Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Ново работно място и трайното включване на младежи в пазара на труда в България" е насочен към повишаване на пригодността за заетост и конкурентоспособността на пазара на труда на безработни младежи до 29 г., чрез предоставяне на обучения за повишаване на квалификацията, последвано от субсидирана заетост и придобиване на практически умения и опит. Професионалните  обучения включени в проектното предложение са съобразени с потребностите на Балистик сел ЕООД от работна сила с определена квалификация. Въздействието на проекта ще допринесе за ускоряване на прехода от безработица към заетост и подобряване на пригодността за заетост на трайно безработните младежи. Чрез проекта, компанията ще осигури и подходяща работна среда, чрез закупуване на оборудване, необходимо за успешното изпълнение на професионалните задължения.
Проектното предложение е разработено в отговор на проблемите, породени от наличието на хиляди млади хора, които нито учат, нито работят, нито желаят да си търсят работа. Целта е младежите да подобрят уменията и квалификацията си, за да имат шанс да се реализират на пазара на труда. Включените в проекта дейности ще помогнат за улесняването на прехода от образование към заетост на младежите с неуспешна реализация на пазара на труда.
"Балистик Сел" предвижда минимум запазването на работните места за 12 месеца на минимум 13 от наетите лица, след приключване на дейностите по проекта. В проектното предложение са застъпени и трите хоризонтални принципа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 – Организация, управление и наблюдение на проекта: Дейността е текуща и ще бъде изпълнявана по време на цялата продължителност на проекта. Дейността е хоризонтална и е основополагаща за доброто управление на проекта. Дейността ще се осъществява съгласно изискванията на приложените към пакета с документи за кандидатстване Общи и Специални условия на договора за безвъзмездна финансова помощ и техните приложения. В изпълнение на дейностите по проекта ще бъде извършвана 100% документална проверка и проверки на място, които ще се осъществява от екипа по проекта. Ръководител на проекта - Функции: - Ръководи цялостното изпълнение на проекта, организира и контролира работата на екипа; - Координира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента и провеждането на тръжните процедури; - Координира изготвянето на междинни и окончателен отчети по проекта и следи за изпълнението на дейностите и сроковете съгласно план-графика; - Координира избора на подизпълнители и контактува с представителите на Управляващия орган (УО). Координатор по проекта - служител от административния екип на фирмата. Функции: - Да участва в комисии за подбор на оферти по реда на ПМС №118/2014 г.; - Да координира бенефициента и външната фирма, отговаряща за техническото изпълнение на проекта; - Да координира провеждането на планираните тръжни процедури по проекта; - Да координира отношенията с подизпълнителите по проекта; - Да съхранява в изряден вид техническата документация по проекта. Счетоводител - Функции: - Документиране на разходите и водене на изрядна финансова документация по проекта; - Изготвяне на необходимите документи, като индивидуален сметкоплан, аналитична отчетност и др.; - Съхраняване на първичните счетоводни документи, съгласно изискванията на нормативното законодателство и Общите условия на ДБФП. Екипът ще следи за доброто управление на проекта и ще взима необходимите управленски решения за осигуряване на благоприятна външна среда за изпълнение на проекта. Междинните и окончателния технически доклади и финансови отчети, подготвяни в изпълнение на тази дейност ще бъдат в съответствие с Насоките за кандидатстване и Ръководството за изпълнение на проектите. Ще бъде организирана система за архивиране на информацията по проекта, която ще бъде лесно проследима при осъществяване на проверки от страна на Управляващия орган на ОП РЧР или други национални или европейски контролни органи. За гарантиране на финансовата отчетност по проекта се предвижда използването на вътрешна система за одобряване на разходите, както и оторизация от ръководителя на проекта за разходи над определен размер. Създадената система за одобряване на разходите на изпълнителите ще е обвързана с доказване на извършената работа съобразно техническите спецификации. След приключване на дейностите на проекта ще бъде изготвен окончателен технически доклад, придружен от финансов отчет и искане за плащане. Тази дейност продължава по време на целия период на изпълнение на проекта. Ангажираност на всеки член - до 80 часа месечно, в рамките на срока на проекта от 14 месеца. Заплащането на екипа по проекта ще бъде 5 лв. на час. следователно 80 ч. х 5 лв. = 400 лв. месечно х 14 месеца=5 600 лв. х 3-ма експерти = 16 800 лв. за 14 месечното изпълнение на проекта. 16 800.00 17 688.52
