Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на настоящото проектно предложение е постигане на устойчив растеж и повишаване на конкурентоспособност на Клъстер на малките и средни износители и неговите членове, чрез получаване на подкрепа за изграждане и укрепване на административния му и управленски капацитет, развитие на продуктите и услугите, разширяване на пазарните позиции, привличане на нови членове на клъстера.

Специфичните цели на проекта са:
-Развитието на устойчив пазар за продукти и услуги на клъстера чрез разнообразни маркетингови дейности и мероприятия и обучения за екипа и членовете на клъстера;
-Развитие на административния капацитет и уменията за интернационализация и експорт на екипа на клъстера и неговите членове;
-Налагане на клъстерен лейбъл и популяризиране на клъстера на вътрешния и европейския пазар;
-Развитие на клъстъра и предлаганите продукти и услуги, чрез привличане на нови членове и обмен на идеи и ноу-хау и включване на клъстера в европейски клъстерни мрежи и инициативи.

Проектът включва дейности в две направления- за изграждане и развитие на капацитета на административна структура на клъстера  и за популяризиране на клъстера и неговите продукти и услуги, привличане на нови членове, интернационализация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на клъстера, чрез сигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности, ресурсно обезпечаване, закупуване на компютърно оборудване за нуждите на административното тяло на клъстера: Към момента клъстерът не разполага с обособено административно тяло със собствен персонал. Всички дейности се реализират от членовете на управителния съвет. Изграждането на административно звено за управление ще позволи по-добрата и координирана работа на фирмите участници в него. В рамките на проекта е предвидено наемане на 5 човека на трудов договор в организацията, оборудване на 3 от тях с компютри и обучения за подготовка на екипа за работа в специфичната сфера на дейност на организацията. За останалите две има осигурена техника.Дейността на клъстера не може да бъде пълноценно обезпечена без наличието на собствен екип и офис. Реализирането на настоящия проект ще допринесе за преодоляване на тази слабост посредством инвестициите в изграждане на административно тяло на клъстера и ресурсното му обезпечаване в най-рисковата фаза от неговото съществуване в периода на първоначално развитие. За да се разширява дейността и влиянието на клъстера е също така необходимо да бъде повишен капацитета на участващите в него специалисти, чрез провеждане на редица обучения, по-важните, от които са включени като допустими дейности в настоящия проект. Изграждането на управленско и административно тяло на клъстера е необходима предпоставка за подобряване на координацията и управлението на клъстера, които ще бъдат съсредоточени в административното тяло и следователно ще бъдат по-добре организирани и структурирани. Предвидената за изпълнение дейност цели да бъдат избрани максимално добре подготвени, квалифицирани служители, притежаващи ключови компетентности и специфични познания за съответния сектор, които да съумеят да изпълнят целите и задачите, заложени в настоящото проектно предложение и да се справят с предизвикателствата, стоящи пред организацията. Предвидени следните длъжности: 1.Изпълнителен директор – човек осъществяващ координацията между членовете и ръководещ и контролиращ работата на Администрацията.Ще бъде нает на трудов договор на половин работен ден, тъй като целта е да се наеме опитен, висококвалифициран експерт , който да поеме стратегическото развитие на организацията и оперативното управление. Подобни личности обикновено са ангажирани с различни инициативи, а е възможно да се наеме и човек от някой от членовете на клъстера с доказан опит в областта на дейност. Същевременно дейността на клъстъра към момента не изисква пълен работен ден за тази позиция. При необходимост и нарастване на обема работа, ще поемем разхода за увеличен работен ден за наша сметка. 2.Координатор на клъстера – представител на организацията, ръководещ основните дейности и подготвящ отчетността-пълен работен ден 3.ПР специалист – представител на организацията, обслужващ всички дейности по ПР дейностите на клъстера 4. Технически асистент 5. Експерт интернационализация За позициите са предвидени конкурси за подбор на кандидатите, като водещо ще бъде по-високата квалификация и мотивация при спазване на правилата за равно третиране на участниците и недопускане на дискриминация по възраст, пол, раса, религия и др. вид обстоятелства, водещи до нарушаване на правата на свободния подбор. За периода на изпълнение на настоящото проектно предложение се предвижда ресурсно осигуряване за 18 месеца. 209 586.00 201 998.69
