Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в обществени и многофамилни жилищни сгради на територията на град Ботевград – етап 2" е по приоритетна ос 2 ,,Подкрепа за енергийната ефективност в опорни центрове в периферните райони“ на ОПРР. В рамките на проекта за 1 обществена сграда (Сграда "Военен клуб“) и 3 сгради от жилищната инфраструктура ("Синчец", ул. "17-ти ноември" № 7, "Зора", ул. "Бенковска" № 26, вх. А, ул. "Г. С. Раковски" № 25, вх. Б, "Урвич", Ботевград, бул. "България" № 4) ще бъдат изпълнени следните видове работи:

- всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на всяка от сградите;
- дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградите;
- СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (важи за сградите, които постигат най-малко клас на енергопотребление „С“ и минимум 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата;
-  съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването;
- подобряване достъпа за лица с увреждания до гореспоменатите сгради.

За всяка от сградите в рамките на проекта ще бъдат извършени следните дейности: изготвяне на инвестиционен проект, упражняване на авторски надзор, оценка на съответствието на инвестиционния проект и строителен надзор по време на строителството. Ще бъде осигурена необходимата информация и публичност и високоефективно управление на проекта.

В резултат от изпълнението на проекта ще бъдат обновени 4 сгради, ще се понижи годишното потребление на първична енергия от сградите в размер на 1 156 129,80 kWh/година, ще се намалят годишните нива на парникови газове в размер на еквивалент на 258,41 тона CO2 и 52 домакинства, ще преминат в по-горен клас на енергопотребление.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – Община Ботевград ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители Община Ботевград ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени 3 обществени поръчки за избор на изпълнители за следните дейности: 1. Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство); 2. Изпълнение на оценка на съответствие на инвестиционните проекти и изпълнение на строителен надзор по време на строителството 3. Избор на изпълнител на мерки по информация и публичност Предмет на интервенция по настоящия проект са 1 обществена сграда (Сграда "Военен клуб", ) и 3 сгради от жилищната инфраструктура ("Синчец", ул. "17-ти ноември" № 7, "Зора", ул. "Бенковска" № 26, вх. А, ул. "Г. С. Раковски" № 25, вх. Б, "Урвич", Ботевград, бул. "България" № 4) в гр. Ботевград. Процедурата за избор на изпълнители на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) ще бъде една с 4 обособени позиции – по една за всяка сграда. Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на Община Ботевград за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на община Ботевград при необходимост ще вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от Кмета на общината по предложение на ръководителя на проекта. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Ръководителят на проекта определя вида на процедурата съгласно ЗОП и изготвя документацията за участие, обявлението за обществената поръчка, решението за откриване на обществена поръчка и проект на договор. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; инвестиционните и други проекти, когато се изискват за подготовката на офертата; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Ръководителят на проекта ще отговаря и организира своевременното изпращане на документите, в зависимост от вида на процедурата в „Официален вестник” на Европейския съюз, Регистъра на обществените поръчки и качването им в профила на купувача. В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, ръководителят ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. Община Ботевград сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за Сградата на "Военен клуб", пл. „Незнаен воин“ № 6, гр. Ботевград: Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане, вкл. и обяснителна записка с предвидените дейности за изпълнение по сградата. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело“ е отговорната институция, която е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на Сградата на "Военен клуб", пл. „Незнаен воин“ № 6, гр. Ботевград. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност. В рамките на дейността за инженеринг избраният изпълнител по договора ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Сградата на „Военен клуб“ е триетажна, масивна с неотопляем сутерен на част от сградата. Сградата е със застроена площ 365,74 m2 по екзекутивно архитектурно заснемане, разгънатата застроена площ - 895,83 m2 и отопляема площ - 745,52 m2. Конструкцията на сградата е монолитна с носещата конструкция от стоманобетонни колони, греди и плочи, и тухлени зидове. Носещата конструкция е от стоманобетонни колони, греди и плочи и тухлени зидове от плътни тухли. Таванската плочи са с конструкция тип каратаван. Централният вход е от южната част на сградата, а от северната разполага е обособен паркинг за автомобили. През периода на експлоатация не са извършвани реконструкции. В неотопляемия сутерен са разположени коридор и складови помещения. В сградата са разположени: фоайета, коридори, кабинети, офиси, заседателна зала, кухня със столова (нефункционираща) и санитарни и помощни помещения. Дограмата на прозорците по фасадите е основно дървена двукатна и дървени плътни врати. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на енергоспестяващите мерки от клас на енергопотребление „F” сградата ще премине в клас на енергопотребление „В”. 152 704.00 168 299.70
