Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „Кариерно развитие на заетите лица в „РСМ БГ““  е разработен съвместно от ръководството и служителите на „РСМ БГ” ЕООД. Неговите цели са следните:
-да предостави възможност на заетите в дружеството лица да повишат квалификацията и адекватността на уменията си; 
-да създаде необходимите предпоставки за успешното професионално и кариерно развитие на заетите в дружеството;
-да задоволи потребностите на "РСМ БГ" от квалифицирана работна сила и да повиши качеството на работната сила в дружеството.
Проектът е разписан след направен от ръководството анализ на квалификационните потребности на дружеството и е съобразен с реалните и актуални нужди от повишаване на квалификацията на заетите в дружеството лица. Реалните нужди са формулирани след идентифициране на текущите проблеми и трудности, с които заетите лица се сблъскват на работните си места. Актуалните са формулирани с оглед предстоящите предизвикателства пред екипа на "РСМ БГ" през текущата и следващите няколко години, които са ключови както за кариерното развитие на работещите в "РСМ БГ", така и за утвърждаването на дружеството в международната одиторска мрежа RSM International. Целите на проекта ще бъдат постигнати чрез реализирането на съвкупност от обучения,  които са определени на база нуждите от квалификация в "РСМ БГ". Обученията са съобразени също с потребностите на заетите лица и плановете им за кариерно развитие, както и със спецификата на конкретните работни места. Обученията за повишаване на квалификацията на лицата са с насоченост към настояща им професия и са свързани със сферата на дейност на дружеството. Целите на проекта ще бъдат постигнати чрез провеждането на следните обучения:
1.Обучение за 21 лица за придобиване на квалификация за работа със специализирания софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit;
2.Обучение за 29 лица по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужд език“, в рамките на което 24 лица ще преминат обучение по английски език, а 5 лица по италиански.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Специфично обучение за работа със специализиран софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit - 1 ЧАСТ: МОЛЯ КОМИСИЯТА ДА ИМА ПРЕДВИД, ЧЕ ПОРАДИ ОГРАНИЧЕНИЕТО ОТ 4000 СИМВОЛА, СМЕ РАЗПИСАЛИ ДЕЙНОСТТА В 4 ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ ЧАСТИ! „РСМ БГ” ЕООД е одиторско дружество по смисъла на Закона за независимия финансов одит, регистрирано под номер 173 в специалния регистър на одиторските дружества към Института на дипломираните експерт-счетоводители в България. Предмет на основната икономическа дейност на дружеството е предоставянето на одитни, счетоводни, финансови и данъчни консултантски услуги. 2018 година е първата оперативна година в дейността на „РСМ БГ” като пълноправен член на международната одиторска мрежа RSM International Ltd, която е световен лидер в предоставянето на одитни, данъчни и консултантски услуги. RSM International е организация, състояща се от самостоятелни и независими дружества, които предоставят одиторски, консултантски и счетоводни услуги. Съгласно изискванията и стандартите на организацията, всички членове на мрежата трябва да използват един и същ софтуерен продукт, който осигурява както необходимите възможности за наблюдение и контрол от страна на централата върху изпълнение на работните процеси и спазването на установените в мрежата вътрешни стандарти за качество, така и интегриран достъп на всички членове на международната мрежа, който позволява съвместно осъществяване на международни одитни ангажименти и сътрудничество в реално време. Всички дружества в мрежата RSM International използват специализирания софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit. Софтуерът е разработен от CaseWare International Inc., канадска компания с 30-годишен опит в създаването на софтуерни решения за бизнеса и публичните органи. CaseWare Audit е облачно базиран (Cloud computing) интелигентен инструмент за управление на одитни ангажименти, който създава рационални, ефективни и ефикасни решения за провеждане на ангажиментите за даване на увереност, анализ и докладване. Като нов член на мрежата RSM International, „РСМ БГ“ следва през 2019 г. да внедри, да тества и да започне да използва CaseWare Audit, за