Изграждане и подкрепа за организационно-административно укрепване на клъстера, чрез обучения : Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера, чрез участие в 3 специфични обучения за повишаване знанията и уменията им в областта на дейността на организацията. Изграждането и укрепването на предвиденото за създаване административно звено е най-важния фактор за функциониране, развитие и устойчивост на новосъздаденото клъстерно обединение. Описание на дейността: В рамките на настоящото проектно предложение са предвидени следните дейности, целящи укрепване на администрацията на „Клъстер на малките и средни износители“ във вид на обучения: --обучениe на тема „ Подготовка и управление на проекти” Обучението по фъндрейзинг и управление на проекти с еналага от необходимостта екипът активно да може да привлича средства за дейността на клъстера и да осигурява финансова устойчивост на организацията, както с грантови проекти , така и с други инструменти за привличане на фиансниране. Обучителните дейности ще са насочени към изграждането на умения и знания за стратегическите подходи в набирането на дарения от индивидуални и корпоративни дарители, програми за грантово финансиране , подготовка и управление на проекти. Ще се запознаят участниците с ролята на набирането на средства за осигуряването на финансова устойчивост на НПО и необходимите условия, за да бъде фъндрейзинга част от бъдещото развитие на организацията. Ще се предостави полезна информация и практически съвети относно стъпките по организиране на процеса и инструментите, които се използват в България. Обучението не включва писане на проекти или попълване на апликационни формуляри за кандидатстване по европейски или други донорски програми. Обучението ще е за напреднали, заради критериите за подбор на екип с опит и квалификация и ще предоставя конкретни практически насоки. -- обучениe на тема „Презентационни умения” Цел на обучението е подобрят уменията на екипа да планира и провежда успешни презентации, правилно да структурира съдържанието им, да следи и да управлява вниманието на аудиторията, да се научат правилно да работят с визуализиращи средства. Представят се основните принципи на междуличностната комуникация, развиват се умения за работа с различни типове аудитории и за справяне със сценична треска.Ще се усъвършенстват търговските умения, ориентирано към клиента поведение, както и подход за разпознаване на потребностите му, предлага стратегии за проучване на пазара и за работа с трудни клиенти. -обучение на тема "Работа в мрежа и клъстери" Обучението ще помогне на екипа да придобие умения да превръща случайните контакти в дългосрочно взаимноизгодно сътрудничество, да идентифицират, поддържат контакт и разширявате кръга на партньори. Нетуъркингът е система за взаимноизгодни отношения, инструмент за постигане на лични и бизнес цели. Networking е процес състоящ се от търсене, развитие и поддържане на отношения, в които взаимната обмяна на информация и опит способства постигането на успех от участващите в него хора. Обученията ще бъдат организирани с продължителност от 2 дни всяко и в тях ще вземат участие служителите на административното тяло на клъстера. 4 500.00 2 700.00
Коопериране, създаване на сътрудничества и привличане на нови членове: По проекта са предвидени дейности за подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове. Ще бъдат разработени и информационни материали, които да бъдат разпространявани натези форми, както и на други събития и B2B мероприятия на клъстера.. Предвидени за изпълнение в настоящото проектно предложение са 6 еднодневни събития за мин. 50 човека всяко в 6 областни града на страната във всеки регион с цел популяризиране на дейността на клъстера и привличане на нови членове. Като клъстер в процес на изграждане, се налага изработване на фирмен профил на обединението, който да представи на всички заинтересовани лица мисията, визията, целите, както и продуктите и услугите на фирменото обединение. Ще се създаде база данни, от която да се възползват членовете, като тя ще бъде двупосочна. Един път за намиране на клиенти, а от друга страна за намиране на доставчици на дадена услуга или суровина, като е предвидено за дейността да отговаря новонаетият екип. В организираните събития ще бъдат поканени както предприятия с профил в областта на дейност на клъстера, така и други заинтересовани организации, които биха могли да бъдат стратегически партньори на организацията- държавни и местни власти, академични и научноизследователски институции, обучителни организации и др.В рамките на събитията ще бъде представен клъстера и неговите членове, както и плановете за развитие в краткосрочен и дългосрочен план.Ще се обсъдят проблеми пред фирмите в сектора (като квалифицирана работна ръка, оборудване, възможности за финансиране, достъп до услуги и др.), ще се обменят идеи и обмени опит с колеги от бранша и ще се коментират идеи за сътрудничество и нови дейности. За събитията ще се търси широко медийно покритие. 6 000.00 6 108.00