Дейност 2: Информация, визуализация и публичност на проекта: С оглед спазване на задълженията си съгласно условията на ДБФП и правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 относно мерките за информация и комуникация, "Балистик Сел" ЕООД ще изпълнява дейността по информиране и публичност през целия проект. При изпълнението на всички дейности по проекта, екипът на предприятието ще спазва изискванията и приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в настоящата процедура. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. На фирмената интернет страница ще бъде публикувана информация за проекта, кратко описание, целите и резултатите, като се посочи финансовата подкрепа от ЕС. Върху всеки един ДМА, доставен по проекта, ще бъде поставен визуализиращ стикер, който да удостоверява, че закупеното оборудване е доставено по проект, изпълняван с подкрепата на ОП РЧР 2014-2020, съфинансирана чрез ЕСФ. На видимо за обществеността място ще бъдат поставени временни и постоянна табела при офиса на фирмата, които ще указват, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. "Балистик Сел" ЕООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския социален фонд чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и за да бъде в съответствие с "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014 -2020 г." Така предвидените дейности ще популяризират резултатите от проекта и ще осигурят прозрачност на неговото изпълнение, ще допринесат за разпространение резултатите от проекта и ще насърчат използването на интегрирания подход като по този начин ще мултиплицират резултатите от проекта. 3 700.00 4 800.00
Дейност 3: Закупуване на оборудване и обезпечаване на новите работни места: По проекта се предвижда да бъдат наети и обучени 26 младежи,които успешно да стартират работа във фирмата-кандидат.Имайки предвид сериозната бройка на предвидените за разкриване работни места има необходимост от допълнително оборудване,което да обезпечи изпълнението на служебните задължения на новонаетите.В този смисъл необходимостта от закупуване на оборудване и обзавеждане се идентифицира като силно необходима,тъй като при липсата на оборудване,изпълнението на служебните задължения на новонаетите младежи би било значително затруднено.В този смисъл проектът не би имал същия ефект ако не се закупят и необходимите средства,които да обезпечат работата на служителите.Взимайки под внимание броя на наличното оборудване и изискванията и спецификите на работата фирмата определя като силно необходимо закупуването на следното оборудване: 1.компютърни станции-21 бр.*850 лв.=17850 лв. без ДДС. 2.Лаптопи-5 бр.*960 лв.=4800 лв. без ДДС. 3.Работни бюра-26 бр.*180 лв.=4680 лв. без ДДС. 4.Работни столове-26 бр.*95 лв. =2470 лв. без ДДС. 5.СРМ система за връзка с клиенти -1 бр. на стойност 32 692 лв. без ДДС 6.Мултифункционално устройство за сканиране,копиране и др.Това оборудване ще се ползват от търговците и главните оператори за извършване на оперативна дейност по подготовка на оферти,договори,документи и др.-2 бр. * 2200 лв. = 4400 лв. без ДДС Тип на принтера Цветен,Функции мин. Печат,Копиране и сканиране,Факс,Технология Лазерен 7.Автомобили нови,необходими за осъществяване на дейностите от търговските представители,които ежедневно пътуват из всички краища на България,Румъния и Македония.Имайки предвид мащабите на осъществяване на дейност на компанията е изключително наложително закупуването на автомобилите,тъй като без тях търговците няма да могат да осъществяват срещи,визити и продажби,а именно тези дейности са основата за развитието на компанията-2 бр.*23 054 лв.=46108 лв. без ДДС Изброеното оборудване е съобразено с обективните изисквания на новите работни места. Техниката е предвидена да бъде съвместима с вече наличната във фирмата и да допълни действащото оборудване. Благодарение на закупуването на изброеното оборудване ще се постигне обезпеченост на новите работни места с ресурси, необходими в хода на работа за ефективното изпълнение на служебните задължения. Доставката ще се осъществи от външна фирма като се предвижда това да стане преди постъпването на новите служители, така че към момента на назначаването им новото оборудване да е налично за ползване във фирмата. 113 000.00 120 525.00
