Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 139 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма "Мортали" ООД е създадена през 2008 г. с основна дейност "Производство на други текстилни изделия, некласифицирани другаде". В основи фирмата се занимава с производство на текстилни изделия в следните направления: Аксесоари за покойници (възглавници, покривала, ризи, завивки, обиколници за ковчези), Чаршафи и специализирани калъфи за болнични заведения и хосписи и Бебешки аксесоари (чувалчета за спане, чаршафчета и др.). Със своето производство фирмата допринася за развитието на специфични производства на текстилни изделия в страната. Към настоящият момент фирмата работи основно за износ, като има желание да започне да реализира и малко по голяма част от продукцията си на територията на района. 
Инвестиционното намерение на фирмата предвижда закупуването на специализирани шивашки машини за развитие и разширяване на шивашкото предприятие и извършване на специализирани шивашки услуги, с цел увеличаване на капацитетните
възможности на предприятието. След реализирането на инвестицията фирмата ще има възможност да заеме съществуваща пазарна ниша за предоставяне на специализирани шивашки услуги, изискващи високо качество, точност и прецизност на изработката, които
могат да бъдат осигурени само чрез внедряването на високотехнологични шивашки машини и оборудване. Предметът на инвестицията на фирмата включва закупуване на ново специализирано оборудване.
След изпълнение на дейностите по проекта производителността ще се повиши с 10,5253%, ефективността на производствените разходи ще се подобри с 57,1220%, износа ще се подобри с 41,6233%, за три години след приключване на дейностите по проекта.  
С внедряването на новото технологично оборудване, ще се повиши производственият капацитет, ще се подобри енергийната ефективност по отношение консумация на енергия на единица произведена продукция, ще се подобри ресурсната ефективност и ефикасността на производствения процес, процента на приходите от износ и ще се подобри качеството на готовата продукция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии.: В рамките на тази дейност ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител, ще бъде доставено, изпитано и пуснато в експлоатация ново производствено оборудване, активите на които са подробно описани в бюджета на настоящото проектно предложение. Съществуващият машинен парк се състои основно от значително амортизирани машини, които са нискоефективен. Освен завишените енергийни разходи, които генерират, често пъти това води до появата на дефекти при производство и нарушаване на цялостта по материите и съответно до необходимостта от допълнителни операции за отстраняването им или за бракуване на продукцията. С изпълнение на дейността се предвижда доставка и монтаж на общо 17 технологични машини, отговарящи на всички нови тенденции в областта на шевното производството. Предвиденото в проектното предложение ново технологично оборудване за закупуване е следното: - Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 2 бр. - Едноиглова дигитална шевна система за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 1 бр. - Eдноиглова двуконечна плоска права машина - 3 бр. - Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 3 бр. - Двуиглов петконечен оверлог - 2 бр. - Двуиглов петконечен оверлог - 1 бр. - Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 2 бр. - Дискова ножица с капацитет - 2 бр. - Прошивна машина - 1 бр. Заложените активи са необходими на фирмата за подобряване производствения капаците. Една от най- важните е "Прошивната машина", тъй като почти 80% от изделията ,които фирмата произвежда са от капитониран плат – завивки, чаршафи, обиколници, чувалчета за спане, основната инвестиция, която ще се направи е в закупуването на прошивна машина / капитонираща/ , която е крайно необходима, имайки предвид остарелият машинен парк. Двете капитониращи машини, с които Мортали разполага са рециклирани и произведени преди повече от 30 години. Почти на всяка ролка капитониран плат се налага ремонт, заради дефекти в плата от остарелите части на машините. Спецификата на производствената гама е в капитонирането и с инвестирането в нова капитонираща машина, производителността ще се увеличи съществено. Новата машина има много повече възможности за различни десени, в пъти е по-бърза е и се обслужва много по-лесно от работника. С надлъжният крояч към капитониращата машина ще се спести една допълнителна операция от рязане на плата, с което производството ще стане по-ефективно. Няма да се налага и ремонт на капитонираният плат. Изпълнението на дейността ще протече в следната последователност: Избор на изпълнител от 1-ри до 4-ти месец; Сключване на договор и доставка на активите от 4-ти до 9-ти месец; Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация 18-ти месец. 324 998.00 321 338.00
Визуализация и публичност: Дейността по информиране и публичност ще се реализира чрез изпълнение на следните мерки: изработване на постоянна табела (2 броя) и на информационни стикери (17 броя), в съответствие с изискванията съдържащи се в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация". Обосновка: С изпълнението на предвидените мерки по информиране и публичност (визуализация) ще се постигне информиране на широката общественост за източниците на финансиране, дейностите, целите и резултатите по проекта. Наред с това, с прилагането на подобни мерки Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че получената финансова подкрепа по настоящият проект е предоставено от ЕС (ЕФРР) чрез ОПИК в съответствие с Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013. За целта се предвижда изработка на следните визуализиращи средства: 1. Изработване и поставяне на 2 броя постоянни табели – кандидата предвижда да постави постоянните табели на мястото на инвестиция - производствената база на дружеството в град Дряново (едната на входа на предприятието, а другата в помещението, където ще бъдат инсталирано закупеното оборудване), така че да служат за визуализиращо средство указващо резултатите от получената по ОПИК и ЕФРР подкрепа. Табелите ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране, необходимите емблеми и лога, наименованието на проекта, номера на договора за безвъзмездна финансова помощ, наименованието на бенефициента. Табелите ще бъдат изработени в съответствие с техническите характеристики приети от Европейската комисия. 2. Изработване и поставяне на 17 броя информационни стикера – стикерите ще бъдат поставени върху закупеното по проекта оборудване и ще съдържат като минимум следната информация: източниците на финансиране (ОПИК), необходимите емблеми и лога (на ЕС и на програмния период 2014-2020 г.), номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки за реализация на дейността: 1) Отговорен за изпълнение на дейността (месеци 11-12): Кандидатът е пряко отговорен за изпълнението на дейността. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител (месец 11): Изборът на външен изпълнител за изпълнение на мерки по Информиране и публичност ще се проведе без процедура, съгласно изискванията за избор на изпълнители в съответствие с чл.50 на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160 от 01.07.2016 г. в случаите, когато предвидената стойност за услуги е по-ниска от 30 000 лв без ДДС и указанията представени в Ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК. С оглед гарантиране спазването на принципите за добро стопанско управление, определяне реалистичността на разходите и осигуряване на ефективност и ефикасност при разходване на средствата по ОПИК при определяне на изпълнител за дейността, кандидата ще събере минимум две оферти за изпълнение на услугата, след разглеждането на които ще направи обоснован избор за изпълнител на мерките предвидени в тази дейност. 3) Изпълнени мерки за публичност - поставени 2 броя постоянни табели и 17 броя стикери (месец 12): Изпълнението на услугата ще бъде удостоверена с подписване на Приемо-предавателен протокол за услуга съгласно образец на Програмата; 300.00 300.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.