Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 672 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение е реализация на проект "Модернизация на железопътна линия София–Драгоман–сръбска граница: жп участък Волуяк–Драгоман" (фаза 1). Проектът включва частично удвояване и модернизация на елементите на железопътната инфраструктура на жп участък Волуяк-Драгоман с дължина 33,34 км, съгласно изискванията на ТСОС и на Регламент 1679/2024 за скорост 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товари влакове. Обхватът на Фаза 1 е подробно разписан в Приложение 1, т. Б.3.1. Настоящето проектно предложение за модернизация на жп участък Волуяк-Драгоман (фаза 1) включва следните основни дейности: 
Дейност 1: Проектиране - Проектиране на ПУП и изготвяне на работен проект за елементите на железопътната инфраструктура Дейност 2: Закупуване на земя 
Дейност 3: Строителство: 1. Строително монтажни дейности и доставки на материали и оборудване за жп участък от Волуяк-Драгоман: - подготовка за модернизация на елементите на съществуващата инфраструктура и реконструкция на пресичания на жп инфраструктурата със съоръжения на други инфраструктури и др.
Дейност 4: Техническа помощ - 1.Управление на проекта и 2.Теренни проучвания и археологическо наблюдение 
Дейност 5: Публичност 
Дейност 6: Надзор по време на строителството - 1.Оценка на съответствието по ЗУТ, 2.Оценка на съответствието с ТСОС и 3.Авторски надзор 

Началната дата на проекта е 20.05.2019 г. (стартира подготовката на тръжна документация за обществена поръчка за строителство). 
Крайната дата е 30.09.2024 г. Общият срок за изпълнение е 64 месеца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проектиране: В дейност Проектиране са включени следните основните работи по проекта, които ще бъдат изпълнени по Фаза I: 1. Железен път, отводняване, канавки и дренажи - Одоброние от Консултанта на Работни проекти за: гара Петърч, у-к Петърч - Сливница, гара Сливница, у-к Сливница РП Алдомировци изток, у-к РП Алдомировци изток - гара Алдомировци, гара Алдомировци, у-к гара Алдомировци - РП Алдомировци запад, РП Алдомировци изток - РП Алдомировци запад, у-к РП Алдомировци запад - гара Драгоман и гара Драгоман по проектни части: Геодезия, Геология, Хидрология, Железен път - долно и горно строене с изключение на Проект за БРП, Съоръжения, Тягово и нетягово захранване, КМ, Пътна и пътни съоръжения, Пресичания, Шумозащита и предпазни огради, Пожарна безопастност, ПБЗ и RAMS. - двупътен, електрифициран участък от Петърч до РП Алдомировци Изток - еднопътен електрифициран участък от РП Алдомировци Изток до Драгоман 2. Съоръжения: A. Проектиране, включително подробен устройствен план (ПУП)/ план за регулация и застрояване (ПРЗ) (за новите) на съоръжения - водостоци и прокари, жп естакада, жп надлез, пътни надлези, изместване на пресичания на жп линията с друга инфраструктура - пътни подлези/ надлези на км 26+954.73, км 33+957.72, км 34+029.17, км 33+861 и пешеходни в гара Драгоман - съоръжения в участък от Петърч до Драгоман - мостове на км 25+704, км 28+580, км 28+780, км 29+457 - съществуващи прелези на км 39+925 и км 40+958 B. Проектиране на шумозащитни съоръжения в урбанизирани територии и огради за районите на гарите 3. Коловози в гарите - гара Петърч, спирка Драгоман, гара Сливница и гара Драгоман 4. Контактна мрежа: C. Нова контактна мрежа - Път 1 от км 21+306 до км 36+100 с дължина 16,273 км. D. Обновена/модернизирана контактна мрежа - Път 2 от км 21+306 до км 42+537 с дължина 23,354 км. 5. Приемни здания (ПЗ): - Петърч, Сливница, Драгоман и спирка Драгоман 6. Сигнализация и телекомуникации: - одобрени от Консултанта План за управление на интерфейс за гара Костинброд Стойността за изпълнение на дейността е 3 344 100,11 лв. без ДДС. 3 344 100.11 5 301 616.39
Закупуване на земя: За обектите, за които одобрените варианти на проектите предвиждат напускане на съществуващите граници на трасето, е извършена процедура по придобиване на земята на база на изготвените при подготовката на проекта проекти за ПУП и оценки на имотите. Предстои завършване на процедурите по отчуждаване на земята и издаване на разрешение за строителство. За отчуждаване на земята са подадени необходимите документи - мотивирано искане и финансова обосновка от МТС към МРРБ и МФ. МРРБ и МФ издават становища и процедират към Министерски съвет за Решение. Стартира процедурата по издирване и уведомяване на собствениците и изплащане на обезщетенията. Земята се преактува и се издават актове за частна държавна собственост. След приключване на отчуждителните процедури комплексният доклад за техническия проект, актовете за собственост и техническия проект ще бъдат внесени в МРРБ с искане за издаване на разрешение на строеж. Съгласно законоустановения срок Министърът на регионалното развитие и благоустройство ще издаде разрешение за строителство. Стойността за изпълнение на дейността е 6 426 504,23 лв. 6 426 504.23 6 845 943.63
