Определяне на целевите групи: В проекта ще бъдат включени 3 вида групи от основната целева група, както следва:
1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП ;
3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност.
Към момента на кандидатстване, Община Бяла Слатина е изискала по официален ред от ДСП Бяла Слатина списък с броя на лицата от основните целеви групи и по така предоставените данни, общият брой на лицата е около 1000. Конкретният брой на лицата за всяка група е определен на база подадени заявления от кандидат потребители.
Предвижда се в проекта да се включат общо 1300 лица от основната целева група - 550 лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП, 150 лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП и 600 лица и семейства, получаващи минимални пенсии.
Неполученият топъл обяд, ще бъде разпределян на допълнителна целева група, която включва:
1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление;
2. Конкретни представители от основната целева група, които са включени в резервен списък на чакащи. |
0.00
|
0.00
|
Закупуване на хранителни продукти Трапезария Бяла Слатина: Дейността по закупуване на храните ще се извърши от Община Бяла Слатина, съгласно изискванията на националното законодателство за прозрачен избор на доставчик, избран с процедура по реда на ЗОП. Предвижда се раздаването на топъл обяд да започне на 25.05.2016 г. и да приключи до 29.02.2020 г. Раздаването ще се извършва само през работните дни, като общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд е 943, разпределени по месеци както следва:
Брой работни дни за 2016г. – 155 дни, разделени по месеци както следва:
1. месец Май 2016 г. - 5 дни;
2. месец Юни 2016 г. - 22 дни;
3. месец Юли 2016 г. - 21 дни;
4. месец Август 2016 г. - 23 дни;
5. месец Септември 2016 г. - 20 дни;
6. месец Октомври 2016 г. - 21 дни;
7. месец Ноември 2016 г. - 22 дни;
8. месец Декември 2016 г. - 21 дни;
Брой работни дни до 30.04.2017г. – 81 дни, както следва:
1.месец Януари 2017 г. - 21 дни;
2.месец Февруари 2017 г. - 20 дни;
3.месец Март 2017 г. - 22 дни;
4.месец Април 2017 г. - 18 дни.
Брой работни дни от 01.05.2017г.– 167 дни, както следва:
5.май 2017 г. – 20 работни дни;
6.юни 2017 г. – 22 работни дни;
7.юли 2017 г. – 21 работни дни;
8.август 2017 г. – 23 работни дни;
9.септември 2017 г. – 19 работни дни;
10.октомври 2017 г. – 22 работни дни;
11.ноември 2017 г. – 22 работни дни;
12.декември 2017г. - 18 работни дни
Брой работни дни за 2018 г. – 249 дни
Брой работни дни за 2019 г. – 249 дни
Брой работни дни за 2020 г. до 29.02.2020 – 42 работни дни
Общият брой потребители на услугата са 1300 лица.
Доставките на хранителните продукти ще са по предварителни заявки. Общите изисквания към доставяните храни са:
1. Да са опаковани и етикирани на български език съгласно българското законодателство;
2. Да се придружават от документи доказващи произхода и безопасността /здравни документи/, както и първични финансови документи /стокова разписка, приемо-предавателни протоколи, фактури, товарителница и др./;
3. Документа за произход трябва да съдържа информация за вида, количеството и партидата на съответната фирма производител. Задължителна информация е и държавата производител;
4. При доставките могат да се прилагат и други документи на български език, доказващи качеството и безопасността на доставяните хранителни продукти;
5. Хранителните продукти да са в начален срок на годност;
Типовете хранителни продукти, необходими за приготвяне на топлия обяд включват: мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, риба и рибни продукти, яйца и яйчни продукти, хранителни мазнини, пресни и преработени плодове и зеленчуци, зърнени продукти, нишесте, захар и захарни продукти.
Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00384-2017-0009, и № на договор с избран изпълнител - №ОПХФЕИНЛ-94/21.09.2017г. |
1 400 843.71
|
1 582 058.43
|
Осигуряване на топъл обяд: В рамките на дейността ще се реализират 2 обществени трапезарии - Трапезария №1 в гр. Бяла Слатина, която се помещава в сградата на Общинска администрация в гр. Бяла Слатина, с адрес ул. Климент Охридски №68 и се използва от Общинско предприятие "Пазари и социални дейности" и Трапезария №2, която се помещава в сградата на „Дом за стари хора“ с. Попица, с адрес с. Попица, ул. „Петко Р.Славейков“№13а.
В обекта, обособен като Трапезария №1 – Общинско предприятие „Пазари и социални дейности“, ще се осъществява дейността по приготвяне на топъл обяд за 650 броя потребители от гр. Бяла Слатина и част от населените места в общината. Помещенията, в които ще се приготвя топлия обяд отговарят на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия. Обекта, където ще се осъществява дейността по приготвяне на топлия обяд, е с обособена зона - кухненски блок със столова и складови помещения със самостоятелно влизане за зареждане, което улеснява последователността на извършваните операции от зареждане до готова храна.
Кухненският блок е много добре оборудван, с две отделни топли кухни - „Домашен социален патронаж“ и „ Ученическо столово хранене“ , три помещения за подготовка на суровини /на месо, яйца, риба, зеленчуци/, помещение за миене на съдове. В обекта има и три складови помещения за съхранение на хранителните запаси. Обособени са отделни складови и хладилни помещения. Материалната база позволява едновременна работа на 25 души, като персоналът, който ще бъде ангажиран по осигуряването на топлия обяд ще бъде от 13 човека: готвач 1 бр.;помощник готвач - 1 бр.;работник кухня - 3 бр.;разносвач на храна - 3 бр.;шофьор - 2 бр.;домакин - 1 бр.;социален работник - 2 бр.
Раздаването на топлия обяд ще обхване всички населени места в общината и град Бяла Слатина. За транспорта на храната и за нуждите на проекта ще се използват 2 бр. специализирани автомобили, които се поддържат в добър вид, позволяващ ефикасно почистване и дезинфекция.
Приготвената храна в Трапезария №1 и Трапезария №2 ще се транспортира на специално обособените за целта пунктове за раздаване на храна във всяко населено място от Общината, като за целта ще се използват 2 бр. специализирани автомобили на ОП „Пазари и социални дейности“.
Персоналът на Общинското предприятие „Пазари и социални дейности“ ще продължи да отговаря за изготвянето на седмичните менюта и видовете хранителни продукти, които ще бъдат включени в приготвянето на топлия обяд. |
129 986.22
|
130 965.65
|
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, които ще бъдат предоставени в рамките на проекта, ще помогнат на най-уязвимите групи за преодоляване на бедността и социалното изключване. Подкрепата, която тези лица ще получат, е адресирана не само към основните им жизнени нужди и материални лишения, но и върху тяхното социално приобщаване.
В рамките на проекта се предвижда да бъдат предоставени следните съпътстващите мерки:
1. Индивидуално и групово консултиране
С оглед възможността за включване на конкретни потребители от целевите групи по проекта в други социални услуги, предоставяни на територията на община Бяла Слатина, включително и такива, финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурски" 2014-2020, периодично ще се провеждат консултации, в зависимост от установените потребности.
2. Информиране за преодоляване на социалното изключване
Чрез поредица от срещи с лицата от целевите групи и посредством специално разработени информационни материали ще се създадат условия за по-добро социално включване и подобряване на взаимната адаптация на крайните потребители в средата, в която те живеят. По този начин, лица от целевите групи ще получат полезна и практична информация, за да могат на следващ етап да се възползват от реалните мерки за активен и пълноценен живот.
3. Насърчаване включването на пазара на труда
Една от основните причини за високото ниво на бедност сред лицата от целевите групи е липсата на заетост. Това обуславя предприемането на действия за насърчаване включването на пазара на труда на продължително безработни лица, лица на социално подпомагане и лица без или с ниско образование и квалификация. В този смисъл, в рамките на дейността ще се осигури посредничество за повишаване достъпа до заетост на лица и семейства, които са на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП. Предвижда се мотивация на лицата за включване в програми за обучение и заетост, проучване на потребностите и пречките за включване на пазара на труда.
