Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 194 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към активиране и интеграция на пазара на труда посредством осигуряване на заетост на икономически неактивни млади роми до 29г. от община Хасково. За противодействие на големия ръст на младежката безработица в региона и социалните дистанции на младите роми, ще се осъществят интегриран пакет от услуги по идентифициране на икономически неактивни роми (от 16 до 29г. вкл.), обучения по професионална квалификация и осигуряване на трудова заетост. Включените в операцията дейности ще помогнат за мотивиране и активно включване на пазара на труда на неактивните млади роми. Чрез проекта ще се скъсят социалните дистанции и ще се даде шанс за успешна трудова реализация на безработните ромски младежи в община Хасково. Осъществяването на проекта ще допринесе за реализиране на ключови мерки и дейности за подобряване на знанията и уменията на ромските младежи,   и за устойчивото им интегриране и социално приобщаване чрез активиране и заетост.  Реализирането на проекта ще надгради осъществяваните досега мерки за борба с младежката безработица, както и ще допринесе за усъвършенстване на политиките насочени към интегриране на младите роми. Насърчаване на младежката заетост ще доведе до намаляване на социалната тежест на ромската общност върху обществото и преодоляване на социалната криза сред младите хора в региона. Резултатите от проекта ще увеличат социалния капитал в община Хасково и ще подобрят ефективните канали на партньорство и взаимодействие на гражданското общество и бизнеса при решаването на значими обществени проблеми, като младежката безработица и интеграцията на ромите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Идентифициране и активиране на икономически неактивни млади роми: Кандидата ще предостави интегрирани два комплекса от услуги по идентифициране и активиране на икономически неактивни млади роми (от 16 до 29г. вкл.) живеещи в община Хасково, които отговарят на следните три кумулативни условия: 1) за период от минимум 4 месеца преди включването са били извън заетост; 2) за период от минимум 4 месеца преди включването са били извън образователната система; 3) не са били регистрирани в дирекция „Бюро по труда“ през предходните 12 месеца. Дейността включва осъществяване на два комплекса от услуги. Първият комплекс от услуги е насочен към идентифициране на икономически неактивните ромски младежи в община Хасково. 1. Идентифицирането ще се извърши съгласно приложената Методология към проекта и включва следните основни етапи: Етап 1 - Картографиране на ромските квартали и махали в община Хасково; Етап 2 - Изготвяне на стандартизиран въпросник (анкетна карта); Етап 3 - Информиране и анонимно кодирано анкетиране на 230 ромски младежи; Етап 4 - Обработка на анкетите, систематизиране и анализ на данните; Етап 5 - Изготвяне на индивидуални профили за определяне потребностите на идентифицираните лица; Етап 6 - Подбор и изготвяне на списък на идентифицираните лица на база на изготвените индивидуални профили. Вторият комплекс от услуги ще бъде насочен към активирането на идентифицираните младежи. Консултантите ще извършат информиране и консултиране на всеки един от целевата група за възможните за него дейности, професии, обучителни и образователни форми и др. На идентифицираните лица ще бъде предоставен информиран избор за индивидуално включване (индивидуален план) за активност съвместим с потребностите на лицето. Индивидуалният план включва график на активностите, които идентифицираното лице е припознало като свои. Вследствие на което идентифицираните младежи ще бъдат насърчени и подпомогнати от консултантите да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране: (1) Връщане в образователната система за продължаване на образованието; (2) Насочване за включване в мотивационно обучение по Дейност 2) и в обучение за придобиване на професионална квалификация по Дейност 3); (3) Регистриране в Дирекция „Бюро по труда” - Хасково; (4) Насочване към реализация на пазара на труда. Консултант 2 e психолог и ще извърши психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда, чрез осигуряване на регулярни консултации за оказване на психологическа подкрепа, придобиване на увереност, подпомагане на избора на идентифицираните лица от целевата група. За осъществяването на тази дейност ще бъдат сключени граждански договори с функционален експерт, с консултант 1 и с консултант 2. Функционалният експерт ще извърши картографиране на ромските квартали и махали в община Хасково и анкетирането на терен, както и ще организира целевата група по проекта за осъществяване на услугите по идентифициране и активиране. Консултантите ще предоставят консултантски и специализирани услуги от първия и втория комплекс по настоящата дейност, свързани с идентифицирането и активирането на целевата група по проекта. За извършването на дейността е необходимо да се закупят 3бр. таблети (по 1бр. таблет съответно за функционалния експерт и за двамата консултанти). Функционалният експерт ще се нуждае от таблет при извършване на картографиране и райониране на ромските квартали и махали в община Хасково, както и при извършване на анкетирането на терен. Консултантите ще се нуждаят от таблети за съставяне на анкетната карта, при обработване и систематизиране на получените данни, при изготвяне на анализа, на индивидуалните профили и индивидуалните планове за включване и активиране на идентифицираните младежи. Обосновка: Тази дейност е ключова за проекта и е определяща за изпълнението на другите проектни дейности, както и за постигането на заложените индикатори и цели. С нейното осъществяване ще бъдат идентифицирани и активирани лицата от целевата група по проекта. 59 921.81 59 921.81
Мотивационни обучения : Основна цел на мотивационното обучение е лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, както и за търсене и избор на подходяща заетост. Ще се изгради индивидуално успешно поведение на участниците за активно включване на пазара на труда. На 72 идентифицирани ромски младежи по дейност 1) ще бъде предоставено мотивационно тренинг-обучение за стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. и към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. Мотивационното тренинг-обучение ще се състои от петдневен обучителен курс по 8 учебни часа на ден. Ще бъдат обучени 72 младежи, като за целите на обучението ще бъдат съставени 7 групи по 10-11 млади роми, които ще бъдат обучавани от двама обучители едновременно. Дневен ред на мотивационното тренинг-обучение: 1ден Упражнение за разчупване на леда Айсбрейкър. Провеждане на тренинг-обучение. Основни теми, които ще се разискват и отиграват чрез подходящи интерактивни техники са: успешно поведение при търсене на работа; как да успея; мотивирам се; аз и другите и др. 2 ден Усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа. Как да си изготвя автобиография (Europass CV) и мотивационно писмо? Как да се сдобием с европейски паспорт за уменията и езиков паспорт? Как да кандидатствам за работа в България? 3 ден Усвояване на умения за ефективно използване на различни съвременни източници на информация за свободни работни места. 4 ден Усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Ролеви и симулационни игри. Групово-динамичен тренинг. 5 ден Колективен и Индивидуален Коучинг на две нива: Поведение и Приложение. Въпроси и отговори. Участниците ще попълнят стандартизирана анкетна карта за обратна връзка. За осъществяването на тази дейност ще бъдат сключени граждански договори с един функционален експерт и с двама обучители. Функционалният експерт ще организира ромските младежи за провеждане на мотивационното тренинг-обучение. Обучителите ще се запознаят с индивидуалните профили на младежите и ще сформират групи и график за провеждане на обученията. Обучителите ще подготвят обучителните материали в съответствие с нуждите на идентифицираните младежи и съобразно дневния ред на предвидените обучения. Кандидата ще информира УО, като изпрати графика за провеждане на мотивационните обучения. За осъществяването на дейността ще се закупят следните необходими ДМА (1бр. електронна дъска, 1бр. мултимедиен проектор, 2бр. лаптопи, 1бр. мултифункционално устройство принтер/скенер/копир, 1бр. цифрова видео камера със стойка ). Всеки от двамата обучители ще се нуждае от по 1бр. лаптоп, за подготовка на обучителните материали и извършване на интерактивните мотивационни обучения. За извършване на предвидените мултимедийни, интерактивни и практически упражнения са необходими 1бр. електронна дъска, 1бр. мултимедиен проектор и 1бр. мултифункционално устройство. Цифровата камера е необходима за провеждане на групово - динамичния тренинг, при който се използва видеотехника за заснемане на участниците и се прави микроанализ на тяхното поведение. Обосновка: Мотивационното обучение ще подпомогне лицата при изграждане на личностно значима стратегия за жизнена реализация, за формиране на умения за адекватно поведение в житейски ситуации предполагащи избор и ще повиши увереността им в себе си и собствените им възможности. С осъществяването на дейността ромските младежи ще подобрят и/или ще придобият нови знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите съвременни изисквания. Изпълнението на тази дейност ще допринесе за дълготрайно мотивиране и активиране на идентифицираните неактивни ромски младежи. 45 291.47 45 291.47
Обучения за придобиване на професионална квалификация: 60 идентифицирани ромски младежи на възраст от 16 до 29 г. ще преминат през професионално обучение по част от професия. Обучението по професионална квалификация на част от професия ще бъде възложено на външен изпълнител (лицензирано ЦПО), съобразно изискванията на ПМС 118 от 2014г. За целите на обучението по част от професия по първа квалификационна степен, ще бъдат съставени три учебни групи по 15 ромски младежи. Те ще се обучават 34 дни (по 6 уч. часа на ден). 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Част от професия по първа квалификационна степен „Помощник в строителството“ код 582080, специалност „Основни и довършителни работи" код 5820801; 4. Хорариум на обучението - 204 уч. часа (по 45 минути); 4.1. Теория: 78 уч. часа; 4.2. Практика: 126 уч. часа; 5. Брой на обучаваните лица: 45 ромски младежи 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение, образец на МОН 3-37. За целите на обучението по част от професия по втора квалификационна степен, ще бъде съставена една учебна група от 15 млади роми. Те ще се обучават 50 дни (по 6 уч. часа на ден). 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Част от професия по втора квалификационна степен „Сътрудник малък и среден бизнес“ код 345050, специалност „Малък и среден бизнес" код 3450501; 4. Хорариум на обучението - 300 уч. часа (по 45 минути); 4.1. Теория: 124 уч. часа; 4.2. Практика: 176 уч. часа; 5. Брой на обучаваните лица: 15 ромски младежи 6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение, образец на МОН 3-37. Кандидата ще изиска от Външния изпълнител (ЦПО) спазване на следните изисквания: 1. Обученията да се осъществява от квалифицирани обучители/преподаватели, които имат завършеното образование, придобитата специалност, присъдената квалификация и правоспособност в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за извършване на съответното обучение на възрастни. 2. Посещаемостта на обучаемите лица да се отчита в ежедневни присъствени форми. Предвидено е максимално допускане до 20% отсъствия от предвидените обучения. На обучаемите лица от гр. Хасково ще се дават стипендии от 10 лева за всеки присъствен учебен ден, а на тези които живеят извън гр. Хасково от 15 лева за всеки присъствен учебен ден (при обучение от мин. 6 часа дневно). 3. Проверката на знанията и уменията на обучаваните младежи да се осъществява по два начина – текущо и оценяване на изхода. Текущо оценяване ще се извършва в хода на обучението. Оценяване на изхода ще се осъществи чрез провеждане на квалификационни изпити. Квалификационните изпити ще се проведат в два последователни дни и ще се състоят от две части - теоретична и практическа, съобразно Държавни образователни изисквания за обучение по част от професия. Теоретичния изпит е тест и ще е с продължителност 2 часа, а практическият ще се състои в изпълнение на практическа задача и ще е 4 часа. В изпитните комисии ще бъдат включени представители на водещата организация и партньора- работодател. На завършилите успешно младежи, Външния изпълнител (ЦПО) ще издаде документ за квалификация - Удостоверения за професионално обучение, образец на МОН 3-37. Кандидата ще извършва пряко наблюдение и контрол върху изпълнението на обучителни услуги от Външния изпълнител (ЦПО), включително върху: графика на обучение, работни условия, охрана на труда, присъствие на обучаваните младежи, спазване на учебните програми, снабдяване с учебни материали и пособия, провеждане на изпити и др. Обосновка: Успешното обучение и резултатите от проведените квалификационни изпити ще бъдат използвани като критерий при подбора за включване в последваща заетост при партньора- работодател. С осъществяването на дейността ромските младежи ще подобрят и/или ще придобият нови знания и умения, както за успешно реализиране на пазара на труда, така и за устойчивото им интегриране и социално приобщаване. 60 610.00 60 610.00
Наемане на млади роми придобили професионална квалификация: Партньорът "Витанов и сие" ООД ще извърши подбор и ще наеме на срочна трудова заетост 48 млади роми на възраст от 18г. до 29г. вкл. от целевата група по проекта. Резултатите от квалификационните изпитите за придобита професионална квалификация на част от професия (по дейност 3) и изготвените индивидуални профили на идентифицираните и обучени младежи (по дейност 1) ще бъдат използвани като критерии за подбор за тяхното включване в последваща срочна заетост. Кандидатите за работа придобили професионална квалификация на част от професия (по дейност 3) ще подготвят автобиография и мотивационно писмо. Изготвените документи ще бъдат предадени от младежите (кандидати) на партньора-работодател. За извършване на подбора работодателят ("Витанов и сие" ООД) ще проведе събеседване с кандидатите за назначаване на работа. Одобрените кандидати за работа ще бъдат лично информирани за да подготвят необходимите документи за назначаване на работа - молба по образец, трудова книжка и медицинско свидетелство (удостоверяващо здравословна пригодност на лицето за съответната трудова заетост). Работодателят ще изготви длъжностна характеристика за съответните длъжности и описание на работата. 36 лица от идентифицираните младежи с придобита професионална квалификация на част от професия по специалност 5820801 "Основни и довършителни работи" ще бъдат наети на срочен трудов договор (за 6 месеца) на длъжност - 9313 0001 - Общ работник, строителство на сгради. 12 лица от идентифицираните младежи с придобита професионална квалификация на част от професия по специалност 3450501 "Малък и среден бизнес" ще бъдат наети на срочен трудов договор (за 6 месеца) на съответните длъжности (съгласно Наредба № 5 /04.12.2006г. на МОН за придобиване на квалификация по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес"): - 2 -ма младежи - Контрольор запаси; - 2 -ма младежи - Склададжия; - 2 -ма младежи - Снабдител, доставчик; - 2 -ма младежи - Измерител, горивни и строителни материали; - 2 -ма младежи - Организатор, производствено планиране и координация; - 2 -ма младежи - Отчетник, планиране на материали. Преди започване на работа партньорът "Витанов и сие" ООД ще проведе инструктажи на назначените младежи за безопасни и здравословни условия на труд съгласно българското законодателство (КТ, ЗБУТ, Наредба № 2 за противопожарните строително-технически норми, Наредба № 2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, Наредба №3 на МТСП и МЗ, Наредба №3 на МТСГ и МЗ, Наредба №3 на МНЗ, Наредба №7 на МТСП и МЗ и др.). Инструктажите биват следните: 1. Начален; 2. На работното място; 3. Периодичен; 4. Извънреден. Кандидата ще извършва пряко наблюдение и контрол върху изпълнението и отчетността на дейност 4). Обосновка: Настоящата дейност е ключова за борба с младежката безработица и подобряване на социалния капитал в община Хасково. С осъществяването на настоящата дейност ще се осигури заетост на идентифицираните и придобили част от професия ромски младежи. Изпълнението на настоящата дейност ще допринесе за дълготрайното им активиране и интегриране, чрез заетост. 148 036.33 148 036.33
Организация и управление на проекта: Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. В рамките на тази дейност ще се изпълнят следните задачи: - сформиране на екипа по проекта; - изготвяне на конкретен и детайлизиран план за работа по дейности с разпределени задачи на експертите за управление и изпълнение на проекта; - запознаване на експертите от Ръководителя на проекта с принципите и правилата на работата в екип, както и с механизмите за комуникация, оценка на риска, докладване и отчитане и обратна връзка; - провеждане на регулярни срещи на екипа за координиране на задачите, оказване на съдействие при необходимост, оценка на напредъка; - координация на дейностите; - подготовка и подаване на отчети към ДО. Екипът за организация и управление на проекта включва ръководител, координатор и счетоводител. Ръководител на почасова заетост за 1480 часа, координатор на почасова заетост за 1150 часа и счетоводител на почасова заетост за 1150 часа. Всеки от членовете на екипа ще отговаря за определени задачи в изпълнението на проекта. Екипът по проекта ще анализира позитивното или негативно влияние на външни и вътрешни фактори, които могат съществено да повлияят на изпълнението на проекта и при необходимост ще извърши промяна в организацията на изпълнение на проекта, по реда предвиден в договора и в координация с Отговорния орган по ОПРЧР. Степента на изпълнение на проекта ще се измерва с помощта на вътрешни оперативни индикатори, както следва: - количествени индикатори – брой идентифицирани лица от целевата група; брой лица преминали мотивационно обучение; брой лица преминали обучение по част от професия; брой заети лица от целевата група; брой доброволци включили се в разпространението на информационните материали; брой отпечатани плакати, стикери и флаери; брой извършени публикации. - качествени индикатори - качество на предоставеното мотивационно обучение; качество на предоставеното обучение за част от професия по първа квалификационна група; интерес на целевите групи и заинтересованите към информационните материали по проекта; интерес на целевите групи за участие в проектните дейности; генерирарана добавена стойност на заетите лица. Обратна връзка с целевата група и представителите на заинтересованите страни за изпълнението на дейностите и постигането на резултатите е основен елемент в цялостния подход на изпълнение на дейностите по проекта. Управлението на риска е хоризонтален подход, който гарантира своевременното идентифициране на рискови фактори, тяхната оценка и предприемане на корективни мерки по отношение на изпълнението. В тях се предвижда възможност за оптимизиране