Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение има за цел  осигуряване на подкрепа за достоен и независим живот на лица с увреждания, лица над 65 години в невъзможност или ограничения в самообслужването, и техните семейства, подобряване качеството им на живот, чрез предоставяне на комплекси иновативни почасови услуги за социално включване в общността и в домашна среда. Чрез създаването на нов Център за социални услуги в Община Хаджидимово, ще се осигури възможност на горецитираната целева група да бъде подпомогната и подкрепена, чрез предоставяне на социални, здравни, психологически и мотивационни услуги за осигуряване на условия за пълноценно съществуване.
Ще бъде създаден Център за социални услуги, като минимум 80 потребителя ще получат осигурена грижа чрез предоставяните услуги за социално включване и в домашна среда. Основен акцент е потребността, възможностите и желанието на потребителя. Създаденият Център за социални услуги ще бъде управляван от персонал състоящ се от 4 лица- ръководител, социален работник, организатор дейности и техническо обслужване на Центъра и медицинско лице.Услуги в домашна среда ще се предоставят от 76 лица, наети на 4 часов работен ден, които ще предоставят услугите личен асистент, социален асистент и домашен помощник.
Реализирането на проекта ще осигури работна заетост на 80 лица, като същевременно ще даде възможност на лицата от целевата група да ползват многообразни и целенасочени социални и здравни услуги, предоставяни в общността, като по този начин се минимизира риска от институционализация.
Реализирането на проекта и създаването на Център за социални услуги осигурява сигурна и защитена среда за лицата от целевата група, техните семейства и лицата предоставящи услуги. Осигурена е квалифицирана експертна помощ - обучения, супервизия и консултации както за потребителите, така и за работещите в Център за социални услуги лица.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта. Ефективно административно, техническо и финансово управление на проектните дейности.: Дейността ще се реализира през целия период на изпълнение на проекта, като създаването на необходимата организация и управление е свързано с определянето и назначаването на екип за управление на проекта. Същият се състои от ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник. Задълженията на екипа за управление на проекта са свързани с разработване на документация по проекта, процедури, свързани с техническото и финансово управление, процедури за избор на доставчици на стоки и услуги по реда на ЗОП и други. Екипът за управление ще разработи План за изпълнение на дейностите, като в същия ще бъдат определени срокове и отговорници за реализиране на заложените дейности. Ще се разработи и приложи система за вътрешен технически и финансов мониторинг, с цел осигуряване на прозрачност на реализираните дейности, и ясна и проследима одитна пътека. Екипът за управление ще извършва проследяване на цялата изготвена техническа документация и документална обоснованост на всяка счетоводна операция, законосъобразност и целесъобразност на изразходваните средства. Ежемесечен мониторинг на дейностите по предоставяне на услугите от Центъра, в общността и в домашна среда, също е основен приоритет в работата на екипа за управление. Ще бъдат разработени формуляри, като в тях ще се вписват констатации относно предоставяните услуги и качеството им. Ежемесечно ще се провеждат заседания на екипа за управление за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и евентуални проблеми при изпълнението на проекта, набелязване мерки за преодоляването им. Съвместно ще се провеждат екипни срещи между екипа за управление на проекта и персонала на Център за комплекси социални услуги . Ежемесечно екипа за управление ще изготвя отчети за извършената работа и отработени часове. 40 000.00 59 860.71
