Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 161 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

В Програмата за подобряване качеството на въздуха 2021 г. - 2027 г. на Община Бургас направения анализ на представените данни за годишните емисии на ФПЧ10 в атмосферния въздух по основни групи източници в Община Бургас към 2019 г., показва че за територията на общината изгарянето на твърди горива и дървесина в битовото отопление е основен източник на фини прахови частици (ФПЧ10) с дял от 50%. Общите годишни емисии от битовия сектор в Община Бургас към 2019 г. са изчислени на 424 тона ФПЧ10. В резултат от изгарянето на дърва и въглища за битовото отопление само в град Бургас се емитират 376 тона ФПЧ10. В селищната мрежа на общината са включени още 11 населени места, които през отоплителния сезон генерират общо 48 тона ФПЧ10. Програмата за подобряване на КАВ в Община Бургас за периода 2021-2027 по категоричен начин демонстрира, че разширяването на териториалния обхват на проекта е наложителен предвид произхода на замърсяването, дисперсното моделиране за 2019 г., анализите и комплексната оценка, направени в рамките на подготовката на Програмата. 
В настоящия момент Община Бургас изпълнява проект „Намаляване на замърсяването на атмосферния въздух с фини прахови частици в кв. Долно Езерово, гр. Бургас“, процедура BG16M1OP002-5.003 „Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух“, ОПОС. Проектното предложение е начин да се надградят мерките, които общината е предприела по отношение на КАВ и да се обхване цялата територия на общината. 
Проектното предложение включва изпълнение на мерки за провеждане на информационно - комуникационни кампании за промяна на поведението и въвеждане на ефективен механизъм за инвестиции в алтернативни на твърдото гориво отоплителни инсталации за населението. Проектът ще допринесе за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез намаляване емисиите на ФПЧ10 с източник битово отопление с твърдо гориво за територията цялата община, като целевите групи са: 4 257 жилища на  територията на общината и население към 2025 г. - 206964 души.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за подготовка на проектното предложение: Цел на настоящата дейност е изпълнение на мерки, които да подпомогнат дефинирането на настоящото проектно предложение. Преди стартрирането на проекта се проведоха дейности, чиито резултати и анализи се използват за дефиниране на настоящия проект. Тези дейности бяха наложителни предвид резултатите от проведената нова социология, динамичната среда и инфлация, и необходимостта от разширяване на териториалния обхват. Възложи се на външен изпълнител изготвяне на социологическо проучване, което да анализира и оцени нагласите на населението. Вследствие се изготви Доклад от провеждане на социологическо по договор № 70-00-10391(1)-1/20.01.23 г., с предмет: „Проучване на нагласите на населението от община Бургас, които използват дърва и въглища за отопление“. Анализите от доклада се изпозлват за определяне на бюджета на проекта и изчисляване на стойностите на индикаторите. Изготвянето на доклад относно „Извършване на изчисления относно инидкаторите" е възложен съгласно договор 70-00-5280(2)/03.08.2023 г. Община Бургас в периода 2019-2023 изпълни идентичен проект, финанисран по ОПОС2014-2020, в рамките на който се извършиха анализи и проучвания. Екипът по проекта натрупа значителен опит в изпълнението на дейностите по демонтаж, доставка и монтаж, затова въз основа на натрупания опит и научените уроци разработването на докладите се извърши от експерти на Община Бургас. Съгласно получените резултати и начина, по който се изпълниха дейностите по проекта, финансиран по ОПОС, както и като се взеха предвид описаните наблюдения, резултатите и изводи, изведени в доклада от проведеното социологическо проучване, се изготвиха от вътрешни експерти доклади, които са част от проектното прелдожение и на базата на които са определени териотриялния обхват на проека с приоритетните квартали, индикатори, демонтажа и очакваните приходи. Изготвиха се следните анализи/доклади: 1. „Доклад за приоритизиране на кварталите, включени в проекта“ и са описани и мерките, които са приложими и насочени към съответния район от териториалния обхват на настоящия проект. Предвид допустимите мерки по процедурата и вследствие на социлогическото проучване, което показа, че почти 100% от населението в съставните селища на общината използват за отопление дърва и/или въглища се приоритизира териториялния обхват на проекта и се включиха съставните селища. Като допълителен довод за разширяване на обхвата на проекта се използваха и анализите и оценката на прогнозните нива на замърсяване в резултат на изготвеното дисперсното моделирането в актуланата Програмата за КАВ. 2.