1. „СЪЗДАВАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА И ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СРЕДА в ОУ „ХРИСТО БОТЕВ”: ЦЕЛ:
Да се създаде и пилотира механизъм, който да се координира с общия модел;
Да се изгради подходяща визия на училището, като базово място за изграждане на модела.
СЪДЪРЖАНИЕ:
„МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАНИРАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА МОДЕЛА”
Eксперт човешки ресурси, подпомогнат от Екипът за упр. на пр-та ще създаде механизъм за осигуряване на координация и взаимодействие на д-тите по ОПНОИР с екипите по ОПРЧР. Той ще участва в общото упр-ние на модела и ще има задача да координира и управлява развитието на модела на територията на уч-то. За позицията ще се изисква висше образ.-магистър, да притежава профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 6 години;
Пилотният модел ще се реализира основно в ОУ "Христо Ботев", с. Исперихово. Част от д-тите ще се реализират в НУ "Васил Петлешков" в Брацигово;
Ще се създаде екип от 4-ма образ. медиатори. Те ще бъдат подбрани приоритетно от родители и близки на децата и учениците от целевата група. Ще бъдат обучени по програма, прилагана от Фонд "ИГА". За позицията ще се изисква основно или средно образование, комуникативност, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера до 1 година. Образ. медиатори ще работят с учениците и техните близки през целия проект. Ще посещават домовете при необходимост; ще разговарят с възрастния авторитет в семейството; ще съдействат за редовното посещаване на занятията от учениците; ще мотивират техните родители; ще откриват причините за нередовното посещаване на децата и отпадането от училище и ще работят по тяхното преодоляване; ще мотивират децата от етническите малцинства за продължаване на средното си образование след 7-ми клас;
На територията на училището ще се провеждат различни дейности по ОПРЧР, които ще подпомогнат изграждането на модела: начална двудневна среща на екипите, 3 еднодневни срещи за координация, които подробно са разписани в т.10 План за изпълнение в д-ст 2 на ОП РЧР.
СЪЗДАВАНЕ НА РАЗЛИЧНА ВИЗИЯ ЗА УЧИЛИЩЕТО:
Основен акцент в това направление ще бъде екологичен. Ще се създадат три обособени пространства - "Цветна градина", "Овощна градина" и "Дървесна екзотика". Това ще стане чрез създаване и развиване на клуб "ГРАДИНА". Той ще бъде основен в пилотния модел. В клуба ще се включат ученици от ОУ "Христо Ботев" и родители, които са преминали обучение и са заети, като работник по озеленяването в училището, както е предвидено в т.10 План за изпълнение в д-ст 8 на ОП РЧР. Съвместното участие на родители и деца в създаването на една по-добра визия на училището ще увеличи ефекта от пилотния модел. От тук идва и нуждата от позицията на Водещ на клуба, който да мотивира и въвлече ученици и родители към зелената идея и промяна на уч. среда. За позицията ще се изисква висше образование, да притежава профес. опит и квалиф. в дадената сфера между 5 и 7 години;
Изграждане и оборудване на клубни пространства в ОУ "Христо Ботев". В НУ "Васил Петлешков" ще се използва съществуващата база.
Изграждане и оборудване на пространство за активно използване на спорт в училище чрез оборудване на футболно игрище и физкултурен салон. Тук също ще участват родители, които са преминали обучение и са наети като строителни работници в училището по дейности от ОПРЧР. Ще бъдат създадени спортен клуб "Футбол"; "Тенис на маса" и "Баскетбол";
Оборудване на клубно пространство за "Клуб Мажоретки", "Ромски и български танци" и "Театър";
Оборудване на "Виртуална класна стая" за провеждане на клуб "Киберпространство". Клубното пространство ще бъде използвано за всички други дейности по ОПНОИР и част от дейностите по ОПРЧР;
Оборудване на клуб "Нашия оркестър" - в него ще се провеждат репетиции на оркестър от деца/ученици от ОУ "Христо Ботев".
