Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Дупница" предвижда предоставяне на мобилни интегрирани здравно- социални услуги за 123 потребители - възрастни хора над 65 г. с ограничения или невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства на територията на Община Дупница за период от 12 месеца чрез различни по характер и структура дейности – медицински (поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, рехабилитация и др.), психологическа подкрепа и консултиране, комунално - битови услуги (придружаване до различни институции, помощ в домакинството и др.) и др. Комплексността на настоящия подход се фокусира върху следните идентифицирани проблеми, изискващи навременно и пропорционално действие: 
а)  нарастващият брой възрастни хора (включително с увреждания), нуждаещи се от подкрепа, както и дефицитите в предоставянето на медицински услуги: отдалеченост, липса на средства, субективни индивидуални фактори - тенденциозна небрежност към собственото състояние, психологическа  демотивация и т.н.;
б) фрагментараност на предоставяните услуги - социални, здравни, образователни и др. и последваща невъзможност за ефективна адресация, която да обхване проблематиката в нейната многоаспектност;
в) негативна динамика на отношенията лекар - пациент: липса на устойчивост на взаимодействието, проследяемост на грижата и ефективна превенция на риска. Реализацията на проекта ще допринесе за подобряване качеството на живот с концентрация върху здравния статут и възможностите за социално включване на 123 потребители от които  възрастни хора с невъзможност за самообслужване и лица с увреждания чрез предоставяне на достъпни и ефективни междусекторни услуги за дългосрочна грижа, съобразени с реалните потребности на членовете на общността.  За целта планираме сформирането на екип за управление  и предоставяне на услугата,  както и обезпечаване на необходимите материални ресурси за това.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в Дупница. : В рамките на дейността ще се реализират почасови мобилни интегрирани здравно – социални услуги, поради естеството си допустими за предоставяне извън медицинско заведение, включващи: - медицинска подкрепа, съгласно нуждите на лицата от целевата група; - психологическа подкрепа и консултиране за възрастни хора и лица с увреждания, включително техните семейства (детайлизирана и бюджетирана в Дейност 2); - асистиране при осъществяването на комунално - битови дейности, вкл. придружаване до различни институции, помощ в домакинството и др.; Настоящата дейност следва логиката на индивидуалния подход; услугата не е унифициран пакет от дейности, който се предлага на всички потребители, независимо от потребностите им. Включени са различни дейности за преодоляване на ограниченията пред самостоятелния начин на живот, с които се сблъсква конкретният потребител, както и за превенция на рисковете. Фокусът, продължителността и периодичността на дейностите ще бъдат определени в резултат на оценка на потребностите - предоставянето на патронажната грижа ще се базира на специфичните нужди на представителите на целевите групи, които ще се определят след изготвяне на индивидуална оценка за всяко лице, включено в проектното предложение. Ангажиментът по провеждане оценка на нуждите на потенциалните потребители ще се реализира чрез сформирането на екип за предоставяне на услугата, притежаващ необходимата експертиза за това в период от 2 месеца преди реалното й стартиране. Ключов аспект при предоставяне на услугите ще бъде ефективната комуникация с потребителя, който ще има възможността да сподели мнението си относно услугата, дейностите (като съдържание, периодичност и продължителност), техническото оборудване и комуникацията си със специалистите. При възможност, здравно -социалната подкрепа за отделния потребител ще се планира съобразно изразеното индивидуално мнение, а обобщената позиция на всички потребители ще бъде анализирана по посока устойчиво и качествено развитие на интегрираните услуги. Отделно от горе представеното, екипът (вкл. диспечер) на услугата ще осъществяват периодична оценка на: а) водещата потребност от подкрепа сред потребителите и тяхната удовлетвореността от услугата; б) взаимодействието на различните представители на екипа и потребителите; г) въздействието на услугата върху живота на потребителите, идентифицирани и потенциални рискове при изпълнението; Здравно – социалните услуги ще се предоставят за не повече от 2 часа на ден на лице и съобразно разработената от Министерството на Здравеопазването методика за предоставяне на патронажната грижа, стандарти за качество на услугата, както и програма за обучение на медицинските специалисти и специалистите в областта на социалните услуги, предоставящи грижата. В рамките на настоящия проект, интегрираната мобилна здраво-социална услуга ще се предоставя на 123 потребители от които лица с увреждания и възрастни лица с невъзможност за самообслужване. В допълнение към преките потребители на услугата, екипът ще поддържа контакти и ще си взаимодейства регулярно с роднини, близки и/или други помагащи на лицето, с което е сключен договора за интегрирана социална услуга. Здравно - социалните услуги ще се осъществяват от екип в следния състав (18 души) , кореспондиращ с нуждите на целевите групи: - Екип за управление на услугата: диспечер на услугата, социални медиатори; - Приложни специалисти: медицински сестри, санитари, рехабилитатор/кинезитерапевт, ортопед, специалист "Вътешни болести", невролог, хирург и др. - Помощен персонал: шофьор; Екипът ще бъде подбран съобразно образователни, професионални и личностни критерии: релевантно за позицията образование, опит в съответната област, мотивация за работа с хора с увреждания и необходими личностни характеристики. Екипът ще бъде подготвен за работа с хора с увреждания и за тестване на интегрираната социална услуга с помощта на обучение, супервизия, обсъждане на работата по случай и др. 0.00 195 905.16