Вследствие на динамичната обстановка и повишаване на цените на горивата и транспортирането и третирането на отпадъци от цветни и черни метали се разработи доклад, който включва процедурата за демонтаж на старите отоплителни устройства и тяхното последващо третиране, прогнозни стойности за очакваните приходи и мерки за разходване на тези приходи, приложим режим на държавни помощи и хипотези на съвместимост. Актуализирани са изчисленията и разходите за извършване на демонтажа и транспортирането на отоплителните уреди, ползващи дърва и/или въглища. 3.Доклад за изготвено проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия. Към доклада са приложени оферти по дейности. 4.Изготвена е цялостна визия за подхода на интервенция, наречена "Механизъм за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи".Вземайки предвид досегашния опита на екипа и отчитайки работещите сегменти от визията за подмяна, научените уроци и отчетените грешки е подготвен новия Механизъм за подмяна. Приложеният доклад включва данни и условия: критерии за приоритетност на домакинствата, актуализирани образци на формулярите за кандидатстване по процедурата за подмяна, образи на декларации, образци на договори, таблица на отоплителните уреди, подходящи за отопление за съответна жилищна площ. 5.Разработен е Комуникационен план. 71 760.00 0.00
Информационна и комуникационна кампания: Изпълнейнието на дейността цели: Да се повиши информираността на гражданите по отношение мерките за подобряване качеството на атмосферния въздух (КАВ) в частност мерките за намаляване наднормените нива на фини прахови частици (и ФПЧ10) на територията на община Бургас; Да се повиши информираността на целевите групи по отношение последиците за здравето на хората вследствие замърсяване на въздуха с ФПЧ и други замърсители; Да се насърчи активното включване на гражданите и заявяване на позициите им по отношение на опазване качеството на въздуха в общината; Да се изградят комуникационни канали между общината и гражданите, и създаде среда за повишаване на доверието между тях; Да се популяризира финансовата подкрепа на ЕС, чрез Програма „Околна среда“ 2021-2027. Изпълнителят, на който ще бъде възложена обществената поръчка ще трябва да предложи екип, който да участва активно в изпълнението на дoговора и да подпомага PR експерта от екипа на Община Бургас за управление на проекта. Във всички събития освен екипът, предложен от Изпълнителя, PR експерта на общината ще участва ръководител или координатор на проекта, а при необходимост и двамата. Мерките в дейността са подбрани по начин, който да са изпълнят заложените цели и да насочи аудиторията към две основни послания: рисковете за човешкото здраве вследствие замърсяването на въздуха; ключовата роля на всяко домакинство за опазване качеството на въздуха. В допълнение, чрез информационната кампания ще се промотират възможностите за подмяна на старите отоплителни уреди с нови, екологични такива. В рамките на дейността ще се изработят лого, слоган, банер, активна медийна кампания и промоция в социалните мрежи. Целта на мерките е да превърне проекта в разпознаваем и отличаващи се като дейност за опазване качеството на въздуха и услуги в контекста на проекта за населението. Медийната кампания ще включва изработване на радио и ТВ реклами и тяхното излъчване в една национална и една местна медия. Рекламните клипове ще фокусират вниманието на хората към проблемите с въздуха и последиците от замърсяването с ФПЧ и не други замърсители. Избраният изпълнител на дейността, по реда на ЗОП, ще предложи медиите, където ще се излъчват рекламите. Важен компонент на Кампанията е позиционирането на бранда и услугата в социалните мрежи, които предоставят неограничен комуникационен простор. Добър имиджов маркетингов канал са за промотиране на бранда и превръщането на услугата в по-социална, създавайки взаимодействия между участниците в процеса и получаване на обратна връзка. Освен това социалните мрежи предоставят възможности за измерване и анализиране на поведението на потребителите, събиране на статистически данни, отчитане на броя, достигнати и повлияни от предприетите комуникационни мерки. Разработването на дигитален продукт, който ще се заснеме и демонстрира добрата практика, ще се разпространява в медиите и публикува на споменатите интернет страници и не само там. Регулярно ще се публикуват и прес-съобщения на официалната страница на общината. Друг инструмент за разпространение на информация и средство за повлияване на поведенчески стереотипи са външната и печатната реклама. Планът предвижда: дизайн, принт и разпространение по места, където ще се провеждат информационните срещи; брошури с необходима, достъпна и насочваща информация. Изработване и разпространение на рекламни материали, които да бъдат използвани и като награди за викторината и откритите уроци. Street викторината и откритите уроци в училищата, които поради своята атрактивност и емоция, която създават, са по-скоро инициативи, които да приковат вниманието на аудиторията, да насочи интереса на публиката и учениците към проблемите на околната среда. Проектът ще послужи като модел за положителна комуникация между общинска администрация и гражданите за в бъдеще не само в аспект „качество на въздуха“, а изцяло в управлението на опазване на околната среда. 384 676.68 0.00
Осигуряване на техническа подкрепа при управление на процедуарата за подмяна отоплителните уреди: Целта на дейността е да подпомогне работата на екипа за управление на проекта, за да се осигури ефективно управление на целия процес на подмяна на старите отоплителни устройства с екологични алтернативи и е разделена на две под-дейности (подробноси в техническата спецификация): Под-дейност А. Интеграция на дигитални инструменти за подпомагане управлението на процедурата за прием и обработка на заявления за подмяна на отоплителни устройства. Дейността включва интегриране на предварително конфигурирани с нови функционалности модули към съществуващите интелигентни системи на града SmartBurgas и ГИС-Бургас. Дигиталният инструмент включва следното: 3.1. Модул „Администриране“: В този модул трябва се контролират всички потребители в йерархична система. Модулът трябва да предоставя достъп до администратори на системата с най- високо ниво на достъп и права над системата. 3.2. Дейности в Модул „Заявления и договори“: Ще бъдат открити 5 центъра за прием на заявления, в административните офиси на 5-те териториални дирекции, като всеки център е необходимо да има акаунт от група „Служители“ с достъп. 5-те центъра ще отговарят за приемането на документи и обслужването на заявителите. Модулът включва: 3.2.1.Приемане на документи-Тази част от модула трябва да предоставя нужните инструменти за входирането на заявления и да събира данни съгласно Формуляра. 3.2.2. Одобряване на заявления и създаване на договори - Тази част от модула трябва да предоставя нужните инструменти на потребители от група „Мениждър“ за подбор на заявления, одобряване и създаване на договори. Договорите да се създават и предоставят възможност за подписване за всяко едно одобрено заявление. 4.Дейности в модул „Изпълнение“ 5.Модул „Общностна медиация“ Модулът трябва да може да интегрира постъпилите данни с онлайн платформата Smart Burgas. Трябва да бъдат изготвени карти, показващи резултатите по проекта и въздействието върху намаляването на ФПЧ по квартали. Визуализацията трябва да е достъпна за гражданите, получатели на отоплителни средства, за заинтересованите страни и за широката общественост, в който по достъпен и атрактивен начин да се визуализират мястото, където са сменени уредите, резултатът от тази мярка и други полезни интересни за гражданите информация и/или агрегирани данни. Под-дейност Б. Организиране работата на Help desk, обслужващ експерти, изпълнители и граждани в работата им с дигиталните инструменти на Община Бургас - включва техническа поддръжка, поддръжка на бази данни и хостинг, обучение и консултиране на служителите и изпълнители. Основната цел на тази под-дейност е мониторинг, техническа поддръжка и бързо възстановяване работата на разработените и интегрирани модули, както и подпомагане комуникацията между служителите, изпълнители и гражданите. Дейността следва да бъде организирана от Help desk, работещ в рамките на