Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проектното предложение е да бъде осигурен безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица, които са изпаднали в неблагоприятно социално положение. Реализацията на този проект е част от целенасочената социална политика, която Община Попово развива в подкрепа на лица и семейства, обект на месечно подпомагане; лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях; самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии; скитащи и бездомни лица. Проектът предвижда да се осигури топъл обяд на 60 потребители от град Попово и при възможност и от малките населените места, представители на основните целеви групи, определени в разпоредбите на Наредба № РД - 07-1 от 04.04.2016г. на МТСП, за период от 40 месеца - 01.09.2016 г.- 31.12.2019 г.  На територията на Община Попово функционира един Домашен социален патронаж /ДСП/, с местонахождение в град Попово. ДСП-Попово представлява общинска дейност, който се финансира от общинския бюджет и материалната база, която ползва е общинска собственост. В него е обособена една обществена трапезария, в която се осъществява услугата по осигуряване на топла храна на най-нуждаещите се лица от града. През есенно-зимния сезон от 2009 г. до 2016 г. създадената в ДСП-Попово трапезария е приготвяла и предоставяла топъл обяд по проект, финансиран от фонд "Социална закрила" в МТСП. С реализацията на настоящото проектно предложение ще се създаде възможност за надграждане и разширяване обхвата на дейностите на съществуващата вече обществена трапезария, функционираща в ДСП-Попово. В нея ще се приготвя и предоставя през работните дни от месеца топла храна, която ще бъде пакетирана индивидуално в прибори за еднократна употреба. Общината разполага със собствен специализиран транспорт, с който ще осигури топъл обяд на хората със затруднения в придвижването
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целеви групи: Община Попово предвижда предоставянето на услугата топъл обяд на 60 най-нуждаещи се лица, които влизат в състава на посочените в Наредба № РД -07-1 от 04.04.2016 г. на МТСП основни и допълнителни целеви групи – лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП; Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП; Скитащи и бездомни лица. Към допълнителната целева група ще бъдат включени лица и семейства, подпомагане по реда на Наредба № РД-07-5 от 2008 г.; Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете от една година по реда на чл. 8, ал. 1 от ЗСПД. При избора на целева група ще се водим от спазване на принципа за равенство между половете недопускане на дискриминация - ще взема предвид и ще насърчава равенството между мъжете и жените и интегрирането на аспекта на социалните измерения на пола. Ще се предприемат мерки, свързани с недопускането на всякаква дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия или вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална ориентация, политически или други, като ще се има предвид потребностите на различните целеви групи, изправени пред риск от подобна дискриминация. В рамките на изпълнението на дейността ще се гарантира, че ще се зачита достойнството на най-нуждаещите се лица. Целевата група ще бъде подбрана водейки се от принципа на партньорство и взаимодействие с ДСП Попово с цел да се отговори по най-ефективен начин на различните потребности на най-нуждаещите се лица и с цел по-добро достигане до тях. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Община Попово ще закупува хранителни продукти за осигуряването на услугата топъл обяд в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазването на принципите за публичност и прозрачност. Общината гарантира, че ще предоставя разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. На 08.12.2015 г. на основание чл.16, ал. 8 от ЗОП и Решение № 3-15-1195. на Кмета на Община Попово обявява обществена поръчка с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Попово по 7(седем) позиции: 1 Обособена позиция – месо и месни продукти; 2 Обособена позиция – пресни плодов и зеленчуци; 3 Обособена позиция – консервирани и преработени плодове и зеленчуци; 4 Обособена позиция мляко и млечни произведения; 5 Обособена позиция хляб и хлебни произведения; 6 Обособена позиция – различни хранителни продукти; 7 Обособена позиция – сладкарски и захарни изделия и десерти”. След провеждане на процедурата са сключени 4 договора с изпълнител. На 13.04.2016 г. на основание чл 16, ал. 8 от ЗОП и Решение № 3-16-315 на Кмета на Община Попово е обявена нова обществена поръчка с предмет „Доставка чрез покупка на хранителни продукти за нуждите на бюджетните звена на Община Попово по три обособени позиции, както следва 1 Обособена позиция Пресни плодове и зеленчуци; 2 Обособена позиция консервирани и преработени плодове и зеленчуци; 3 Обособена позиция сладкарски и захарни изделия и десерти”. След провеждане на процедурата са сключени договори с изпълнител. Всички сключени договори и по двете обявени обществени поръчки са със срок до 31.03.2017 г. Края на тази календарна година Община Попово като възложител по ЗОП ще обяви нова