Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 106 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на проекта ще се изпълнят дейности, чрез които ще се осигури социална придобивка в Община Бургас за служителите на общинската администрация. Обособяването и адаптирането на детски кът за почасова грижа на деца ще предостави възможност на работниците и служителите на Община Бургас  да съвместяват по-добре професионалния с личния си живот, което е и основната цел на проекта.  Детският кът ще е разположен в близост до основната административна сграда  на Общината, а за по отдалечените сгради ще бъде осигурен транспорт. Предвидено е от услугата да се възползват 71 деца и техните родители, служители на общинска администрация–Бургас и общинските предприятия. За функционирането на детския кът ще бъдат наети лица от регистрирани безработни  в Бюрото по труда - 6 безработни лица, които при нужда ще бъдат  обучени да полагат грижи за деца. За период от 12 месеца безработните лица ще бъдат включени в субсидирана заетост при Община Бургас.  За обезпечаване функционирането на детския кът се предвижда закупуване на необходимото и подходящо  обзавеждане и оборудване, спрямо възрастта и потребностите на различните възрастови групи.

Целевите групи са безработни лица-самотни родители; трайно безработни, безработни с ниско образование; без професионална квалификация; с намалена работоспособност; заети лица при работодател; заети лица-самотни родители; деца до 3 години, деца между 3 и 12 години.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на социална придобивка чрез обособяване и оборудване на детски кът за полагане на почасови грижи за децата на служители на общинска администрация и общинските предприятия на Община Бургас: Дейността цели да се адаптират и оборудват подходящи помещения, като се обособи детски кът за полагане на почасови грижи за децата на служители на общинска администрация гр. Бургас. Помещенията, които са избрани за целта се намират в ново-ремонтирана сграда, собственост на Община Бургас, чрез договор за дарение №70-00-2083/1.06.2012 г. и заповед за стопанисване № 1349/1.06.2012 г. В помещенията няма нужда да бъдат извършвани ремонтни дейности. Като подходящи са идентифицирани две свързани с общ коридор помещения, разположени на първия етаж в северното крило на сградата. В непосредствена близост са ситуирани санитарни възли и асансьор. Настилката в помещенията е в добро състояние, налични са подходяща осветеност, вентилация и отопление. Ще бъдат обособени две зони – за деца до 7 и до 12 г. Общата квадратура на детския кът е в размер на 59,1 кв. м. Всяко от осигурените помещения ще бъде подходящо оборудвано за различните възрасти на децата. Осветлението, наличие на естествена светлина и вентилация, качество на настилките, наличие на санитарен възел и помещенията като цяло са описани подробно в раздел 11.5 от формуляра. Изборът на сградата, в която ще се помещава детския кът е мотивиран от факта, че тя представлява културен център, в който се помещават различни школи и клубове по интереси. Децата ще имат възможност да посещават извънкласните занимания, свързани с практикуване на спорт, танци или чужд език. Детския кът ще предоставя услуга за придружаване на децата до съответния и избран от тях клуб/школа за определено време, след което връщани отново в детския кът или водени у дома на посочен адрес. За целта ще бъде осигурен транспорт, който да обезпечи придвижването и да осигури необходимата логистика. Ще бъде предоставена възможност за вземане на децата от училище и почасово гледане, според заетостта и ангажиментите на родителите, като е предвидено детският кът да работи и през ваканциите. Работното време и заетостта на служителите в детския кът ще бъдат изцяло съобразени и организирани според нуждите на заетите лица в общината. Част от тях ще отговарят за превозването на децата и придружаването им до определените школи, останалите ще работят на място в детския кът. Извършено е предварително анкетно проучване сред служителите на общинската администрация, чиито резултати показват, че е възможно да се включат 71 деца и ученици от 2 до 12 годишна възраст. Броят на заетите лица (родители), които ще се възползват от мерките по проекта към момента на извършеното анкетно проучване е 55. За целите на дейността на детския кът е предвидено закупуване на обзавеждане и оборудване, съобразено с потребностите и интересите на децата от различните възрастови групи. Ще се положат ударопоглъщащи настилки, с нехлъзгава повърхност, устойчиви на дезинфекционни разтвори и удобни за лесно почистване. Обзавеждането ще е съобразено с броя и възрастта на децата, като за целта ще се доставят и монтират подходящи съоръжения и мебели без остри ръбове и стърчащи части. След като се адаптират, оборудват и обзаведат помещенията ще стартира изпълнението на социалната услугата, като за целта всяка седмица ще се подготвя график на заявените деца, които ще посещават детския кът, като се търси и съблюдава броят на децата, посещаващи едновременно детския кът да бъде такъв, че за всяко дете да има осигурена площ от минимум 2,5 кв. м. Предвид, че всичките 71 деца няма да посещават целодневно и едновременно детския кът, квадратурата на детския кът отговоря на изискването за размера на помещенията спрямо броя на децата. Предвидено е да бъдат наети 6 броя безработни лица, които да извършват различни дейности в детския кът, като чрез подготвянето на графика всяка седмица ще се следи за изискването за минимум 5 деца да се грижи по 1 служител. 0.00 25 333.90