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране с оглед изграждане на предпоставки за подобрено качество на живот и повишена динамика на социално-интеграционните процеси;: Една от нелеките задачи, които ще бъдат поставени пред специализирания персонал и психологическите консултанти в рамките на настоящия проект е ефективната интеграция и включване на лицата с увреждания и възрастните хора над 65 години със затруднена възможност за самообслужване в социалния микроклимат в контрапункт на тенденциите за изолация и лимитирано общуване. Едновременно с това, чрез оказването на психологическа помощ се цели изграждането на цялостен подход към нуждите на целевите групи (вкл. техните семейства), които не могат да бъдат изчерпани на физическо - здравно ниво; подобен тип медицинската подкрепа е основополагаща, но отвъд нея се поместват фактори от психологическо/социално естество, които настоящия проект се стреми да интегрира. Множество емпирични изследвания посочват, че основната потребност за лица с ограничения (психологически, физически, породени от възрастта и др.) е свързана със социалното включване, тоест със създаването на условия и възможности в най-голяма степен за участие на подпомаганите лица в обществения живот. Социалното включване се разбира веднъж като възможност за заетост и както използване на остатъчната работоспособност (“вторична заетост”), така и втори път - като възможност за социални контакти, удовлетворяващи емоционални и информационни нужди. Изолацията като факт от живота на възрастните хора и хората с увреждания – целеви групи в рамките на проекта, може да бъде обособена в няколко разновидности: - пространствена (поради трудна подвижност в следствие на степен и вид инвалидизиране, дълбока немощ от загуба на физически сили или в следствие на тежки психични заболявания като различни видове психози и депресивни епизоди); - комуникационна (изолация от семейството и близкото и по-далечно обкръжение, нежелание за общуване); - икономическа изолация (поради липса или силно ограничение на финансови средства); Психологическата интервенция се налага като система от неотложни грижи за лицата – членове на семейството, които предоставят ежедневна грижа за своите близки, в конкретния случай за хора с увреждания и лица над 65 годишна възраст с ограничения и невъзможност за самообслужване. Лицата, чието ежедневие е свързано с постоянна грижа, с времето изтощават своите емоционални и физически ресурси, което обстоятелство води до негативни последици както за самите тях, така и за хората, които са в пряка зависимост от тяхната подкрепа. В този смисъл е необходимо е да се осигури психологическо консултиране с оглед получаване на адекватна помощ и възможност за дългосрочна грижа (предотвратяване на институционализацията). За повсеместна и ефективна адресация на горепредставените обстоятелства, настоящата дейност ще се развие на две нива: а) предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране за възрастни хора, лица с увреждания и техните семейства в домашна среда (емоционална подкрепа, изграждане на разбирателство между членовете на семейството, индивидуални и групови сесии и други); б) практическо иницииране на интеграционен процес: за целта ще се организират групови посещения на културни мероприятия (активно включване на потребителите в събитията в рамките на културния календар на общината) – театрални постановки, концерти, изложби, литературни четения и др. в зависимост от индивидуалните интереси на потребителите, ще представят възможностите за участие в различни клубове по интереси и ще бъде подпомаган процеса за членство, ще се реализират различни инициативи съвместно с местни културни и социални организации *междусекторно сътрудничество*, които биха повлияли позитивно на индивидуалното себеусещане на представителите на целевите групи, както и биха предоставили хоризонт за активен социален контакт. 0.00 19 559.37
Изграждане на кадрови капацитет за качествено и пропорционално на потребителските потребности предоставяне на интегрираната здравно - социална услуга: обучение, супервизия на персонала и необходими допълващи дейности;: Настоящата дейност включва два компонента: а) обучения за придобиване на специализирани умения за ефективна работа с потребителите; Дейността ще се осъществи на базата на реализираната оценка на потребностите и изготвените индивидуални досиета на потребителите като по този начин ще се установи определена приемственост между обективните стандарти и специфичните нужди на всяко лице, на което ще бъдат предоставяни интегрираните мобилни здравно - социални услуги. Отделно от всеобщите принципи на работа, с всеки отделен потребител ще бъдат предварително конкретизирани начините за осъществяване на патронажната грижа, включително достъпа до дома му, правила на влизане и напускане на дома , идентификация и дейности при посещението, правила на безопасност на екипа и др. Цялата информация ще бъде консолидирана и предоставена на специалистите в рамките на проекта, което би улеснило значително дейността им и повишило качеството на предоставяните от тях услуги. С оглед оптимално качество и ефективност на услугата ще бъде нает външен изпълнител, който да проведе организирането на обучение на екипа за предоставяне на здравно - социалната услуга с участието на минимум 2-ма