Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 054 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение „Реализиране на ЦАИС „Единна входна точка“ за подаване на годишни финансови отчети и статистика в машинно-четим формат и интеграция с НАП, НСИ, АВ (ТР)“ реферира към идентифицираните слабости в процеса на подаване на една и съща информация от фирмите в няколко администрации, което е в противовес с въвеждането на Комплексно административно обслужване и основния принцип на електронното управление за еднократно събиране на данни и многократното им използване, залегнал в ЗЕУ.
В рамките на проекта ще бъде извършен анализ на нормативната уредба и работните процеси във връзка с автоматизирания обмен на данни между АВ и НСИ и ще бъдат изготвени конкретни предложения за изменение на нормативни актове за отстраняване на съществуващите пречки за обмен на машинно-четими данни между двете администрации. Ще бъде реализиран интегриран интерфейс за свързване на ИС “Бизнес статистика” (ИСБС) с ТР и Регистър ЮЛНЦ във връзка с изискванията към нормативно задължените лица за подаване на ГФО. С оглед осигуряване на възможност за автоматизиран обмен на данни в машинно-четим формат между НСИ и АВ, ще бъде извършено необходимото преструктуриране и оптимизиране на данните в ИСБС и ще бъдат формирани пакети за обмен на данни с АВ. Като резултат ще бъде надградена единната входна точка за обмен на машинно-четими данни от ГФО между НСИ и  АВ и ще бъдат реализирани нови ЕАУ.
Дейностите по проекта ще доведат до намаляване натоварването на предприятията чрез подаване на цялата информация, необходима на Националната агенция за приходите (НАП), НСИ и Агенцията по вписванията (АВ), на едно единствено място в ИСБС на НСИ. Подаването на годишния финансов отчет (ГФО) е сред най-често използваните административни услуги и чрез присъединяването на АВ към „Единна входна точка“ (ЕВТ) фирмите ще имат възможност да изпълнят задълженията си към АВ по публикуване на ГФО.
Пълният текст е в прикачен файл "1.Основни данни - кратко описание на проектното предложение"
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. Присъединяване на АВ към изградената ЕВТ между НСИ и НАП: Тази дейност включва следните поддейности: Поддейност 1.1. - Анализ на нормативната уредба и работните процеси във връзка с автоматизирания обмен на данни между АВ и НСИ В рамките на тази поддейност ще бъде извършен преглед и анализ на приложимата нормативна уредба, с оглед идентифициране на съществуващите пречки за обмен на машинно-четими данни между двете администрации. В резултат ще бъдат изготвени конкретни предложения за изменение на Закона за търговския регистър (ЗТР) и Наредбата за търговския регистър (НТР), които ще бъдат внесени в Министерство на правосъдието. Ще бъдат анализирани работните процеси, съществуващите практики и технологични решения, с оглед оптимизиране на процеса по подаване на ГФО през ИСБС към ИС на ТР. Въз основа на извършения анализ, ще бъде изготвено техническо задание за присъединяване на АВ към изградената ЕВТ между НСИ и НАП. Поддейност 1.2. – Надграждане на Информационна система “Бизнес статистика“ (ИСБС), съдържаща електронна база данни с ГФО на търговци и юридически лица с нестопанска цел, за оптимизиране на процесите по обработване на информацията и интеграция към ТР и Регистъра на ЮЛНЦ. В рамките на тази поддейност ще бъде реализиран интегриран интерфейс за свързване на Информационна система “Бизнес статистика” (ИСБС) с Търговския регистър и Регистъра на ЮЛНЦ във връзка с изискванията към нормативно задължените лица за подаване на ГФО. С оглед осигуряване на възможност за автоматизиран обмен на данни в машинно-четим формат между НСИ и АВ, ще бъде извършено необходимото преструктуриране и оптимизиране на данните в ИСБС и ще бъдат формирани пакети за обмен на данни с АВ. Като резултат ще бъде надградена единната входна точка за обмен на машинно-четими данни от годишните финансови отчети между НСИ и АВ (Търговски регистър и Регистър на ЮЛНЦ) и ще бъдат реализирани 5 нови ЕАУ. В рамките на отделен проект Агенция по вписванията ще изгради съответните интерфейси в ТР и в Регистъра на ЮЛНЦ за приемане на информацията от ИСБС в машинно-четим формат. Ще бъде разработена цялостна документация за системата (Техническо описание, Ръководство за вътрешни потребители). Ще бъде разработен обучителен видеоматериал за информираност на потребителите на ЕВТ за работа със системата, който ще бъде достъпен на интернет страниците на НСИ и АВ (ИСБС и ИСТР). Той ще бъде предназначен за всички търговци и юридически лица с нестопанска цел, като ще описва детайлно стъпките при предаване на ГФО и визуализирането им в ТР и Регистъра на ЮЛНЦ. Поддейност 1.3. – Провеждане на обучение на служители на НСИ и АВ за работа с ЕВТ. В рамките на тази поддейност ще бъде проведено обучение на общо 30 служители от НСИ и АВ във връзка с надградената система. 539 000.00 22 548.70
2. Мерки за информация и комуникация: Мерките за информация и комуникация включват публикуване на прессъобщение и провеждане на 2 пресконференции (в началото и в края на проекта), изготвяне на рекламни материали (брошури – 200 бр., бележници – 150 бр., химикалки – 150 бр., постери – 40 бр., хартиени папки – 150 броя), медиен мониторинг, публикуване на интернет и интранет страницата на НСИ на електронни материали за презентиране на проекта и други. Те ще бъдат изпълнявани при стриктно спазване на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 5 100.00 2 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.