Организация и управление, комуникация и публичност и изготвяне на тръжни документации: След сключване на АДБФП - м. 12.2019 г. ще бъде сформиран екип за управление на проекта и ще се стартира изготвянето на тръжната документация, подготовката и възлагането на дейностите по информация и комуникация.
Организацията и управлението са пряко свързани с всички останали хоризонтални дейности по проекта и подсигуряват тяхното ефективно изпълнение, а от там и постигането на заложените в проектното предложение индикатори. В рамките на тази дейност се включва цялостният процес по подбор на изпълнители по всички процедури, проверка и отчитане на извършената от тях работа, осъществяване на вътрешен мониторинг, проверки на място на обектите и документална проверка.
За екипа за управление на проекта се предвиждат следните експерти: Ръководител, Счетоводител, Технически сътрудник ,Експерт СМР, Координатор, Експерт „Тролейбусен и електробусен състав“, Юрист ,Експерт „Мониторинг“ .
Екипът за управление на проекта ще подготви и проведе следните обществени поръчки:
1. Закупуване и доставка на тролейбуси /открита процедура – чл. 20, ал.1, т.1, б. "б" от ЗОП/;
2.Закупуване и доставка на електрически автобуси и станции за зареждането им /открита процедура – чл. 20, ал.1, т.1, б."б" от ЗОП/;
3.Ремонт на съществуваща контактна мрежа и токоизправителни станции по две обособени позиции: Обособена позиция 1 - Ремонт на съществуваща контактна мрежа;
Обособена позиция 2 - Ремонт на токоизправителни станции /публично състезание - чл. 20 ал.2, т.1 от ЗОП/;
4. Строителен надзор на ремонт на съществуваща контактна мрежа /директен договор - по чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП/;
5. Строителен надзор на ремонт на токоизправителни станции /директен договор - по чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП/;
Преди подаване на проектното предложение партньорът по проекта е сключил договори с изпълнители за: проектиране и авторски надзор на въздушноконтактна мрежа; проектиране и авторски надзор на 2 броя ТИС; договор за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите за обект "Ремонт на токоизправителни станции"; обследване за енергийна ефективност на 2 броя ТИС. Преди подаване на проектното предложение Община Сливен има сключен договор за изготвяне на анализ разходи-ползи и анализ относно остойностяването на дейностите по проекта.
В рамките на дейност 1 се предвижда изпълнение на следните мерки, в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020:
1. В срок до 2 дни след сключване на административния договор за БФП ще бъде публикувана информация за проекта на сайта на Община Сливен;
2. Изработка и поставяне на билбордове -2 бр;
3. Изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели - 2 бр;
4. Организиране на церемония "първа копка" и церемония за откриване на обектите;
5. Организиране на публични събития- 2 пресконференции за представяне на дейностите по проекта и за приключване изпълнението на проекта.
6. Изработка на банер;
7. Публикации - 4 броя статии в местни/регионални медии за напредъка на проекта;
8. Изработка на 150 бр. инф. материали, включващи тефтер и химикал, които ще бъдат разпространявани на публичните събития;
9. Изработка на 250 бр. информационни брошури - цветни А4.
10. Изработка на 20 броя стикера за тролейбуси/електробуси.
Размерът на разходите за организация и управление, информация и комуникация на проекта е 2% от преките допустими разходи. |
239 683.77
|
217 559.28
|
Подготовка на проектно предложение: За нуждите на настоящото проектно предложение е сключен договор за изготвяне на анализ на разходите и ползите (АРП) и анализ относно остойностяването на дейностите - задължителни придружителни документи към формуляра за кандидатстване.
АРП е документ съобразен и с:
– Изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент (ЕС) № 1303/2013;
– Методологията, определена в Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“
(http://eurlex.europa.eu/legalcontent/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015R0207amp;from=EN );
– Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията по отношение на метода за изчисляване на дисконтираните нетни приходи от операции, които генерират нетни приходи;
– Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г. (http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/cba_guide.pdf );
Методът, по който следва да бъдат определени потенциалните нетни приходи от проекта, трябва да следва разпоредбите на чл. 16, ал. 2, т. 2 от ПМС № 189/2016 г. Под „нетен приход“ следва да се разбира дефиницията по т. 4 от § 1 на ДР на ПМС № 189/2016 г.
Анализ на разходите и ползите е документ, идентифициращ всички възможни въздействия, с цел определяне разходите и ползите от изпълнението на предвидените
дейности. Документът доказва икономическата целесъобразност на проекта.