експерти. Специализирания персонал в рамките на проекта ще бъде обучен съобразно разработената от Министерство на здравеопазването програма/методика/ за предоставяне на патронажна грижа и установените стандарти за качество на услугата в рамките на компонент 1 по настоящата процедура. По време на обучението ще бъде обезпечен максимално ефективен подход на работа чрез формулиране на правила/принципи на взаимодействие между специалистите (медицински сестри, рехабилитатори, психолози, социални медиатори и др.) и механизми за тяхното съблюдаване. б) супервизия на персонала, пряко ангажиран с предоставяне на интегрираната мобилна здравно - социална услуга; Супервизията е основен метод за поддържане на компетентността на специалистите, която обръща внимание на състоянието на потребителя, качеството на услугите, професионалните стандарти и етика, ценностите и нагласите, които спомагат да се развие партньорско отношение с потребителите, професионалната идентичност, коректното изпълнение на отговорностите, както и поставянето на граници между професионалния и личния живот. Психологическата подкрепа ще бъде насочена към членовете на екипа за предоставяне на здравно - социалната услуга и ще се изразява в консултиране при трудни и специфични ситуации, подкрепа и посредничество при разрешаването на конфликти и други аналогични казуси; причината, обуславяща включването й в рамките на настоящия проект е изграждане на работещ модел за обективно и емоционално устойчиво професионално поведение, както и поддържане на професионалното самочувствие на специалистите, което би благоприятствало качеството на осъществяваните от тях дейности. Осъществяването на супервизията ще бъде задача на външен изпълнител, избран според приложимото законодателство. За периода на проекта предвидените индивидуални и групови консултации ще бъдат в рамките на минимум 115 часа. В рамките на настоящата дейност са включени също: *осигуряване на материали и консумативи за предоставянето на здравно - социалната услуга: спринцовки, бинтове, лентички за апарат за кръвна захар, риванол, спирт, спешен шкаф и др.; *разходи за трудова медицина; *обезпечаване на работно облекло (медицински престилки и др.); *покриване на режийните разходи, необходими за помещението, в което ще се предоставя услугата (интернет, ток, вода, бензин, канцеларски материали) за 18 месеца;. *покриване на разходите за застраховка на транспортното средство - гражданска отговорност; 0.00 0.00
Материално - техническо и ресурсно обезпечаване в контекста на качественото предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги на територията на община Дупница;: Осъществяването на интегрираните здравно - социални услуги на територията на община Дупница се намира в пряка зависимост с наличието на следните материално - технически компоненти: осигуряване на подходящо помещение и неговата регулярна поддръжка, закупуване на необходимото оборудване (офис и специфично) за реализирането на ежедневните дейности в рамките на предоставяните услуги. а) осигуряване на подходящо помещение / офис за обезпечаване на оперативното изпълнение на проектните дейности - Офисът ще бъде разположен в помещение, което е общинска собственост - Център за почасово предоставяне на социални услуги в общността или в домашна среда в община Дупница като за целта на проекта е необходимо да бъде осигурено надграждащо оборудване и обзавеждане на помещението с оглед обособяване на функционални работни пространства за персонала, както и изискуемите технически средства и мебели, както за екипа за организация и управление на проекта, така и за екипа за управление на услугата. Офисът ще бъде място за провеждане на седмични и месечни срещи с екипа за управление на услугата ( координатор/диспечер на услугите и останалите лица от персонала) за отчет на дейността и планиране на услугите за следващия работен период. б) осигуряване на подходящото оборудване за безпроблемна и ефективна работа на специализирания персонал: * работно оборудване на индикативна стойност от 4000 лв. - лаптоп - 2 бр. - мултифункционално устройство - 1 бр. *обзавеждане на индикативна стойност от 4000 лв. - шкафове за съхранение, посетителски столове, маса, диван (2 броя) и др. 2. Закупуване на транспортно средство за извършване на мобилната работа на индикативна стойност от 42 000 лв. За целите на проекта се предвижда да бъде закупено транспортно средство. Необходимостта от закупуване на транспортно средство в рамките на проекта се обуславя от факта, че мобилните здравно-социални услуги ще бъдат предоставяни на 123 потребители, както от гр. Дупница, така и в останалите 17-те населени места /кметства/ към Общината, като автомобилът ще даде възможност на специалистите от екипа да достигнат до потребителите и да им предоставят специализираната помощ и подкрепа.Ползването на транспортното средство ще се извършва по предварително изготвен седмичен график, според заявените нужди на потребителите. Закупеното обзавеждане и оборудване, включително и транспортното средство ще останат собственост на община Дупница в рамките на целия им икономически полезен живот. Те ще бъдат заприходени към активите на общината по реда на действащата нормативна уредба, като разходите за амортизация ще възникнат за собственика в ч.с. общината. Придобитото обзавеждане и оборудване със средства по проекта няма да бъде използвано за икономическата дейност на общината, след приключване на проекта, освен в случаите, когато се предоставя за ползване във връзка с изпълнението на УОИИ, възложена по съответния ред, съгласно правилата по държавни помощи. 0.00 86 185.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.