Патронажна грижа: Дейността е в продължение на изпълнявания от община Трявна Договор по процедура BG05M9OP001-2.040 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания. Предоставянето на патронажната грижа ще е с продължителност 12 мес, за подготвителни дейности преди стартиране на услугата са предвидени 2 мес.Патронажната грижа ще се фокусира върху предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда за лицата от целевата група и се предвижда да стартира от месец септември 2021 г.
Услугите, които ще се предоставят на потребителите на база индивидуалните им потребности ще се осъществяват по график от назначени по проекта специалисти: медицинска сестра 1бр, домашни санитари 4 бр, психолог 1 бр
Назначените лица ще подпомагат нуждаещите се потребители по предварително изготвен график, като на всяко лице от целевата група ще се предоставят здравно-социални услуги и психологическа подкрепа до 2 часа на ден за период от 12 месеца. Контролът върху спазването на графика, неговата актуализация, включването на нови потребители и отпадането на други, ще се осъществява от ЕУП, който ще осъществява и мониторинг върху качеството на предоставяните услуги.
За предоставяне на услугите в населените места, до които е осигурен обществен транспорт ще се закупят месечни абонаментни карти за назначените лица.
При необходимост предоставянето на услугата ще бъде подпомогнато от назначен шофьор, който ще извършва транспортирането на специалистите до и между домовете на потребителите, живеещи в отдалеченост от центъра на общината и липсващ обществен транспорт. Транспортът ще се осъществява с превозно средство на общината. Графикът на шофьора ще бъде съобразен с местоживеенето на лицата - достъпност, отдалеченост, честота на посещение и необходимост от конкретен специалист.
След сключването на трудовите договори с наетите лица за предоставяне на услугата, непосредствено преди стартиране на патронажната грижа, ще бъде проведено обучение, което ще е на база разработената от МЗ програма за специфично обучение. В обучението ще бъдат включени само назначените лица, които до момента не са преминавали същото при изпълнението на предходния проект. За подготвителни дейности преди стартиране на услугата са предвидени 2 месеца.
Патронажна грижа ще се предоставя за 47 лица и ще включва комплекс от интегрирани здравно-социални услуги:
-социални услуги, включваща дейности като почистване, пране, пазаруване, лична хигиена, социални контакти и др.
-здравни грижи, недублиращи тези предоставяни по НЗОК - измерване на кръвно налягане, кръвна захар, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.
-психологическа подкрепа, насочена към възстановяване и социална интеграция на потребителите и създадване на възможности за водене на самостоятелен и независим живот
Доставката на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите) ще се осъществява след приключване на проект "Грижа в дома" К3, по който е осигурено финансиране до 31.12.2021г до края на Проект „Патронажна грижа + в община Трявна“ и ще се предоставя от:
Диспечер – 1 бр, Сътрудник„Социални дейности“ – 1 бр, Шофьор – 1 бр
Назначеният персонал ще бъде подкрепен чрез провеждането на индивидуална и/или групова супервизия. Фокусът на провежданите супервизии ще бъде поставен върху работата с целевата група според спецификата на характерите и поведението им. В рамките на супервизиите ще бъдат анализирани и комуникативните възможности на назначените лица и техните уменията за оказване на подкрепа. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване.
|
0.00
|
127 677.79
|
Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: В община Трявна функционират следните социални услуги, ДДД:
1. ДСХ с капацитет 40 потребители. Доставчик на услугата е общината. Дейностите и услугите подпомагат настан. лица да водят самостоятелен и по-пълноценен начин на живот чрез оказване на подкрепа, задоволяване на ежедневните им потребности и създаване на условия за соц. контакти и вградимост.Персоналът на ДСХ е 18 служ.: Управител–1 брой;соц. раб.–1 брой;трудотерапевт–1 брой;счетов.–1 брой;касиер–1 брой;домакин–1 брой;мед. сестра–2 броя;санитари–5 броя;готвач–1 бр.;раб. поддръжка–1 брой;раб. в кухня - 3 броя
2. ДЦПЛУ – Дневна грижа с капацитет 20 потребители. Доставчик на услугата е общината. ДЦ предоставя ежедневно соц. услуги, които създават условия за цялостно обслужване на пълнолетни лица с увреждания през деня, свързани с предоставянето на храна, задоволяване на ежедневните, здравните, трудотерапевтични, психологически и рехабилитационните потребности, както и организация на свободното им време и соц.контакти.