ЕТАПИ:
1. Създаване на механизъм за коорд-ция на д-тите по ОПНОИР с екипите от ОПРЧР - 1-3 месец;
2. Създаване и работа на екип от образ. медиатори - 4-33 месец;
3. Създаване на екологична визия на училището и д-ст на клуб "Градина" - 4-33 месец;
4. Изграждане и оборудване на клубни пространства - 1-9 месец. |
149 940.00
|
143 750.91
|
2. "КЛУБНА ДЕЙНОСТ - ПОДОБРЯВАНЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СРЕДА" : ЦЕЛ:
- Да се създаде атмосфера в училище, която удовлетворява желанията на учениците да участват активно в образователния процес;
- Да се идентифицират и развият силните страни на децата/учениците от целевата група, които да повишат тяхното самочувствие и увереност, че могат да се реализират успешно в живота.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността ще се реализира с провеждането на различни по своя характер клубове:
- В обособеното пространство „Мажоретки” ще се провеждат:
= Клуб „Мажоретки“ – за 3 - 7-ти клас. Ще бъде създадена една група от 25 ученици. Клубът е традиционен за училището. Ще бъде развит с цел публичност и представителност на модела;
= Клуб „Български и ромски танци“ – за деца от 4-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. В рамките на клубните дейности ще се представят традиции и обичаи на българския и ромския етнос, традиционни и съвременни танци. Ще се подготвят и отбелязват традиционни празници като Международен ден на ромите, Банго Васил (ромската Нова година), Гергьовден, Великден;
= Клуб „Театър“ – театрален клуб за ученици от 4 до 7 клас. Ще бъде създадена една група от 15 ученици. Предвижда се в рамките на клуба да се разучават и играят различни литературни произведения.
За тази цел ще се търсят специалисти по различните направления на клубовете. Необходимостта от позицията Ръководител на клуб, е продиктувана от идеите на проекта за създаване на привлекателна училищна среда за учениците, тяхното задържане и връщане в училище, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. За позицията ще се изисква висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера над 7 години;
- В обособените пространства за спорт ще се провеждат:
= Клуб „Футбол“- деца, за ученици от 1-ти до 4-ти клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици;
= Клуб „Футбол“- деца, за ученици от 4-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици;
= Клуб „Баскетбол“- юноши, за ученици от 5-ти до 7-ми клас. Ще бъде създадена една група от 10 ученици;
= Клуб "Тенис на маса" – ще бъде създадена една група от 10 деца от 3 до 7 клас.
- Във виртуалната класна стая ще се провежда:
- клуб "Киберпространство" – ще участват 10 деца от 3 до 7 клас.
- Клуб "Нашия оркестър" ще включва 10 деца с музикални наклонности.
При провеждането на клубовете активно участие ще вземат образователните медиатори и водещите клубове.
Освен това дейността на клубовете ще бъде синхронизирана с реализацията на част от дейностите по ОПРЧР.
Предвид философията на интеграционния модел ще бъдат изградени паралелни клубове „Футбол” за 1-4 клас и „Театър” за 1-4 клас с по 10 участника във всяка група в ОУ „Васил Петлешков“ в Брацигово. Така ще се постигне участие на деца от другия етнос в общата визия на модела: чрез срещи и състезания между паралелните клубове; чрез участие на клубовете в общите презентации на продуктите от клубната дейност.
Предвижда се продуктите от клубната дейност да бъдет презентирани в рамките на дейност 7.
ЕТАПИ:
1. Изграждане на клубовете – 1-3 месец;
2. Дейност на клубовете – 3-33 месец;
3. Участие на клубовете в презентацията на своите продукти – 12-33 месец. |
59 500.00
|
49 607.67
|
3. „ДОПЪЛНИТЕЛНИ ЗАНИМАНИЯ СЪС ЗАСТРАШЕНИ ОТ ОТПАДАНЕ ОТ УЧИЛИЩЕ УЧЕНИЦИ”: ЦЕЛ:
- Да се повишат знанията и уменията на учениците;
- Да се създадат необходимите предпоставки за задържане, успешното завършване на образованието и продължаването им в по горно ниво.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността ще се реализира в две основни направления:
+ ИНДИВИДУАЛНИ/ГРУПОВИ УЧЕБНИ ПРОГРАМИ, НАСОЧЕНИ КЪМ НАВАКСВАНЕ НА ПРОПУСНАТИ ЗНАНИЯ И УМЕНИЯ:
= Разработване и/или адаптирането на индивидуални/групови учебни програми, насочени към наваксване на пропуснати знания и умения по английски език, география и икономика, история и цивилизация, природни науки (човекът и природата, биология и здравно образование, човек и общество) и други необходими предмети за успешното интегриране в образователния процес и намаляване риска от отпадане. Предвижда се разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2018/2019 година, както и разработване и/или адаптиране на индивидуални програми за учебната 2019/2020 година, съобразно промяната на потребностите на учениците;
= Ще бъдат проведени индивидуални/групови програми за запълване на пропуските в учебното съдържание. Графика на програмите ще бъде разработен съвместно с образователните медиатори и съобразен с индивидуалните потребности на всеки ученик.
+ ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ, ЗА КОИТО БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК НЕ Е МАЙЧИН
Дейността е ключова за усвояване и надграждане на знанията и уменията, в началното и основно образование и цели да се преодолеят пропуските в използването на езика за децата и младежите, чийто български не е майчин, поради което се затрудняват с усвояването на учебния материал. Тъй като проектът ще обхване две пълни учебни години, необходимостта на включените в проектните дейности ученици ще бъде различна. Предвижда се адаптиране/разработване на учебни програми по български език за учебната 2018/2019 година и за учебната 2019/2020 учебна година.
= В рамките на дейността ще бъдат адаптирани/разработени учебни програми по български език – за не повече от 100 часа на ученик за първата учебна година и за не повече от 70 часа за втората учебна година на проекта.
= Ще бъдат сформирани малки групи (5-8 деца) от подготвителна група и всеки клас, съобразно необходимостта от допълнителни занимания по конкретните предмети на учениците. Ще бъдат включени общо 100 ученици в рамките на проекта.
= По български език ще бъдат съставени общо 8 групи: 2 с деца от подготвителната група; 3 с деца от 1-ви до 5-ти клас и 3 групи от 6-ти до 7-и клас. Програмата ще се провежда 2 пъти седмично по един час. Общо ще бъдат включени 70 ученици в рамките на двете учебни години.
За тази цел ще се търсят специалисти/учители по различните предмети. Необходимостта от позицията Преподавател/Учител, е продиктувана от идеите на проекта за подобряване социалното включване и осигуряване трайна интеграция на деца и ученици от ромската общност, чрез осигуряване на достъп до образование, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. За позицията ще се изисква Преподавателите/Учителите да бъдат с висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера между 3 и 7 години;
Всички програми ще се случват на територията на ОУ "Христо Ботев", като част оттях и в НУ "Васил Петлешков", Брацигово.
ЕТАПИ:
1. Разработване на индивидуални/групови учебни програми учебни програми, на програми по български език, 2 - 4 м.
2. Сформиране на групите, 2-4 м.
3. Изработване на график на програмите, 3-4 м.
4. Прилагане на програмите и провеждане на допълните занимания, 4-33 м. |
65 562.75
|
46 272.51
|
4. „ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА ДЕЦАТА И УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА”: ЦЕЛ:
- Да се повиши самооценка на децата и мотивацията за участие в учебния процес.
- Да се подобри груповата атмосфера в клас.
- Да се намалят деструктивните форми на поведение сред учениците.
- Да се повиши желанието за успех по академични показатели и повиши готовността на ромските деца за изява в училище и продължаване на образованието си.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Дейността ще бъде реализира в следните направления:
- ПСИХОЛОГИЧЕСКА ПОДКРЕПА ЗА УЧЕНИЦИТЕ ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА:
= В рамките на тази дейност ще бъде нает психолог с подходящ опит и образование. Той ще работи ежеседмично с деца, които имат нужда от такава подкрепа. Работата на психолога ще бъде в координация с учителите и образователните медиатори. В рамките на задълженията на психолога ще се включва освен индивидуалната работа и групова работа, насочена към превенция на агресията, асоциалните прояви и други подобни форми на поведение. Съществено в подхода на психолога е работа с идентичността на ромските деца – кой съм аз, какви сме ние, как се изгражда интегритет на личността на детето. В силна степен психологичните проблеми са свързани и с този важен аспект на ромския етнос. Психологът ще окаже подкрепа на общо 100 деца от ОУ „Христо Ботев“, с. Исперихово и НУ „Васил Петлешков“, Брацигово. До момента в двете училища няма нает психолог, затова се очаква работата на психолога да подпомогне значително изпълнението на пилотния модел;
= Координация на психолога с екипите по ОПРЧР - психологът ще координира своята работа с всички звена на модела. Особен акцент ще се постави на неговата работа с мениджърите на случай, Консултативния социално-здравен център и с Ръководителя на ЦРО/Инициативната група за подкрепа на модела;
- АДАПТИРАНЕ И ПРИЛАГАНЕ НА МОТИВАЦИОННА ПРОГРАМА:
= Към конкретните условия ще бъде адаптирана мотивационна програма, използвана от Фонд ИГА при реализация на предишни и настоящи проекти;
= Мотивационната програма ще бъде приложена в рамките на 24 часа на група. Ще бъде насочена към намаляване нариска от отпадане сред най-застрашените ученици. Съвместно с образователните медиатори ще се избират учениците, при които съществува най-голям такъв риск. Ще се работи с 40 ученици, разделени по 5-ма в 8 малки групи. Всяка група преминава заложените в Мотивационната програма сесии в рамките на 24 часа.
