Проектното предложения на община Ябланица цели да осигури подкрепа на възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; хора с увреждания и техните семейства и възрастни в риск. Тези хора имат затруднения в придвижването и ограничени възможности за снабдяване със стоки от първа необходимост, медикаменти и заплащане на битови сметки.
Потребителите от посочената целева група поради здравословни причини, физически ограничения и при сегашната ситуация на пандемия от коронавирус не са в състояние без оказване на помощ и съдействие да се снабдяват с хранителни продукти, медикаменти и заплащане на битови сметки; самотно живеещи в отдалечени места, изпаднали в социална изолация.
Основната цел на проекта е подобряване качеството на живот и премахване на бариерите пред социалното включване на хора в риск, за които в период на криза съществува риск, както да не бъдат задоволени текущи потребности, така и да възникнат нови.
Очакваните резултати от постигането на целта са свързани с осигуряване на подкрепа за справяне с ежедневието на уязвими възрастни с и без увреждане в община Ябланица.
Основните дейности, планирани по проекта са: подбор на персонал за управление и предоставяне на услугата, предоставяне на подкрепа в домашна среда, закупване на необходимо продукти и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги.
За осигуряване на достъпа на потребителите до услугата, както и тяхната безопасност, ще бъдат предоставени възможности за транспорт до/от дома на потребителите, както и предпазни средства за екипа на услугата. Очаква се броят да потребителите да бъде 29 човека в общината, идентифицирани от УО като допустими. Предвижда се обособяване на пространство за диспечерски център, където да се координират дейностите. Продължителността на проекта е 10 месеца, услугите ще се предоставят почасово, в зависимост от потребностите на целевите групи.
Дейности
Дейност
Договорена стойност
Отчетена стойност
Подбор на персонал за предоставяне на услугата: Подборът на персонал цели осигуряване на необходимите човешки ресурси за предоставяне на услугата. Основната цел е гарантиране качественото предоставяне на услугата и постигане на проектните цели и резултати.
Основните етапи от изпълнението на дейността ще включват:
• Подготовка – събиране на заявки за работа по проекта
• Подбор – преглед на заявките и избор на членовете на екипа
• Договаряне – сключване на договори според планирания бюджет и уточняване на задълженията и отчетността
Екипът да предоставяне на услугата ще се състои от 6 лица, един диспечер, четири помощници за директна подкрепа и един шофьор, осигуряващи подкрепа в 9 населени места, включително общинския център.
Основните ангажименти на екипите за директна подкрепа са свързани със снабдяване със стоки от първа необходимост и медикаменти, заплащане на битови сметки и неотложни административни услуги.
Основните изисквания за заемане на тези позиции са свързани с опит в работата с хора, комуникативност, мобилност, възможности за гъвкаво работно време.Предимство е участие в подобни проекти свързани с подкрепа на целевата група на настоящия проект.
0.00
0.00
Предоставяне на услуги и подкрепа в домашна среда: Дейността ще се осъществи през няколко основни етапа -
- разпространение на информация сред населението за услугата,
- регистриране на желаещите да получат подкрепа
- осъществяване на подкрепата.
В периода на разпространение на информация и регистриране ще се съберат заявки, като се определят допустимите 29 човека, както и локациите на тяхното местоживеене.
За набиране на целевата група ще бъдат използвани комуникационни канали - обявление на сайта на общината и местните кметства. Чрез местните кметове и кметски наместници ще се идентифицират най-нуждаещите се в населените места, както и ще се осъществят заявките на потребителите след техния избор.
Водещ критерий при изборът ще бъде степента на уязвимост на потребителите от конкретното населено място, включено в проекта и тяхното желание да получат подкрепа.
Процесът на подготовка и администриране на услугата ще се извършва в Диспечерския център, обособен за целта на територията на сградата за община Ябланица.
При реализиране на подкрепата членове на екипа на услугата ще работят в рамките на 10 месеца като средно ще отговарят за нуждите на определен брой потребители. Този брой ще зависи от конкретните потребности.
При извършвани покупки на храни и медикаменти със средства на конкретния човек според нейните/неговите нуждите на потребителите в резултат на общото и/му планиране с помощника. Подкрепата за заплащане на битови сметки и осъществяване на спешни административни услуги ще се планира в началото на предоставянето на услугата.
При възникването на специфични спешни нужди на конкретния потребител, помощниците ще информират проектния екип, който от своя страна ще търси съдействие от съответните органи и институции.
0.00
47 201.61
Осигуряване на условия за безопасно предоставяне на услугите: Проектната дейност ще осигури защита на работещите на терен, както и възможност да отидат при потребителите. От дейността се очаква да обезпечи предпазване от заразяване на екипи и потребителите и да улесни достъпа.
Осигуряването на транспортни средства ще повиши достъпа до услугата и безпрепятственото доставяне на необходимите продукти и медикаменти.
Проектната дейност ще се осъществи при следните етапи:
• Подготовка - закупуването на предпазни средства (маски, костюми, дезинфектанти и ръкавици) за екипа на услугата;
• Реализиране - предоставяне за ползване от членовете на екипа на услугата и проекта;
• Периодичен контрол на ползването на предпазните средства от членовете на екипа на услугата;
0.00
0.00
Забележки:
Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN