Управление, мониторинг и отчетност на проекта: Най-общо дейността обхваща цялостната организация, управление и отчетност на изпълнението на проекта до успешното му приключване. Дейността стартира със сформиране на екип за управление на проекта, който ще се състои от седем члена – ръководител на проекта, финансов експерт, експерт инвеститорски контрол, координатор, технически експерт, експерт нередности и административен сътрудник. На втори етап ще се подготвят и проведат процедури за възлагане на обществени поръчки по ЗОП за избор на външни изпълнители на основните дейности по проекта. След избора на външните изпълнители ще се осъществява текущ контрол и вътрешен мониторинг върху тяхната работа. Екипът на проекта е отговорен за организацията по отношение на осъществяваната комуникация с изпълнителите на основните дейности по проекта, за организиране на работни срещи и пряк контрол на място върху изпълняваните дейности, както и за координация и проверка на всички необходими документи, представяни от изпълнителите и доказващи напредъка на дейностите.
Екипът е отговорен за организацията и изпълнението на всяка от планираните дейности; за правилното разходване на предоставената БФП; за подготовка на искания за плащане по проекта; за изготвяне на технически отчети (шестмесечни, годишни, междинни и окончателни) и финансови отчети (междинни и окончателни); за предоставяне на необходимата информация по отношение на предварителен и последващ контрол на документации за провеждане на обществени поръчки.
Екипът за управление на проекта е отговорен солидарно за правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020), за съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване и за осигуряване на благоприятна среда за изпълнение на проекта.
Екипът на проекта има ангажимента за окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта във вид, изпълняващ указанията на УО на ОПРР, както и за осигуряване на достъп до документацията на проекта и представяне на необходимата информация при извършване на проверки на място от представители на УО на ОПРР, Сертифициращия орган, Одитния орган, Европейската сметна палата, органи на Европейската комисия, Дирекция „Защита на финансови интереси на Европейския съюз“, МВР (АФКОС) и други национални одитни и контролни органи. По време на изпълнение на проекта ще бъдат провеждани работни срещи между членовете на екипа, на които ще се обсъжда напредъка на изпълнение на отделните дейности, ще се отчита извършената през текущия месец работа и ще се изготвя работен план по отношение на организацията на предстоящите за изпълнение дейности. По време на цялостното изпълнение на проекта екипът ще е ангажиран с прякото съблюдаване за недопускане и предотвратяване на потенциални нередности. Екипът на проекта е отговорен за проследяването изпълнението на дейностите в сроковете, заложени във всеки договор с конкретен изпълнител, както и за окончателното изпълнение и отчитане на целия проект пред УО на ОПРР съгласно крайния срок, заложен в договора за предоставяне на БФП.
|
44 340.00
|
41 271.84
|
Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград: Дейността обхваща строителни и монтажни работи за изпълнение на работен инвестиционен проект за обект: „Благоустрояване на междублокови пространства в ж.к „Запад”, гр. Асеновград”. Дейността е насочена към цялостното обновяване и облагородяване на междублоковите пространства в жилищния комплекс „Запад” в гр. Асеновград. Разработеният инвестиционен проект предвижда общо функционално-пространствено решение за благоустрояване на жилищния район. Предвижда се изпълнение на следните видове СМР:
- Засаждане на иглолистни, широколистни дървета, храсти, и затревяване;
- Изграждане на детски и спортни площадки;
- Изграждане на кътове за отдих и рекреация, както и пространства за разходка и игра за кучета;
- Рехабилитация на второстепенни улични и тротоарни настилки;
- Оформяне на паркоместа;
- Изграждане на енергоспестяващо улично и парково осветление;
- Въвеждане на система за видеонаблюдение в комплекса;
- Осигуряване на достъпна архитектурна градска среда; |
3 961 050.20
|
3 686 048.13
|
Авторски надзор: Авторският надзор по проекта ще бъде осъществяван от проектантския екип, изготвил работния инвестиционен проект по смисъла на ЗУТ и Наредба № 4. Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва следните дейности:
- Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта;
- Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта;
- Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта;
- Съдействие при избор на материали за строителните работи;
- Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация;
- Изработване на допълнителни чертежи на детайли;
- Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи – когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството;
- Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. |
10 000.00
|
7 032.64
|
Строителен надзор: Дейността строителен надзор е регламентирана в чл. 168 от Закона за устройство на територията и включва контрол над цялостния строителен процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор е отговорен за качественото изпълнение на планираните СМР и за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация.
Строителният надзор осигурява:
- Законосъобразно започване на строителния процес, правилно изпълнение на СМР и въвеждане на строежа в експлоатация;
- Коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания;
- Пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Контрол по спазване на условията за безопасност на труда;
- Контрол върху качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; |
9 900.00
|
6 507.28
|
Информация и комуникация: Дейността е предназначена за популяризиране на проекта и информиране на обществеността за неговите цели и постигнати резултати. Настоящата дейност има и задължителен характер, тъй като е необходима за информиране на гражданите за финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР).
В дейността се залагат следните мерки за информация и комуникация:
- Публикации на интернет страницата на Община Асеновград при одобряване на проектното предложение и при провеждане на предвидените пресконференции;
- Провеждане на пресконференции – начална (при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с предвидените за изпълнение дейности) и заключителна (след изпълнение на проекта с цел оповестяване на постигнатите резултати от изпълнените дейности). Пресконференциите ще да бъдат предварително анонсирани.
- Организиране и провеждане на официална церемония за откриване на обекта на интервенция в ж.к. „Запад“ в гр. Асеновград след въвеждането му в експлоатация (рязане на лента);
- Банер на стойка – ще бъде използван по време на пресконференциите, както и за други публични събития в административната сграда на Община Асеновград;
- Два билборда с подходящи размери за проекта (минимум 4 х 3м), които ще бъдат поставени на видно място в непосредствена близост до обекта на интервенция. Билбордовете ще бъдат изложени по време на изпълнението на СМР и до три месеца след приключването им.
- Постоянни обяснителни табели (2 бр.) с подходящи размери. Табелите ще бъдат поставени на мястото на билборда до три месеца след приключване на СМР.
- Публикации в местни печатни и/или електрони медии; |
6 900.00
|
9 605.00
|
Одит на проекта: Дейността е задължителна и е планирана с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността и допустимостта на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът по проекта ще бъде извършен от независим лицензиран одитор (регистриран експерт-счетоводител или специализирана фирма за одит) или от звеното за вътрешен одит в Община Асеновград под формата на ангажимент за договорени процедури.
Одитната проверка ще бъде извършена съобразно изискванията на Инструкцията на Сертифициращия орган за изпълнение на ангажименти за договорени процедури на ниво бенефициент.
Дейността включва изготвяне на окончателен доклад за фактически констатации, който ще бъде приложен към Искането за окончателно плащане по проекта. Одитният доклад ще придружава необходимите документи, представяни за окончателна верификация на разходите и ще бъде изготвен съобразно образеца и структурата на доклад за фактически констатации, приложение Annex E1-I по ОП "Региони в растеж" 2014-2020г. |
4 000.00
|
0.00
|