обществена поръчка за доставка на хранителни продукти за периода след 31.03.2017 г. Доставяните хранителни продукти задължително следва да бъдат придружени от сертификати за произход, сертификати за качество (напр. документ за произход; декларация за съответствие; удостоверение за качество; търговски листове за качество и произход; сертификат за контрол на храни от РЗИ; протокол за изпитване от РВМС (БАБХ) и др.), означен срок на годност и първични счетоводни документи (фактури, стокови разписки/приемо-предавателни протоколи. В деня на доставката, хранителните продукти трябва да имат остатъчен срок на годност не по-малък от 70 % от целия им срок на годност посочен от производителя. При доставката следва да се спазват стриктно всички санитарно – хигиенни изисквания. Началната дата за стартирането на проекта е 01.09.2016 г, крайна дата - 30.06.2018 г.. Съответно топъл обяд ще се предоставя общо 459 дни на 60 потребители. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа – проведен избор на изпълнител по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00012-2017-0010 и 00012-2018-0009, и № на договори с избрани изпълнители - Договор №Д-17-98, №Д-17-99, №Д-17-100, №Д-17-101 и №Д-17-102 от 31.08.2017г. 120 508.09 9 450.00
Осигуряване на топъл обяд: Храната ще се приготвя със собствен ресурс на община Попово в обособен кухненски блок находящ се в гр. Попово, ул. Ал. Стамболийски” № 2.” , състояща се от фоайе, сервизни помещения, зала за хранене, коридор, кухня, помещение за съхранение и обработване на яйца, помещение за съхраняване и обработване на плодове и зеленчуци, подготвителна за местни продукти и риба, коридор, миялно помещение, тоалетни, баня и съблекалня за персонала. С отделни входове за получаване на хранителни продукти и изнасяне на готовата продукция. Материална база: Фризери – 2 бр., Хладилници – 2 бр., Хладилник за проби – 1бр., Печки електрически с фурни – 3 бр.,. , кухненска посуда – черпаци, решетъчни лъжици и др. необходим инвентар. Притежаващо удостоверение по чл. 12 от ЗХ № 101/37353 от 08.12.2016 г.. – обществена кухня за приготвяне на храна за социално слаби граждани и акт за собственост № 1119/07.12.2004 г. Домашния социален патронаж разголага и с друга сграда, в която се помещава административния персонал, раздава се храната и се намират складовите помещения, притежаваща Удостоверение за регистрация по чл. 12 от ЗХ № 131/17.02.2012 г. обект за раздаване на храна и Акт за собственост № 1173/31.01.2005 г. Налични човешки ресурси: Административен и технически персонал към Звено „Заведения за социални услуги” към Община Попово” (към което е Домашния социален патронаж) – Управител, гл.счетоводител, отчетник счетоводство и касиер. Към Домаиния социален патронаж, пряко ангажирани с приготвянето, разноса и отчитането на хранителните продукти към Домашния социален патронаж са 20 лица – организатор -1; домакин – 1; готвач – 1; пом.готвач -1; работник кухня – 4; стоковед – 1; калкулант – 1; касиер – 1; шофьор -3; санитар -6. Храната ще се приготвя по Рецептурник за заведения за обществено хранене. Доставяните хранителни продукти задължително са придружени от сертификати за произход, сертификати за качество (напр. документ за произход; декларация за съответствие; удостоверение за качество; търговски листове за качество и произход; сертификат за контрол на храни от РЗИ; протокол за изпитване от РВМС (БАБХ) и др.), означен срок на годност и първични счетоводни документи (фактури, стокови разписки/приемо-предавателни протоколи При приготвяне на храната ще се спазват стриктно всички санитарно – хигиенни изисквания. 6 025.41 117 495.60
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съгласно изискванията за кандидатстване по настоящата операция тип 3 "Осигуряване на топъл обяд", процедура за директно предоставяне на БФП BG05FMOP001-03.02 "Осигуряване на топъл обяд-2016" партньорските организации, които кандидатстват за финансиране се задължават да реализират съпътстващи мерки. Тези мерки следва да се реализират през целия период на изпълнение на дейността "Осигуряване на топъл обяд". Разходите за съпътстващите мерки са единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за закупуването на хранителни продукти в размер на 6 048,15 лв. с ДДС. Разходи за съпътстващи мерки по смисъла на ПМС 37/2015г. и последващите изменения, са всички разходи за дейности, предвидени в допълнение към разпределението на храна с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Съпътстващите мерки, които Община Попово ще реализира: - изготвяне на информационни материали за възможности за ползване на други социални услуги на територията на общината и проучване на потребностите на потребителите от нови социални услуги, за които могат да кандидатстват; за балансирано и здравословно хранене, , - провеждане на индивидуални и групови консултации за възможности за справяне при евентуални извънредни социални ситуации; за формиране и разходване на семейния бюджет, разплащане на битови сметки, разясняване на начина за получаване на социални помощи от POS терминали 6 025.40 7 826.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.