1. „МЕХАНИЗЪМ ЗА ФУНКЦИОНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА”: ЦЕЛ:
- Да се създадат необходимите условия за създаване и развитие на интеграционния модел;
- Да се изгради подходяща визия на училището като базово място за изграждане на модела.
СЪДЪРЖАНИЕ:
- „СЪЗДАВАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА”
= Координаторът по ОПНОИР и Eксперт- образование ще създадат механизъм, който да осигури координация и взаимодействие на дейностите по ОПНОИР с екипите по ОПРЧР. Те ще работят като част от оперативното и консултативното звено по изграждане на модела, ще участват и ще координират своята работа с трите звена на управление;
= Дейностите на интеграционния модел ще се извършват основно в ОУ "Кочо Честеменски" в село Динката. Част от дейностите ще се реализират в ОУ "Христо Ботев" в село Калугерово;
= Ще бъде създаден екип от 4-ма образователни медиатори. Те ще бъдат подбрани приоритетно от родители и близки на децата и учениците от целевата група. Ще бъдат обучени по програма, прилагана от Фонд "ИГА";
= Образователните медиатори ще работят с учениците и техните близки през целия проект. Ще посещават домовете при необходимост; ще разговарят с възрастния авторитет в семейството; ще съдействат за редовното посещаване на занятията от учениците; ще мотивират техните родители; ще откриват причините за нередовното посещаване на децата и отпадането от училище и ще работят по тяхното преодоляване; ще мотивират децата от етническите малцинства за продължаване на средното си образование след 7-ми клас;
= Важен елемент на модела ще бъдат водещите на клубове - учители и външни специалисти, които ще допринасят за успешното интегриране на учениците и продължаване на образованието;
= От съществено значение е и работата на учителите, които ще разработят индивидуалните планове за допълнителни занимания по различните предмети;
= На територията на училището ще се провеждат различни дейности по ОПРЧР, които ще подпомогнат изграждането на модела, включително: начална двудневна среща на екипите, 3 еднодневни срещи за координация.
- СЪЗДАВАНЕ НА ВИЗИЯ ЗА УЧИЛИЩЕТО в съответствие с развитието на интеграционния модел:
= Създаване на екологична визия на училището чрез засаждането на зелени площи. Екологичният елемент ще бъде развит чрез клуб "ГРАДИНА". Изграждането и развитието на този клуб е един от акцентите на интеграционния модел. Идеята е в него да се включат ученици от ОУ "Кочо Честеменски" и родители, които са преминали обучение и са заети като работник по озеленяването в училището по дейности 6 и 8 от ОПРЧР. Ще бъдат изградени и поддържани: "Кът градински цветя", "Зелен кът" и "Овощна градина". Съвместното участие на родители и деца в изграждането на една по-добра визия на училището ще увеличи ефекта от интеграционния модел.
= Изграждане и оборудване на клубни пространства в ОУ "Кочо Честеменски". В ОУ "Христо Ботев" ще се използва съществуващата база:
+ Изграждане и оборудване на пространство за активно използване на спорт в училище чрез оборудване на футболно игрище и физкултурен салон. Тук също ще участват родители, които са преминали обучение и са наети като строителни работници в училището по дейности 6 и 8 от ОПРЧР. Този елемент ще бъде развит чрез спортен клуб "Футбол" и обособяване на пространство за обща физическа подготовка; (Дейност 4)
= Оборудване на "Стая на изкуствата",където ще се провеждат клубове "Танцувай с мен" и "Ромски и български фолклор";
= Оборудване на "Дигитална класна стая" за провеждане на клуб "IT специалист". Клубното пространство ще бъде използвано за всички други дейности по ОПНОИР и част от дейностите по ОПРЧР
ЕТАПИ:
1. Създаване на механизъм за координация на дейностите по ОПНОИР с екипите от ОПРЧР - 1-3 месец;