– Анализ относно остойностяването на дейностите - съобразно сключения договор с изпълнител в документа е извършена обосновка на разходите на дейностите по проекта. Обосновката е получена от: информация за технически и/или функционални характеристики данни/ показатели/ оферти/ извлечение от каталог на производители/доставчици, информация за вече сключени и изпълнени договори със сходни параметри и предмет, в следствие на което е посочена стойността на бюджетния разход. |
19 920.00
|
19 920.00
|
Закупуване и доставка на тролейбуси: В рамките на дейността партньорът по проекта - " Пътнически превози" ЕООД ще проведе процедура за избор на изпълнител за доставка на 6 бр. тролейбуси. Настоящият тролейбусен парк е представен от 6 тролейбуса Шкода 14ТR , произведени през 1986г. Годишният им пробег е 25000 км. за всеки. (Обосновка за изчисляване на целевата стойност на индикатора за резултат по процедура № BG16M1OP002-5.004).
Новите превозните средства следва да са: нископодови, соло 12 ± 1 метра тролейбус с две оси, категория M3 (категория М3 - моторните превозни средства за превоз на пътници с повече от 8 места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса над 5 т), клас 1 (клас I - превозни средства, в чиято конструкция са предвидени площи за стоящи пътници с възможност за тяхното придвижване в салона на автомобила), новопроизведени в серийно производство (неограничена серия), отговарящи на изискванията на Директива 2001/85/EC от 20.11.2001 г; Регламент №661/2009 или Правило на ИКЕ на ООН №107. Автобусите трябва да притежават сертификат ЕО одобряване на типа на превозното средство, издаден от компетентен орган по одобряване, в съответствие с Директива 2007/46/ЕО или Наредба №60 от 2009г на МТИТС; Регламент (ЕС)№ 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 9.10.2013 год. за създаване на митнически кодекс на Съюза (ОВ, L 269/1 от 10.10.2013 год) и Делегиран Регламент на Комисията (ЕС) № 2015/2446 от 28.07.2015 год. за допълнение на Регламент (ЕС) № 952/2013 за определяне на подробни правила за някои разпоредби на Митническият кодекс на Съюза. |
6 479 928.00
|
6 479 928.00
|
Закупуване и доставка на електрически автобуси и станции за зареждането им: С цел подобряване качеството на атмосферния въздух, посредством намаляване нивата на фини прахови частици (ФПЧ10) и азотни оксиди (NOx), община Сливен, съвместно с партньора си по проекта "Пътнически превози" ЕООД, ще осъществи дейност "Закупуване и достава на елекрически автобуси и станции зареждането им". В рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени и доставени 4 бр. електрически автобуси с 4 бр. бавни зарядни станции за тях и 1 брой бърза зарядна станция.
Тип на превозните средства: нископодови, соло минимум 9 м. градски автобус с две оси, категория M3 (категория М3 - моторните превозни средства за превоз на пътници с повече от 8 места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса над 5 т), клас 1 (клас I - превозни средства, в чиято конструкция са предвидени площи за стоящи пътници с възможност за тяхното придвижване в салона на автомобила), новопроизведени в серийно производство (неограничена серия), отговарящи на изискванията на Директива 2001/85/EC от 20.11.2001 г; Регламент №661/2009 или Правило на ИКЕ на ООН №107. Автобусите трябва да притежават сертификат ЕО одобряване на типа на превозното средство, издаден от компетентен орган по одобряване, в съответствие с Директива 2007/46/ЕО или Наредба №60 от 2009г на МТИТС; Регламент (ЕС)№ 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 9.10.2013 год. за създаване на митнически кодекс на Съюза (ОВ, L 269/1 от 10.10.2013 год) и Делегиран Регламент на Комисията (ЕС) № 2015/2446 от 28.07.2015 год. за допълнение на Регламент (ЕС) № 952/2013 за определяне на подробни правила за някои разпоредби на Митническият кодекс на Съюза. Новите автобуси ще обслужват 3 броя извънградски линии.
Характеристики на зарядните станции: - Бавна зарядна станция 4 бр. - Трифазен ток 380/400 V; min 32, max 63 Aмпера, мощност: 26- 43 kW. Станциите ще бъдат монтирани в базата на партньора на бул. "Стефан Караджа" № 3.
- Бърза зарядна станция - 1 бр. с възможност за зареждане на два автобуса едновременно, трифазен ток 380/400 V, мощност: 140 - 170 kW. Станцията ще бъде монтирана в базата на партньора "Пътнически превози" ЕООД в гр. Сливен, бул. "Стефан Караджа" № 3.
За всяка станция се изгражда съответно захранващо табло. Зарядните станции ще бъдат използвани единствено за нуждите на закупените по проекта електрически автобуси. |
4 381 800.00
|
4 381 320.00
|
Реконструкция на съществуваща контактна мрежа и на токоизправителни станции: Електрификацията на гр. транспорт е предпоставка за намаляване на вредните емисии в населените места, подобряване на микроклимата и опазване на околната среда.
