Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към подобряване на материално - техническата база, която е амортизирана и морално остаряла, чрез ремонт, саниране и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на 4 бр. сгради - учебна сграда, общежитие, столова и физкултурен салон на Професионална гимназия по селско стопанство "Никола Пушкаров" гр. Попово, с което се цели цялостно подобряване на учебния процес и въвеждане на нови методи на обучение, които да повишат и задържат интереса на младите хора. Проектните дейности ще допринесат пряко за подобряване на материално техническата база, което от своя страна ще спомогне за по-лесната интеграция и социализиране в обществото в процеса по обучение, както и за последващо успешно реализиране на пазара на труда.
На база предварително разработени доклади от обследване за енергийна ефективност и техническите характеристики на сградите, както и разработени работни проекти за саниране и обновяване на сградите, включени в проектното предложение са заложени задължителните и съпътстващи мероприятия, които ще допринесат за подобряване на инфраструктурата на сградата за обучение, общежитието, сградата за обществено хранене и физкултурния салон, с което ще се предостави възможност за предоставяне на отлични условия на учениците за осъществяване на учебен процес и извънкласни форми на занимания, възможности за спорт и отдих. Предвид приоритетното професионалното направление на Професионалната гимназия по селско стопанство "Никола Пушкаров" е предвидено закупуване на нов учебен трактор с оборудване за учебни цели, което ще допринесе за подобряване качеството на предоставяното образование и повишаване на мотивацията на учениците за по - добро и активно обучение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
"Организация и управление на проекта": Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени трима експерта: Ръководител на проекта, финансов експерт и инвеститорски контрол. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 189/28.07.2016 г. свързани с изпълнението на дейностите по сключени договори и указанията на Управляващия орган. Дейността предвижда: - Сформиране на екип на проекта, отговорен за осъществяване на проектните цели и за гарантиране на успешната реализация на дейностите; - Разпределение на отговорностите на членовете на екипа и конкретни задачи; - Провеждане на ежемесечни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта и обсъждане и уточняване на механизми за наблюдение и текущ контрол върху изпълнението на проекта; - Изпълнение на процедурите за вътрешен мониторинг чрез регулярни срещи на екипа, и отчетност пред Договарящия орган. Контролът ще се извършва с обичайни методи: -Изготвяне на график по дейности и прогноза на финансовия поток; -Времеви графици на задачите; -Набиране и обработка на ежемесечна оперативна информация по дейности и разходи; - Осъществяване на инвеститорски контрол от страна Общинска администрация-Попово; 21 060.00 20 230.72
"Публичност и визуализация по проекта": Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. ДЕЙНОСТТА ОХВАЩА: Дейности, които ще се възлагат на външно изпълнение: 1. Организиране на две пресконференции - при стартиране и при приключване на проекта – минимум по 30 участника - медии, представители на местна и държавна власт, граждани и др.; 2. Презентационни материали за пресконференциите по 30 бр.: тефтери (А5), химикалки, чантичка и USB 8gb флаш памет - мин. клас 5; 3. Листовки с информация за проекта (100 бр.); 4. Изработване, доставка и инсталиране на билборд на видно място, съгласно изискванията на Наръчника. Билбордът ще бъде с размер 4х3 м. и ще съдържа задължителните реквизити, съгласно изискванията на програмата 5.Изработка и монтаж на 4 бр. обяснителни табели (50х70см) след приключване на СМР дейностите. Табелите ще бъдат монтирани на четирите сгради, обекти на интервенция; 6. Провеждане на церемония "Първа копка" за 30 души, съгласно изискванията на Наръчника; 7. Публикации в регионална и местна преса – 3 бр. Материалите ще съдържат задължителните реквизити за популяризиране на проекта и финансовата подкрепа на ЕС. При провеждането пресконференцията ще бъдат разработени и мултимедийни презентации, чрез които да се визуализират дейностите, целите и очакваните резултати по проекта. Потенциален брой участници за всяка пресконференция – 30. Информираността на гражданите ще се извърши, чрез публикувана на покана на интернет страницата на Община Попово и публикация в пресата. Дейности, които ще се изпълняват от Бенефициента: При реализацията на проекта, посредством интернет страницата на бенефициента - Община Попово, екипа по проекта ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, ще публикува кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз. 9 200.00 4 447.68