Информираност и публичност на проекта: Дейностите, свързани с публичност и информираност ще се реализират през целия период на проекта. Целта е да се осигури максимална обществена информираност относно реализирането на проекта, неговото финансиране, основни цели и задачи. В тази връзка през целия период на реализация ще протече информационна кампания, съдържаща провеждане на пресконференции-начална и заключителна, отпечатване и разпространение на печатни информационни материали, рекламни информационни материали за участниците в организирани информационни събития. Като начало на информационната кампания ще се организира и проведе начална пресконференция с участието на представители на институции, общественост, медии и други. Целта е запознаване с основните цели на проекта, неговото финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, същност и услуги който ще предоставя новосъздадения Център за социални услуги, право за участие на потенциални кандидат потребители и кандидати за работа в Центъра.На участниците в пресконференцията ще бъдат раздадени папки с визуализация и химикали, като същите ще имат задължителната визуализация съгласно изискванията. Всички информационни материали също ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визиуализация на Европейския съюз и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Ще бъдат изработени и разпространени брошури и постери. Същите ще се разпространяват във всички населени места в община Хаджидимово, сред потенциални участници в проекта, общественост, държавни и общински институции, НПО, работодатели и други. Печатните информационни материали ще съдържат основно информация за проекта, неговото финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, реализиращи и реализирани дейности, право за участие. Ще бъдат изработени 2 броя табели – една поставена на сградата в която се администрира проекта и една на входа на Центъра за комплексни социални услуги. В края на периода ще бъде организирана и проведена заключителна пресконференция, на която ще бъдат отчетени резултатите от реализацията на проекта, ще бъдат обсъдени и предложени мерките за продължаване и развитие дейността на Центъра за комплексни социални услуги, и ще се начертаят основните параметри за реализиране на заложената в проекта устойчивост. На всички участници в информационното събитие ще бъдат осигурени информационни материали. 652.00 3 816.00
Информиране и консултиране на кандидат потребители на услуги. Прием на заявления и включване в проекта.: Дейността стартира от първия месец на реализация на проекта, за да имат възможност максимален брой кандидати да подадат заявления за участие в проекта за ползване на предлаганите комплексни социални услуги.Екипът за управление на проекта ще разработи процедура за подбор на потребители на услуги в общността и в домашна среда. Същата ще бъде утвърдена от Кмета на Община Хаджидимово и популяризирана сред всички потенциални кандидат потребители.Обявление за прием на заявления ще бъде обявено на всички видни места в общината, вкл. и в най-отдалечените населени места. Подкрепа при набиране на кандидат потребители ще окажат кметовете и кметските наместници в общината, съобразно факта, че същите познават най-добре нуждаещите се от социални услуги лица.Всеки един желаещ кандидат потребител подава заявление за участие.Към него се представят необходимите документи, удостоверяващи принадлежност към целевата група – документ за самоличност /за справка/, медицинска документация, удостоверяваща наличие на трайно увреждане и/или заболяване, актуална медицинска документация и др. Преди подаване на заявление, кандидата ще бъде надлежно информиран и консултиран относно вида на услугите в общността и в домашна среда, тяхната ефективност и нужда от необходимост съобразно физическото и психическо състояние на желаещия да ползва услуги. Този консултант ще предоставя консултации на потребителите през целия период на предоставяне на услуги от Центъра за комплексни социални услуги. С подаване на заявлението, на всеки един кандидат потребител се предоставя правото сам да определи и посочи какъв вид социални услуги желае да ползва, както и лицето което да ги предоставя.След подаване на заявлението, на всеки потенциален потребител се изготвя оценка на потребностите. Част от процедурата е обособяване на комисия /определена със Заповед на Кмета на общината/ която ще разгледа всички подадени заявления, изготвени оценки на потребностите и ще вземе решение относно лицата които да бъдат включени в проекта и да ползват предоставяните от Центъра услуги. За целта ще се проведе заседание, което ще се протоколира и резултатите от него ще бъдат съобщени на всички кандидат потребители и ще бъдат обявени на видни места в Община Хаджидимово. Дори и след първоначалния прием на заявления и включване на определен брой нуждаещи се лица, приема на заявления ще продължи. Право на участие в проекта и ползване на услуги ще имат и лицата