Насърчаване на клъстерния маркетинг чрез специализирани услуги за навлизане на нов пазар и изготвяне на информационни и рекламни материали: Като част от мерките за насърчаване на клъстерния маркетинг са предвидени дейности за − консултантски услуги за стъпването на немския пазар, вкл. изследвания и информация за таргeтирания пазари; − популяризиране на името (марката) на клъстера и на неговите продукти/услуги чрез изготвяне и отпечатване на информационни материали. Като част от маркетинговата стратегия на организацията е предвидено поетапно навлизане на 3 целеви европейски пазара, от най-голямо значение за членовете на клъстера-под-изпълнители в областта на машиностроенето. В рамките на проекта е предвидено да се включи консултантска услуга за стъпването на немския пазар, вкл. изследване и информация за пазара и конкретната ниша. Ще потърсим съдействие от специализирана фирма с опит и познания за целевия пазар. Резултатите ще бъдат използвани за прецизиране на маркетинговата стратегия на клъстера и подобряване дейностите по интернационализация. За популяризиране на дейността ще се създадат и фирмени материали на обединението, както и материалите, съдържащи информация за дейността ни ще бъдат разпространявани и предоставяни на заинтересовани страни и на партньорски организации на различни информационни събития с цел запознаването им с целите на клъстерното обединение и за привличане на нови организации от частния, неправителствения и научния сектор, при участие в специализирани изложения, срещи с партньори и др. Ще се разработят визитки за екипа, брошура на 3 езика А5 (според целевите пазари- на български, немски и английски), каталог- на английски и немски , рекламни папки и химикалки-за събитията за популяризиране на клъстера в България, С цел да бъде популяризирана дейността на клъстера сред потенциалните му клиенти и партньори е необходимо изработването на специализирана Интернет страница, която да представи обединението в Интернет пространството. За целите на изработката на страницата и популяризацията на дейността на клъстера се предвижда разработване на концепцтуален дизайн и структура, които да предоставят подробна информация относно целите, развиваните дейности, продуктите и услугите на фирменото обединение посредством следните модули и компоненти: -подробно представяне на клъстера, неговите членове, дейността и целите му; -осигуряване на бърз достъп до информация за обединението и продуктите му посредством интегрирана система за търсене, навигация и модул за публикуване на новини, -анонси и събития; информационна страница и контактна форма за връзка с възможност за добавяне на нови фирми и партньори в рамките на обединението; -интеграция на социални мрежи в страницата с цел увеличаване на популярността на дейността на клъстера сред интернет аудиторията, потенциалните партньори и/или потребители на произвежданите продукти; -3-езична версия на български,немски и английски език, посредством които да се осигури достъп до международните пазари и да се увеличи потенциала за увеличаване на пазарния дял и броя на клиентите на международно ниво. Спецификата на продуктите и дейностите, както и реализацията им на вътрешния и външния пазар предполагат необходимост от активни маркетингови дейности по популяризацията им и сред Интернет потребителите. Поради необходимостта от засилване в развитието на този отрасъл на вътрешния пазар към настоящия момент ще се наложи активна дейност по продуктовото позициониране на асортимента от предлагани продукти и услуги, които ще се предлагат, посредством популяризация и регистрация на страницата в Интернет директории и специализирани форуми, провеждането на активни мероприятия в социалните мрежи, увеличение на посещенията на Интернет страницата чрез периодичната и оптимизация и актуализиране на представената информация и продуктов асортимент. ПР експертът ще има отговорност да създаде и прилага стратегия за дигитален маркетинг който да включва постоянна оптимизация и актуализация на страницата, създаване, популяризиране и поддържане на групи в социалните медии и др. 10 000.00 45 150.00