да покрие изискванията и стандартите на международната мрежа, като RSM International е предвидила срок за адаптация от 2 години. Това е огромно предизвикателство за дружеството ни и за заетите в него лица, тъй като от успешното имплементиране на софтуера в работните процеси на „РСМ БГ“ зависи съвместното партньорство и бъдещото оставане и развитие на дружеството ни в международната мрежа RSM International. Успешната интеграция на „РСМ БГ“ в мрежата RSM International ще създаде от една страна необходимите предпоставки за по-нататъшно развитие и разширяване на дружеството, а от друга ще създаде отлични възможности за професионалното и кариерното развитие на заетите в „РСМ БГ“, както и за подобряване качеството им на живот. Имплементирането на софтуера в работните процеси на „РСМ БГ“ е свързано с редица трудности и проблеми, които ръководството и служителите на дружеството трябва да преодолеят, за да доведат процеса до успешен край. От една страна трябва да бъде извършена оценка, преструктуриране и обновяване на съществуващата ИТ инфраструктура, както и закупуване на необходимия брой лицензи за използването на софтуера. От друга страна трябва да бъде осигурено необходимото обучение на служителите на „РСМ БГ“, които ще работят с CaseWare Audit, тъй като към настоящия момент никой в дружеството не познава програмата и не разполага с необходимата квалификация за използването й. Макар CaseWare Audit да улеснява значително управлението на одитните ангажименти, придобиването на необходимата квалификация за пълноценна работа с него е доста труден и продължителен процес, тъй като софтуерът е на английски, работи със специфична терминология, която не е застъпена в стандартните езикови обучения, разполага с огромен обхват от функционалности, процеси и процедури, които работещият трябва да познава отлично, за да може да работи ефективно с програмата и да изпълнява успешно поставените му задачи. -ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2- 41 097.60 0.00
Специфично обучение за работа със специализиран софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit - 2 ЧАСТ: Придобиването на квалификация за работа с CaseWare Audit от одитния екип на „РСМ БГ“ изисква както привличането на отлично подготвени обучители със съответната квалификация, които да осигурят обучение с необходимото качество, така и необходимия период от време. Освен значителен обем от знания, който обучаемите трябва да придобият чрез теоретична подготовка, основната част на квалификацията се придобива чрез постоянни практически занятия в реална работна среда, с помощта и под наставничеството на обучителите. Осигуряването на необходимите предпоставки за успешното имплементиране на софтуера в дружеството и придобиването на квалификация за работа с него от заетите, е свързано със значителна по размер финансова инвестиция, която ръководството на „РСМ БГ“ трябва да осигури. Като взе предвид текущото финансово състояние на дружеството, етапа му на развитие и актуалната икономическа обстановка, ръководството на „РСМ БГ“ установи, че това е изключително трудна задача, затова реши да потърси помощ за част от тази инвестиция от ОП РЧР и да използва възможностите, които програма „УМЕНИЯ“ създава за работодателите и заетите лица. В резултат на това решение бе разработен и проекта ни, в който е предвидено да се проведат обученията за придобиване на квалификация за работа с CaseWare Audit от одитния екип на „РСМ БГ“. Обучение за придобиване на квалификация за работа със специализирания софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit, трябва да преминат 21 служители на "РСМ БГ". Това са лица, заети на трудови договори в дружеството, които според квалификацията и компетентността си участват в одитни ангажименти и ще използват софтуера на работните си места. Лицата са назначени на следните длъжности: „Дипломиран експерт счетоводител“ – 2 лица. Тези лица извършват независим финансов одит, отговарят за планирането и координирането на всички аспекти на одитния ангажимент, включително изискванията по отношение на персонала, отговарят за идентифицирането на ключови въпроси и проблеми и гарантират, че ключови въпроси и проблеми, идентифицирани по време на изпълнение на ангажимента са били идентифицирани и са подходящо адресирани, управляват персонала, ангажиран