Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът за изграждане на компостираща инсталация на територията на Община Пловдив предвижда изграждане на основната инфраструктура в ПИ с идентификатор 56784.504.254, район Северен-частна общинска собственост.Зоната, в която ще се реализира инвестиционното намерение съгласно Общия устройствен план е високотехнологична производствена зона. Капацитетът на инсталацията е 15 000 тона, само за растителни отпадъци.Технологията на компостиране е открито компостиране на купове, покрити с полупропусклива мембрана.Предвидено е мобилно оборудване, което да осигури непрекъснатост на процесите с оглед получаване на продукт – компост.Планира се осигуряване на шредер за раздробяване на растителните отпадъци, обръщач на компостни редове, трактор с ремарке, мини товарач, челен товарач, сито за пресяване на компоста, мембрана и лабораторно оборудване.Дейностите на площадката за компостиране ще бъдат извършвани по начин недопускащ замърсяване на околната среда.Инвестиционното намерение обхваща както основна инфраструктура, така и изграждане на съпътстваща инфраструктура-водопровод – 447 m, канализация – 79 m,електроприсъединяване съгласно предварителен договор с ЕВН България електроразпределение и път за достъп с дължина приблизително 380 m. За осигуряване на предвиденото за компостиране количество растителни отпадъци общината ще осигури разделно събиране на цялото количество зелени отпадъци от поддържане на паркове и градини, улично озеленяване, разделно събиране от училища и детски градини, траурни паркове и от два квартала с еднофамилни и двуфамилни къщи с дворове.Община Пловдив разполага с необходимата техника за осигуряване транспортирането на разделно събраните отпадъци.За осигуряване на растителни отпадъци без примеси съгласно Наредба за разделно събиране на биоотпадъците и третиране на биоразградимите отпадъци Община Пловдив е разработила надежден механизъм за предварителен, текущ и последващ контрол.Технологията за компостиране осигурява производството на продукт – компост.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Основната цел на дейността е да се гарантира управлението на проекта в съответствие с изискванията на Оперативната програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“, Договора за БФП и Общите условия за изпълнение на проекти по ОПОС 2014 – 2020 г., както и принципите за добро управление. С управлението на проекта ще се ангажира екип от 6 висококвалифицирани специалисти, който ще включва: ръководител проект; инженер, юрист; експерт мониторинг и докладване, счетоводител, координатор и лице по архива. Основна задача на екипа ще е да осигури коректното управление на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за изпълнение на проекта”. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора с ОПОС 2014-2020 г. Община Пловдив ще предоставя на Управляващия орган и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образците. Членовете на екипа ще изготвят лични отчети. Ръководителят ще изготвя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати и ще докладва на ресорния заместник кмет на Общината. Инженерът ще подпомага дейността на лицето по мониторинг и докладване, като следи изпълнението на договора за СМР. Инженерът ще подпомага юриста от ЕУП при подготовкта на техническите спецификации към документацията за провеждане на процедури по ЗОП. Юристът ще подготви документацията за провеждане на планираните процедури за обществените поръчки, съгласно ЗОП. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта и ежемесечно ще представя справка за разходването на средствата. Счетоводството по проекта ще бъде извършвано текущо, като се следи за ефективното, ефикасно и икономично разходване на средствата от БФП. Координаторът и лице по архива по проекта ще координира дейностите. Ще му бъдат възложени и функциите по планиране и координация на мерките за информация и комуникация (публичност и визуализация), както и съхранение на документите по проекта. Експертът мониторинг и докладване ще изготвя техническите доклади по проекта. Подробно описание на функциите на членовете на екипа е дадено в т. 9 Екип. Проектът обхваща всички елементи на доброто управление. Работата на Община Пловдив се базира на принципа на прозрачност. Информацията за проекта ще бъде свободно достъпна за всеки заинтересован на интернет сайта на общината, както и чрез информационните събития, планирани по време на проекта. Екипът на проекта ще гарантира коректна и стриктна счетоводна и техническа отчетност, благодарение на големия си опит. Планиран е вътрешен мониторинг, оценка на изпълнението на проекта и постигнатите резултати. Това, както и големия брой на публичните събития ще осигурят прозрачност. При всички дейности ще бъдат застъпени и ще се спазват принципите: равенство, върховенство на закона, капацитет и компетенции и отговорност към нуждите на общността. Проектът допринася за: ефективност на целите, дейностите и резултатите; ефикасност и обоснованост на разходите – икономичност на разходите, добро съотношение на разходите спрямо резултатите; прозрачност и обективност при подбора на изпълнителите; надеждност – предприемане на действия, водещи до съществени и осезаеми положителни резултати; устойчивост на резултатите – постигнатите ефекти ще бъдат трайни и с дългосрочно социално-икономическо въздействие. 98 000.00 79 364.19