на дейностите/въздействието в зависимост от външни и вътрешни фактори. Тези възможности се оценяват на основата на доклади до Ръководителя на проекта, изготвени от координатора и счетоводителя, в случай, че се констатира необходимост от оптимизация на дейностите. Докладите трябва да съдържат констатации за текущото състояние на основните индикатори, текущото състояние на паричните потоци, постъпили предложения и сигнали от външни експерти и заинтересовани страни и предложения за нуждата от промени в проекта. Въз основа на докладите екипът ще изготви корекции на план-графика и/или бюджета по месеци, съобразно настъпилите обстоятелства и ги привежда в изпълнение от следващия планиран месец, при спазване на изискванията и правилата на ОПРЧР (2014-2020г.). Обосновка: Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност и постигането на заложените резултати. 33 429.10 33 429.10
Информация и публичност : В рамките на дейността ще се реализират мерките, свързани с изпълнението на изискванията на приложимите разпоредби на ЕС за осигуряване на информация и публичност на проект, съфинансиран от ЕС чрез ИМЗ . На видно място в офиса на организацията ще бъде поставена табелка с информация, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ЕС, чрез ИМЗ, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за визуализация, съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.". Кандидата ще информирана обществеността за получената подкрепа от ЕС, чрез ИМЗ, като публикува на своята уеб страница (http://www.romano-ternipe.com/) - кратко описание на проекта, вкл. информация за целите и дейностите на проекта. На всички информационни материали и други документи създавани и използвани в рамките на проекта чрез поставяне на: емблемата на ЕС, с упоменаване на Европейския съюз, упоменаване на ИМЗ, упоменаване на финансиращата програма ОПРЧР 2014-2020г., както и общото лого и слоган на ЕСИФ в България за програмен период 2014-2020 г., с информация че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ЕС, чрез ИМЗ, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за визуализация, съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.". В рамките на дейността ще бъдат изготвени и разпространени следните информационни материали: 1. Платени публикации в онлайн медии – 7 бр. Платените онлайн публикации ще предоставят разширена информация за дейностите по проекта, вкл. за предстоящи събития, за обхвата на целевата група, както и ще ги информира за възможността за включването им в планираните проектни дейности. 2. Плакати - 100 бр. (формат – А2, цветност 4+0) Плакатите ще бъдат широко разпространявани на разрешените за това публични места, преди и по време на информационните кампании организирани в дейност 1). В офисите на Водещата организация и на партньора, на видно за обществеността място, ще бъде поставен по един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Плакати ще бъдат поставени и в залите, където ще се провеждат обученията по дейност 2) и дейност 3). 3. Информационни стикери - 200бр.(формат – А9, цветност 4+0) Информационните стикери ще се раздадат на целевата група и ще се поставят за информиране и обозначаване върху закупените ДМА по дейност 1) и дейност 2) по проекта. 4. Флаери – 1700 бр. (формат – А5, цветност 4+4) Те ще съдържат информация за проекта, неговите цели, дейности и за обхвата на целевата група. Това ще са цветни листовки , които ще се раздават на целевата аудитория, широката общественост и заинтересованите страни живеещи в района на община Хасково, за привличане и включване в изпълнението на планираните проектни дейности. Те ще бъдат раздавани от екипа и доброволците на сдружение "Романо тернипе" сред целевите групи по време на информационните кампании организирани в дейност 1) на проекта. Предпечатната подготовка и отпечатването на информационните материали (флаери, стикери и плакати) и платените онлайн публикации ще бъдат възложени на външен изпълнител, съобразно изискванията на ПМС 118 от 2014г. Изготвените информационни материали (плакати и флаери) ще бъдат безплатно разпространени от екипа и доброволците на сдружение "Романо тернипе" сред целевите групи, заинтересованите страни и приемащото общество. Контролът по изпълнението на дейностите по информираност и публичност ще бъде извършван от ръководителя на проекта. Обосновка: Тази дейност е предвидена в проекта като средство за информиране на целевата аудитория, широката общественост и заинтересованите страни живеещи в района на община Хасково, за привличане и включване в изпълнението на дейностите по проекта. Както и за осигуряване на публичност по отношение на дейности по проекта и популяризиране на финансовата подкрепа и приноса на ЕС, чрез ИМЗ. 3 360.00 3 360.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.