с изпълнение на ангажиментите, осигуряват обратна връзка чрез редовна комуникация и своевременна оценка на извършената работа, установяват комуникация с клиенти и партньори във връзка с одитните ангажименти, надзирават и ръководят одитните екипи и гарантират, че планираните процедури са подходящо извършени, за да осигурят постигане на целите на одита, определят целите и цялостния обхват на одита, одобряват писмата до ръководството и препоръките към клиентите, одобряват доклада на независимия одитор, гарантират, че всички доклади на независимия одитор отразяват извършената работа и отговарят на приложимите стандарти за отчитане и независим финансов одит, контролират изпълнението на ангажиментите в съответствие с графиците, бюджетите и процедури за управление на риска, подписват одитираните финансови отчети и доклада на независимия одитор, отговарят за актуализиране на информация, свързана с дейността на клиентите, управляват одитния екип във връзка със специфични въпроси. „Отчетник, счетоводство“ – 3 лица. Тези лица извършват всички дейности, свързани с обработка на финансово-счетоводни документи по сметките, за които отговарят, изготвят оборотни ведомости, извършват извлечения и справки от аналитични сметки, участват в изготвянето на годишния баланс на предприятието, участват в комисии по инвентаризации и проверки на материално-отговорни лица и осигуряват необходимата информация при реализиране на имуществената отговорност на работници и служители при липси и разхищения на парични средства и материални ценности, както и при търсене на отговорност при неизпълнение на договорни задължения от клиенти на предприятието, подготвят данни за статистически отчети и формуляри, установяват комуникация с клиенти и партньори във връзка с трудовите си задължения. -ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 3- 41 097.60 0.00
Специфично обучение за работа със специализиран софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit - 3 ЧАСТ: „Асистент одитор“ – 14 лица. Лицата, назначени на тази длъжност, имат следните трудови задължения - участват в извършване на независим финансов одит под ръководството на регистрирания одитор, извършват документални проверки и тематични проверки в предприятията в съответствие с утвърдените планове за независим финансов одит, проверяват и анализират съхраняването на собствеността, правилното икономическо изразходване на паричните средства и материалните ценности в проверяваните предприятия, изготвят текущи доклади за извършените проверки, подготвят предложения за отстраняване на установените при проверките нарушения, установяват комуникация с клиенти и партньори във връзка с одитните ангажименти. „Експерт, труд и работна заплата“ – 1 лице. Лицето, назначено на тази длъжност, има следните трудови задължения - приема и обработва всички първични документи, свързани с организацията на труда и заплащането му, съставя и поддържа личните досиета на работниците и служителите, подпомага одитните ангажименти на дружеството според квалификацията и компетентността си, установява комуникация с клиенти и партньори във връзка с трудовите си задължения. „Мениджър човешки ресурси“ – 1 лице. Лицето, назначено на тази длъжност, има следните трудови задължения – управлява процесите на подбор и оценка на качествата на персонала, координира проучването и анализирането на потребностите от промени в числеността и структурата на персонала, дава становища, свързани с професионалния и социалния статус на служителите, организира проучвания на мотивацията за работа и професионално-квалификационните потребности в дружеството, разработва и предлага иновационни подходи за усъвършенстване управлението на персонала, повишение на резултативността от работата, организацията на работното време и системи за оценяване ефективността на труда, изготвя оперативни доклади и системно информира ръководството на компанията по текущи и нововъзникващи задачи и проблеми в областта на управление на персонала, участва в разработването на бюджетите за издръжка на персонала по структурни звена на компанията, подпомага одитните ангажименти на дружеството според квалификацията и компетентността си. CaseWare Audit е специализиран софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи, който служи за организиране, проследяване и отчитане