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна "Синчец", Ботевград, ул. "17-ти ноември" № 7: Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане, вкл. и обяснителна записка с предвидените дейности за изпълнение по сградата. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Община Ботевград е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда "Синчец", Ботевград, ул. "17-ти ноември" № 7. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност. В рамките на дейността за инженеринг избраният за изпълнител по договора ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция е с един вход с обща разгъната площ 2136,53 м2. Въведена е в експлоатация през 1975 г и има 28 апартамента. Сградата има един вход. Конструкцията е монолитна, скелетно-гредова. В сутерена на сградата са разположени мазета и обслужващи помещения. Конструкцията е изградена по метода ППП – пакетно повдигнати плочи. Фасадните стени са изградени от тухлена зидария. Общите части са сравнително поддържани (с изключение на дървената дограмата, която е в лошо състояние). Ограждащите им елементи са за полагане на топлинна изолация. Сградата е със седем жилищни етажа, като на всяко ниво има по четири апартамента. Дограмата на сградата при въвеждането й в експлоатация е била дървена. Част от старата дървена дограма е сменена с PVC или Al профили и стъклопакет. за сметка на отделните собственици. На част от сградата е направена външна топло изолация, по преценка на отделни собственици. Съществуващата мазилка е варoциментова, като в зоната на цокъла е мозайка. Подът на сградата два типа - под над неотопляем сутерен и под над външен въздух (еркер). Покривът на сградата е плосък. Положената хидроизолация е компроментирана. Водоотвеждането е външно, посредством олуци. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - задължителните мерки, свързани с конструктивното възстановяване/усилване на сградата, които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на енергоспестяващите мерки от клас на енергопотребление „Е” сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”. 248 389.93 268 522.59
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда "Зора", Ботевград, ул. "Бенковска" № 26, вх. А, ул. "Г. С. Раковски" № 25, вх. Б: Предварително извършените дейности на етап подготовка на проектното предложение включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и направата на архитектурно заснемане, вкл. и обяснителна записка с предвидените дейности за изпълнение по сградата. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Община Ботевград е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда "Зора", Ботевград, ул. "Бенковска" № 26, вх. А, ул. "Г. С. Раковски" № 25, вх. Б. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на проектното предложение и в стойността на настоящата дейност. В рамките на дейността избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включват проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от главния архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция, е с два входа с обща разгъната площ 3295,24м2. Въведена е в експлоатация през 1986 г и има 19 апартамента. Конструкцията е монолитна, скелетно-гредова. В сутерена на сградата са разположени мазета, гаражи и обслужващи помещения. Фасадните стени са изградени от тухлена зидария. Общите части са сравнително поддържани (с изключение на дървената дограмата, която е в лошо състояние). Ограждащите им елементи са за полагане на топлинна изолация. Сградата е с три и четири жилищни етажа. Дограмата на сградата при въвеждането й в експлоатация е била дървена. Част от старата дървена дограма е сменена с PVC или Al профили и стъклопакет. за сметка на отделните собственици. На част от сградата е направена външна топлоизолация, по преценка на отделни собственици. Съществуващата мазилка е варoциментова, като в зоната на цокъла е мозайка. Подът на сградата два типа - под над неотопляем сутерен и под над външен въздух (еркер). Покривът на сградата е скатен. Водоотвеждането е вътрешно, посредством олуци и олуци. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на предвидените мерки от клас на енергопотребление „E” сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”. 417 248.89 474 532.72