Дейност 2: Изготвяне на документация по проекта: Дейността обхваща изготвянето на документация за проекта - Прединвестиционно проучване (ПИП) и Анализ разходи ползи (АРП). Към проектното предложение е представен ПИП за инсталацията за компостиране и за съпътстващата я инфраструктура, с минимално съдържание съгласно глава втора на Наредба № 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и с изискванията за минимално съдържание и обхват съгласно Приложение № 15 от насоките за кандидатстване, част „условия за кандидатстване“. В ПИП се съдържа и обосновка за определянето на капацитета на инсталацията за компостиране. Обосновката е въз основа на съответните актуални анализи на морфологичния състав на битовите отпадъци, генерирани на територията на община Пловдив, на прогнозите за образуваните отпадъци (с подробен масов баланс) и на взетото решение на Общото събрание на регионалното сдружение по чл. 26, ал. 1, т. 4 и т. 6 от ЗУО. Въз основа на обосновката и анализите е изготвен и индикативен опис на необходимите съоръжения, оборудване и техника за инсталацията за компостиране. Като част от ПИП за инсталацията за компостиране са проучени и обосновани необходимите елементи на системата за разделно събиране на зелените и/или биоразградими битовите отпадъци от Община Пловдив. Дейностите по устройственото планиране и изготвянето на предварително (прединвестиционно проучване), вкл. на съпътстваща инфраструктура, са извършени съгласно изискванията на ЗУТ и приложимата подзаконова нормативна уредба. Изготвен и представен към настоящото проектно предложение е и Анализ разходи ползи (АРП) съгласно разпоредбите на чл. 61, параграф 7 на Регламент (ЕС) № 1303/2013. АРП е съобразен с изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и с изискванията на ЗУСЕСИФ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. АРП е в съответствие с Методологията, определена в Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г.; делегирания Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията по отношение на метода за изчисляване на дисконтираните нетни приходи от операции, които генерират нетни приходи; указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г., както и всички актуални национални методически указания. АРП се основава на реалистични допускания, отчита общите демографски и социално-икономически прогнози за референтния период и да демонстрира, че проектът взема предвид принципа „замърсителят плаща“ при съблюдаване на социалната поносимост. Финансовият анализ демонстрира финансова устойчивост на проекта, като кумулативният нетен паричен поток е положителен за всяка година от референтния период. Финансовият дефицит в анализа е изчислен съгласно изискванията на чл. 61, ал. 3, б. „б“ на Регламент (ЕС) № 1303/2013. Във връзка с кандидатстването по конкурентната процедура за изграждане на компостираща инсталация (в която община Пловдив подаде проектно предложение), са изготвени документи, които са приложими и за настоящата процедура (ПУП, идеен и работен проект). Предвид факта, че тези документи се отнасят за изграждане на комплексен обект с два подобекта (Подобект 1: Площадка за изграждане на компостираща инсталация и Подобект 2: Площадка за разделно събрани отпадъци от домакинствата), финансирането им е недопустимо по настоящата процедура, но същите са включени в стойността на проекта като недопустими разходи. 197 400.00 197 400.00
Дейност 3: Актуализация на работен проект и авторски надзор : Дейността включа извършване на актуализация на изготвения работен проект и авторски надзор по време на реализиране на инвестиционното намерение. При осъществяване на строителството е задължително да се упражнява надзор от проектантите на всички части. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Предписанията на проектанта се вписват в Заповедната книга по време на строителство и са задължителни за всички останали участници в строителния процес. Проектантът носи отговорност за съответствието на строежа с изискванията на закона и Подробния устройствен план. Задължителният авторски надзор на проектанта ще се осъществява чрез сключване на договор за авторски надзор. Осъществяването на авторски надзор от проектантите включва следните дейности: - Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта. - Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта. - Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта. - Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи. - Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация. - Изработване на допълнителни чертежи на детайли - Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. - Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор ще се осъществява до получаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 105 090.00 88 060.00