работното време на служителите, приемащи и обработващи заявленията на гражданите. Звеното да е достъпно по телефон и онлайн и включва експерти в следните направления и задължения: IT Експерт – 4 експерта, експерт „Консултиране, работа с лични данни и архиви“ – 2 експерта. Под-дейност В. Екип на Община Бургас за прием на заявления и верификация на заявените данни преди и след доставките и монтажа на отоплителните уреди. Ще бъдат наети два екипа от експерти. Първият екип включва експерти-16, които ще извършват приема на заявления в 5 териториални дирекции. Това са административни центрове по места, които обслужват кварталите и съставните селища на Община Бургас. Вторият екип ще е съставен от общински инспектори-10, вътрешни за общината. Те ще осъществяват мониторинг на дейностите по демонтажа и монтажа, както и заявените обстоятелства от домакинствата. Изпълнението на дейностите за обход на домакинствата и верификация на резултатите е дейност, която ще се изпълнява почти през цялата продължителност на проекта. Двата екипа ще се координират от координатора на проекта и ще се контролират от ръководител на проекта. 1 152 920.00 0.00
Демонтаж и предоставяне за третиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво: Община Бургас подготви за обявяване процедура по реда на ЗОП за демонтаж, транспорт и предаване за съхранение на старите отоплителни уреди. Избраният изпълнител, който ще демонтира и транспортира до мястото на съхранение отоплителните уреди е необходимо да притежава регистрация по чл. 78 (3) от ЗУО. Демонтираните стари отоплителни уреди се транспортират за временно съхранение на площадка на територията на Регионално депо „Братово-Запад” до предаването им, чрез публичен търг, за последващо третиране по реда на чл. 35, ал. 1 от ЗУО на лица, извършващи дейности с отпадъци от черни и цветни метали (ОЧЦМ) с битов характер. Предимството на този сценарий е, че ще е проследим и контролиран финансовия приход от предадените чрез търг демонтирани отоплителни уреди на лицата, притежаващи разрешение по чл. 35, ал. 1. Община Бургас може да осъществява пряк контрол на процеса. Контролът на демонтирани и транспортирани за временно съхранение уреди ще се осъществи чрез изисканите от страна на Община Бургас подписани декларации за произход по чл. 39 (2) от ЗУО и двустранно подписани приемо-предавателни протоколи между представител на домакинството и избрания изпълнител. Количеството на транспортираните до площадката за временно съхранение демонтирани отоплителни уреди ще се измерва на вход на депо и регистрира автоматично в отчетната система на депото. Документирането, допълнително, може да се осъществи чрез протокол, придружен с извадка от системата между оператора на депото и Община Бургас за осигуряване на адекватна одитна пътека. Процедурата за предоставяне на демонтираните отоплителни уреди чрез публичен търг ще се проведе съгласно Наредба за реда за придобиване, управление и разпореждане с общински имоти и вещи, приета с решение на Общински съвет - Бургас.Община Бургас счита, че Сценарий 1 (Механизъм демонтаж държавни помощи) е приложим и адекватен за изпълнение на дейността, защото, в качеството й на Възложител, чрез директен контрол върху изпълнението на условията по договор с изпълнител, избран по реда на ЗОП, ще следи за количествата демонтирани отоплителни уреди и предадени за временно съхранение на Регионално депо „Братово-Запад”. Процедурата за провеждане на публичен търг ще осигури на Община Бургас получаване на коректни приходи от предадените за последващо третиране стари отоплителни уреди като ОЧЦМ на лице/а, които притежават съответните нормативни разрешителни. Получените приходи ще се използват за изпълнение на дейности, насочени към подобряване качеството на въздуха. На страницата на Община Бургас е публикувана Програма за качеството на атмосферния въздух на Община Бургас 2021 – 2027 г., в която е иденитифицирано, че битовото отопление е един от източниците на замъсряване на въздуха - 424 т/г. и 50 % от годишните емисии за ФПЧ са от битово отопление (стр. 65); посочени са годинишни емисии от домакиснтвата, които се отопляват на дърва и въглища по квартали (стр. 74); напарвена е оценка на влиянието на битовото отопление към КАВ (стр. 111). Посочени са и мерки за достигане на заложените цели по отношение на намаляване на концентрации на КАВ (programa-kav-burgas-2021-2027-chast-3.pdf, стр. 233 (83)). Мерките в матрицата са дефинирани като: 3. Средносрочни мерки - Bs_Mt; 3.1. Средносрочни мерки (Bs_Mt_Dh) за намаляване на емисиите на ФПЧ от битово отопление, заложени в новата Програма са припознати и за целите на настоящия проект, като някои от заложените мерки в Програма ще бъдат финансирани от получените приходи от предаване за последващо третиране демонтирани печки и котли от домакинствата. Възможно е изпълнението на дейността да съвпадне по време с изпълнението на дейности 5 и 6. В този случай графиците на изпълнителите ще се синхронизират по начин, който да осигури приоритетно изпълнение на настоящата дейност, за да се отговори на изискванията на ОПОС за предварително събиране на демонтираните стари отоплителни уреди. 742 193.28 0.00
Доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на екологисъобразни уреди/ системи за отопление и изграждане на вътрешни отоплители инсталации: Целта на дейността е да се подменят 4257 броя стари отоплителни уреди, които изпозлват дърва и/или въглища с нови алтерантивни и екологични форми на отопление, като се вземат предвди социално-икономическите условия, в които живеят целевите домакинства и географските особености на териотрията. Община Бургас ще обяви процедура за прием на заявления за подмяна на отоплителни уреди, отговарящи на съвременните критерии за еко-дизайн. В процедурата ще бъдат допустими и домакинства, които искат да се присъединят или да възстановят връзката към ТЕЦ на града, като тази дейност е приоритизирана за домакинствата, които изберат тази възможност. Процедурата ще бъде обявена след като е изработен модул „Прием на заявления“ от дейност 3 на проекта. Останалите модули ще се изработват паралелно със срока на приема на заявления, който ще бъде не по-дълъг от 8/10 месеца. След класиране на заявленията, ще се подпишат договорите между Община Бургас и крайните получатели. Предвид социологическото проучване териториалният обхвате разширен и обхваща кв. Долно Езерово, зони А, Б, В и Районен център от жилищен район „Меден Рудник“, кв. Лозово, комплексите: Славейков, Изгрев и Зорница; съставните населени места гр. Българово, с. Равнец, с. Маринка, с. Извор, с. Твърдица, с. Драганово, с. Изворище, с. Миролюбово, с. Братово, с. Брястовец и с. Димчево. В допълнение, през целия период на изпълнение на проекта ще се съблюдават мерките за демаркация между настоящия проект и проект LIFE IP Clean Air, който приключва октомври 2024 г. След като приключи, кварталите които са в териториалния му обхват ще бъдат присъединени към настоящия проект. На страницата на Община Бургас ще се публикуват условията за кандидатстване и образците за попълване. Приемът ще е насочен към физически лица – самостоятелно и колективно кандидатстване. За юридически лица Община Бургас също ще обяви процедура за прием, защото в рамките на изпълняващия се проект по ОПОС се получиха запитвания относно допустимост на юридически лица. Информационните среща по места ще стартират преди обявяване на процедурата за прием. Отново Община Бургас ще приложи подхода за изграждане на вътрешна отоплителна инсталация, като ограничи финансовия ресурс, който може да бъде отделен за едно домакинство до 4500 лева. Предвид опита, който общината има това е напълно приложим подход и работещ, който пести време, защото един изпълнител изгражда отоплителната инсталация и я присъединява към отоплителното устройство. След като Изпълнителя получи списъците и изготви графиците, за тези домакинства с изграждане на инсталации ще предвиди посещения на място, за да определи параметрите на отоплителната инсталация и изготви схема/план и КСС. След монтажа отоплителното устройство се свързва с инсталацията и цялата система се въвежда в експлоатация. В екипа за изпълнение на проекта е предвиден експерт "Мониторинг и докладване", който ще изпълнява и т.нар инвеститорски контрол и ще проверява КССта и схемите на инсталациите при докладване на ипълението на дейността от Изпълнителя. Относо избора на термопомпа "въздух-въздух" и "въздух-вода" допустимия безвъзмезден разход за всяко жилище ще е в размер до 10150 лева с ДДС. Всеки разход над тази стойсност ще се поема от съответното домакинство. Подходът, в случай на необходимост за изграждане на отоплителна инсталация ще бъде същия - Изпълнителят ще извършва посещения на място, за да извърши оглед, изготви схема и КСС. На този етап Община Бургас има списък с подадени заявления и подписани договори с домакинствата от 2023 г. Тези домакиства не успяха да получат нови уреди, поради недостатъчното време. Приоритетно ще бъдат включени в списъка за доставки и монтажи към изпълнителя. За да се елиминира риска от грешки и забавяния, за да се упзравлява процеса по-ефективно, да не е трудо- и времеемък, именно изработването на интегриран дигитален инструмент за управление на процеса за прием и доставка и монтаж ще улесни процеса. 20 998 378.08 0.00