2. Създаване и работа на екип от образователни медиатори, 4-33 месец;
3. Изграждане на екологична визия на училището и дейност на клуб "Градина",4-33 месец;
4. Изграждане и оборудване на клубни пространства,1-33 месец. |
145 850.00
|
144 352.74
|
2. „ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗАНИМАНИЯ СЪС ЗАСТРАШЕНИ ОТ ОТПАДАНЕ ОТ УЧИЛИЩЕ УЧЕНИЦИ”: ЦЕЛ:
- Да се повишат знанията и уменията на учениците;
- Да се създадат необходимите предпоставки за задържане, успешното завършване на образованието и продължаването им в по горно ниво.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността ще се реализира в две основни направления:
+ ИНДИВИДУАЛНИ/ГРУПОВИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НАВАКСВАНЕ НА ПРОПУСНАТИ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ:
= Разработване и/или адаптирането на индивидуални/групови учебни програми, насочени към наваксване на пропуснати знания и умения по английски език, география и икономика, история и цивилизация, природни науки (човекът и природата, биология и здравно образование, човек и общество) и други необходими предмети за успешното интегриране в образователния процес и намаляване риска от отпадане. Предвижда се разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2018/2019 година, както и разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2019/2020 година, съобразно промяната на потребностите на учениците;
= Ще бъдат проведени индивидуални/ групови програми за запълване на пропуските в учебното съдържание. Графика на програмите ще бъде разработен съвместно с образователните медиатори и съобразен с индивидуалните потребности на всеки ученик.
+ ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ, ЗА КОИТО БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК НЕ Е МАЙЧИН
Дейността е ключова за усвояване и надграждане на знанията и уменията, в началното и основно образование и цели да се преодолеят пропуските в използването на езика за децата и младежите, чийто български не е майчин, поради което се затрудняват с усвояването на учебния материал. Тъй като проектът ще обхване две пълни учебни години, необходимостта на включените в проектните дейности ученици ще бъде различна. Предвижда се адаптиране/разработване на учебни програми по български език за учебната 2018/2019 година и за учебната 2019/2020 учебна година.
= В рамките на дейността ще бъдат адаптирани/разработени учебни програми по български език – за не повече от 100 часа на ученик ???за първата учебна година и за не повече от 70 часа за втората учебна година на проекта.
= Ще бъдат сформирани малки групи (5-8 деца) от подготвителна група и всеки клас, съобразно необходимостта от допълнителни занимания по конкретните предмети на учениците. Ще бъдат включени общо 100 ученици в рамките на проекта.
= По български език ще бъдат съставени общо 8 групи: 2 с деца от подготвителната група; 3 с деца от 1-ви до 5-ти клас и 3 групи от 6-ти до 7-и клас. Програмата ще се провежда 2 пъти седмично по един час. Общо ще бъдат включени 70 ученици в рамките на двете учебни години.
Всички програми ще се случват на територията на ОУ "Кочо Честименски", като част оттях и в ОУ "Христо Ботев", Калугерово.
ЕТАПИ:
1. Разработване на индивидуални/групови учебни програми учебни програми, на програми по български език,2 - 4 месец;
2. Сформиране на групите,2-4 месец;
3. Изработване на график на програмите,3-4 месец
4. Прилагане на програмите и провеждане на допълните занимания,4-33 месец; |
66 373.60
|
50 950.96
|
3. „ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА”: ЦЕЛ:
- Да се повиши самооценка на децата и мотивацията за участие в учебния процес.
- Да се подобри груповата атмосфера в клас.
- Да се намалят деструктивните форми на поведение сред учениците.