Дейност 4: СМР по изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци: Проектът за изграждане на компостираща инсталация на територията на Община Пловдив предвижда изграждане на основната инфраструктура в ПИ с идентификатор 56784.504.254 , район Северен-частна общинска собственост. Площадката за компостиране заема по-голямата част от УПИ П-786 в кв. 4а-нов по плана на СИЗ – II част, гр. Пловдив и има площ 31830 кв.м. Ситуирана е в северната и източна част на урегулирания поземлен имот, чиято обща площ е 43 616 кв.м. Капацитетът на инсталацията е 15 000 тона, само за растителни отпадъци. Технологията на компостиране е открито компостиране на купове, покрити с полупропусклива мембрана. За осигуряване на предвиденото за компостиране количество растителни отпадъци, общината ще осигури разделно събиране на цялото количество зелени отпадъци от поддържане на паркове и градини, улично озеленяване, разделно събиране от училища и детски градини, траурни паркове и от два квартала с еднофамилни и двуфамилни къщи с дворове. СМР по изграждане на компостиращата инсталация обхващат: КПП, административна сграда, трансформаторен пост, застроена площ на площадката за компостиране, транспортно комуникационни връзки /пътища, настилки/, ограда, озеленяване, поливна система, площадкови комуникации, както и стационарно оборудване на компостиращата инсталация - дизел агрегат и автомобилна везна с оборудване. По време на актуализацията на работния проект към Дейност 3, ще стартира подготовката на документацията за провеждането на обществена поръчка за избор на изпълнител за извършване на СМР по изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци. Разходите за обектите, общи за целия Център за управление на отпадъците, а именно: КПП, административна сграда, трансформаторен пост, шахтов кладенец и техническа сграда към него са разделени на допустими и недопустими в съотношение 75% на 25% на основание работен проект за ЦУО за 2 обекта - компостираща инсталация и площадка за разделно събиране на отпадъците, въз основа стойността на двата обекта в работния проект. Планираната ограда е по контура на Площадката за компостиране, но има 275 м дължина на оградата, граничеща с Подобект 2. Разходите за изграждането на оградата са разделени на допустими и недопустими в съотношение 75% на 25 %. 5 742 944.16 4 707 692.49
Дейност 5: Проектиране и изграждане на съпътстваща техническа инфраструктура: Дейността обхваща проектиране и изграждане на съпътстваща техническа инфраструктура: водопровод – прибл. 447 м., канализация – прибл. 79 м., електроприсъединяване съгласно предварителен договор с ЕВН България електроразпределение и път за достъп с дължина приблизително 380 м. Планирано е транспортният достъп се осъществява по улица тупик към площадката от нереализирана улица, която, съгласно ОУП е IIIА клас и свързва бул. Голямоконарско шосе и бул. Васил Левски, което се явява недопустим разход по настоящата процедура. Изграждането на довеждащата инфраструктура /ВиК, ел./ представляват допустима дейност по настоящата процедура. Предвид факта, че съпътстващата техническа инфраструктура ще се ползва и от площадката за разделно събиране на отпадъци, разходите за изпълнение на дейността са разпределени на допустими и недопустими в съотношение 75% на 25 % на основание работен проект за Центъра за управление на отпадъците за 2 обекта - компостираща инсталация и площадка за разделно събиране на отпадъците, въз основа стойността на двата обекта в работния проект. Дейността включва също така проектиране, изграждане и авторски надзор за довеждаща инфраструктура, като тези разходи са разпределени по методиката в процентно съотношение 75% на 25 % допустими и недопустими по процедурата. 707 303.08 655 824.06
Дейност 6: Строителен надзор на СМР и оценка на съответствието за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци и за изграждане на съпътстваща инфраструктура : Дейността е планирана в съответствие с действащото законодателство. Оценката на съответствието включва проверка на: законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съответствие с влязъл в сила подробен градоустройствен план; съгласуваността на предпроектни проучвания или идеен проект; спазването на изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране и БДС и Еврокодовете, към момента на изработване на проекта; пълнота и структурно съответствие на инженерните и др. изчисления съобразно нормативните изисквания; спазване на изисквания за безопасност на проекта, които вкл.: носимоспособност, пожарна безопасност, хигиена, опазване на околната среда, топлосъхранение и икономия на енергия, безопасност на труда по време на СМР чрез работен проект за изпълнение на същите; съгласуваността на проекта с всички контролни органи и експлоатационни предприятия според вида на строежа; съгласуваността между отделните части на проекта; проверка на правилно проектиране на инсталации и инженерни системи; проверка на пълнота на проектната документация. Оценка на съответствие ще се извършва отделно за двата работни проекта по два отделни договора с изпълнители и включва: 1. Оценка на съответствие на актуализирания работен проект. 2. Оценка на съответствие на довеждащата инфраструктура. Строителен надзор ще се упражнява в следния задължителен обхват: - Законосъобразно започване на строежа; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Изпълнение на СМР по дейност 4 и дейност 5, съобразно одобрените проекти; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството; - Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; - Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Правилно изпълнение на строително-монтажни работи; - Инвеститорски контрол; - Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителният надзор включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно следят за качеството, както на използваните материали, така и на самата работа. Те изискват протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и съставят необходимите актовете в