който към момента на изготвяне на настоящия проект ползват услуги по процедура „Нови алтернативи“. В тази връзка всички те ще могат да подадат заявления за участие, като ще им бъдат изготвени нови оценки на потребностите и ще ползват услуги в общността и/или в домашна среда. С всички кандидат потребители, включени в проекта, ще бъдат сключени договори за ползване на услугите, предоставяни от Центъра за почасово предоставяне на услуги в общността и в домашна среда. Договорите ще бъдат сключвани между Кмета на Община Хаджидимово и съответния потребител на услуги, като в него ще бъдат описани ясно правата и задълженията на двете страни, вида на предоставяните комплексни услуги и тяхната продължителност. На включените в проекта потребители ще бъде изготвен индивидуален план за грижи в който ще бъдат вписани услугите които същия ползва-социални, здравни, психологически, тяхната честота и интензивност. Индивидуалния план за грижи ще бъде изготвен от мултидисциплинарен екип, включващ на първо място потребителя, социалния работник, медицинското лице и други.В индивидуалния план за грижи ще бъдат вписани и консултациите които потребителя ще получава, като допълнителна психологическа и емоционална подкрепа.При необходимост плановете за грижи ще се актуализират, предвид настъпили промени в обстоятелствата или физическото и психическо състояние на потребителя. 0.00 0.00
Подбор на персонал за управление персонал предоставящ услуги в Център за социални услуги.: Дейността ще стартира от първия месец от старта на проекта и включва: Подбор и наемане на персонал за управление на Център за почасово предоставяне на услуги и подбор на персонал за предоставяне на социални услуги. Наемането на персонала за управление ще бъде реализирано на конкурсен принцип, съобразно изискванията за подбор на мотивирани кадри, при спазване основните принципи на ОП "РЧР" 2014-2020 за равни възможности, равенство между мъжете и жените и устойчиво развитие. Екипът за управление на проекта ще разработи процедура за подбор на персонал за управление на Центъра и персонал предоставящ услуги. Същата ще бъде утвърдена от Кмета на Община Хаджидимово и популяризирана сред всички потенциални кандидати за работа в новосъздадения Център.Обявление за прием на заявления ще бъде обявено на всички видни места в общината, вкл. и в най-отдалечените населени места. В Центъра персонала за управление се състои от управител, социален работник, медицинско лице и организатор дейности. Персоналът за предоставяне на услуги ще се състои от 20 лични асистенти, 20 социални асистенти и 36 домашни помощници, като направения разчет е на максимално голям брой заети лица при 4-часов работен ден. процедурата за подбор на персонал ще се извърши по реда на трудовото законодателство, като избраните лица ще бъдат наети на трудови договори, при спазване на всички законови изисквания. Ще бъде потърсено и съдействието на Дирекция „Бюро по труда“-гр.Гоце Делчев, което да насочва безработни лица за участие в подбора. Подборът ще се проведе на два етапа –по документи и чрез интервю. -І-ви етап - подбор по документи, включващ: подаване на заявление за участие в подбора, автобиография на кандидата, документи за завършено образование, и други документи предвид спецификата на съответната длъжност която лицето желае да заеме. Определената комисия за подбор на кандидати за персонал в Центъра разглежда всички представени документи, взема решение, изготвя протокол от работата си и обявява в еднодневен срок резултатите за допуснатите до ІІ-ри етап кандидати и отпадналите на І-ви етап. Резултатите се обявяват лично на кандидатите, и поставят на видно място в общината списъци с резултатите. ІІ-ри етап - интервю с кандидатите: Провежда се от членове на екипа по проекта, като има за цел да проучи нагласите и очакванията на кандидатите, желанието и мотивацията им за работа с целевата група по проекта. За целите на интервюто се разработва и попълва формуляр от всички членове на комисията, в които като краен резултат се посочва подходящо или не е лицето за съответната длъжност. На база оценките от проведеното интервю комисията взема решение, изготвя протокол от работата си и обявява в еднодневен срок резултатите от проведеното интервю. Резултатите се обявяват лично на кандидатите, и поставят на видно място в общината списъци с резултатите- одобрени кандидати, резерви и отпаднали от участие като се посочват и причините. Избраните за персонал лица за управление на Центъра и персонала предоставящ услуги подписват трудови договори, в които ясно са разписани задълженията и правата на страните, както и всички изискващи се съгласно националното трудово законодателство условия. Неразривна част от процеса на договаряне са изготвянето и подписването на длъжностни характеристики, провеждане на начален инструктаж за здравословни и безопасни условия на труд и запознаване с правилника за вътрешния трудов ред и други правила и процедури, свързани с работата на персонала и цялостното функциониране на новосъздадения Център за социални услуги. 0.00 0.00
