребителите; Екипът на общината организира уведомяването на кандидат-потребителите от списъка, като на всяко лице се връчва писмо с информация за определения бюджет, класиране и последващите процедури. Уведомителни писма ще се изпращат и на лицата, които няма да бъдат включени в социалната услуга на съответния етап. 6. Подаване на възражения. Всяко кандидатствало лице има право да подаде възражение по резултата от оценката и класирането до назначената със Заповед на Кмета на общината Комисия за разглеждане на жалби и сигнали. 2 490.00 1 921.50
Предоставяне на интегрирани услуги в домашна среда и достъп до здравни услуги: Предоставянето на интегрираните социални услуги - "личен асистент", "социален асистент" или домашен помощник", както и предоставянето на достъп до здравни услуги, стартира за всеки потребител, считано от датата регламентирана в договора за предоставяне на социална услуга и трудовия договор с обслужващия персонал. За да се покрият максимално очакванията на потребителите и обслужващия персонал за всеки един потребител се изготвя индивидуален план. За тази цел координаторът ще се срещне с всеки потребител или негов законен представител. На тази среща ще се установят видовете почасови услуги, времето за предоставянето им и лицата, които ще ги предоставят. След изготвяне на индивидуалните планове и избора на лицата, които ще предоставят услугите екипът за управление на проекта ще изготви графици за обслужване, съобразени с нуждите на всеки от потребителите и заетостта на всеки от персонала. Екземпляр от тях ще има в дома на потребителя, в обслужващото лице и в помещението на проекта за осъществяване на постоянен мониторинг. С избора на предоставящите почасови услуги ще се подготвят длъжностни характеристики и ще се подпишат трудови договори в съответствие с разпоредбите на КТ. Лицата от обслужващия персонал ще подписват Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Назначените лица ще предоставят услугите съгласно индивидуалния план на потребителите, подписаните с потребители договори и изготвените графици. Ще спазват методологията и стандартите за качество на услугата. Ще попълват коректно документацията, свързана с услугата. За тях са предвидени предпазни средства - маски, ръкавици. Координаторът ще организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на обслужващия персонал. Ежемесечно ще се извършва контрол по предоставяне на услугите в домовете на потребителите. На края на всеки месец, при среща на екипа за управление на проекта и обслужващия персонал ще се получава обратна връзка за предоставените услуги. При отсъствие на личен асистент/социален асистент/домашен помощник повече от една седмица, Кметът на общината сключва договор с одобрен личен асистент/социален асистент/домашен помощник и преминал въвеждащо обучение, който замества титуляра в срока на отсъствие. Заместването на титуляр може да се осъществи само с изричното съгласие на потребителя на услугата. По този начин ще се осигури непрекъснатост на социалната услуга, която е договора на потребителя. Предвижда се наемане на рехабилитатор по договор за услуга, който да предоставя услугата в домашна среда, съгласно заявените потребности от обгрижваното лице. Общо за периода на предоставяне на услугата са необходими 1 286 часа (30 лица*2 часа*21 месеца+26 часа за първия месец). Стойността на предоставяната услуга при обща натовареност от 1286 часа за обслужване на потребителите и часова ставка от 15,50 лв се получава 19 933,00 лв. с ДДС. Необходимите средства за обезпечаване на дейността са в размер на 414 220,84 лв. От тях 394 210,44 лв. са отразени в Раздел І, т. 1.1 от Бюджета. 77,40 лв. са отразени в Раздел ІІ, т. 4.1 от Бюджета; 19 933,00 лв са отразени в Раздел ІІ, т. 12.1 от Бюджета. 414 298.24 374 966.48
