Администриране и управление на проекта: След сключване на ДБФП, бенефициентът - Общ. Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. ЕУП ще се състои от 4-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Технически сътрудник; • Експерт "Строителство".
Сформираният екип ще: - организира, координира и контролира изпълн. на дейностите по проекта и постигане на заложените цели; ще отговаря за технич. и фин. администри ране на дейностите; - отговораря за качествено изпълн. на дейностите, правилното изразходване на предвидените в бюджета средства и разпл. по дог. с изпълнители в нужни те срокове; - спазва и изпълнява механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг в/у напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна докум-я по проекта - техничека и финансова. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на ДБФП, изискванията и указанията на УО на ОПРР, вътрешните правила на Общ. Варна и др. нормативни актове, касаещи управл. на проекти. Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, с представителите на експлоатац. дружества с цел по-добро координиране на действията, минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи. Ръководителят на проекта, съвместно с представители на строит. надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строител. площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните СМР.
Управление на проекта ще се изпълнява от служители на бенефициента за позиции "Технически сътрудник", "Счетоводител" и Експерт "Строителство" и за тях не е необход. провеждане на процедура по ЗОП. При опред. на възнагражденията на чл. на екипа ще се спазва ПМС № 189 от 2016 г., като са взети предвид размера на месечното възнагр-е на различни експертни длъжности от съответните дирекции в Общ. Варна и са предвидени осигуровки от страна на работодателя. При изчисляването на осигуровките е взет предвид % за служител по труд. правоотношение, а за Ръководител на проект % на ос-ки за държавен служител. Възнагр. на ЕУП ще се финансират от бюджета на проекта. Част от него е от БФП, а друга част е съфинансиране от Общ. Варна /недопустими разходи/, предвид на това, че прага на допустимост на разходите е до 2% от преките допустими разходи, който процент не може да осигури възнагр. на ЕУП за целия период на проекта.
Общ. Варна е провела процедура за избор на изпълнител за позицията Ръководител на проект „Подобряване на социалната инфраструктура в гр. Варна“, по процедура BG16RFOP001-1.002 „Изпълнение на интегр. планове за градско възстан. и развитие 2014 – 2020 Варна“ на ПО 1 на ОПРР 2014 – 2020 г”. Предвид размера на предвидените в Бюджета на проектн. предложение р-ди за възнаграждения за поз. Ръководител на проекта, процедурата е проведена по реда на чл. 20, ал. 4 от ЗОП. Сключен е договор за изпълнение рег.№ Д19001008ВН/28.05.2019 год. на стойност до 28 080 лв. в т.ч. осигуровките за сметка на работодателя.
Стойността на Допустимите разходи за възнагр. на ЕУП, бюджетен ред за 1.1 е в размер на 45 396 лв. и се формира както следва: - за Ръководител на проект - 1680часа х 11.70 лв. лв./час = 19 656 лв., - за Технически сътрудник - 1200часа х 7.15 лв./час = 8580 лв., Счетоводител -1200часа х 7.15 лв./ча с= 8580 лв. и Експерт "Строителство"-1200часа х 7.15 лв./час = 8580 лв. Стойността на Недопустимите разходи за възнагр. на ЕУП, бюджетен ред 53.1, са в размер на 34 164 лв, и се формира както следва: - за Ръководител на проект - 720часа х 11.70 лв. лв./час = 8424 лв., - за Технически сътрудник - 1200часа х 7.15 лв./час = 8580 лв., Счетоводител -1200часа х 7.15 лв./ча с= 8580 лв. и Експерт "Строителство" - 1200часа х 7.15 лв./час = 8580 лв. Общата стойност за изпълнение на дейността е 79 560 лв. |
79 560.00
|
79 559.82
|
Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) на обект „Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) за обект „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок „А“, Блок „Б“ и топла връзка (фоайе) за сграда за предоставяне на социални услуги“: Обект на интервенция е сграда "Общежитие блок "А", блок "Б" и Фоайе“ с идентификатор 10135.3513.148.9, гр. Варна, ул. "Петко Стайнов" № 7, в „Зона с преобладаващ социален характер“ от ИПГВР. Сградата представлява два пететажни блока - общежития Блок А и Блок Б с общо фоайе и е построена в периода 1975-1977 г.
Общата РЗП на сградата е 6261 кв.м., като: Блок А (Сутерен и 5 етажа) е с РЗП 2832 кв.м.; Блок Б (Сутерен и 5 етажа) е с РЗП 2832 кв.м., от които 3 етаж е с РЗП 481 кв.м.; Фоайе с РЗП 597 кв.м.Разделянето на сградата на Блок А и Блок Б е условно, а не физическо - нямат дилатационна фуга, поради което е необходимо ремонтът да обхваща цялата сграда, с цел постигане на минимум клас "С" на енергопотребление и повишаване на енергийната й ефективност.
