Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 210 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение обединява дейности, които допринасят за изпълнението на две от мерките, залегнали в Пътната карта за изпълнение на Актуализираната стратегия за развитие на електронното управление в Република България 2019-2023 г. (Мярка 25 „Реализиране на е-Офис за администрацията“ и Мярка 28 „Надграждане на облачната система за автоматизиране на вътрешноведомствени процеси в общински и областни администрации“).

С проекта “Облачни е-услуги за администрацията”, централизирано, чрез внедряване на платформа за автоматизация, която ще функционира върху инфраструктурата на ДХЧО, ще се осигури следното:
• реинженеринг и автоматизация на работни процеси, свързани с изпълнение на общоадминистративни функции в централната администрация и процеси, свързани с предоставянето на административни услуги от областните и общинските администрации;
• интеграция с хоризонталните и централизираните системи на електронното управление, както и със специализирани системи на съответния административен орган;
• реализиране на Каталог от услуги „е-администрация“, в който ще са налични автоматизирани работни процеси;
Поради спецификата на функционирането на администрацията, както и големия брой административни структури и звена, анализът, оптимизацията и автоматизацията на работните процеси ще се извърши в две отделни дейности, насочени съответно към:
- администрации на централни органи на изпълнителната власт (чл. 19, ал. 2 от ЗА) и на администрации на областните управители (чл. 19. ал. 3, т. 1 от ЗА) – съкратено „централна и областна администрация“ - за Министерство на електронното управление (МЕУ) и една областна администрация;
- администрации на кметовете на общини и на райони (чл. 19. ал. 3, т. 1 от ЗА) – съкратено „общинска администрация“ - за три общински администрации (вкл. Столична община като най-голямата община в България).
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Анализ на работни процеси в централната и областната администрация. Дефиниране и реализиране на каталог от услуги „е-администрация“.: Служители на МЕУ ще подпомогнат анализа на работните процеси в Столична община и две други общини, който ще бъде извършен по Дейност 2. В резултат на дейността ще бъде дефиниран Каталог от услуги „е-администрация“, включващ работни процеси, които са автоматизирани чрез платформа за автоматизация и с осигурен достъп на всички общини. Каталогът ще бъде утвърден от МЕУ. Служители на МЕУ ще разработят и ще предложат за утвърждаване на министъра процедура за заявяване за ползване на автоматизирани работни процеси от вече наличните в каталога или разработване на нови от административни структури Служители на МЕУ ще подпомогнат осигуряването на възможност за използване на закупената, конфигурирана и внедрена платформа за автоматизация на работни процеси (резултат от Дейност 2) от други общински администрации, в т.ч. за конфигуриране на персонализиран пакет, достъпен и отдалечено, до всички процеси, налични в Каталога. Служители от МЕУ ще подпомогнат извършването на интеграция с хоризонтални и централизирани системи на електронното управление, в т.ч. Системата за сигурно електронно връчване и RegiX, както и специализирани системи (напр. системи за документооборот). Дейност 1 ще бъде изпълнена от служители на Министерство на електронното управление. 51 000.00 0.00
Дейност 2. Анализ, реинженеринг и автоматизация на работни процеси в общинската администрация, свързани с предоставянето на административни услуги. Вписване на услуги в Каталога от услуги „е-администрация“.: Поддейност 2.1 В рамките на дейността ще бъде извършен анализ на работните процеси в Столична община и две други общини, свързани с предоставянето на минимум 50 общински административни услуги, включително: • базови процеси и специализирани процеси; • свързани ИКТ услуги; и • необходимостта и възможностите за интеграция с централизираните и хоризонтални системи на електронното управление и специализирани информационни системи. В каталога от услуги „е-администрация“, разработен по Дейност 1 ще бъдат включени отделни работни процеси на общинската администрация, свързани с анализираните административни услуги. След утвърждаването му от МЕУ, ще бъде извършен реинженеринг на работните процеси и те ще бъдат автоматизирани чрез внедрената платформа по Поддейност 2.2. Ще се извърши необходимата интеграция с хоризонтални и централизирани системи на електронното управление, както и с други вътрешни и външни системи Ще бъдат конфигурирани персонализирани пакети за трите общински администрации. Ще бъдат обучени онлайн минимум 300 потребители на платформата от трите общински администрации, както и от други заинтересовани общини – потенциални ползватели на платформата. Ще бъдат разработени допълнителни материали към Ръководството за потребителите, с фокус върху общинските администрации, които ще бъдат достъпни онлайн. Поддейност 2.2. В рамките на тази поддейност ще се закупи, конфигурира и внедри платформа за автоматизация на работни процеси, чрез която: • ще се извърши реинженеринг и автоматизация на работните процеси свързани с предоставянето на административни услуги от общинските администрации от Каталога на услугите “е-администрация”, •ще бъдат конфигурирани персонализирани пакети за трите общински администрации.; • ще се оптимизират работните процеси, което ще повиши ефикасността и ефективността на общинската администрация. Ще бъде извършена интеграция с хоризонтални и централизирани системи на електронното управление, както и специализирани системи на съответната администрация и с други вътрешни и външни системи. За осигуряване на синергия между реализираните проекти с финансиране от ОПДУ и ефективно управление на ресурсите ще се използват реализираните резултати от обществена поръчка с предмет „Надграждане на разработения прототип до пълнофункционална система за управление на електронни форми“ (Договор № 31/13.04.2021 г. на ДАЕУ). Платформата ще функционира върху инфраструктурата на ДХЧО и ще бъде достъпна от администрациите чрез уеб интерфейс,. Ще бъдат конфигурирани персонализирани пакети за трите общински администрации. Основният позитивен ефект от внедряването на платформата и използването на услугите от каталога се очаква да бъде повишаване на ефективността на администрацията и уеднаквяване на начина, по който администрациите изпълняват дейности в конкретната предметна област. 3 178 960.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.