Предоставяне на психологическа подкрепа в кризисни ситуации и супервизия на наетите лични асистенти. Контрол на качеството на услугата: Целта на дейността е да бъде оказана психологическа подкрепа и консултиране на предоставящите услуга в домашна среда лица от обслужващия персонал, с оглед пълноценно и безпроблемно изпълнение на работния процес за целия период на предоставяне на услугата. Досегашната практика при предоставяне на социални услуги в домашна среда в община Кричим показва, че конкретно работата на личния асистент/социалния асистент/домашния помощник в по-голяма част от случаите е изключително натоварваща емоционално и психически. Обикновено потребителите на услугата са лица с множество увреждания, в невъзможност за самообслужване, с ниска самооценка и самочуствие от една страна, а от друга в много от случаите същите се явяват близки лица или роднина на обслужващото лице. Всяко едно от тези обстоятелства само по себе си е натоварващо дори и в по кратки периоди, а в комбинация и за по-дълъг период на ангажираност води до неминуеми негативни последици за обслужващото лице, а и за потребителя, вследствие на натрупания стрес и нервно напрежение. Супервизията е мотивираща и цели развитие на адаптивност, умения за общуване, получаване на психологическа подкрепа, изменения в поведенчески стереотипи, развитие на потенциал, използване на ресурси. При голяма част от супервизираните ще се фокусира работата върху отработване на повишена тревожност, поведение на слабост, конфликтни взаимоотношения и липса на мотивация, което определя нуждата от специализирана подкрепа, свързана с преодоляване на негативните емоции, стрес и последици от работната среда. Целта на индивидуалната супервизия е оказване на помощ при овладяване на трудни ситуации, като формата предвижда и обсъждане на конкретни случаи от практиката му, предложени от асистента. Предвижда се извършването на супервизия на личните асистенти, социалните асистенти или домашни помощници да се извършва веднъж на шест месеца, като за периода на реализация на проекта се предвиждат общо 9 дни. Супервизията на звеното ще се извършва в групов формат, като групата не трябва да надвишава 15 човека. Същата ще се извършва от психолог, с който ще бъде сключен договор за услуга. Предвижда се през периода на предоставяне на социалната услуга да сключим договор за услуга с психолог, който освен да извършва супервизия в групов формат, същият да извършва психологическа подкрепа 4 часа месечно по заявка от лицата от обслужващото звено. 2 480.00 748.80
Мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите на услуги, според тяхната индивидуална потребност: Досегашната практика при предоставяне на социални услуги в домашна среда в община Кричим показва, че конкретно работата на личния асистент/социалния асистент/домашния помощник в по-голяма част от случаите е изключително натоварваща емоционално и психически. Обикновено потребителите на услугата са лица с множество увреждания, в невъзможност за самообслужване, с ниска самооценка и самочувствие от една страна, а от друга в много от случаите същите се явяват близки лица или роднина на обслужващото лице. Всяко едно от тези обстоятелства само по себе си е натоварващо дори и в по кратки периоди, а в комбинация и за по-дълъг период на ангажираност води до неминуеми негативни последици за обслужващото лице, а и за потребителя, вследствие на натрупания стрес и нервно напрежение.Предвижда се консултации с психолог за всеки потребител, заявил такава потребност. Предвижданията са, че 70 % от потребителите ще имат нужда от среща с психолог, като същите ще се провеждат в рамките на 2 часа, като ще се изготвя протокол и даване на препоръки и консултация. Предвижда се наемане на психолог по договор за услуга, който да предоставя услугата в домашна среда, съгласно заявените потребности от обгрижваното лице, като предоставянето на този вид услуга ще е 48 часа месечно. Предвижданията са, че 70 % от потребителите ще имат нужда от среща с психолог, като същите ще се провеждат в рамките на 2 часа, като ще се изготвя протокол и даване на препоръки и консултация. Необходимите средства за обезпечаване на дейността са в размер на 14 880 лв. с ДДС и са отразени в Раздел ІІ, т. 12.1 от Бюджета. Същите са изчислени така: от петия до 24 месец от стартиране на проекта са 20 месеца*48 часа(24 потребители*2 часа) или общо 960 часа. Общо за целия период на предоставяне на услугата са предвидени 960 часа*15,50 лв. часова ставка=14 480 лв. 14 880.00 11 300.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.