През 2013 г. Община Варна разкрива "Приют за временно настаняване на бездомни и социално слаби лица", който е разположен в Блок А на общежитието. На 3 етаж от Блок Б се помещава "Кризисен център за деца", останалите 4 етажа се използват за предоставяне на други социални услуги (недопустими за финансиране по Приоритетна ос 1).
За сградата са изготвени Доклад от обследване за ЕЕ на сграда в експлоатация, изготвен по реда на Наредбата на чл. 48 от ЗЕЕ и Доклад за обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ.
В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейности по инженеринг за реконструкция и основен ремонт, включително въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата, което включва:
1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти;
2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект;
3. Упражняване на авторски надзор.
Проектът ще предвижда изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за ЕЕ и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; изпълнение на мерки за основен ремонт, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата съгласно Техническия паспорт; дейности свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания в сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г.
След изготвяне на инвестиционния проект в рамките на инженеринга, изпълнителят на дейността по упражняване на независим строителен надзор ще изготви доклад за оценка на съответствието на строежа, на база на който ще бъде издадено Разрешение за строеж.
СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг. Предвид на това и в съответствие с Насоките за кандидатстване, след етапа на проектиране, Община Варна има задължение да обособи възникналите при проектирането недопустими разходи (свързани с ремонта на 1,2,4 и 5 етаж от Блок Б на сградата) в отделна КСС и да я представи заедно с КСС за основните/допустими разходи на УО на ОПРР. Индикативния размер на допустимите разходи и дофинансирането, което е отнесено към бюджетен ред 53.2 в подраздел VI. Недопустими разходи, са определени на база окрупнени КСС. Размерът на допустимите разходи е в съответствие с предвиденото в одобрената Инвестиционна програма. Разходите, необходими за реализиране на проекта, свързани с ремонт на 4-ри етажа от Блок Б, които не са допустими за финансиране, поради факта, че там се предоставят социални услуги, различни от посочените по настоящата схема, са отнесени към недопустими. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана от бюджетен ред 6.1. Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на обект „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок „А“, Блок „Б“ и топла връзка (фоайе) за сграда за предоставяне на социални услуги“ - БФП в размер на 2 028 710.34 лв. (Блок А, 3-ти етаж от Блок Б и Фоайе) и 53.2. в размер на 407 966.73 лв. (1, 2, 4 и 5 етаж от Блок Б). |
2 436 677.07
|
2 789 155.01
|
Оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор : Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви и оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част ”Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ) за обекта на интервенция . Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад - констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация и изискванията към строежите, както и съгласно условията на сключения договор. След издаване на Констативен Акт обр.15 ще бъде сформирана приемателна комисия за издаване на Удостоверение въвеждане сградата в експлоатация или т.нар. – Акт образец 16.
Предвид това, че СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг и в съответствие с Насоките за кандидатстване, след етапа на проектиране Община Варна има задължение да обособи възникналите при проектирането недопустими разходи в отделна КСС и да я представи заедно с основните КСС на УО на ОПРР.
В проектното предложение, радел 5. Бюджет, средствата за изготвяне на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор са разпределени между БФП и СФ от страна на Община Варна (недопустими разходи). Разходите за изготвяне на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор , които са за СМР над размера на допустимите разходи за СМР, които ще се финансират от БФП са отнесени към бюджетни редове в подраздел VI. Недопустими разходи. Индикативната стойност за дейността е формирана от бюджетен ред 15.1. "Разходи, свързани с оценка на съответствието на обект: „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок „А“, Блок „Б“ и топла връзка (фоайе) за сграда за предоставяне на социални услуги“ - 3 043.07 лв., 53.3 доф. НР - 407.97 лв.; бюджетен ред 24.1. "Разходи за строителен надзор на обект: „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок „А“, Блок „Б“ и топла връзка …….“ - 32 459.37 лв. и доф. недопустими разходи в бюджетен ред 53.4 - 6 323.48 лв. Общият размер на разходите за дейността е 42 233,89 лв. без ДДС. |
42 233.89
|
47 662.80
|
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за "Приют за временно настаняване на бездомни и социално слаби лица" и "Кризисен център за деца" : Предвижда се закупуване на оборудване и обзавеждане, което е в изпълнение на целите на проекта и е насочена към подобряване на условията за предоставяне на съвременни и качествени социални услуги в "Приют за временно настаняване на бездомни и социално слаби лица" и "Кризисен център за деца", услуги. Дейността е в пряка връзка и с концепцията на програмата и ще допринесе за постигане на целите на инвестиционен приоритет "Социална инфраструктура".