Насърчаване на клъстерния маркетинг, чрез участие на клъстера в национални и международни изложения и панаири;: Основаната насока на работа на клъстера е насърчаване експорта реализиран от български малки и средни предприятия в областта на машиностроене и доставки за сектора. Всички производствени фирми членове на клъстера са експортно ориентирани и реализират някакви количества износ, но за момента капацитет им е ограничен и имат необходимост от коопериране и маркетингово съдействие за завладяване на устойчив пазарен дял и трайни доставки за стабилни клиенти. За постигане на целите си е разработена маркетингова стратегия, в която са идентифицирани целеви пазари на силно развитие индустриално европейски държави-Германия, Франция, Испания, Холандия. Предвидени са целенасочени маркетингови мерки за навлизане на тези пазари, като в рамките на този проект ще се извършат специализирани услуги по прочуване и консултиране за навлизане конкретно на немския пазар. Предвидено е наемане на опитен екип за предоставяне на маркетингови услуги за членовете на клъстера и развитие на пазара. Като част от тези дейсоти сме предвидили и включили в настоящия проект и участие в 7 изложения, ключови за фирмите от сектора-2 в България и 5 в ЕС- Германия, Холандия, Франция и Румъния. Изложенията са идентифицирани на среща на общо събрание на клъстера, като са избрани най-значимите за всички производствени фирми в клъстера събития.Избраните събития са знакови за фирмите от сектора: В България- MachTech amp; InnoTech – Международно изложение за машини, технологии и индустриално оборудване (5 дена в София) и АГРА 2019 Пловдив (5 дена) В Европа: -Хановер месе -Германия (5 дена), - Лайпциг за поддоставчици в индустрията (4 дена)-Специализирано изложение за поддоставчици на части, компоненти, модули и технологии - Мидест-за поддоставчици в индустрията -Лион Франция (3 дена), -IBC 2018, Амстердам Холандия - 5 дена - INDIGRA - Букурещ, Румъния- 6 дена. 211 900.00 140 411.44
Придобиване на европейски клъстерен лейбъл (етикет), издаден от Европейския секретариат за клъстерни анализи (European Secretariat for Cluster Analysis) .: В рамките на проекта ще кандидатстваме за придобиване на бронзов европейски клъстерен лейбъл (етикет), издаден от Европейския секретариат за клъстерни анализи (European Secretariat for Cluster Analysis). За целта установихме контакт с организацията и процедурата, която следва да се приложи е следната. Следва да се покани одитор, който да проведе сравнителен анализ (Bенchmarking). Сравнителният анализ се основава на лично интервю между ръководството на клъстера и безпристрастен експерт по сравнителния анализ на ESCA. Анализът ще се съсредоточи върху 36 индикатора, обхващащи различни измерения на клъстера и организацията на клъстерите, включително структурата на клъстера, управлението на клъстерите и структурите за управление на клъстера, финансирането на организацията на клъстерите, услугите, предоставяни от клъстерната организация, Комуникацията в рамките на клъстера и постиженията и признаването на клъстера и организацията на клъстерите. Резултатите ще бъдат представени в доклад. Докладът (около 70 страници) е представен на английски език и ще включва: • Графично сравнение на клъстера с партньорски клъстери от същите технологични области и с клъстери от други области; • оценка на силните и слабите страни на клъстера; • сравнение с показателите за върхови постижения в управлението на клъстерите съгласно "Европейската инициатива за отлични постижения в клъстерите" (за повече подробности вижте www.cluster-excellence.eu); • Препоръки за подобрение. В допълнение към доклада ще получим сертификат за Бронзов лейбъл за участие в сравнителен анализ и електронни файлове, които могат да бъдат използвани за нашите маркетингови и комуникационни дейности. Организацията ни ще бъде включена в публична база данни, включваща всички клъстери, които са участвали в инициативата. Досега повече от 900 клъстерни организации от 40 страни са участвали в сравнителния анализ. За общ преглед вижте базата данни на www.cluster-analysis.org/benchmarked-clusters. Датите за интервю ще бъдат подредени според графика на организацията на клъстерите. Оценката на данните и изготвянето на доклада за бенчмаркинг отнема около 5 седмици. Разходите за целта са за самия одит и разходи за пътуване / настаняване на одитора/ите. Разходите включват интервю в помещенията на организацията на клъстерите и доклада (около 70 страници). Бронзовият лейбъл е валиден за две години и няма допълнителна годишна такса. 5 000.00 4 000.00