на задачите на одитния екип. Софтуерът осигурява значителна гъвкавост, тъй като позволява използването както на вградено съдържание и шаблони, така и възможност за създаване и добавяне на собствени такива, които да се разработят в съответствие с утвърдените процедури и стандарти в международната мрежа RSM International и в „РСМ БГ“ ЕООД. Чрез използване на OneForm документ, софтуерът дава възможност за създаването на единна област за документиране на всички аспекти на одитния ангажимент, като опростява одитния процес дори за най-сложните клиенти, а приобщаването на всички документи и подкрепящи материали за ангажимента в една точка, осигурява улеснен достъп до одитната следа. CaseWare Audit позволява членовете на одитния екип да си сътрудничат успешно по одитен ангажимент в реално време, дори когато се намират в различни точки на света. Софтуерът разполага с инструмент за глобална визуализация, наблюдение и контрол на целия одитен ангажимент, включително на оставащите задачи, както и идентифициране на пропуски и недостатъци. Всички функции и възможности на CaseWare Audit го превръщат в необходим инструмент и безценен помощник за управление на одитните ангажименти. -ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 4- 41 097.60 0.00
Специфично обучение за работа със специализиран софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit - 4 ЧАСТ: След като придобият квалификация за работа със софтуера, служителите ни ще могат успешно да осъществяват следните операции (изброили сме само основните и най-важните от тях), които са пряко свързани със служебните им задължения по одитните ангажименти: - Ще могат да създават и управляват клиентски файлове в различни формати и чрез използване на различни източници, съдържащи информация за клиента и конкретния одитен ангажимент, както и да определят и задават в системата свойствата на ангажимента; - Ще могат да използват и конфигурират компонентите на софтуера, чрез които се оптимизират клиентските файлове за конкретни одитни ангажименти и се премахват определени документи, рискове и контроли, работни програми и процедури за проверка, или се създават уникални листове и процедури за проверка, включително и такива базирани на оценка на съществеността, както и да определят съответните прагове на риска за процедурите във всички програми за одит. - Ще могат да използват и да адаптират работния панел в клиентските файлове, който осигурява процеса на навигация през фазите и стадиите на одитния ангажимент, както и да работят с основните му компоненти – „Планиране и оценка на риска“, „Отговор на риска“ и „Завършване и отчитане“. - Ще могат да извършват чрез софтуера идентифициране, планиране и оценка на риска при одити, основани на риска, както и да управляват и проследяват рисковете на клиентите. - Ще могат да записват и натрупват контроли, да ги свързват с идентифицирани рискове, да посочват дали идентифицираните рискове са анализирани и да оценяват тяхната ефективност за намаляване на риска. - Ще могат да разработват и прилагат отговори на рисковете след завършване на планирането и оценката на риска за ангажимента на клиента, вкл. работни програми и контролни списъци, съдържащи процедури за приключване на одиторския ангажимент. - Ще могат да изготвят и персонализират обобщени доклади за партньорите и мениджърите, предоставящи ключова информация за досието с одитния ангажимент в определен момент и съдържащи подробности като стойности на същественост, проблеми и събрани рискове. - Ще могат да „преопаковат“ получения пакет от шаблони (.cwp) и да го разпространят до останалите потребители, когато в основния шаблон за одит са направени някакви персонализаци. - Ще могат да определят и персонализират структурата и свойствата на работните програми и контролни списъци и да управляват настройките по подразбиране на фирмата за много от автоматизираните функции на CaseWare Audit. - Ще могат да изготвят, добавят, променят, изтриват и разпределят автоматизирани работни програми и контролни списъци. - Ще могат да споделят в реално време информация и документи по одитния ангажимент, независимо къде се намират отделните членове на одитния екип. - Ще могат да контролират изпълнението и разпределяне на задачите, да проследяват сроковете и архивирането на одитните дейности, изпълнението и