През 2013 г. Община Варна разкрива услугата "Приют за временно настаняване на бездомни и социално слаби лица" с капацитет 30 места, през 2015 капацитетът е увеличен на 50 места, а през 2016 - на 100 места, поради нарастване на потребностите от услугата (в дирекция "Социално подпомагане" са регистрирани 220 бездомни лица). Приютът е на второстепенен разпоредител с бюджет към Община Варна и е с издръжка от социалната програма на Общината.
Към настоящият момент условията за настаняване в приюта са незадоволителни, което е провокирано най-вече от компрометираните помещения, старото и амортизирано оборудване и обзавеждане. За да се осигури адекватен подслон и комплексно въздействие за нуждаещите се лица е необходимо ремонтираните по проекта стаи, да се обзаведат и оборудват с необходимите мебели и техника.
По аналогичен начин е ситуациацията и с единствения на територията на Община Варна "Кризисен център за деца", с капацитет 20 места. Основната цел на услугата е оказване на защита, задоволяване на ежедневните потребности, социално включване и грижи за децата. И в този случай, освен СМР по сградата и помещенията, е необходимо ново, съвременно оборудване и обзавеждане, гарантиращо пълноценен начин на живот на децата, ползващи услугата.
Във връзка с необходимостта от подобряване на условия за настаняване и живот на потребителите на двете услуги, Община Варна ще проведе тръжна процедура, съгласно разпоредбите на ЗОП и ще сключи договор с външен изпълнител/и за реализиране на дейностите по доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за "Приют за временно настаняване на бездомни и социално слаби лица" и "Кризисен център за деца".
Към настоящето проектно предложение, са приложени подробни списъци, с технически спецификации за необходимите мебели, бяла техника, компютърно и друго оборудване. Те са изготвени от експерти към дирекция "Социални дейности" в Община Варна.
Индикативната стойност за изпълнение на дейността е отнесена в раздел IV. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ бюджетен ред 44.1. Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане - 183 960.87 лв. без ДДС, и е формирана от разходи за оборудване и обзавеждане за Приют: 133 586,20 лв. и за Кризисен център за деца: 50 374.67 лв. |
183 960.87
|
162 744.00
|
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти ще бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма.
Разходът за дейността е отнесен към бюджетен ред 37.1. Разходи за одит на проекта - 2 500.00 лв. |
2 500.00
|
897.00
|
Публичност и визуализация: Бенефициентите, изпълняващи проекти по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие, са длъжни да информират широката общественост относно финансовия принос на ЕС за изпълнението на проектите. Спазвайки принципите на добрите практики, изпълнението на тази дейност ще подпомогне община Варна да популяризира изпълнението на проекта сред целевите групи и да формира обществено доверие към неговата реализация. Изпълнението на тези дейности ще повиши степента на информираност на широката общественост за специфичните цели на проекта, като същевременно с това ще покаже приноса и подкрепата на ЕС и на българската държава за развитието на регионите. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат изпълнявани в съответствие с Националната комуникационна стратегия и Приложение № 2 към нея «Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.»; изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Всички мерки за публичност и визуализация ще отговорят на конкретните указания в цитираните документи и в Общите условия към АДБФП. Предвижда се поставянето на временен билборд, който след приключване на строителните работи ще бъде заменен от постоянна обяснителна табела (2 броя); изработване на рол-банер от винил; изговяне, отпечатване и разпространение на две дипляни, първата за популяризиране на проекта, неговите цели, планираните дейности и очакваните резултати, както и за финансовия принос на ЕС за изпълнението на проекта. Втората дипляна има за цел да популяризира постигнатите резултати. Дипляните ще се разпространяват от бенефициента и партньорите в сградите, в които се предоставят социалните услуги, на пресконференциите на официалните събития и др. В рамките на проекта е предвидено изработването и на няколко рекламни артикула, а именно: мобилна батерия 5V/1A input USB, чанта за документи, еко бележник с химикалка,тениски, чаши и чадъри, които ще бъдат разпространявани на пресконференциите и официалните церемонии. В рамките на проекта е предвидено да се организират две официални пресконференции - встъпителна и заключителна, официална церемония "първа копка", както и официална церемония "откриване на обект". Съгласно изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ на интернет страницата на Община Варна ще бъде публикувана информация за проекта след сключване на ДБФП – наименование на проекта, стойност на проекта, цели, обекти, дейности, целеви групи, очаквани резултати, която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати. Разходът за дейността е от БФП и е отнесен в бюджетен ред 36.1.Разходи за публичност и визуализация на проекта - 9 050.40 лв. |
9 050.40
|
8 808.00
|
Извършване на Обследване за енергийна ефективност на сграда в експлоатация "Общежитие блок А, блок Б и фоайе" и Обследване за установяване на техническите характеристики на "Общежитие блок А, блок Б и фоайе".: В изпълнение на Насоките за кандидатстване относно изискуемите документи на етап оценка на проектни предложения за обекти без готови инвестиционни проекти, Община Варна възложи:
1. Обследване за енергийна ефективност на сграда в експлоатация - "Общежитие блок А, блок Б и фоайе".