Обучения и супервизия на персонала, предоставящ услуги. Изготвяне оценки на потребности и консултиране на потребители. Разработване на правила и процедури за функционирането и устойчивостта на Центъра за социални услуги. : Дейностите по провеждане на обучения, супервизия, консултиране и разработване на правила и процедури за дейността на Центъра, ще бъдат възложени на външен изпълнител, имащ опит в предоставянето на социални услуги. Същия ще бъде избран по реда на ЗОП. За целите на проекта и постигане на заложените резултати е необходима квалифицирана експертна помощ и подкрепа както за работещия персонал в Центъра, така и за потребителите на услугите, предоставяни от Центъра. Относно работещия персонал са заложени подкрепящи дейности, необходими за предоставяне на качествени социални услуги.Осигуряване на въвеждащо обучение на наетия персонал за предоставяне на услуги, в умения за предоставяне на качествени такива.Заложеното въвеждащо обучение ще се проведе в рамките на 3 работни по 6 учебни часа, като включените лица в него ще бъдат 40, предвид обстоятелството, че някои от тях са преминали обучения по сходни проекти и програми. За проведеното обучение ще бъдат издадени удостоверения за преминато въвеждащо обучение, даващо право на наетите лица да полагат професията личен асистент, социален асистент и домашен помощник.Осигуряване на едно поддържащо обучение, с цел повишаване на квалификацията на всички 80 наети лица и подобряване качеството на предлаганите услуги. Организираното поддържащо обучение ще се проведе на 6-тия месец от старта на дейността на Центъра, в рамките на 2 работни дни по 6 учебни часа.Обученията имат за цел повишаване на компетентностите при предоставяне на иновативни социални услуги от персонала, изцяло съобразени с потребностите на потребителите. За работещия персонал в Центъра за социални услуги са заложени още и необходимите за работещите в социалната сфера супервизии и консултации. Супервизията като част от дейностите по проекта ще предложи метод за управляване директно при изпълнението на специфичните задачи на работещите, като ще бъде сведен до минимум ефекта burn out. Всеки един от работещите има право на участие както в групова, така и в индивидуална супервизия която се провежда минимум веднъж в месеца. За постигане на максимална ефективност в работата на лицата предоставящи услуги в Центъра и в домашна среда е заложено провеждането на консултации, с оглед повишаване компетентността им, повишаване качеството на предлаганите услуги, гарантирано спазване на правила и стандарти. Основните акценти при предоставянето на консултации ще бъдат насочени към приоритизиране на работата и планиране, разпределение, мониториране и оценка на работата по всеки случай от практиката. Професионалните консултации са навременна и необходима помощ и подкрепа за предоставящите услуги, при изпълнение на задълженията им. За потребителите на услуги са заложени консултации които могат да бъдат предоставяни в домовете им, и в Центъра за социални услуги. Консултирането на потребителите има за цел да осигури псхологическа и емоционална подкрепа, да мотивира желанието и възможността за социално включване, да улесни достъпа им до заетост и други. Целта е чрез предлаганите консултации потребителите да осъзнаят правото си на независим живот и социална интеграция. Това ще даде възможност за подобряване качеството им на живот и ще минимизира възможността за институционализация. При изпълнението на тази дейност е заложено разработването и внедряването на правила и процедури за дейността на Центъра за социални услуги. Правилата и процедурите ще бъдат изготвени в хода на реализация на проекта, като се вземат предвид добрите практики, подчинени на качеството на предоставяните услуги и мултидисциплинарния подход при предоставянето им. Разработването на правилата и процедурите за дейността на Центъра ще обхване всички страни в процеса на създаване, функциониране, организация на дейността, възможности за развитие на вида и качеството на предоставяните услуги, както и възможностите за включване на по-широк кръг социално уязвими групи от населението. Разработените правила ще се предоставят на всички участници в проекта. 22 920.00 17 140.00
