Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е изготвен и планиран за реализация в изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие /ИПГВР/  на град Дупница, насочен към подобряване качеството на стандарт на живот, социална интеграция, възстановяване и опазване на културни и природни ценности и развитие на екологична инфраструктура, водеща до устойчиво и балансирано развитие и модернизация на техническа инфраструктура и градската среда. В рамките на проекта е предвиден комплекс от дейности, свързани с преустройство и смяна на предназначение на Младежки дом в Градски исторически музей – гр. Дупница с цел развитие на културната инфраструктура и подобряване условията за достъп до културен живот. Проектът ще допринасе за постигане на максимална интеграция на интервенциите на територията на града за пълното му възстановяване и развитие на идентифицираните зони на въздействие. Обособяването на Исторически музей – гр. Дупница ще подпомогне града в посока привличане на нови туристи и посетители, което от своя страна ще изиграе благоприятна роля върху неговата икономика. Създаването на постоянна музейна експозиция се разглежда като важна стратегическа цел за Община Дупница, тъй като на този етап няма постоянно действаща историческа или художествена експозиция, която да отговори на съвременните естетически нужди на населението на града и неговите посетители.   Отваряйки врати, Исторически музей – гр. Дупница ще бъде единственото място на територията на града и района, което ще даде възможността на неговото население и посетители да се запознаят със следните експозиции: "Археология", "Етнография" ; "Зала за временни и гостуващи изложби"; "Зала за аудиовизуални презентации". Вследствие на реализацията на проекта ще бъдат развити ефективно културният живот и инфраструктура в града, като изложеното ще допринесе пряко  за социалното включване и ще повиши качеството на живот на хората, живеещи в град Дупница.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Развитие на културната инфраструктура, Поддейност 1.1. СМР за Преустройство и смяна на предназначение на Младежки дом в Градски исторически музей – гр. Дупница. : Дейността предвижда цялостно преустройство и смяна на предназначението на сградата на Младежки дом в сграда на Исторически музей – гр. Дупница, в съответствие с нормативните изисквания за устройството, дейността и организацията на музеите. Изпълнението на дейностите въвежда мерки за енергийна ефективност, от гледна точка на използваните методи за отопление на сградата и предвидените дейност в част ел. Предложените за изпълнение СМР са базирани на конкретната необходимост от допълнителен набор пространства и помещения за функционирането на музея в сграда, проектирана за младежки дом. Проектантско решение за функционално преустройство в рамките на трите най-горни нива от сградата по части: “Архитектурна”; “Хидроизолации” - съгласно Наредба № 2/06.10. 2008 г.; “Архитектурно обзавеждане”; “Паркоустрояване и благоустрояване” - Околното пространство на сградата е с осъществени паркоустройствени и благоустройствени мероприятия и затова проектът ще се занимава единствено с въпросите около необходимите ремонтни работи и допълнителната дендрология. Част “ПБ”; “Архитектурно заснемане”; “СОТ и ТВ наблюдение”; “Пожароизвестителна инсталация”;“Вътрешни ел. инсталации”; “Конструкции” - Проектираното преустройство ще смени предназначението на част от сградата /първи и втори етаж/ на Младежки дом в Градски исторически музей. Най- долното /приземно/ ниво, което не е собственост на обшината, остава без промяна. При изпълнението на проекта няма да бъдат допускани интервенции в съществуващата конструкция на сградата.; “ПБЗ”; “Водопровод/канализация”; “ОВКИ”; “Технологична инсталация”; “ЕЕ” е разработена на базата на техническите проекти по части: Архитектурна, Строително-конструктивна, ОВКИ и Електро, в съответствие с изискванията на Наредба №7 от 15. 12. 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради. Достъпност за хора с увреждания: Проектът предвижда пълен достъп за хора с увреждания съгласно изискванията на Наредба 4/01.07.2009 - влизане на ниво във фоайето от пространството пред сградата с осигурено паркомясто за инвалидни превозни средства, рампи между полунивата и платформен асансьор.