Персоналът на ДЦПЛУ-Дневна грижа е 8 специалисти: Директор – 1 брой; Соц. раб. - 1 брой; Трудотерапевт – 1 брой; Психолог – 1 брой; Рехабилитатор – 1 брой; Соц. асистент – 2 броя; Шофьор/поддръжка – 1 брой
3. ДЦПЛУ – Седмична грижа с капацитет 9 потребители. Доставчик на услугата е общината. ДЦ предоставя социални услуги, задоволяващи ежедневните, здравните и рехабилитационните потребности, организация на свободното време и личните контакти. Услугите се предоставят в рамките на работната седмица – от понеделник до петък.
Персоналът на ДЦПЛУ-Седмична грижа е 5 специалисти: Сътрудник „Соц. дейности“- 1 брой; Мед. сестра – 2 броя; Соц. асистент – 1 брой; Санитар – 1 брой.
4. ЦСРИ с капацитет 40 потребители. Доставчик на услугата е общината. Центърът предоставя почасови социални услуги, свързани с провеждане на рехабилитационни процедури в зала за ЛФК и в дома; психолог. консултиране на лица и деца; оказване на училищна подкрепа от педагог и логопедична подкрепа; трудотерапия; соц. консултиране.
Потребителите на социалните услуги са 72, от които 39 възрастни и 33 деца.
Персоналът на ЦСРИ е с численост 9 специалисти:Соц. раб.–1 брой;Педагог–1 брой;Логопед–1 брой; Психолог–2броя; Трудотерапевт-1 брой;Кинезитерапевт–1 брой и Рехабилитатор–1 брой.
5. ЦОП с капацитет 25 лица. Услугата се изпълнява от външен доставчик.
ЦОП предоставя соц. услуги за деца и техните семейства, свързани с деинституционализация и реинтеграция на деца; превенция на насилието, изоставянето и отпадането от училище; обучение в умения за самостоятелен живот; консултиране и подкрепа на семейства в риск; оценяване и обучение на приемни родители и осиновители; консултиране и подкрепа на деца с противообществени прояви; психолог. консултиране на родителите.
Персоналът на ЦОП е 4 специалисти на трудов договор:Управител–1 брой; Педагог–1 брой; Соц. раб.–1 брой; Психолог–1 брой;
и 3 специалисти назначени по извънтрудови правоотношения:Логопед–1 брой;Арттерапевт–1 брой и Специалист“Спортни занимания“–1 брой.
В ЦОП се предоставят социални услуги на 46 потребители–деца и семейства.
Назначеният персонал в социалните услуги е 47 човека В условията на глобалната пандемия,предизвикана от разпространението на Covid 19 персоналът в 5-те социални услуги работи с разширено работно време и допълнително натоварване, причинено от усложнените условия на работа и продължава да предоставя качествена и безопасна услуга на потребителите. Подкрепата, която ще бъде оказана по настоящия проект се изразява в предоставяне на доп. средства за възн-я на служителите в ЦСРИ, ДЦПЛУ-Дневна грижа, ДЦПЛУ-Седмична грижа и ДСХ под формата на извънреден труд. Със служ. от ЦОП ще бъдат сключени втори трудови договори към общината. За подкрепа на персонала ще бъдат осигурени необходимите лични предпазни средства. Ще се въведат допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд на соц. услуги, ДДД с цел предоставяне на защитена среда за лицата.Персоналът и потребителите на услугите ще бъдат тествани при нужда за COVID-19. |
0.00
|
99 994.66
|