Необходимостта от позицията Психолог е продиктувана от идентифицираните нужди на децата/учениците от ромската общност, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. Изискването за позицията Психолог за психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства е висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера между 3 и 7 години. Изискването за позицията Психолог за разработване, адаптиране и провеждане на Мотивационна програма е висше образование, да притежават професионален опит и квалификация в дадената сфера над 7 години.
ЕТАПИ:
1. Наемане на психолог, индивидуална и групова работа с децата, 3-33 месец;
2. Координация на психолога с екипите по ОПРЧР, 4-33 месец;
3. Адаптиране и прилагане на мотивационна програма, 4-33 месец. |
34 800.00
|
38 803.40
|
5. „ПОДКРЕПА НА УЧЕНИЦИ ОТ ЕТНИЧЕСКИТЕ МАЛЦИНСТВА ЗА ПРОДЪЛЖАВАНЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В ГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ”: ЦЕЛ
-Да повиши мотивацията и решимостта на учениците да продължат образованието си
-Да осигури възможности на учениците за опознаване на професиите
-Да улесни процеса на себепознание (силни страни, интереси, потребности)
-Да подпомогне информирания и осъзнат образователен избор след VII кл.
-Да насърчи родителите да подкрепят своите деца за продължаване на образованието
СЪДЪРЖАНИЕ
Д-стта ще се изпълнява от Експерти образов. дейности. Необходимостта от позицията е продиктувана от идентифицираните нужди на децата/учениците от ромската общност, за постигане на описаните по-горе цели на дейността. Изискването за позицията е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера между 5 и 7 г.
Ще бъдат подкрепени 30 уч. от 6 и 7 клас в ОУ „Христо Ботев” Исперихово, също и в НУ „Васил Петлешков" Брацигово.
Предвидени са 4 компон. за осъществяване на д-стта:
-Мотив. кампания за продължаване на образованието
-Индив. и групови занимания за проф. насочване и кариерно развитие
-Практически дейности за кариерно насочване
-Работа с родителите
МОТИВ. КАМПАНИЯ
Организирана съвместно от експертите и у-щата с помощта на сектор образ. в общината и заинтерес. гимназии от областта.
Кампанията включва: дискусии за значението на гимназиалното/профес. образов. и възможностите, които дава; представяне на средни училища в областта и посещения в тях; срещи с ученици и студенти от ромски произход, които вече учат в средни и висши училища; срещи с преподаватели от ромски произход; срещи с роми стипендианти на Ромски образователен фонд (РОФ); срещи с успели личности-роми или дискусия за причините за техния успех.
Възможности и форми за осъществяване на връзка с пазара на труда: гостуване на кариерни говорители в училище; дни на отворени врати в профилирани и проф. гимназии; панорами на професиите и училищата; информ.търсеща система в Националния портал за кариерно ориентиране;
ИНДИВ. И ГРУПОВИ ЗАНИМАНИЯ ЗА ПРОФЕС. НАСОЧВАНЕ И КАРИЕРНО РАЗВИТИЕ
Оценка на готовността за продължаване на образованието и определяне на риска от напускане. Ще бъде изготвен въпросник и заедно с индив. интервю ще бъде определен потенциалния риск за всеки ученик. Данните от оценката ще се използват в индив. и групова работа с децата.
Индив. и групови занимания са насочени към: изразяване на силните страни и способностите на учениците; откриване на своите интереси; формирането на адекватната самооценка; обогатяване и задълбочаване на познанията за различни професии и възможностите за образов. и кариера; формиране на ключови преносими умения за учене и организация на времето, ефективно междуличностно взаимодействие, проучване и оценка на възможности, стратегии за вземане на решение; Предвидени са по 64 часа групова работа в две групи по 15 участника (общо 128 ч. и 30ученика) и 90 часа индивидуални консултации.