- Да се повиши желанието за успех по академични показатели и повиши готовността на ромските деца за изява в училище и продължаване на образованието си.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността ще бъде реализира в следните направления:
- ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА:
= В рамките на тази дейност ще бъде нает психолог с подходящ опит и образование. Той ще работи ежеседмично с деца, които имат нужда от такава подкрепа. Работата на психолога ще бъде в координация с учителите и образователните медиатори. В рамките на задълженията на психолога ще се включва освен индивидуалната работа и групова работа, насочена към превенция на агресията, антисоциалните прояви и други подобни форми на поведение. Съществено в подхода на психолога е работа с идентичността на ромските деца – кой съм аз, какви сме ние, как се изгражда интегритет на личността на детето. В силна степен психологичните проблеми са свързани и с този важен аспект на ромския етнос. Психологът ще окаже подкрепа на общо 100 деца от ОУ „Кочо Честименски“, с. Динката и ОУ „Христо Ботев“, с. Калугерово. До момента в двете училища няма нает психолог, затова се очаква работата на психолога да подпомогне значително изпълнението на интеграционния модел;
= Координация на психолога с екипите по ОПРЧР - психологът ще координира своята работа с всички звена на модела. Особен акцент ще се постави на неговата работа с мениджърите на случай, Консултативния социално-здравен център и с Ръководителя на ЦРО/Инициативната група за подкрепа на модела;
- АДАПТИРАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА МОТИВАЦИОННА ПРОГРАМА:
= Към конкретните условия ще бъде адаптирана мотивационна програма, използвана от Фонд ИГА при реализация на предишни и настоящи проекти;
= Мотивационната програма ще бъде приложена в рамките на 24 часа на група. Ще бъде насочена към намаляване нариска от отпадане сред най-застрашените ученици. Съвместно с образователните медиатори ще се избират учениците, при които съществува най-голям такъв риск. Ще се работи с 40 ученици, разделени по 5-ма в 8 малки групи. Всяка група преминава заложените в Мотивационната програма сесии в рамките на 24 часа.
ЕТАПИ:
1. Наемане на психолог, индивидуална и групова работа с децата, 3-33 месец;
2. Координация на психолога с екипите по ОПРЧР, 4-33 месец;
3. Адаптиране и прилагане на мотивационна програма, 4-33 месец. |
47 495.00
|
46 016.02
|
4. „ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СРЕДА в ОУ „Кочо Честименски”: ЦЕЛ:
- Да се създаде атмосфера в училище, която удовлетворява желанията на учениците да участват активно в образователния процес;
- Да се идентифицират и развият силните страни на децата/учениците от целевата група, които да повишат тяхното самочувствие и увереност, че могат да се реализират успешно в живота.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Реализацията на Дейност 4 е пряко свързана с изпълнението на Дейност 1 и поддейност "СЪЗДАВАНЕ НА ВИЗИЯ ЗА УЧИЛИЩЕТО в съответствие с развитието на интеграционния модел". Тя е логично продължение на процеса на обособяване клубните пространства и закупуването на цялото необходимо оборудване за функционирането им (по Дейност 1). В рамките на тази дейност ще се проведат конкретните клубни прояви с активното участие на целевата група по проекта.
Дейността ще се реализира с провеждането на различни по своя характер клубове:
- В обособеното пространство „Стая на изкуствата” ще се провеждат:
= Клуб „Танцувай с мен“ – за деца от 1-ви до 4-ти клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. В рамките на клубните дейности ще се представят традиции и обичаи на българския и ромския етнос, традиционни и съвременни танци.
= Клуб „Български и ромски фолклор“ – за деца от 5-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. В рамките на клуба ще се разучават и представят традиции и обичаи на българския и ромския етнос, ще се подготвят и отбелязват традиционни празници като Международен ден на ромите, Банго Васил (ромската Нова година), Гергьовден, Великден;
= Клуб „Ромски Шекспир и приятели“ – театрален клуб за ученици от 4 до 7 клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. Предвижда се в рамките на клуба да се разучават и играят различни литературни произведения.
- В обособените пространства за спорт ще се провеждат:
= Клуб „Футбол“- деца, за ученици от 1-ти до 4-ти клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици;
= Клуб „Футбол“- юноши, за ученици от 5-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици;
= Спорт и обща физическа подготовка в свободното време в пространството за обща физическа подготовка.
- В дигиталната класна стая ще се провежда:
- Клуб "IT специалист" – ще участват 10 деца от 3 до 7 клас.
При провеждането на клубовете активно участие ще вземат образователните медиатори и водещите клубове.
Освен това дейността на клубовете ще бъде синхронизирана с реализацията на част от дейностите по ОПРЧР.