Доставка, монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление: Община Бургас изпрати запитване до дирекция „Социално подпомагане-Бургас“ за да получи прогнозни бройки за домакинствата, които получават помощи за отопление през отоплителни сезони 2022-2023 и 2023-2024 години. На територията на общината домакинствата, които са получили помощи през последния отоплителен сезон и тези които живеят в съставните селища са 252. Предвид ограничения ресурс прогнозен брой жилища, които биха се възползвали от помощта e 85 броя. Процедурата за прием на зявелниея по тази дейност ще е отделна. Ще предприемем такъв подход, защото за тези домакинства има допълнителни критерии за допустимост, на които едновременно трябва да отговарят. Община Бургас счита, че в по-голямата си част жилищата на територията на съставните селища могат бъдат допустими по тази дейност. Условията, на които трябва да отговарят жилищата са следните: -Само за домакинства, които получават помощи за отопление през отоплителния сезон. Това условие е приложимо до влизане в сила на национално ниво на официално определение за „енергийна бедност/енергийно бедно домакинство“. След одобрението на национално ниво на официална дефиниция на термина, Община Бургас ще прилага официалната дефиниция. Съгласно проведеното социологическо проучване всички респонденти, отговорили че получават помощи за отопление, целевата помощ е за твърдо гориво, повече от 90 % от тях живеят в съставните селища и имота е къща или етаж от къща; -Избраната отоплителна алтернатива да е термопомпа „Въздух-въздух“; -Домакинството да притежава самостоятелен жилищен обект, имащ електромер и партиден номер; -Жилището е основно за кандидата краен получател на помощта и е разположено в регулационните граници. Населените места не са свързани към мрежата на ТЕЦ;-не на последно място задължително условия ще е покривната конструкция да е подходяща за изграждане на фотоволтаична система върху нея. Това ще бъде установявано в процеса на проектиране и посещения на място от проектанта на системата. Финансовият ресурс ще е достатъчен само за 85 целеви домакинства. Разходите за изпълнение на дейността включват: доставка и монтаж на фотоволтаични инсталации до 4 kW в комбинация с батерия, термопомпа „въздух-въздух“ в съответната мощност, проектиране (вкл. проект и преценка за устойчивостта на външни фактори, включително климатични рискове и безопасността на съоръжението) и монтаж на системата. Избраният изпълнител по ЗОП ще извършва посещения на място с цел оглед, проектиране и изготвяне на КСС, което ще бъде представяно пред Възложител преди стартиране на изграждането на фотоволтаичната инсталация. Документацията ще бъде преглеждана и одобрявана от експерт "Мониторинг и докладване". Ангажимент на изпълнителя е да гарантира, че покривната конструкция е подходяща за извършване на дейностите по монтажа чрез подписване на констативен протокол. Преди стартиране на дейностите за даден имот ще представя пред Възложител за одобрение проект, КСС и констативен протокол. В договорите с изпълнител Община Бургас ще гарантира осигуряване на гаранционната поддръжка, както и застраховката на въведените в експлоатация фотоволтаични системи. За период от 5 години след въвеждането на фотоволтаичните системи в експлоатация да се спазва и задължението - произведената от новите фотоволтаични инсталации енергия да се използва единствено за собствено потребление, като това условие ще е задължителна част от подписания договор между Община Бургас и крайния получател. Изискването ще бъде проверяване чрез извършване на проверки на място. Чрез информационните срещи по места ще се разясняват условията и ще се запитва гражданите дали имат интерес. Чрез служебна проверка от страна на Община Бургас ще бъдат избрани тези домакинства, които получават помощи за отопление. Броят на домакинствата не е голям и ще има възможност да се осъществи контакт лице-в лице с тези домакинства, ако те заявят своете желание в телефонен разговор предварително. 1 792 339.00 0.00