За изпълнение на съпътстващите мерки ще се сформира екип от общински служители, които ще предоставят подкрепа на лицата, ще съдействат за решаване на установени конкретни проблеми, ще подпомагат достъпа до здравни услуги, ще насочват лицата към дирекция „Социално подпомагане“ за отпускане на социални помощи и ще информират потребителите по различни въпроси. Фокусът на съпътстващите мерки ще бъде поставен върху преодоляване на социалното изключване и осигуряване на възможност за бъдещата интеграция в обществото. |
129 986.22
|
124 140.65
|
Закупуване на хранителни продукти - Обществена трапезария - с.Попица: Дейността по закупуване на храните ще се извърши от Община Бяла Слатина, съгласно изискванията на националното законодателство за прозрачен избор на доставчик, избран с процедура по реда на ЗОП.В обекта, обособен като Трапезария №2–„Дом за стари хора“ в с. Попица, ще се осъществява дейността по приготвяне на топъл обяд за 650 броя потребители от с. Попица и останалата част от населените места в общината. Сградата на Трапезария №2 е публична общинска собственост, отговаря на специфични хигиенни изисквания и необходими условия за приготвяне на топлия обяд. Разполага с добре оборудван кухненски блок /състоящ се от 6 бр. помещения/ и отделно 3 бр. складови помещения със самостоятелно влизане за зареждане, което улеснява последователността на извършваните операции от зареждане до готова храна. Персоналът, който ще бъде ангажиран в приготвянето на топлия обяд се състои от 1 готвач, 2 бр. помощник готвачи и 2 бр. работник кухня.
Приготвената храна в Трапезария №2 ще се транспортира на обособените за целта пунктове за раздаване на храна във всяко населено място, като ще се използват 2 бр. специализирани автомобили на ОП „Пазари и социални дейности“.
Персоналът на Общинското предприятие „Пазари и социални дейности“ ще продължи да отговаря за изготвянето на седмичните менюта и видовете хранителни продукти, които ще бъдат включени в приготвянето на топлия обяд.
Дейността на обществената трапезария ще бъде с продължителност 9 месеца, като се предвижда да стартира на 01.03.2017 г. и да приключи на 29.02.2020г..Раздаването ще се извършва само през работните дни, като общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд е 742.Обществена трапезария - с. Попица ще предоставя топъл обяд на 650 лица в рамките на общо 742 дни /всеки работен ден в рамките на 36-те месеца на предоставяне на услугата/.За целите на операцията стойността на един храноден за едно лице от целевата група е определен размер - 2,30 лв. с ДДС на лице на ден от 01.03.2017 - 30.04.2017 г..Закупуването на храни ще обезпечи предоставянето на услугата по проекта за 650 потребители, за общо 40 дни, за период от 01.03.2017г.- до 30.04.2017г. и от 01.05.2017 г. до 31.12.2019 г. – 665 р.д. и от 01.01.2020 г. до 29.02.2020 г. - 42 или общо 747 р.д. както следва: Брой работни дни за 2017г. – 207 дни, разделени по месеци както следва: Брой работни дни до 30.04.2017г. – 40 дни, както следва:
месец Март 2017 г. - 22 дни; месец Април 2017 г. - 18 дни.Брой работни дни от 01.05.2017г.– 167 дни, както следва:май 2017 г. – 20 работни дни;юни 2017 г. – 22 работни дни;
юли 2017 г. – 21 работни дни;август 2017 г. – 23 работни дни;септември 2017 г. – 19 работни дни;октомври 2017 г. – 22 работни дни;ноември 2017 г. – 22 работни дни;декември 2017г. - 18 работни дни.Брой работни дни за 2018 г. – 249 дни Брой работни дни за 2019 г. – 249 дни 01.01.20202 г. до 29.02.20202 г. – 42 р.д.
Доставките на хранителните продукти ще са по предварителни заявки. Общите изисквания към доставяните храни са:
1.Да са опаковани и етикирани на български език съгласно българското законодателство;
2.Да се придружават от документи доказващи произхода и безопасността /здравни документи/, както и първични финансови документи /стокова разписка, приемо-предавателни протоколи, фактури, товарителница и др./;
3. Документа за произход трябва да съдържа информация за вида, количеството и партидата на съответната фирма производител. Задължителна информация е и държавата производител;
4. При доставките могат да се прилагат и други документи на български език, доказващи качеството и безопасността на доставяните хранителни продукти;
5. Хранителните продукти да са в начален срок на годност;
Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП - 00384-2017-0009, и № на договор с избран изпълнител - №ОПХФЕИНЛ-94/21.09.2017г. |
1 198 880.71
|
1 037 254.57
|