Изготвяне на работен проект, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор за многофамилна жилищна сграда "Урвич", Ботевград, бул. "България" № 4: Предварителните дейности на етап подготовка на ПП включват изготвянето на енергийно обследване и сертифициране на сградата, издаването на технически паспорт по реда на чл. 176а от ЗУТ, изготвяне на доклад за установяване на техническите характеристики на сградата, както и архитектурно заснемане, вкл. и обяснителна записка с предвидените дейности за изпълнение по сградата. Резултатите от енергийното и техническо обследване ще послужат като основа за изготвяне на техническото задание за изпълнение на инженеринг на обекта. Общината е възложила дейностите за изготвяне както на обследване за енергийна ефективност, така и на техническо обследване на многофамилна жилищна сграда "Урвич", Ботевград, бул. "България" № 4. Разходите за предварително извършените дейности са включени в бюджета на ПП и в стойността на настоящата дейност. В рамките на дейността избраният за изпълнител по договора за инженеринг ще изготви инвестиционен проект във фаза работен проект за строителство. Работният проект ще бъде изработен въз основа на заданието за проектиране, изготвения доклад от обследване за ЕЕ и технически паспорт на сградата. РП ще включва проектни части, съгласно Наредба №4 за обхват и съдържанието на инвестиционните проекти, вкл. ЕЕ. Частта ЕЕ на инвестиционния проект ще бъде подложена на оценка за съответствие за икономия на енергия и топлосъхранение на инв. проект във фаза РП от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на ЗЕЕ и са вписани в публичния регистър, посочен от същия закон. РП ще бъде съгласуван и одобрен от гл. архитект на общината и ще послужи за издаване на разрешение за строеж. Многофамилната жилищна сграда, обект на настоящата интервенция е с един вход с обща разгъната площ 554,16 м2. Въведена е в експлоатация през 1962 г. и има 6 самост. обекта, от които 5 с жилищно предназначение и 1 със стопанско предназначение. Сградата има един вход и е с три надземни етажа, от които два са жилищни, а един със смесено предназначение. В сутерена са разположени обслужващи помещения към отделните апартаменти. На първото етажно ниво са разположени един апартамент и търговска площ. На 2 и 3 етаж са разположени по 2 апартамента. Сградата е изградена със скелетно-гредова конструктивна система . Фасадните стени са изградени от тухлена зидария. Част от старата дървена дограма е сменена с PVC и Al дограма, общите части са сравнително поддържани (с изключение на дървената дограмата, която е в лошо състояние). Ограждащите им елементи са за полагане на топлинна изолация. Дограмата на сградата при въвеждането й в експлоатация е била дървена, като при експлоатацията на сградата отделни собственици са направили подобрения и са подменили за своя сметка дървената дограма с PVC или Al профили и стъклопакет. На части от сградата е положена външна ТИ, по преценка на собственици. Някои апартаменти са с усвоени тераси. Съществуващата мазилка е вароциментова. Подът на сградата е под над неотопляем сутерен и под над външен въздух (еркер). Покривът е в лошо състояние. Водоотвеждането е външно, посредством олуци и водосточни тръби. Водите се изливат свободно около сградата. В рамките на дейността ще бъдат изпълнени: - всички мерки за енергийна ефективност, които са предписани в обследването за енергийна ефективност на сградата; - дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани в техническия паспорт на сградата; - СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата (сградата постига клас на енергопотребление „В“ и над 60% енергийни спестявания на първична енергия), които са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата; - съпътстващи СМР, свързани с изпълнението на мерките за ЕЕ и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; - дейности за подобряване достъпа за лица с увреждания до сградата. След изпълнението на енергоспестяващите мерки от клас на енергопотребление „G” сградата ще принадлежи към клас на енергопотребление „В”. 80 704.03 95 972.65
Изпълнение на дейности по информация и комуникация: Настоящата дейност по информация и комуникация ще гарантира прозрачност при разходването на средствата и максимална информираност на обществеността за финансирането от ЕФРР. всички дейности за информация и комуникация ще бъдат , в съответствие с изискванията на Единния наръчник за информация и комуникация. Основният резултат от изпълнението на дейността е гарантирана публичност и прозрачност при разходването на средствата ЕФРР, чрез изпълнение на следните мерки: • Изработка на временни големи билбордове – 4 бр. и 4 бр. постоянни обяснителни табели; • Плакат с информация за проекта - 100бр.; • Откриваща пресконференция за 20 души; • Церемония „Първа копка“; • Закриваща пресконференция за 20 души; • Церемония за откриване на обект; • Заснемане и обработка на репортаж за изпълнението на проекта - максимум 3 мин – 1бр.; • Излъчване на рекламен репортаж в местна телевизия - 3 пъти; • Изработка на банер за събития по проекта – 1бр.; • Изработка тениски на собствениците на жилищните сгради– 40 бр.; • Изработка на шапки за собствениците на жилищните сгради – 40 бр.; • Информиране на гражданите чрез непрекъснато актуализиране на информацията за проекта на интернет страницата на общината. 4 785.00 4 686.00