Подбор на безработни лица, регистрирани в Дирекция „Бюро по труд“ за включване в заетост и в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца.: В рамките на тази дейност ще бъде извършен подбор на лицата, които впоследствие ще бъдат наети. При необходимост ще бъдат включени в обучение. Условие за допустимост на кандидатите е да са регистрирани в Бюрото по труда. Няма да има изискване за професионална квалификация и придобит опит. При осъществяване на подбора ще се съблюдават принципите за равенство, като ще се насърчават мерки за равни възможности и недопускане на дискриминация. Първият етап на дейността е извършване на подбор на безработните лица, регистрирани в Бюрото по труда. Подборът ще бъде извършен от съвместна комисия, съставена от представители на общината, отдел "Човешки ресурси" и екипа за управление на проекта. Предвижда се да бъдат избрани 6 безработни лица, които да бъдат наети. Следващ етап е осигуряване на обучение за тези лица, които имат необходимост и не притежават нужната квалификация, обвързана с полагане на грижи за деца. Възложителят ще предприеме необходимите мерки, за да бъде извършено съответното обучение, обхващащо минимум следните теми: - придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); - дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; - безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; - придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; - дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; - придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите; - придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. Селектираните лица ще бъдат задължени да декларират, че ще присъстват редовно на обучителния курс, за да подпишат трудов договор след неговото приключване. 0.00 0.00
Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател - Община Бургас за почасово полагане на грижи за деца за период до 12 месеца: След като бъдат селектирани, за лицата ще бъде осигурена субсидирана заетост при Община Бургас за период от 12 месеца. Задълженията и ангажиментите им ще са свързани с полагане на грижи за децата в детския кът. Едно безработно лице ще полага грижи за максимум 5 деца, като в конкретния случай кандидатът предвижда наемане на 6 безработни лица, чието разпределение на заетост зависи не само от броя на децата, но и от часовете, които е предвидено те да прекарат в детския кът. Броят на децата е изцяло съобразен с броя на лицата, които ще полагат грижи за тях, като се гарантира индивидуално внимание и отношение към всяко едно дете, и не на последно място като се гарантира и тяхната безопасност по време на престоя им в детския кът. Разпределението на часовете и заетостта на работещите ще бъде задача на екипа за управление на проекта. Част от служителите ще отговарят за вземането и воденето на децата от и до определен адрес, а останалите ще полагат грижи на място в детския кът. Ще бъде създадена организация, както и определено работно време на отделните зони в детския кът, съобразно които ще бъде осъществяван приема на децата. Екипът на проекта, в частност ръководителят ежеседмично ще извършва проверки за състоянието (чистотата, комфорта на обитаване, съблюдаване на правилата) на детския кът. Ще проверява ежедневно дали се приемат болни деца и ще е в близък контакт със служителите в детския кът, за да може да реагира при възникнали проблеми. Ще се води точна отчетност от ръководителя на проекта, подпомаган от координатора, за броя на децата по часове и дни за да се съблюдават изискванията за необходимата площ за дете, брой деца за които се полагат грижи от един служител; заетостта на служителите в детския кът, разпределението на задачите им по дни и ангажименти. Координаторът по проекта ще е отговорен и за правилното изпълнение на проекта съгласно ОПРЧР. За срока на изпълнение на проекта няма да се събират такси от родителите за полагане на грижите към децата им. Лицата, предоставящи услуги, свързани с полагане на грижи за деца, ще бъдат наети на пълен работен ден за период до 12 месеца, при покриване на средна брутна месечна заплата на наетите лица за икономическа дейност "Хуманно здравеопазване и социална работа" за последната година, съгласно изискванията на КТ и КСО. За 2021 г. от месец септември до месец септември 2022 г. работните дни са 269, които разделени на 12 месеца се получават 22 средно месечни работни дни. По данни на НСИ за второто тримесечие за 2021 г. за цитираната икономическа дейност средната брутна месечна заплата е 1337 лева. Заложената в бюджета на проекта в бюджетен ред за "Разходи за персонал", 2.1 за 1 човека на пълен работен ден часовата ставка е 7,6 лв. (1337 лв. разделено на 22 средно месечни дни се получава 61 лв. дневна ставка, разделена на установената нормална продължителност на дневното работно време 8 часа се получава 7,6 лв. часова ставка). 22 дни на месец х 8 часа на ден = 176 часа на месец за един служител, нает за работа в детския кът, като часовата ставка е 7,6 лв. За заетост 12 месеца възнаграждението за един служител възлиза на 16 044 лева (включва всички здравни и социални осигуровки и дължими данъци). Съгласно доклад (източник НСИ)-Наети лица и средна брутна работна заплата през второто тримесечие на 2020 г. брутната работна заплата за дейност "Хуманно здравеопазване и социална работа" нараства с 3 %. Предвид, че проектът ще се изпълнява във втората половина на 2021 г. и първата половина на 2022 г. във формирането на бюджета, кандидатът е предвидил разумен резерв, обоснован с промяната на средната брутна месечна заплата, предвид факта, че изпълнението на проекта няма да започне преди май 2021 г. За един служител 16044 лв. за 12 месеца заетост при увеличение с 3 % (481,32 лв) на заплатите се получава обща стойност 16525,32 лв. Разходът за 6 служители, наети от Бюрото по труда за 12 месеца, с включено 3% увеличение на работната заплата се получава 99151,92 лв. 0.00 63 334.74

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.