Предвид философията на интеграционния модел ще бъдат изградени паралелни клубове „Футбол” за 5-7 клас, „Български и ромски фолклор” за 5-7 клас и „Ромски Шекспир и приятели” с по 10 участника във всяка група в обединено училище „Христо Ботев“ в с. Калугерово. Така ще се постигне участие на деца от другия етнос в общата визия на модела:чрез срещи и състезания между паралелните клубове; чрез участие на клубовете в общите презентации на продуктите от клубната дейност.
Предвижда се продуктите от клубната дейност да бъдет презентирани в рамките на дейност 6.
ЕТАПИ:
1. Изграждане на клубовете – 1-3 месец;
2. Дейност на клубовете – 3-33 месец;
3. Участие на клубовете в презентацията на своите продукти – 12-33 месец. |
52 747.80
|
49 867.00
|
5. „ПОДКРЕПА НА УЧЕНИЦИ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА ЗА ПРОДЪЛЖАВАНЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В ГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ”: ЦЕЛ:
- Да повиши мотивацията и решимостта на учениците да продължат образованието си
- Да осигури възможности на учениците за опознаване на професиите
- Да улесни процеса на себепознание (силни страни, интереси, потребности)
- Да подпомогне информирания и осъзнат образователен избор след VII клас
- Да насърчи родителите да подкрепят своите деца за продължаване на образованието
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността ще се изпълнява от 2-ма Експерти образователни дейности в рамките на не повече от 300 часа. Ще бъдат подкрепени 30 ученика от 6 и 7 клас приоритетно в ОУ „К. Чистеменски” - Динката, но също и в ОУ „Хр. Ботев - Калугерово.
Предвидени са 4 компонента за осъществяване на дейността:
- Мотивационна кампания за продължаване на образованието
- Индивидуални и групови занимания за професионално насочване и кариерно развитие
- Практически дейности за кариерно насочване
- Работа с родителите
+ МОТИВАЦИОННА КАМПАНИЯ.
= Организирана съвместно от експертите и училищата с помощта на сектор образование в общината и заинтересовани гимназии от областта.
= Кампанията включва: дискусии за значението на гимназиалното/професионалното образование и възможностите, които дава; представяне на средни училища в областта и посещения в тях; срещи с ученици и студенти от ромски произход, които вече учат в средни и висши училища; срещи с преподаватели от ромски произход; срещи с роми стипендианти на Ромски образователен фонд (РОФ); срещи с успели личности-роми или дискусия за причините за техния успех.
= Възможности и форми за осъществяване на връзка с пазара на труда: гостуване на кариерни говорители в училище; дни на отворени врати в профилирани и професионални гимназии; панорами на професиите и училищата; информационнотърсеща система в Националния портал за кариерно ориентиране;
+ ИНДИВИДУАЛНИ И ГРУПОВИ ЗАНИМАНИЯ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО НАСОЧВАНЕ И КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ
= Оценка на готовността за продължаване на образованието и определяне на риска от напускане. Ще бъде изготвен въпросник и заедно с индивидуално интервю ще бъде определен потенциалния риск за всеки ученик. Данните от оценката ще се използват в индивидуалната и групова работа с децата.
= Индивидуалните и групови занимания са насочени към: изразяване на силните страни и способностите на учениците; откриване на своите интереси; формирането на адекватната самооценка; обогатяване и задълбочаване на познанията за различни професии и възможностите за образование и кариера; формиране на ключови преносими умения - за учене и организация на времето, ефективно междуличностно взаимодействие, проучване и оценка на възможности, стратегии за вземане на решение; Предвидени са по 64 часа групова работа в две групи по 15 участника (общо 128 ч. и 30ученика) и 90 часа индивидуални консултации.
+ ПРАКТИЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ ЗА КАРИЕРНО НАСОЧВАНЕ
= Участие на учениците в клубовете и занимания по интереси, предвидени в Дейност 4.Тези занимания повишават мотивацията за участие в образователния процес и допринасят за развиване на знания, умения и компетентности. Възлагане на отговорни индивидуални задачи на учениците, за да се почувстват значими в собствените си очи и в очите на околните, за да се мотивират и успяват;
= Използване на часа на класа: провеждане на дискусии с учениците по предложени от тях теми; изработване на ученическо портфолио; посещение от представители на ЦПО – обучение по предприемачество;
= Покриване на разходите за пътуване с обществен траспорт на 9 ученици, продължаващи образованието си след 7-ми клас в Калугерово, Пазарджик и др.