Дейности за Коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация на клъстера: В рамките на проекта са предвидени следните дейности за Коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация • Разходи за организиране и участие в специализирано обучение в Португалия, организирано с помощта на Индисе груп-член на клъстера от Португалия за повишаване на капацитета на екипа и членовете на клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация. Индисе груп е консултантска организация с централен офис в Португалия и офиси в 4 европейски държави- Полша, Румъния , Германия,Испания и представителства във Франция и Италия. Организацията е член на клъстера чрез централата си Indice ICT amp;management. Организацията специализира в консултантски услуги и обучения за бизнеса в областта на ресурсна ефективност и експорт. Има разработена Интернет платформа за клиенти, чрез която чрез офисите и представителство си извършва услуги по организиране на износ с/у комисионна. Фирмата е с редица национални и европейски награди за дейността си и е с дългогодишен опит в областта. В рамките на проекта предвиждаме 5 представителя на клъстъра да посетят Португалия, да преминат обучение в областта на интернационализация, клъстери и експорт и да обменят опит и ноу-хау с колегите си. Така ще бъде стартирано още по-тясно партньорство с международен партньор, който може пряко да съдейства за развитие на дейността на клъстера на международно ниво и да съдейства за увеличаване конкурентоспособността на членовете на клъстера. Ще бъдат включени членовете на клъстера в Интернет платформата за износ с европейски обхват, като ще получат възможност на принципа на борса да получат достъп до нови партньори и доставчици в европейски мащаб. •Дейности за установяване и насърчаване на сътрудничеството с други клъстери, включително в други страни и изграждане на транснационални клъстерни връзки – разходи за командировки (пътни, дневни и квартирни) на представители на административното тяло на клъстера и на организации-членове на клъстера. За да бъде развита дейността на клъстера в основното си направление-подпомагане износа от български предприятия в областта на машиностроене и детайли е необходимо да сме много активни на международно ниво-да тъсрим и установяваме международни партньорстваи се включваме в мащабни инициативи на подобни организации, от които да се възползваме като ресурс за популяризиране на нашите членове и продуктите и услугите ни, да получим достъп до информация и ноу-хау, да се кооперираме за съвместни дейности и доставки. За да реализираме тази цел сме планирали да се включим в European cluster cooperation platform ида участие в поне 2 събития за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги в чужбина и установяване на контакт с партньори. Предвидили сме 2ма представители на клъстера да посетят мероприятията и да потърсят подходящи стратегически мрежи и партньорства. Към момента, тъй като събитията се организират и популяризират в рамките на календарната година не могат да се посочат конкретни дати и локации, но ще бъдат в рамките на ЕС и след като са приключени обученията за екипа и са разработени материалите на клъстера. 20 000.00 3 300.00
Публичност и визуализация на проекта: Клъстерът се ангажира да прилага подходящ набор от мерки за информиране и публичност при изпълнение на проекта, съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Фирмата ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. Екипът на проекта ще гарантира прозрачност, достъп до информация и равни възможности за участие в проекта на всички служители. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: -включим на уебсайта на фирмата кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; В уебсайта ще бъдат поставени банер, цветни логото на оперативната програма и емблемата на ЕС. На сайта ще бъдат публикувани тръжните документи за провеждане на процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. - публикуваме на подходящо място на своята интернет страница банер с линк към Единния информационен портал www.eufunds.bg. Банерът ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. Всички банери в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. - поставим табела с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на Европейския съюз -ще съдържа емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на фонда ЕФРР; общото лого на програмен период 2014 - 2020 с наименованието на финансиращата програма ОПИК; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; -Организираме пресконференция за стартиране и заключителна по проекта- 2 *500лв. за по поне 20 човека- наем зала, материали/преспапка за журналисти, наем оборудване-проектор и екран -Ще създадем трансперант за проекта за изпозлване на всички събития по проекта Публикуване на актуална информация за изпълнение на проекта на сайта на бенефициента. При всички дейности и материали по проекта ще се спазват изискванията за визуализация на програмата, като се прилагат съответните знаци и текстове. Стъпки за изпълнение на дейността: 1: Избор на изпълнител /1-ви месец/ 2: Дейности по информиране и публичност /месец 2-18/ 1 900.00 900.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.