Строителство : Мястото на изпъл. на дейността е жп линията София-Драгоман-граница с Република Сърбия, в жп участък Волуяк-Драгоман, жп участък от км 9+200 до км 42+537. Включени са следните основни дейности във Фаза 1: 1. Железен път, отводняване, канавки и дренажи А. Нов железен път - път 1 – частично изпълнение на долно строене от км 24+500 до км 36+100 (подготвителни работи, изкоп хумус, земни почви, скални почви, направа на насип от земни почви, оформяне и уплътняване на основа за изкоп/насип, направа на насип за защитен пласт, направа на насип за подобрен пласт, доставка и полагане на геомрежа, доставка и полагане на геотекстил). Б. Подновен/модернизиран железен път - частично изпълнение на долно строене на път 2 от км 24+500 до км 36+100 и частично изпълнение на долно строене на участък от км 36+100 до км 40+400 (подготвителни работи, изкоп хумус, земни почви, скални почви, направа на насип от земни почви, оформяне и уплътняване на основа за изкоп/насип, направа на насип за защитен пласт, направа на насип за подобрен пласт, доставка и полагане на геомрежа, доставка и полагане на геотекстил). В. Доставка на релси за гара Костинброд и участъка Петърч - Драгоман 2) ЖП мост на км 25+704 (подготвителни работи, изпълнение на пилоти, полагане на подложен бетон, монтаж кофраж и армировка, бетониране на ригели, частично изпълнение на пилоти) 3) Пътни надлези при км 26+954, км 33+861 и 39+597/34+028 (подготвителни работи, изпълнение на пилоти, полагане на подложен бетон и изпълнение на фундаменти 4) Изместване/реконструкция на пресичания с друга инфраструктура в участъка Петърч – Драгоман. 5) Обновена/модернизирана контактна мрежа – доставка на обратен проводник за участъка от км 21+306 до км 42+537 Продължава в поле "Начин на изпълнение" 137 853 412.72 83 232 497.67
Техническа помощ: Началото на дейността съвпада с началото на проекта. Дейност Техническа помощ включва 2 под-дейности: 1. Управление на проекта Под-дейност 1. подпомага изпълнението на целите на проекта за Фаза 1 на модернизацията на жп участък Волуяк-Драгоман. Предвижда се Дейността да се изпълнява от ЗПИУП "София-Драгоман" и да продължи през целия срок на изпълнение на Фаза 1 на проекта. Обхватът на дейността включва: подготовка и планиране на проекта; управление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите; управление и контрол на договорите за изпълнението на проекта и извършване на плащанията; управление на риска; управление и контрол на системата за комуникация. Стойността на под-дейност 1. Управление на проекта за Фаза 1 на проекта е в размер на 1 141 604,90 лв. без ДДС и се отнасят само за разходи, изрично направени във връзка с управлението и изпълнението на проекта, както следва - Възнаграждения за организация и управление на проекта (разходи за възнагрaждения на експертите, които участват в управлението и изпълнението на проекта, вкл. дължимите от работодателя осигуровки и болнични;разходи за командировки, съгласно ПМС 44 и ПМС 45 от 22.03.2023 г. за прилагане на Наредбата за командировките в страната и Наредбата за служебните командировки и специализации в чужбина; разходи за оборудване, поддръжка и обслужване (телефони, настолни и преносими компютри, принтери, сървър и изграждане на мрежова връзка със сървърите и др., консумативи и транспорт (закупуване на високопроходим автомобил) необходими за функционирането на ЗПУИП и изпълнението на задълженията по управлението и изпълнението на проекта, непреки разходи съгласно ПМС 189/2016 г., вкл. външни консултанти). - разходи за административни такси и съгласувателни такси (разходи за предварителни договори с електроенергиен системен оператор (ЕСО), такси за присъединяване към ЕСО, за договори с ЕСО и ВиК, за разрешителни; за съгласуване на проектите). 2.Теренни проучвания и археологическо наблюдение Теренни проучвания и археологическо наблюдение на археологическите обекти попадащи в териториалния обхват на проекта по време на строителството включват извършване на необходимите действия за опазване на културното наследство в обхвата на проекта, в съответствие с Глава 2 и 3 на Наредба Н-00-0001/14.02.11 г. за извършване на теренни археологически проучвания (обн., ДВ, бр.18/11 г. в сила 01.03.11.,изм.ДВ.бр.10/18.12.12), а именно: - Наблюдение и предварителни проучвания (ограничени спасителни разкопки) по време на строителството на посочените в Техническата спецификация археологически обекти попадащи в териториалния обхват на проекта - Наблюдение по време на строителството по цялата дължина на трасето в рамките на сервитута - Наблюдение по време на строителството на териториите, заети от временни пътища и площадки, надлези и други помощни и съпътстващи съоръжения на жп линията. Стойността на под-дейност 2. в размер на 3 252 363,73 лв. и включва реално извършени разходи по договор №11472/05.08.2021 г. и допълнителните споразумения към него и договор №111005/29.06.2023 г. За дейността не се начислява ДДС Техническата помощ за изпълнение на Фаза 1 на проекта е със стойност 4 393 968,63 лв. без ДДС. 4 393 968.63 877 346.19