Дейност 4- Подбор и наемане на 26 безработни и неактивни лица до 29 г.: „Балистик сел” е еднолично дружество с ограничена отговорност, регистрирано в гр. София през февруари 2010 г. Основната дейност на фирмата е разработване, доставка, инсталация и интеграция на съвременни информационни системи в различни сфери. “Балистик сел” предоставя комплексни решения за дистанционно обучение, организация и управление на курсове, организация и управление на база данни, системи за управление на университети, училища, фирми и администрации, платформи за персонализиране на комуникация и управление на документооборот и други. Балистик Сел е представител на световни лидери в разработване на софтуерни продукти като: Blackboard, Oracle, Microsoft, Lognet Systems, и GMC Software Тechnology, както и на най-големите световни издателства сред които: McGraw Hill, Cambridge University Press, Pearson, Cengage, Wiley и други. Фирмата представлява своите партньори в България, Македония, Полша и Румъния. Поради все по голямото разрастване на компанията, многото клиенти на фирмата и развитието и в сферата на ИТ продуктите и услугите, компанията наема почти ежемесечно служители. С изпълнението на настоящото проектно предложение Балистик сел ще успее да даде работа на 26 безработни младежи. Дейността е ключова за успешното реализиране на проекта, тъй като целевата група се състои от външни за фирмата хора, които трябва да отговарят на съответните изисквания за заемане на длъжността. Екипа по проекта ще разработи обяви за набиране на кандидати, които ще бъдат публикувани в интернет сайтовете за работа: jobs.bg, rabota..bg и zaplata.bg и в Бюрата по труда в София и Агенция по заетостта, където младежите ще могат да се запознаят с проекта и при желание да се включат в целевата група на проекта. Балистик сел ЕООД е фирма високо ценяща ентусиазма на младежите, успоредно с професионалните им компетенции и обучение. Именно чрез описаните дейности по подбор ще се предостави възможност да се изберат младежи, отговарящи на профила и нуждите на фирмата. Общо ще бъдат подбрани 26 на брой младежи на възраст до 29 г. Ще се организира процедура за подбор със съдействието на Бюрата по труда, където ще се откриват новите работни места на фирмата. Ще се сформира комисия със задължителното участие на поне двама от членове на екипа по управление и координация на проекта, които ще изготвят длъжностни характеристики, критерии и профил на кандидатите. Тези критерии ще бъдат предоставени на бюрата по труда и от там ще бъде направена връзка с подбраните по първоначалните критерии младежи, които ще преминат през интервю за избиране за участие в проекта и наемане в Балистик сел. Въз основа на тези критерии ще се реализира избора на кандидатите, които да бъдат включени в проекта. За осигуряване на прозрачност на избора по време интервютата за подбор ще бъдат поканени и представители на БТ. При формиране на критериите за подбор, ще се изисква кандидатите да имат завършено висше образование - бакалавър, като предимство е това в сферата на описаните длъжности. Придобитото образование в тази сфера е добра база за надграждане и допълнително профилиране процеса на професионална реализация. Младежите, завършили подобно образование имат вече изградена ценностна система и основни познания в сферата на отношенията между хората, начина на комуникация и ефективно поведение. Освен образованието при подбора ще бъдат взети под внимание мотивацията за учене и професионална реализация, комуникативни умения, уменията за самоконтрол и самоорганизация, както и мотивацията им за професионално развитие и стремежа за самоусъвършенстване и учене през целия живот. С подбраните младежи ще бъдат сключени трудови договори. Всички служители ще бъдат наети на 8 ч. работен ден. 217 451.43 240 025.06
Дейност 5: Обучения на младежите за повишаване на квалификацията: С цел подсигуряване на пригодността на подбраните младежи за осъществяване на дейнсотта, за която ще бъдат наети 25 от представителите на целевата група ще преминат през обучения за повишаване на квалификацията. Предвидените обучения са съобразени с предмета на дейност на „Балистик сел” и необходимите нормативни изисквания. Професионалното обучение ще бъде по първа и втора квалификационна степен. Обучението ще бъде с продължителност за I СПК мин. 300 учебни часа, а за II СПК мин. 660 учебни часа, както е според изискванията на Насоките за кандидатстване, като обученията ще отнемат максимум 8 месеца. Учебните планове и учебните програми ще бъдат съобразени със Закона за професионалното образование и обучение и ще осигуряват необходимите теоретични знания, практически умения и професионална мотивация за реализирането им. Цел на обучението е участниците максимално да се доближат до професията която ще изпълняват в компанията, да овладеят нейните технологии и инструменти, така че веднага след завършване на обучението да се включат в бизнеса – напълно подготвени и със самочувствието на истински професионалисти. Предвижда се обученията да бъдат извършени от външна фирма изпълнител, която ще бъде избрана по съответния ред на ПМС 118/2014. Дейността ще се осъществи в началото на проекта, като хорариумът и организацията на обученията ще бъде съобразен с изискванията на Насоките и закона. Обучения за придобиване на I СПК с продължителност не по-малка от 300 уч. ч. 600 лв за един обучаем, съответно 4 х 600 лв. =2400 лв. без ДДС. Обучения за придобиване на II СПК с продължителност не по-малка от 660 уч. ч. 1200 лв за един обучаем, съответно 21 х 1200 лв. =25 200 лв. без ДДС. Общо обучения: 27 600 лв. без ДДС. 27 600.00 27 559.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.