ПРАКТИЧЕСКИ ДЕЙНОСТИ ЗА КАРИЕРНО НАСОЧВАНЕ
Предвидените в д-ст 4 занимания в клубовете повишават мотивацията за участие в образователния процес и допринасят за развиване на знания, умения и компетентности. Възлагане на отговорни индивидуални задачи на учениците, за да се почувстват значими в собствените си очи и в очите на околните, за да се мотивират и успяват;
Използване на часа на класа: провеждане на дискусии с учениците по предложени от тях теми; изработване на ученическо портфолио; посещение от представители на ЦПО – обучение по предприемачество;
Покриване на р-дите за пътуване с общ. траспорт на 14 ученици, продължаващи образованието си след 7 клас в гимназиите в Брацигово, Пещера, Пазарджик, Пловдив и др.
РАБОТА С РОДИТЕЛИТЕ
Индив./групови консултации за насърчаване на родителите да подкрепят образованието на децата си; запознаване с възможностите за кариера и образование, общо 20 часа.
Информ. семинари за седмокласници и техните родители; 4 семинара по 2 часа.
ЕТАПИ
1. Мотив. кампания, 5-33 м.
2. Индив. и групови занимания, 4-33 м.
3. Практически дейности за кариерно насочване, 4-33 м.
4. Работа с родителите, 6-33 м. |
11 200.00
|
7 596.61
|
6. „НАСЪРЧАВАНЕ УЧАСТИЕТО НА РОДИТЕЛИТЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС”: ЦЕЛ
-Да се създадат подходящи условия за привличане на родителите и повишаване на тяхното участие в образов. процес;
-Да се мотивират родителите да бъдат част от пилотния модел, който се изгражда.
СЪДЪРЖАНИЕ
Д-стта допълва и развива различните дейности по ОПРЧР, където е заложено родители и близки на децата/учениците да участват в пилотния модел.
Д-стта ще се реализира в три основни направления:
-Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия;
+Образов. медиатори ще работят активно с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещение на детска градина или училище. Предвижда се образов. медиатори да посещават домовете на учениците за провеждане на мотив. срещи с родителите, срещи за решаване на конкретен проблем, свързан с нередовното посещение на училище. Когато е необходимо, те ще използват всички подходящи ресурси на заложените структури по ОПРЧР.
+Моделът „На кафе” - двучасова среща на родители, техните деца, образо. медиатори и учители за провеждане на свободен и непринуден разговор, насочен към преодоляване на пречките за посещаване на училище. Участниците в една среща са около 6, с цел по-ефективна работа.
-Насърчаване участието на родителите в образователния процес:
+"Информационни дни" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се представят кратки филми, ще се раздават информ. материали. В тези дни ще участват медиаторите, учителите, експерти от различни области;
+"Малки работни форуми" с родителите и представители на институции и организации. Формата ще се провежда освен в училище и в залите на други институции и организации. На форумите ще се представят различни гледни точки за образ., културното развитие, възпитанието на децата, интеркултурните проблеми и решения, въпроси за превенция на престъпността и сигурността на гражданите;
+"Семейни конференции" – ще се канят родители на децата от етническите малцинства и други родители на специално организиран ден, в който ще се правят презентации, ще се раздават информационни материали по конкретни въпроси. В тези дни ще участват и образователните медиатори, учителите, експерти от различни области. Предвижда се във всеки Информационен ден да участват до 15 участници.
- Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието;
+„Граждански университет за родители” – ще се провежда под формата на лекции и интерактивни сесии, обединени от различни теми на гражданското образование с акцент на обучение в методите на интеркултурното общуване. Ще се подберат теми, свързани с общо приемливи въпроси като биологичното развитие на личността и психосоциалната среда; родителствуването като общо понятие; въпроси за трудовата реализация и професионалното развитие.
+„Ателие за родители” – ще се реализира чрез създаване на малки групи от родители, които чрез посредничеството на медиаторите и другите участници в проекта, да участват доброволно в тази форма. Идеята на ателието е да се решават конкретни проблеми и казуси от живота на училището, децата и родителите; да се изработват арт продукти и други подходящи изделия.
Необходимостта от позициите е продиктувана от предвидените за изпълнение дейности за постигане на описаните по-горе цели на дейност 6. Изискването за позициите: Експерт психолог е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 7 години; Експерт образователни дейности е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера между 3 и 7 години; Преподавател/Учител е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 7 години.