съответствие с действащите нормативи. Строителният надзор гарантира качествено изпълнение на строително-монтажните работи. Освен това той ще спомогне за безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. Строителният надзор включва откриване на строителна площадка; заверка на заповедна книга; съставяне на актове по време на строителството (образци 5,6,7 и12); съставяне на акт 14 за изпълнената конструкция (груб строеж); издаване на технически паспорт на обекта, който се представя пред Агенцията по Кадастър и органа, издал разрешението за строеж; изготвяне на констативен акт 15 по чл. 176 от ЗУТ (след завършването на строежа); изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до ДНСК (Дирекция за национален строителен контрол), РДНСК или съответната община по чл. 177 ЗУТ; издаване на необходимите становища от общински или държавни органи и институции за въвеждане на обекта в експлоатация – РЗИ, РИОСВ, ВиК, електроразпределителните дружества; подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация. Строителният надзор ще осигури законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. 92 400.00 38 988.00
Дейност 7: Доставка на оборудване, машини, съоръжения и обзавеждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци: Дейността включва извършване на доставка на мобилно експлоатационно оборудване на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци: челен товарач, контейнери 3 бр., трактор, ремарке, мини товарач, обръщач на компостни редове, сито (рафиниране на компост), шредер, мембрана 13 052 кв. м. и лабораторно оборудване. Експлоатационното оборудване е избрано така, че да обезпечи технологичния процес и капацитетните възможности на инсталацията. 2 059 734.00 2 353 020.15
Дейност 8: Мерки за информация и комуникация (публичност и визуализация): В съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, са планирани следните мерки за информация и комуникация: 1. Банер с линк към официалния интернет сайт на ОПОС. На уеб страницата на Община Пловдив ще се публикува интернет банер с линк към официалния интернет сайт на ОПОС. Банерът ще бъде позициониран на подходящо място на заглавната страница и ще бъде активен през периода на изпълнение на проекта. 2. Община Пловдив ще информира обществеността за полученото финансиране, чрез публикации на уеб-сайта си, както и периодична информация за напредъка. Първоначалната публикация ще бъде направена в рамките на 2 дни от датата на сключване на АДБФП. 2. Билборд. Община Пловдив ще постави до площадката за изграждане на компостиращата инсталация билборд с размери 4х3 м. На билборда ще бъде отбелязан приносът на ЕС и държавния бюджет, както и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаване "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмния период 2014 - 2020 г., със съответното наименование на ОПОС; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размерът на европейското и националното съфинансиране; начална и крайна дата на проекта. 3. Постоянна обяснителна табела с размер мин. 1 х 1,5 м. Монтажът на табелата ще се извърши в рамките на 1 седмица след датата на отстраняване на билборда. 4. Публични събития - 2 пресконференции, всяка от които включва: изработване и разпространение на прессъобщение; осигуряване на зала за 50 човека; брандиране на зала – изработване и поставяне на 1 информационен банер, указателни табели; подготовка и изпращане на поканите за гости на събитието; дизайн, изработка и отпечатване на Медия кит 50 бр. – хартиена торба, химикал, твърда папка, USB и бележник; регистрация на участниците; изработка на табели с имената на лицата от презентационния екип; осигуряване на снимков и видео материал от проведеното събитие; техническо обезпечаване на залата /озвучаване, мултимедия и екран/; изработка и оформление на презентации в Powerpoint формат и презентационни материали; изготвяне и разпространение на прессъобщение до националните и регионални медии след пресконференцията. 5. Официални церемонии – 2 бр. Община Пловдив ще организира официална церемония за ефективния старт на проекта - "Първа копка" и втора церемония за откриване на обекта след приключване на СМР, които ще включват: изработване и разпространение на прессъобщение до националните и регионални медии; брандиране на мястото – изработване и поставяне на мин. 1 информационен банер, указателни табели; подготовка и изпращане на поканите за гости на събитието; дизайн, изработка и отпечатване на рекламен кит 50 бр. – хартиена торба, химикал, твърда папка, USB и бележник; осигуряване на снимков и видео материал от проведеното събитие; техническо обезпечаване на залата /озвучаване при необходимост/; изготвяне и разпространение на прессъобщение и снимков материал до националните и регионални медии след церемонията. 6. Информационни стикери –Община Пловдив ще обозначи със стикери следното мобилно оборудване - челен товарач, контейнери 3 бр., трактор, ремарке, мини товарач, обръщач на компостни редове, сито (рафиниране на компост), шредер, лабораторното оборудване, и друго оборудване закупено по проекта. На стикера ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмния период 2014-2020 г. и номера на Договора за БФП. 7. Платени публикации – 4 бр., по една в национална и регионална медия в началото и в края на проекта. 8. Постери 100 бр. и брошури - 1000 бр. 21 042.60 8 960.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.