Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 293 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение прeдвижда изготвяне на план за действие за опазване на популациите на пеперудата Catopta thrips (Hübner, 1818) за периода 2019 – 2028 г. Изпълнението на проекта ще включва изготвяне на задание и неговото съгласуване, теренно проучване, анализ на информацията от него в съчетание с тази от предходни проучвания. В резултат ще бъдат определи възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид от мрежата Натура 2000 за период от 10 години. Планът за действие ще бъде разработен в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г.  С изпълнението на проекта ще бъде подпомогнато изпълнението на мярка 20 от НПРД) и ще се допринесе за подкрепа на видa, предмет на опазване в мрежата Натура 2000 с цел постигане на по-добра степен на съхраненост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изготвяне и съгласуване на задание за разработване на План за действие за вида Catopta thrips (Hübner, 1818) за периода 2019 – 2028 г.: Дейността ще се осъществи по регламента, зададен в НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г., съгласно чл. 9 ал.1. Заданието ще съдържа: 1. предмет на плана; 2. изисквания по чл. 5 и 6; 3. етапи, фази и срокове за разработване. 15 000.00 15 000.00
Разработване на план за действие за опазване на популациите на Catopta thrips (Hübner, 1818) за периода 2019 – 2028 г.: Съществуват съмнения, че видът е изчезнал от страната. Поради това са предвидени теренни проучвания за изясняване на разпространението. Предвидено е две поредни години екипът да посещава 3 те ЗЗ, в чиито стандартни формуляри фигурира вида: BG00001642 Сините камъни, BG0000573 Комплекс Калиакра и BG0001014 Карлуково. Наблюденият ще се извършат в периода юли-август до края на първата десетдневка на септември, както е описано в методиката за регистриране на вида от последното картиране. За обработка на информацията ще се ползват 2 метода: анализ и синтез, избрани поради спецификта на събраните данни. Изпълнението преминава през следните етапи на изпълнение: теренни проучвания, анализ на информацията от теренни проучвания, анализ на наличната информация (вкл. информацията за природозащитен статус - съгласно чл.2, ал.2 от НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г); определяне на възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид от мрежата Натура 2000 Catopta thrips (Hübner, 1818) за период от 10 години. Ще бъде използвана цялата налична информация: данните от Инф. система за Натура 2000 (http://natura2000.moew.government.bg/), предстоящите за публикуване до 30.04.2020 г. данни от докладването по чл.17, информацията от публикуваната (https://www.moew.government.bg/static/media/ups/tiny/file/Press/Konsultacii/2013/Oktober/NPRD.pdf) и подготвяната актуализация на НПРД и всяка друга достъпна информация. Ще бъде ползвано съгласуваното задание за разработване на план за действие за опазване на Catopta thrips (Hübner, 1818) в България (резултат от изпъленението на Дейност 1). Ще бъдат приложени широко използвани методи, доказали се като най-ефективни при обработване на големи обеми информация и извличане на съществената част от нея, необходима за изпълнение на конкретната задача. Аналитичната част от дейността ще бъде извършена в кабинетна среда, в офиса на избрания изпълнител. Ще бъдат осигурени 2 работни места за експертите в офиса на бенефициента. В изпълнението на дейността ще бъдат включени 2 (двама ) експерти. Към външния изпълнител ще бъдат разписани подробни изисквания за релевантен опит и квалификация на експертите (да са изпълнявали 3 проекта в областта на биологичното разнообразие и Натура 2000). Планът за действие ще бъде разработен в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. В процеса на работа ще се използва националната методика на НСМБР утвърдена от ИАОС: “Методика за мониторинг на нощноактивни пеперуди – Lepidoptera (N) (http://eea.government.bg/bg/bio/nsmbr/praktichesko-rakovodstvo-metodiki-za-monitoring-i-otsenka/Lepidoptera_N_Method.pdf). Планът за действие попада в обхвата на чл.2. ал. 2 от Наредбата за съвместимостта на планове и програми, проекти и инвестиционни предложения с целите на опазване на защитените зони. В тази връзка ще бъде внесено в МОСВ уведомление по чл.10 ал.1 от Наредбата. Преценката ще бъде включена в документацията при внасянето на Плана за действие за разглеждане от НСБР. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: • ОБЩ ДОКЛАД ОБЩ ДОКЛАД ЗА ЦЕЛЕВИ ВИД 4028. Catopta thrips (Hübner, 1818) ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I". • ДОКЛАДИ ЗА ЦЕЛЕВИ ВИД 4028. Catopta thrips (Hübner, 1818) за Натура 2000 зони BG00001642 Сините камъни, BG0000573 Комплекс Калиакра и BG0001014 Карлуково ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I". 188 157.00 185 400.00
Организиране и провеждане на обществени обсъждания: Въпреки, че според данните от Картирането, видът не е регистриран в трите катрирани Натура 2000 ЗЗ, по данни от моделирането пригодните площи за местообитания на вида на национално ниво са много по-големи. По тази причина и за формиране на природозащитно отношение на към Catopta thrips предвиждаме широко оповестяване и обсъждане с всички заинтересовани страни на плана за действие. Ще се насочим към следните целеви групи: общини, неправителствени организации, министерства и техните регионални структури, бизнес организации и асоциации, академична общност, населението в страната. Ще бъдат планирани, организирани и проведени 2 (два) броя обществени обсъждания в следните местонахождения: 1. София- с таргет заинтересованите страни в западната част на страната; 2. Балчик- с таргет заинтересованите страни от източната част на страната. 60 000.00 59 880.00
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност и нейното правилно изпълнение е ключово. Ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Изпълнението започва веднага с подписването на АДБФП и приключва с успешното отчитане на дейностите към управляващия орган. Състои се от 3 поддейности: 3.1. Организация и управление на проекта. Включва всички дейности, от които зависи коректното изпълнение на проекта. Изразява се в административно и финансово организиране. АНП ще има за задачи: 3.1.1. Организиране и обезпечаване работата на екип за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи); 3.1.2. Подготвяне нужната документация за искане на плащане към УО; 3.1.3. Осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване; 3.1.4.Координация на работата между отделни изпълнители- следене на задачите и при нужда -взаимодействие между изпълнителите на отделните дейности и бенефициента; 3.1.5. Осъществяване на административен контрол- АНП ще носи отговорност към изрядното попълване на всички административни документи - фактури, приемо- предавателни протоколи, протоколи, командировъчни заповеди и т.н. При неправилно и некоректно попълнени документи ще води кореспонденция с изпълнителите за коригиране и привеждане в съответствие. 3.1.6. Комуникация и докладване на напредъка към УО- организира документацията по проекта по изискванията на ОПОС и води отчетност според българското законодателство. В резултат на това документацията следва да позволява одобрение от управляващия орган. 3.2. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Включва изготвяне на документация за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта-изготвяне на документацията в готов вид за, публикуване в системата на ИСУН според изискванията на ПМС 160 и българското законодателство. 3.3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Част от задължителните дейности, съгласно Насоките за кандидатстване. Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Включва следните основните стъпки: 3.3.1.Създаване и поддържане на уебсайт- подробна информация за проекта, аналогични проекти в България и други страни, нормативна база, новини за етапите в изпълнението на проекта, форум и обратна връзка; 3.3.2.Акциденция: изработване папки и бележници, фланелки и шапки, значки и стикери, бланки, папки и пликове и информационни билборди и информационни табели. 3.3.3.Организиране на публични събития и официални церемонии за информиране на обществеността за същността на проекта. 3.3.4.Съдържа всички опознавателни елементи (логотипи, шрифтове, цветове и т.н.) на проекта и изискуемите от Наръчника на бенефициента такива. Използва се на всички нива на комуникация в процеса на изпълнение- официална кореспонденция, прессъобщение до медиите, графично оформление на аудиовизуалните и печатните послания. 36 841.98 36 334.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.