+ РАБОТА С РОДИТЕЛИТЕ
= Индивидуални/групови консултации за насърчаване на родителите да подкрепят образованието на децата си; запознаване с възможностите за кариера и образование, общо 20 часа.
= Информационни семинари за седмокласници и техните родители; 4 семинара по 2 ч.
ЕТАПИ:
1. Мотивационна кампания, 9-33 м.;
2. Индивидуални и групови занимания, 4-33 м.;
3. Практически дейности за кариерно насочване, 4-33 м.;
4. Работа с родителите, 6-33 м. |
7 206.00
|
6 853.33
|
6. „ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА НЕГАТИВНИ ОБЩЕСТВЕНИ НАГЛАСИ, ОСНОВАНИ НА ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД И КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ”: ЦЕЛ:
- Да се популяризира модела и неговите резултати широко в община Лесичово, на регионално и национално ниво;
- Да се създадат условия за намаляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход, чрез поредица от публични прояви, показващи продуктите на клубната дейност и успешните практики на целия модел.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността ще се организира в три основни направления:
- ОБЩИ МЕРОПРИЯТИЯ НА ЦЕЛЕВАТА ГРУПА (РОДИТЕЛИ И УЧЕНИЦИ) С ДЕЦА ОТ ДРУГИТЕ ЕТНИЧЕСКИ ГРУПИ, другите участници в модела и представители на обществеността:
+ Две срещи в читалището на село Динката – ще бъдат проучени и поканени известни лица, успели в своя живот и придобили положителна популярност сред обществото:журналист, спортист, актьор, музикант, представител на бизнеса или други подходящи фигури от ромски произход;
+ Ще бъдат организирани в читалищата на селата Динката и Калугерово две подходящи театрални постановки, в които ще участват целевата група (деца/ученици и техните родители) и представители на другите етнически групи, участници в модели и други лица;
- ПУБЛИЧНО ПРЕДСТАВЯНЕ НА МОДЕЛА:
Дейността се явява като едно своеобразна демонстрация на Системен интеграционен модел – Динката. Ще бъде организирана в две мащабни публични прояви, които ще бъдат проведени след продължителна подготовка. Ще бъдат организирани в края на първата и края на втората/последна година от проекта. Като територия ще се използват училищата и читалищата в селата Динката и Калугерово, които са в отлично състояние. Тържествата ще преминат при следната организация:
+ Синхронизирана подготовка на всички клубове с поставяне на конкретни срокове и репетиции;
+ Подготовка на програма на събитията от експерт връзки с обществеността, нает по проекта;
+ Провеждане на двете събития в две части: училищна програма през деня и вечерна тържествена програма в съответното читалище. В училищата основно ще бъдат представени новата визия на ОУ „Кочо Честименски”, спортни състезания между отделните клубове и кратка презентация на целия „Системен интеграционен модел – Динката. В читалището програмата ще бъде с концертен характер като всеки клуб ще се представи с подготвената програма. Ще бъдат поканени хора на изкуството за участие в общата програма.
+ По време на всяко тържество ще бъдат връчени от кмета на общината специални сертификати на успешно приключили деца/ученици.
- ПРОВЕЖДАНЕ НА СИМУЛАЦИЯ НА СЕСИЯ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ПО ТЕМАТА ЗА ИНТЕГРАЦИЯТА
Ще се организира през втората година. Общо 20 ромски и български деца от 6 и 7 клас ще бъдат в ролята на общински съветници и представители на секторните политики (образование, социално-здравни услуги, заетост, култура). Ще се разисква постигането на междукултурната интеграция. Участниците в симулацията ще дистутират и приемат „Визия за междукултурното развитие и разбирателство”
От името на ромските деца ще бъде представен „Манифест на ромското дете” – гледната точка на ромските деца за тях самите, живота, бъдещите възможности - какво да се направи. Българските деца ще представят гледна точка по темата „Заедно можем повече” – за нещата, които ни обединяват и ни правят съюзници и как да се възползваме.