резултатите, и да осигурят по-ефективно сътрудничество и по-надежден контрол на бизнес процесите. По смисъла на Условията за кандидатстване по програма „УМЕНИЯ“, обучението за работа с CaseWare Audit е специфично обучение за работните места на лицата, които ще преминат през него, както и като цяло за работния процес на „РСМ БГ“ ЕООД. То включва подготовка, която е пряко и главно приложима към настоящите длъжности на тези лица и ще им осигури квалификация, която е приложима само в сферата на одита, счетоводството и финансовите анализи. Тази квалификация не попада в обхвата на системата за професионално образование и обучение, нито в обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност, съгласно ПМС № 280/2015. Обучението съответства на установените нужди на „РСМ БГ“ и спецификата на работните места на лицата, включени в обучението, и е с насоченост към настоящата им професия и сферата на дейност на дружеството. 41 097.60 0.00
Обучение по ключова компетентност "Общуване на чужд език" - 1 ЧАСТ: МОЛЯ КОМИСИЯТА ДА ИМА ПРЕДВИД, ЧЕ ПОРАДИ ОГРАНИЧЕНИЕТО ОТ 4000 СИМВОЛА, СМЕ РАЗПИСАЛИ ДЕЙНОСТТА В 2 ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ ЧАСТИ! С присъединяването през 2018 г. на „РСМ БГ” ЕООД към международната одиторска мрежа RSM International, се увеличиха и съвместните одитни ангажименти на дружеството. Тези ангажименти обикновено се изпълняват заедно с един или няколко чуждестранни партньора, които също като нас са самостоятелни и независими дружества, членове на партньорската мрежа. Ангажиментите се възлагат от мултинационални компании, опериращи на територията на различни страни в Европа, САЩ и Азия. Към настоящия момент дружеството ни си партнира успешно с компании от Англия, Франция, Швейцария и Италия. В рамките на тези ангажименти одитният екип на „РСМ БГ“ извършва съвместни координирани действия с одитните екипи на чуждестранните партньорски дружества. Това налага ежедневна устна и писмена комуникация между екипите, като основният работен език е английски, но често се налага и използването на италиански език. Поради спецификата на извършваните от одитните екипи дейности, нивото на владеене на езика трябва да е изключително добро. За успешното изпълнение на ангажиментите и поддържането на необходимото ниво на качество, от ключова важност е служителите на „РСМ БГ“ да могат да използват свободно езика на много високо професионално ниво, както и да боравят със специфична финансово-счетоводна терминология. Тъй като RSM International е световен лидер в предоставянето на одитни, данъчни и консултантски услуги, наложените в мрежата изисквания и стандарти за качество на предоставяните услуги са изключително високи. От тази гледна точка дружеството ни изпитва значителни затруднения, тъй като макар че голяма част от служителите ни владеят писмено и говоримо английски език, нивото на владеене само на единици от тях отговаря на изискванията и стандартите на международната мрежа. От друга страна, като условие за оставане в партньорската мрежа, през 2019 г. „РСМ БГ“ следва да внедри и да започне да използва специализирания софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit, чрез който занапред ще се управляват одитните ангажименти на дружеството. Софтуерът е на английски, работи със специфична терминология, която не е застъпена в стандартните езикови обучения, разполага с огромен обхват от функционалности, процеси и процедури, които работещият трябва да познава отлично, за да може да работи ефективно с програмата и да изпълнява успешно поставените му задачи. За успешното извършване на тази промяна, от ключово значение ще бъде отличната езикова подготовка на заетите в „РСМ БГ“. Към настоящия момент, тази ключова предпоставка не е налице в дружеството. По отношение на италианския език, дружеството ни вече изпитва недостиг на квалифицирани кадри, тъй като към момента само трима служители владеят писмено и говоримо езика – един от одиторите ни, юридическия ни консултант и един счетоводител. Освен ангажиментите, произтичащи от участието на „РСМ БГ“ в международната одиторска мрежа RSM International, през последните няколко години дружеството ни изгради успешни бизнес отношения с клиенти и партньори от Италия. Тези отношения се развиват изключително динамично, в посока на увеличаване на ангажиментите ни към