В съответствие с най-добрите практики в областта на музейното дело, в реконструираната сграда на Историческия музей – гр. Дупница ще бъдат обхванати тематично следните направления: - Археология – Дупнишката покрайнина от праисторията до средновековието. Ще бъдат представени с разнообразни артефакти поселищния живот, могилни некрополи, крепости и съоръжения. - Етнография – специфика и особености в бита, занаятите, поминъка, облеклото, ритуално-празничната обредност на населението в Дупнишките етноареали – Горно поле, Долно поле и Разметаница; - История на града и района от Освобождението до днес - Зала за временни и гостуващи изложби - - Зала за аудиовизуални презентации с цел въвеждане на интерактивни техники за интерпретация и представяне беседите на екскурзоводите и музейните работници, залата ще се използва и за изнесени уроци по “Краезнание” за учениците и децата от общината. Обособяване на съпътстваща инфраструктура към Музея: - Детски образователен център – предназначен за беседи и за практически занимания с площ от 34 кв.м., безплатно пространство - не генерира приходи - Кафе - музей „Музейно” с площ от 105.19 кв.м. – създаващо условия за отдих на туристите - с търговска цел - Магазин за сувенири с площ от 3 кв.м. – в съответствие с практиките при организиране на културна инфраструктура, необходимо е обособяването на магазин за сувенири - с търговска цел - Зала за аудиовизуални презентации с площ 51 кв.м. – планирано е почасовото отдаване под наем на залата за целите на провеждане на различни мероприятия и събития - В рамките на дейността ще се ремонтира и съществуващата ритуална зала, която ще бъде използвана като мултифункционална зала за събития и ритуали, както и за временни и гостуващи изложби. Залата е с обща площ 91.45 кв.м. 1 408 750.00 1 763 981.20
Дейност 1. Развитие на културната инфраструктура, Поддейност 1.2. Изготвяне и съгласуване на тематико-експозиционен план: Предоставянето на услугата се разглежда като необходима предпоставка за подготовката и изпълнението на проекта и създаването на условия за устойчивото му развитие в дългосрочен аспект. В рамките на настоящата поддейност се планира изборът на изпълнител в съответствие с приложимото законодателство, отговорен за разработването на тематико-експозиционен план, интегриращ добрите практики и съвременни тенденции в организиране на експозиционната среда, отразявайки спецификата на експозициите от гледна точка на тяхната тематика и имащ за цел постигане на голямо въздействие върху посетителите чрез съвременни, високотехнологични и иновативни средства и елементи на експозиционната среда. Тематико-експозиционният план се предвижда да включва тематични, хронологически и художествено-пространствени решения, които ще бъде съгласувани с Министерство на културата, съгласно ЗКН. 0.00 0.00
Дейност 1. Развитие на културната инфраструктура, Поддейност 1.3.Доставка на съоръжения, обзавеждане и оборудване : В рамките на поддейността ще бъде реализирана доставка на съоръжения, обзавеждане и оборудване, предназначено за: - помещения за постоянни експозиции - ще бъде доставено експозиционно оборудване и обзавеждане - определено и специфицирано въз основа на утвърден тематико-експозиционен план; - Обзавеждане и оборудване за кафене „Музейно”; - Обзавеждане и оборудване за Зала за аудиовизуални презентации; - Обзавеждане и оборудване за зала за гостуващи изложби; - Обзавеждане за Магазин за сувенири; - Обзавеждане и оборудване за мултифункционална зала за събития и ритуали 0.00 0.00
Дейност 1. Развитие на културната инфраструктура, Поддейност 1.4. Поддейност: Авторски надзор на предвидените СМР във връзка с Преустройство и смяна на предназначение на Младежки дом в Градски исторически музей – гр. Дупница.: Ще бъде осъществен авторски надзор на обекта съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от Проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя. Предвиденият за обекта авторски надзор ще бъде осъществен от проектантите и ще включва следните дейности: 1. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 2. Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта; 3. Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 4. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 5. Присъства при съставяне и подписва протоколите и актовете съобразно Наредба № 3 /31.07.2003г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството при необходимост; 6. Извършване на допустими от закона промени в проекта - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството; 7. Участия в комисии и съставяне на протоколи; 0.00 0.00
Дейност 1. Развитие на културната инфраструктура, Поддейност 1.5. Строителен надзор на предвидените СМР във връзка с Преустройство и смяна на предназначение на Младежки дом в Градски исторически музей – гр. Дупница.: Дейността включва осъществяване на строителен надзор по предвидените строително монтажни работи в рамките на Преустройство и смяна на предназначение на Младежки дом в Градски исторически музей – гр. Дупница. Изпълнителят ще бъде избран, съгласно ЗОП и нормативните документи в областта. След подписване на договор с избрания изпълнител и оценка на съответствието на проекта със съществените изисквания към строежите, ще бъде издаден Акт образец 2 за откриване на строителната площадка и това ще бъде началото на същинските СМР. За Разходи за строителен надзор, съгласно нормативната уредба е определено стойността на строителен надзор да бъде до 5% от стойността на предвидените разходи за СМР. 0.00 0.00
Дейност 2. Одит на проекта: Главната цел на одита е да се предоставят констатации (потвърждения), че отчетените по проекта разходи са действително извършени, точни и не превишават допустимата норма на финансиране. Тази дейност ще се извършва през целия период на проекта, съобразно изготвянето на междинните отчети и междинни плащания по проекта. Одиторският екип ще предостави доклад за фактически констатации. Разходите за одит на проекта ще бъдат извършени във връзка с необходимостта от предоставянето на доклади за външен одит на счетоводната документация по проекта, извършен от регистриран одитор, който следва ще бъде приложен към искането за окончателно плащане по проекта. Допустимостта на разходите се определя като правилно и целесъобразно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът следва да докаже, че всички декларирани разходи са действително извършени, допустими и целесъобразни, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите. Одитът представлява система от набиране, архивиране и проверка на данни с цел доказване на достоверността и правилното изразходване на безвъзмездната финансова помощ по Договор. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят до разхода, който следва да оправдават; Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. 0.00 0.00
Дейност 3. Дейности за информация и комуникация: За да отговори на общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Община Дупница ще изпълни необходимите мерки за осъществяване на информация и комуникация на финансирането и изпълнение на проекта. Предвиждат се следните дейности и мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на настоящия проект: - начална и финална пресконференция; - промоционални събития първа копка и официално откриване ; - 2 бр. прес-публикации ; - поставяне на 2 бр. билборда с размери 4х 3 метра; - 2 бр. постоянни обяснителни табели; - информационни дипляни (А4, 3 сгъвки, пълноцветен печат)- 500 бр; Информирането на максимално широк кръг аудитория ще окаже съществено значение върху въвличането на гражданското общество в процеса на обогатяване на механизмите за прозрачност и достъпност на администрацията и мултиплицирането на ефектите от проекта. Подборът на конкретните комуникационните средства за изпълнение на мерките за информация и публичност по проектното предложение е съобразен с изискванията, изложени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Също така е взет в предвид опитът на Община Дупница като бенефициент по проекти финансирани от ОП „Регионално развитие” 2007-2013 и другите оперативни програми и донорски организации. Конкретните комуникационни средства и мерки са съобразени и със специфичните изисквания, приложими към проекти, свързани с инфраструктура и мащабни строително-монтажни дейности с финансиране над 500 000 евро. 0.00 0.00
Дейност 4. Дейности по организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще се обезпечи цялостното управление на проекта. За целта ще се сформира висококвалифициран екип, притежаващ необходимата експертиза и опит за изпълнение и управление на инфраструктурни проекти. Екипът по проекта включва следните експерти: - Ръководител на проекта; - Финансов експерт (счетоводител); - Технически експерт; - Координатор на проекта; Екипът по изпълнение на проекта ще бъде сформиран непосредствено след подписване на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и фактическото му стартиране. Екипът по проекта ще осъществява регулярни оперативни срещи с оглед планиране изпълнението на заложените дейности, проследяване напредъка по изпълнение на проекта и предвидените в неговите рамки дейности, ще бъде отговорен за навременно идентифициране и успешно преодоляване на рискове, свързани с постигане на целите на проекта и заложените резултати. Екипът ще ръководи, организира и контролира изпълнението на проектните дейности