„Общинските съветници” ще приемат приоритетни политики и мерки за междукултурно разбирателство и интеграция. На сесията ще присъстват действащите общински съветници, родители на децата, представители на училищата, местната власт, секторните политики, общността, журналисти. Сесията ще се проведе в залата на ОС. Ще бъде нает експерт, който да подготви децата и дизайна на събитието – 80 часа.
ЕТАПИ:
1. Срещи с известни лица от ромски произход, 9-21 месец;
2. Театрални постановки в читалищата на селата Динката и Калугерово,14 – 33 месец;
3. Първо публично представяне на модела – подготовка и реализация,13 – 33 месец;
4. Второ публично представяне на модела – подготовка и реализация,19-33 месец;
5. Симулация на сесия на общински съвет- подготовка и изпълнение, 20-33 месец. |
24 037.60
|
23 371.77
|
7. „НАСЪРЧАВАНЕ УЧАСТИЕТО НА РОДИТЕЛИТЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС”: ЦЕЛ:
- Да се създадат подходящи условия за привличане на родителите и повишаване на тяхното участие в образователния процес;
- Да се мотивират родителите да бъдат част от интеграционния модел, който се изгражда.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността допълва и развива различните дейности по ОПРЧР, където е заложено родители и близки на децата/учениците да участват в интеграционния модел.
Дейността ще се реализира в три основни направления:
- Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия;
+ Образователните медиатори ще работят активно с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на детска градина или училище. Предвижда се образователните медиатори да посещават домовете на учениците за провеждане на мотивационни срещи с родителите, срещи за решаване на конкретен проблем, свързан с нередовното посещение на училище. Когато е необходимо, те ще използват всички подходящи ресурси на заложените структури по ОПРЧР.
+ Моделът „На кафе” - двучасова среща на родители, техните деца, образователни медиатори и учители за провеждане на свободен и непринуден разговор, насочен към преодоляване на пречките за посещаване на училище. Моделът ще се ръководи от експерт - психолог. Участниците в една среща са около 6, с цел по-ефективна работа.
- Насърчаване участието на родителите в образователния процес:
+ "Информационни дни" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се представят кратки филми, ще се раздават информационни материали. В тези дни ще участват медиаторите, учителите, експерти от различни области. Информационните дни ще се водят от Експерт образование;
+ "Малки работни форуми" с родителите и представители на институции и организации – формата ще се провежда освен в училище и в залите на други институции и организации. На форумите ще се представят различни гледни точки за образованието, културното развитие, възпитанието на децата, интеркултурните проблеми и решения, въпроси за превенция на престъпността и сигурността на гражданите. Те ще се водят от Експерт образование;
+ "Семейни конференции" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се раздават информационни материали по конкретни въпроси. В тези дни ще участват и образователните медиатори, учителите, експерти от различни области. Предвижда се във всеки Информационен ден да участват до 15 участници. Информационните дни ще се водят от експерт психолог.
- Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието;
+ „Граждански университет за родители” – ще се провежда под формата на лекции и интерактивни сесии, обединени от различни теми на гражданското образование с акцент на обучение в методите на интеркултурното общуване. Ще се подберат теми, свързани с общо приемливи въпроси като биологичното развитие на личността и психосоциалната среда; родителствуването като общо понятие; въпроси за трудовата реализация и професионалното развитие. Ще се ръководи от експерт психолог.
+ „Ателие за родители” – ще се реализира чрез създаване на малки групи от родители, които чрез посредничеството на медиаторите и другите участници в проекта, да участват доброволно в тази форма. Идеята на ателието е да се решават конкретни проблеми и казуси от живота на училището, децата и родителите; да се изработват арт продукти и други подходящи изделия. Ще се ръководи от експерт психолог.
ЕТАПИ:
Дейността ще се реализира основно през учебните години. |
14 615.72
|
13 527.73
|