Община Варна като бенефициент, осигурява извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ на "Общежитие блок А, блок Б и фоайе", с адрес: гр. Варна, ул. "Петко Стайнов" №7, по проект: „Подобряване на социалната инфраструктура в град Варна“, включен в Инвестиционна програма на Община Варна по Споразумение с рег.№ BG16RFOP001-1.040-0038-С01 в рамките на Инвестиционен приоритет „Социална инфраструктура“, група дейности "Социална инфраструктура".
2. Обследване за установяване на техническите характеристики на "Общежитие блок А, блок Б и фоайе".
Община Варна като бенефициент осигурява извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт на съществуващ строеж съгласно Наредба №5/2006 г. с екзекутивно заснемане за установяване действителните технически характеристики на строеж "Общежитие блок А, блок Б и фоайе", с адрес: гр. Варна, ул. "Петко Стайнов" № 7, по проект: „Подобряване на социалната инфраструктура в град Варна“, включен в Инвестиционна програма на Община Варна по Споразумение с рег.№ BG16RFOP001-1.040-0038-С01 в рамките на Инвестиционен приоритет „Социална инфраструктура”, група дейности "Социална инфраструктура".
Средствата за изпълнение на тази дейност, която предхожда разработването и внасянето за оценка на проектното предложение, са отразени като допустим разход от БФП в бюджетен ред 30.1 - 9 222.94 лв. и като недопустим разход, в бюджетен ред 53.6 - 5 230.82 лв. от бюджета на проекта. Стойността в бюджетен ред 30.1 се формира, като сбор на сумите от допустимия разход за изготвяне на Техническия паспорт в размер на 6 991.50 лв. и допустимия разход за извършване на енергийното обследване в размер на 2231.44 лв. Стойността в бюджетен ред 53.6 се формира, като сбор на сумите от недопустимия разход за изготвяне на Техническия паспорт в размер на 3 965.25 лв. и недопустимия разход за извършване на енергийното обследване в размер. на 1 265.57 лв. Стойностите на сумите за допустими и недопустими разходи са изчислени според изискването за определяне на % на допустима и недопустима собственост в общата площ на сградата, а именно: 63.81% за допустима собственост от общата площ на сградата и 36.19% за недопустима собственост от общата площ на сградата. Общата стойност на дейността е 14 453.76 лв. |
14 453.76
|
17 344.51
|
Геодезическо заснемане на обекта на интервенция: Геодезическо заснемане на обекта на интервенция в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизност при отчитане на изпълнението.
Стойността се формира от бюджетен ред 39.1. - 1 500.00лв. |
1 500.00
|
928.80
|
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта: Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата на нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Изхождайки от необходимостта от допълнителна експертиза при разработването на проектната документация и с цел качественото изпълнение на тази дейност, Община Варна има сключен договор с външен изпълнител за подготовка на тръжните документации. Целта е тръжните процедури да бъдат подготвени и обявени при възможност преди сключване на АДБФП, за да се избегне риска от неизпълнение на изискванията на последния от сключване на договори с изпълнители до 12 месеца след подписването му.
Разходът за изпълнение на дейността е недопустим за финансиране по настоящата схема и като такъв не е включен в бюджета на проекта. |
0.00
|
0.00
|
Въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция: След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето и изготвен окончателен доклад - констативен акт обр. 15, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация и изискванията към строежите, както и съгласно условията на сключения договор ще бъде сформирана приемателна комисия за издаване на Удостоверение за въвеждане на сградата в експлоатация или т.нар. – Акт образец 16.“. Разходите представляват нормативно определени такси, които се внасят от бенефициента - Община Варна и не са обект на провеждане на процедура по реда на ЗОП.
Разходите за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация, които са за СМР над размера на допустимите разходи за СМР, които ще се финансират от БФП са отнесени към бюджетни редове в подраздел VI. Недопустими разходи. Индикативната стойност за дейността е формирана от бюджетни редове: за допустими разходи, свързани с въвеждането на обект „Пристрояване, реконструкция, основен ремонт и промяна на предназначение на част от помещения на Блок „А“, Блок „Б“ и топла връзка (фоайе) за сграда за предоставяне на социални услуги“ в експлоатация - бюджетен ред 27.1. на стойност 2 000 лв. и недопустими в бюджетен ред 53.5 - 500 лв. Общият размер на разходите за дейността е 2 500 лв. без ДДС.“. |
2 500.00
|
1 500.00
|