ЕТАПИ:
1.Дейност на образов. медиатори 3-33 м.;
2.6-те форми на работа ще се реализират 3-33 м. |
15 216.00
|
10 530.96
|
7. „ПРЕОДОЛЯВАНЕ НА НЕГАТИВНИ ОБЩЕСТВЕНИ НАГЛАСИ, ОСНОВАНИ НА ЕТНИЧЕСКИ ПРОИЗХОД И КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ”: ЦЕЛ
- Да се популяризира модела и неговите резултати в община Брацигово, на регионално и национално ниво;
- Да се създадат условия за намаляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход, чрез поредица от публични прояви, показващи продуктите на клубната дейност и успешните практики на целия модел.
СЪДЪРЖАНИЕ
Дейността ще се организира в три основни направления:
-ОБЩИ МЕРОПРИЯТИЯ НА ЦЕЛЕВАТА ГРУПА (РОДИТЕЛИ И УЧЕНИЦИ) С ДЕЦА ОТ ДРУГИТЕ ЕТНИЧЕСКИ ГРУПИ, другите участници в модела и представители на обществеността:
+Две срещи в читалището на село Исперихово – ще бъдат проучени и поканени известни лица, успели в своя живот и придобили положителна популярност сред обществото: журналист, спортист, актьор, музикант, представител на бизнеса или други подходящи фигури от ромски произход;
+Ще бъдат организирани в читалищата на Исперихово и Брацигово две подходящи театрални постановки, в които ще участват целевата група (деца/ученици и техните родители) и представители на другите етнически групи, участници в модели и други лица;
ПУБЛИЧНО ПРЕДСТАВЯНЕ НА МОДЕЛА
Ще бъде организирана в две публични събития, които ще бъдат проведени след продължителна подготовка. Ще бъдат организирани в края на първата и края на втората/последна година от проекта. Като територия ще се използва ОУ "Христо Ботев" и читалището в село Исперихово. Тържествата ще преминат при следната организация:
+Подготвителен период - в рамките на клубната дейности ще се поставят конкретни срокове и ще се проведат интензивни репетиции;
+Подготовка на програма на събитията от експерт на Партньор 1;
+Провеждане на двете събития в две части: училищна програма през деня и вечерна тържествена програма в съответното читалище. В училището основно ще бъдат представени новата визия на ОУ "Христо Ботев", спортни състезания между отделните клубове и кратка презентация на целия пилотен модел. В читалището програмата ще бъде с концертен характер като всеки клуб ще се представи с подготвената програма. Ще бъдат поканени хора на изкуството за участие в общата програма;
+По време на всяко тържество ще бъдат връчени от кмета на общината специални сертификати на успешно приключили деца/ученици.
ПРОВЕЖДАНЕ НА СИМУЛАЦИЯ НА СЕСИЯ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ПО ТЕМАТА ЗА ИНТЕГРАЦИЯТА
Ще се организира през втората година. Общо 20 ромски и български деца от 6 и 7 клас ще бъдат в ролята на общински съветници и представители на секторните политики (образование, социално-здравни услуги, заетост, култура). Ще се разисква постигането на междукултурната интеграция. Участниците в симулацията ще дискутират и приемат „Визия за междукултурното развитие и разбирателство”
От името на ромските деца ще бъде представен „Манифест на ромското дете” – гледната точка на ромските деца за тях самите, живота, бъдещите възможности - какво да се направи. Българските деца ще представят гледна точка по темата „Заедно можем повече” – за нещата, които ни обединяват и ни правят съюзници и как да се възползваме.
„Общинските съветници” ще приемат приоритетни политики и мерки за междукултурно разбирателство и интеграция. На сесията ще присъстват действащите общински съветници, родители на децата, представители на училищата, местната власт, секторните политики, общността, журналисти. Сесията ще се проведе в залата на ОС. Ще бъде нает експерт, който да подготви децата и дизайна на събитието – 80 часа.
Необходимостта от позициите е продиктувана от предвидените за изпълнение дейности за постигане на описаните по-горе цели на д-ст 7. Изискването за позициите е висше образование, да притежават профес. опит и квалиф. в дадената сфера над 7 г.
ЕТАПИ:
1. Срещи с известни лица от ромски произход 9-21 м.
2. Театрални постановки в читалищата на селата Динката и Калугерово 14-33 м.
3. Първо публично представяне на модела – подготовка и реализация 13-33 м.
4. Второ публично представяне на модела – подготовка и реализация 19-33 м.
5. Симулация на сесия на общински съвет- подготовка и изпълнение 20-33 м. |
23 480.00
|
23 743.62
|