и ще отговаря пряко за постигане на заложените цели, за законосъобразното проектно изпълнение и целесъобразното изразходване на средствата по проекта. Екипът, също така, ще бъде отговорен за: Осъществяване на текущ мониторинг, изготвяне, поддържане и съхраняване на необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на Управляващия орган, изготвяне и представяне на междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставяне на информация на Управляващия орган, контролиране провеждането на процедурите за избор на изпълнител за целите на проекта. Дейността цели установяването на система за добро управление на проекта, сформирането на екип от експерти, гарантиращ успешното и своевременно изпълнение на проектните дейности, междинни дейности, гарантиращи на успешната му реализация и постигане на заложените цели. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Етапите на дейността включват разпределяне на конкретните задачи и отговорности; разработване на детайлизиран план за изпълнение на проекта; провеждане на текущ мониторинг, като при констатация на отклонение от предварително планираните параметри, ще се извършва своевременно проучване на причините за него и ще се вземат мерки за отстраняването му; избор на изпълнител за разработване на тръжни документации и контролиране изпълнението им; изготвянето на междинни финансови отчети и финален финансов отчет след приключване на дейностите по проекта; правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Изпълнението на дейността се основава на принципа „Добро управление на програми и проекти“, а целта е обезпечаване гладкото изпълнение на проекта 0.00 0.00
Предоставяне на консултантски услуги за разработване и подаване на проектно предложение: Тази дейност включва предоставяне на консултантски услуги за разработване и подаване на проектно предложение във връзка с получаване на комбинираното финансиране - безвъзмездна финансова помощ и финансиране по финансов инструмент с цел успешно изпълнение на проект в областта на развитие на културната инфраструктура в рамките на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г.“ Целта на дейността е Възложителят да получи качествено проектно предложение, изготвено и окомплектовано в съответствие с Насоките за кандидатстване по ОП „Региони в Растеж” 2014- 2020, по Приоритетна ос 1 на ОПРР - културна инфраструктура, когато крайните получатели са допустими бенефициенти на БФП по ПО1 на ОПРР, процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие“, както и правилата за финансиране чрез заем по линия на финансов инструмент Фонд за градско развитие за София и Южна България чрез Фонд за градско развитие (ФУГ) и наред с това Възложителят да получи своевременна и качествена консултантска услуга по въпроси и проблеми, възникнали в периода между подаване на проектното предложение пред финансовия посредник на Програмата и сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността включва подготовка, попълване и окомплектоване на формуляри за кандидатстване и съпътстващи документи, необходими за кандидатстване с проектно предложение, в т.ч.: 1. Формулиране на проектна идея – обхват, допустими дейности и разходи на проекта - за обсъждане и коментар с експертите от Фонда за устойчиви градове (ФУГ) по отношение на допустимостта и възможността предложението да бъде допуснато за разглеждане и оценка с цел финансиране от ФУГ чрез финансов инструмент Фонд за градско развитие за София и Южна България. 2. Подготвяне и окомплектоване на формуляр за кандидатстване и придружаващите го документи, съгласно образци на ФУГ. 3. Изготвяне и предоставяне на бизнес план на проекта за представяне пред ФУГ при спазване на изискванията към минималното съдържание на бизнес плана на ФУГ. 4. Изготвяне и окомплектоване на проектно предложение и документите към него за подаване чрез ИСУН-2020, съгласно одобрени електронни и/или хартиени образци. Дейнсотта включва и оказване окаже консултантска помощ, която да гарантира: Спазване на всички условия и изисквания за кандидатстване по правилата на финансовия инструмент и програмата за набиране на проектни предложения, както и допустимите дейности и разходи; Съблюдаване на нормативните изисквания при подготовката на документите; Спазване на приложимото национално и европейско законодателство за предоставяне на БФП (включително относно равните възможности, защитата на околната среда и обществените поръчки) както и разпоредбите на Европейското законодателство за информиране и публичност. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.