Организация и управление на проекта: За безпроблемно изпълнение и координация на дейностите по проекта „Въвеждане на мерки за енергийна ефективност в обществени и многофамилни жилищни сгради на територията на град Ботевград – етап 2” е необходимо създаването на екип, който ще извърши организацията и управлението на проекта. Екипът за управление ще се легитимира със заповед на Кмета на община Ботевград. Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия инвестиционен проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване ще бъде обособен екип за управление на проекта. Ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол: 1. Предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите; 2. Вътрешната координация и администрирането на задачите, разработването на индивидуален времеви график за изпълнение на проекта, архивиране на документацията; 3. Проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата, изготвяне на подробни финансови справки и обработка на първични счетоводни документи; 4. Изготвяне на регулярни отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта, вътрешен мониторинг и контрол. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление на проекта. В екипа за управление (ЕУ) участват вътрешни ексерти, представители на община Ботевград: Ръководител на проекта, който ще следи за цялостното изпълнение на дейностите по проекта и ще координира работата на останалите членове от екипа; счетоводител, служител на общината, който ще отразява разходите в счетоводството на общината и ще следи за правилното разходване на средствата по програмата; координатор, които ще подпомагат екипът по проекта в подготовката на задължителната информация до УО на Оперативна програма „Региони в растеж”. Ще се прилагат следните инструменти за координация: • Регулярни работни срещи на екипа. • Работни срещи на екипа с изпълнителите на външни услуги. •Преглед на документацията - за ранно идентифициране на проблемите и съответно своевременното предотвратяване е необходимо документите по изпълнение на проекта да се разглеждат в най - ранния момент след получаването им в общинската администрация. Ще бъдат разработени детайлни и конкретни процедури във връзка с управлението, мониторинга и контрола по отношение на настоящия проект в т.ч.;правила и процедури за извършване на дейности по документални верификации в рамките на проекта; правила и процедури във връзка с извършване на проверки на място за целите на проекта; правила и процедури във връзка с методите за администриране и докладване на нередности по проекта; правила и процедури във връзка със съхранение на документи в рамките на проекта. Дейността ,,Организация и управление на проекта“, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 18 489.54 17 464.40
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект, изпълнение на строителен надзор и въвеждане на обектите в експлоатация: След изготвянето на инвестиционните проекти за отделните сгради от изпълнителя на инженеринга избраният консултант на строителен надзор и оценка на съответствието ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти, подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад се издава разрешението за строеж от главния архитект на Общината за всяка от сградите, включени в проекта. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор, ще състави актове за законосъобразно започване на строежите, с които строителството по сградите може да започне. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 4. следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви нов технически паспорт на сградата. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор изготвя окончателен доклад до възложителя за всеки един от обектите на интервенция. Същите ще послужат на Гл. Архитект на община Ботевград за издаване на удостоверение за ползване на обектите, съгласно чл.177, ал.3 от ЗУТ. Инвеститорският контрол ще се извърши от експерти на Община Ботевград, които не са част от екипа на проекта и за тях разходи не са предвидени, тъй като инвеститорския контрол е основна част от задълженията им по длъжностна характеристика. Основните дейности, които инвеститорския контрол изпълнява са свързани с: • предотвратяване на излишни разходи • контрол върху качеството на строително-ремонтните работи и влаганите материали • контрол върху качеството и количеството на вложените материали • контрол върху оферти и актове • контрол и проверка на комплексността на проектната, конструктивната и архитектурна документация, свързана с изпълнението на строителните работи • контрол за изпълнението на проектната документация. • Изготвяне на линейни графици за строителния процес и контрол за тяхното изпълнение. осъществяване на организационни връзки и взаимоотношения с органите на строителния надзор, строителните техници на обекта, както и с ръководители от други специалности. 20 645.28 24 768.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.