Предоставяне на иновативни почасови комплексни услуги от Център за социални услуги: Дейността ще стартира от четвъртия месец от реализация на проекта и ще продължи 18 месеца. Със Заповед на Кмета на Община Хаджидимово, ще започне функционирането на новосъздадения Център за социални услуги. В него ще се предоставят иновативни почасови комплексни услуги за социално включване в общността и в домашна среда, вкл. и консултации от експерти. Създаденият Център ще осигури възможности за подобряване качеството на живот на лицата от целевата група, вкл. и на техните семейства. За целта е необходимо правилно определяне на нуждите на отделните потребители и насочването им към подходяща форма на социална помощ и подкрепа, която ще се предоставя от наетия персонал предоставящ услуги. В Центъра се предоставят услуги, свързани с оказване на помощ и подкрепа на потребителите и семействата им, включваща насочване и съдействие пред други институции, реализиране на мерки за социално включване и интеграция на потребителите, вкл.и мерки за улесняване достъпа до заетост на лицата с увреждания. Към предоставяните услуги ще бъдат и здравните такива, включващи консултиране по проблеми на здравето и профилактиката, извършване на медицински манипулации, проследяване на физическото състояние на потребителя и приема на лекарствени средства, измерване на кръвно налягане и други. В Центъра за социални услуги ще се осигури доверена работна среда, позволяваща максимална ефективност на предоставяните комплексни услуги за минимум 80 потребителя. Дейността на Центъра за социални услуги включва и предоставянето на следните почасови услуги в домашна среда, изразяващи се в: - предоставяне на постоянни грижи за дете или възрастен с трайно увреждане, или за тежко болен, за задоволяване на ежедневните му потребности, поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, при вземане на лекарства предписани от лекар, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение и др. За предоставяне на тези услуги в Центъра ще бъдат ангажирани почасово 20 лица –лични асистенти. - услуги в подкрепа за социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на различни събития, и всякаква друга дейност изразена в социална работа с представителите на целевата група. За предоставяне на тези услуги в Центъра ще бъдат ангажирани почасово 20 лица- социални асистенти. - услуги, свързани с комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилището, обитавано от потребителите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др. За предоставяне на тези услуги в Центъра ще бъдат ангажирани почасово 36 лица – домашни помощници. Услугите, предоставяни от Център за социални услуги ще имат възможност да ползват и лицата, които към момента на изготвяне на проекта ползват услуги предоставяни по процедура "Нови алтернативи". Същите ще имат възможност да ползват услугите за социално включване в общността, и тези предлагани в домашна среда. За реализиране дейността на Центъра е заложено разработването на необходимия инструментариум за работа , съдържащ следните документи: Правилник за вътрешния ред; длъжностни характеристики за наетия персонал, декларация за конфиденциалност и неразгласяване на лични данни; договор за предоставяне и ползване на почасовите услуги, индивидуален план за предоставяне на услугите; оценка на изпълнението на индивидуалния план; дневник на потребителя / ако потребителя желае да бъде воден такъв/, правила и процедури за предоставяне на услугите и управление на основните рискове, и др. документи необходими за ефективното управление на процеса по предоставяне на услугите. Предвидените дейности са насочени към развитие на качествени комплексни услуги за социално включване в общността и в домашна среда за удовлетворяване потребностите и повишаване качеството на живот на потребителите от целевата група и техните семейства. 432 577.16 391 767.83

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.