Публичност : Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация ще бъдат съобразени с Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Информацията и комуникацията се свеждат и до изпълнение на мерки за визуална идентичност. Те ще изпълняват изискванията по отношение на информацията и публичността, заложени в глава ІІ, чл. 3, чл. 4 и чл. 5 на Регламент (ЕО) № 821/2014 на КОМИСИЯТА от 28 юли 2014 година относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, както и Единен наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата по информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите по изпълнение на мерките за информация и комуникация на Фаза 1 на проекта включват: - провеждане на церемония "Първа копка"; - поставяне на информационни билборди; - публикуване на банер в заглавните интернет страници на Изпълнителите; 0.00 16 368.99
Надзор по време на строителството: В тази дейност са включени следните под-дейности: 1.Оценка на съответствието (ОС) с основните изисквания към строежите съгласно ЗУТ, извършване на строителен надзор по време на строителството и управление на изпълнението на договорите за проектиране и строителство на Волуяк – Драгоман (Фаза 1) Дейността е със следния обхват: • Координиране и контрол по изпълнението на проектирането и строителството по Фаза 1 от проекта: -контрол на изпълнението на подробната програма за изпълнение на качеството на работите, на мерките за безопасност и здраве по време на работа, обезпечаването и доставката на стоки, механизация и др., както и на мерките по ОС. -управление и контрол на разходите по проекта -проверка на изготвените проектни разработки, вкл. количествени сметки, график и финансов план •ОС на инвестиционните проекти по Фаза 1 с основните изисквания към строежите съответствие с нормативната уредба, с основните изисквания съгласно ЗУТ, с нормативни актове, регламентиращи жп транспорт, с изискванията на ТСОС -изготвяне на Комплексен доклад за ОС на проекта по договорите за проектиране и строителство с основните изисквания към строежите съгл. Обхвата на чл. 142, от ЗУТ, издаване на разрешение за строеж -извършване на ОС с основните изисквания към строежите, съгласно изискванията на чл. 166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ, във връзка с изискванията на чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ и в обхват, съгласно изискванията на чл. 142, ал. 5 от ЗУТ • Надзор по време на строителството на Фаза 1 на проекта -упражняване на строителен надзор съгласно изискванията на ЗУТ, контрол за стриктното съответствие на строежа с одобрените проекти и приложимата нормативна уредба; • Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти по Фаза 1-извършване на ОС на инвестиционните проекти и при упражняване на строителен надзор съгласно чл. 169б ал. 1 от ЗУТ и Регламент 305/2011. 2. ЕО проверка и оценка на съответствието с ТСОС и независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска Тази дейност включва ЕО проверка и оценка на съответствието на изпълнението на проекта в частта от Фаза 1 с ТСОС за следните подсистеми: - Контрол, управление и сигнализация (КУС); - Енергия (ЕНЕ); - Инфраструктура (ИНФ); - Достъпност на лица с увреждания и лица с намалена подвижност (ЛНП). Независима оценка на пригодността на прилагането на процедурата за управление на риска за Фаза 1. Оценката на безопасността на подсистеми Инфраструктура, Енергия, КУС се извършва съгласно РЕГЛАМЕНТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ (ЕС) № 402/2013 НА КОМИСИЯТА от 30 април 2013 година относно общия метод за безопасност за определянето и оценката на риска. 3. Авторски надзор Авторският надзор по време на изпълнението на Фаза 1 в участък Волуяк-Драгоман от проекта ще се упражнява по всички части на проектите и ще се изпълнява през цялото време за извършване на СМР до въвеждане в експлоатация на обектите. Той се осъществява от проектанта при условия и ред, съгласно ЗУТ въз основа на сключено Допълнително споразумение с Изпълнителя по ОП 2. Обхваща проверка и установяване на съответствие между отделните части на изготвения проект и изпълнението на СМР. Дейността се състои в планирани посещения на обекта, наблюдение и контрол на изпълнението на СМР, т.е. проверка и потвърждение дали строителните и довършителни работи се извършват в съответствие с одобрените схеми, чертежи и спецификации съгласно одобрените книжа. Стойността на дейност Надзор по време на строителството за Фаза 1 на проекта е 4 273 814,99 лв. без ДДС. 4 273 814.99 3 288 475.10

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.