"Изпълнение на строително - монтажни работи за саниране и обновяване на сградите и въвеждане на енергоспестяващи мерки съгласно работните проекти и изпълнение на задължителните мерки в докладите от техническото и енергийно обследване": Дейността предвижда реализирането на: - всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградите с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“; - всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; -всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. - Всички необходими мерки за постигане на цялостно обновяване на учебното заведение. 862 048.77 805 117.80
"Строителен надзор": Съгласно българското законодателство, упражняването на строителен надзор е задължително за изпълнението на строителните дейности за строежите от първа до четвърта категория. За обектите в настоящото проектно предложение, които са трета категория се предвижда строителен надзор. Изпълнителят на тези услуги - ще има за задача да извършва мониторинг (да наблюдава) изпълнителя на строителните дейности (Строителя) и да докладва на Възложителя при откриване на несъответствия в качеството на използваните материали, техническите характеристики, стандартните норми и други отклонения от предварително договорения обхват и качество на строителните дейности. Изпълнителят упражняващ строителен надзор ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на ЗУТ и поднормативните актове към него, свързани с надзора на строителни дейности. По време на изпълнението на строителството надзорът ще следи основно за: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията на приложимите нормативни актове и техническите спецификации; - Спазване на условията за безопасност на труда; - Недопускане увреждането на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. 19 000.00 24 354.83
"Авторски надзор": Настоящото проектно предложение предвижда възлагане и на дейности по авторски надзор, който ще следи дали Строителят изпълнява строителните дейности на обекта съгласно изискванията на изготвените работни проекти, техните детайли и чертежи. Всяко отклонение ще се докладва на Възложителя. Изпълнителят осъществяващ авторски надзор ще следи основно за: - Точното изпълнение на одобрените работни проекти, разпоредбите на ЗУТ и на подзаконовите нормативни актове, имащи отношение към предмета на поръчката и за промените или допълненията на проекта, предписани по узаконения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Съответствието между отделните части по различните специалности на работните проекти. Предписанията на Изпълнителя, свързани с авторското му право за точното спазване на изработения от него работен проект, се вписват в дневника на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 11 500.00 13 800.00
"Въвеждане в експлоатация на обновените обекти": Обновените сгради представляват строежи трета и четвърта и пета категория, съгласно ЗУТ и се въвеждат в експлоатация след издаване на Разрешение за ползване или Удостоверение за въвеждане в експлоатация, съгласно чл. 177 ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ. След изпълнението на строително-ремонтните работи, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, както и в съответствие с условията на сключеният договор, се пристъпва към издаването на съответните документи. Към тях се прилагат изготвените окончателни доклади за всеки един обект от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец № 15 и други документи, съгласно изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ. Дейността включва разходи за издаване на удостоверение от „Агенция по геодезия, картография и кадастър”, издаване на окончателни енергийни паспорти, становища, замервания, такси и съгласувателни писма. 2 140.00 1 099.88
"Доставка на оборудване - учебен трактор": Освен изпълнение на СМР за ремонт и въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградите за подобряване на качеството на образователната среда и повишаване на нейната атрактивност се предвижда и доставка на учебен трактор необходим за провеждане на учебна практика на професиите: техник на селскостопанска техника, Техник растениевъд, Фермер, Техник озеленител. Успешното изпълнение на дейността има пряко отношение към постигането на общата и специфичните цели на проектното предложение. Доставката на учебния трактор цели да гарантира осъществяването на едно по - качествено и модерно обучение, адекватно на днешните потребности, да повиши интереса на обучаващите се, което ще спомогне за предоставяне на съвременни условия в образователната инфраструктура, което да допринесе за намаляване процента на преждевременно напусналите сферата на образованието и тяхната професионална реализация. 120 000.00 133 920.00
"Извършване на независим финансов одит": Дейността е необходима с оглед спазването на стриктна финансова дисциплина при разходването на отпуснатите безвъзмездни средства и осигуряване на прозрачност при изпълнението на проекта. При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м. юли 2013 г. Сертифициран одитор ще изготви доклад за финансов одит на проекта при приключване на проектните дейности. 1 200.00 786.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.