италиански компании, което от своя страна изостря нуждата дружеството да разполага с по-голям брой експерти, които владеят италиански език. Естеството на работата и използваната документация в рамките на тези ангажименти не позволява използването единствено на английски език, а наличието само на трима експерти в дружеството, владеещи италиански, създава значителни затруднения в работата по ангажиментите. Към настоящия момент с много големи усилия успяваме да преодолеем тези трудности, но ако тенденцията на увеличаване на ангажиментите ни се запази, каквито са прогнозите и очакванията ни, това ще бъде невъзможно в бъдеще. -ПРОДЪЛЖАВА В ЧАСТ 2- 20 300.00 0.00
Обучение по ключова компетентност "Общуване на чужд език" - 2 ЧАСТ: Очертаните до тук проблеми и трудности, поставят на дневен ред въпроса за способността на служителите ни да посрещнат текущите и предстоящите предизвикателства и промени, и да отговорят на високите очаквания към тях. Анализът на квалификационните потребности на персонала в „РСМ БГ“ показа, че е наложително дружеството да осигури допълнителна чуждоезикова подготовка на своите служители, като част от нея трябва да бъде специализирана и с насоченост към извършваната от дружеството дейност. В тази връзка, ръководството на „РСМ БГ“ реши да включи в проект „Кариерно развитие на заетите лица в „РСМ БГ““ и обучения за придобиване на ключова компетентност „Общуване на чужди езици”, в които участие ще вземат 29 служители на дружеството. Обученията ще бъдат по английски и италиански език, като в обучение по английски ще бъдат включени 24 лица, а в обучение по италиански – 5 лица. Обучение по английски език трябва да преминат 24 служители на "РСМ БГ" ЕООД, заети на трудови договори в дружеството. Това са лица, ангажирани с одитните ангажименти на дружеството в различна степен, според квалификацията и компетентността си. Задълженията им са детайлно описани в дейността "Специфично обучение за работа със специализиран софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit". Те са назначени на следните длъжности: „Дипломиран експерт счетоводител“ – 1 лице. „Асистент одитор“ – 13 лица. „Отчетник, счетоводство“ – 4 лица. „Счетоводител“ – 1 лице. „Ръководител на направление „Информационни и комуникационни технологии““ – 1 лице. „Експерт, труд и работна заплата“ – 1 лице. „Мениджър човешки ресурси“ – 1 лице. „Юрисконсулт“ – 1 лице. „Технически сътрудник“ – 1 лице. Обучение по италиански език трябва да преминат 5 служители на "РСМ БГ" ЕООД, заети на трудови договори в дружеството. Това са лица, ангажирани с одитните ангажименти на дружеството в различна степен, според квалификацията и компетентността си. Задълженията им са детайлно описани в дейността "Специфично обучение за работа със специализиран софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit". Лицата са назначени на следните длъжности: „Асистент одитор“ – 1 лице. „Дипломиран експерт счетоводител“ – 2 лица. „Счетоводител“ – 1 лице. „Ръководител, счетоводен отдел“ – 1 лице. Езиковите обучения по английски и италиански език съответстват на установените нужди от квалифицирана работна ръка на „РСМ БГ“, както и на индивидуалните характеристики и спецификата на работните места на заетите лица, включени в обучение. При осъществяване на трудовите си задължения, тези лица самостоятелно или заедно с други чуждестранни физически лица използват, търсят, събират, изготвят, управляват и обменят информация и документи на чужд език. Съвместните международни ангажименти изискват комуникацията и координацията да се осъществяват на чужд език, а спецификата на извършваните дейности налага отлично познаване на езика. Внедряването на специализирания софтуер за одити, счетоводство и финансови анализи CaseWare Audit, чрез който занапред ще се управляват одитните ангажименти в дружеството, също налага наличието на отлична езикова подготовка, тъй като софтуерът е на английски, работи със специфична терминология и разполага с огромен обхват от функционалности, процеси и процедури, които работещият трябва да познава отлично, за да може да работи ефективно с програмата и да изпълнява успешно поставените му задачи. Обученията са с насоченост към настоящата професия на лицата и към извършваната от дружеството дейност. 20 300.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.