- В гр. Сливен въздушната контактна мрежа и тролейбусният транспорт са пуснати в експлоатация през 1986 г. Осигурени са тролейбусни линии по най-натоварените маршрути на гр. транспорт. Общ. дължина на конт. мрежа е над 43 км., разделена на 10 сектора. От изграждането на въздуш. контактна мрежа до настоящия момент не е извършван основен ремонт. Същата е в експлоатация, но основни ел. като стрелки, кръстовки, компенсатори и др. са силно износени и следва да се подменят, заедно със съпътстващите ел. на техн. инфраструктура като носещи и фиксиращи въжета.
За подготовката на проектното предложение е скл. договор за изготвяне на проект във фаза „работен“ и осъщ. на авторски надзор на обект „Ремонт въздушна контактна мрежа“ с възложител - "Пътнически превози" ЕООД, а в рамките на настоящата дейност община Сливен ще осъществи СМР, заложени в проектното решение. Ще бъдат извършени ремонтни дейности и подмяна на основни градивни елементи от въздуш. контактна мрежа в секторите: "Таньо войвода","Х. Димитър - Предгарова","Е. Телман","Дружба", "Комуна","Бр. Миладинови","Сини камъни","П. Хитов". Останалите 2 сектора на тролейбусната мрежа не се предвижда да се ремонтират.
Предвидени са демонтаж и монтаж на: Автоматични стрелки, Събирателни стрелки, Кръстовки 55 ̊, Шина комплект, Компенсатори, Носещи и фиксиращи въжета; обезопасителни и подготвителни работи; регулировки, проби и измерване и др. В рамките на дейността ще се извърши извозване на строителни отпадъци.
Модернизацията на спец. съоръж. (стрелки автоматични, стрелки изходящи, кръстовки, компенсатори и др.) ще доведе до по-висока скорост на движение на тролейбусите, по-голяма надеждност, по-малки загуби при преноса на ел. енергия, по-малко аварии и лесна диагностика на отказите.
- За захранване с 600V постоянно напрежение на тролейбусната мрежа на гр. Сливен са изградени и функционират 3 бр. ТИС, разпределени в рамките на града. Изградени са през 1986 г /преди 33 г. /, като за този период не са правени никакви преустройства и функционални промени. Изградени са с релейно-контакторни схеми, притежават много ниска степен на автоматизация и са предвидени да работят под постоянен контрол от оператори.
За периода на експлоатация, липсата на напрежение по ВКМ, респективно движението на тролейбуси заради повреди в ТИС, е 32% от общия дял на бр. и продължителността на авариите в цялата енергийна система – ТИС и ВКМ, като 9% се дължат на оперативния персонал и 23% - на технически неизправности. Това налага изгр. на с-ма за контрол, мониторинг и управление.
С изп. на предвидените мерки ще се повиши редовността, безопасността и ефективността на гр. транспорт и ще се намалят задръстванията, както и вредните емисии на газове от автомобили, което е свързано с по-доброто качеството на въздуха.
За нуждите на подготовката на проектно предложение е скл. договор за проектиране и авторски надзор за 2 бр. токоизправителни станции:
1.ТИС 2 „ДРУЖБА“ със застр. площ 263 кв.м., за захранване на изводи: П. Хитов, Сини камъни, Дружба, Комуна, 1 резерв.
2.ТИС 3 „Г. КИРКОВ“ със застр. площ 289 кв.м., за захранване на изводи: Таньо войвода, Г. Кирков – Предгарова, Е. Телман, Бр. Миладинови, 1 резерв.
В Работния проект е представено проектно решение за СМР - подмяна на съществ. комплектно разпределително устр. 20 kV, подмяна на правотокови комплектни разпределителни устр., подмяна на трансформатори и токоизправители. Подмяна на съществ. ел. съоръжения с нови – цифрови релейни защити, релета, ключове, клемореди, предпазители, кабели и м-ли за вторична комутация и др, подробно разписани в работен проект.
За подготовката на проекта е сключен договор с изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието за обект "Ремонт на токоизправителни станции" и по част ЕЕ (когато е необх.) с възложител - "Пътнически превози" ЕООД. |
2 301 161.04
|
2 251 137.54
|
Строителен надзор: Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнението на обекта съобразно одобрения инвестиционен проект и нормативните изисквания (ЗУТ), спазването на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация и др. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обектите на интервенция, включително до въвеждането им в експлоатация. |
35 280.00
|
35 280.00
|