Организация, управление и видимост на проекта: Под-дейност 1. Управление на проекта- има за цел да създаде условия за добър проектен мениджмънт, навременно и успешно изпълнение и постигане на заложените индикатори и резултати. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще е съставен от служители на Община Бургас и един експерт, нает по реда на КТ. По-голямата част от експертите в екипа, са тези които са участвали в екипа за управление по проекта, финансиран по ОПСО 2014-2020. Екипът включва експерти, вътрешни за бенефициента на следните позиции: 1.Ръководител на проект: Да притежава опит в изпълнението на минимум 2 проекта, финансирани от европейски средства и поне в един проект да е изпълнявал ръководни функции; Отговаря за цялостната реализацията на проекта; Осъществява управлението и контрола на изпълнението на дейностите; Съблюдава изпълнението на времевите графици; 2.Финансов експерт: Да притежава съответното образование и опит в изпълнението на мин.1 проект, финансиран от европейски средства, като счетоводител или финансов експерт. 3. Координатор проектни дейности: Да притежава опит в изпълнението на минимум 2 проекта, финансирани от европейски средства и поне в един проект да е изпълнявал функции на координатор/ръководител. Осъществява и следи за изпълнението на проекта в съответствие с правилата на ПОС 2021-2027; Подпомага оперативно работата на ръководителя; Подготвя и координира подготовката на документи във връзка с междинни и финален отчет по проекта, и исканията за плащане; Внедрява система за съхранение и управление на проектната документация; Координира работата на екипите от дейност 3; 4.Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси": Да притежава съответното образование и опит в изпълнението на минимум 1 проект, финансиран от европейски средства, като експерт по обществени поръчки и/или юридически въпроси. Подготвя тръжната документация, процедира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнител; Участва в комисиите по ЗОП; Обявява и публикува в „профила на купувача“ и на страницата на АОП релевантната информация. 5.Експерт "Комуникация и информация": Да притежава опит в изпълнението на минимум 2 проекта, финансирани от европейски средства и поне в един проект да е изпълнявал функции на експерт по комуникация/информация/публичност. Следи за изпълнение на дейностите за информация и публичност; Осъществява връзката с местни, регионални и национални медии; Участва във всички информационни събития по проекта; Подпомага работата на координатора по отношение изпълнението на дейност 3 6.Експерт "Мониторинг и докладване": Необходима квалификация: Да притежава съответното образование и опит в изпълнението на минимум 1 инвестиционен проект. Извършва инвеститорски контрол на извършеното СМР; Преглежда и одобрява схеми, КСС-та и констативните протоколи на изпълнителите, чиито договори включват СМР на вътрешни отоплителни инсталации; Следи за изпълнението на СМР на фотоволтаичните електро централи, одобрява документацията за извършване на СМР на ФЕЦ; Подпомага координатора в изготвянето на отчетите и исканията за плащане по проекта. 7. Технически сътрудник: Задачи: Отговаря за събиране, подреждане, архивиране и съхранение на проектната документация, която основно включва досиетата на домакинствата и исканията за плащане към УО; Координира процеса на подписване на договорите с домакинствата; Поддържа система за съхранение на проектната документация. Във файл "Дейност7_под-дейност1" , раздел 12 са описани подробно изискванията и отговорностите за всяка позиция от екипа за управление на проекта. Под-дейност 2. Изпълнение на дейности за осигуряване на информация и комуникация. Основните мерки включват: доставка и монтаж на постоянни информационни табели 11 броя и билборд 5 броя; подготовка и разпространение на информационно-рекламни материали: рекламни торбички, тениски; стикери за обозначаване на доставените по проекта активи; регулярни публикации в местни, регионални и национални медии и на Интернет страницата на Община Бургас. 502 845.34 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.