Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектно предложение "Подобряване на условията на труд и безопасността в „Автотрейд” ООД разгръща инициатива за осигуряване на добри и безопасни условия на труд в „Автотрейд” ООД чрез подобряване качеството на работната среда, организацията на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятието. Проектът включва редица мерки за повишаване качеството и безопасността на работната среда, като заложените за постигане общи и специфични цели водят до резултати, напълно съответстващи на целите и приоритетите на ОП РЧР и схема "Добри и безопасни условия на труд", а именно достъп до безопасна и устойчива заетост в полза на борбата срещу бедността и социалното изключване.
Според нуждите и възможностите на предприятието, в проекта са планирани дейности по оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси и в частност - практики за лесно осъвместяване на личния и професионалния живот на младите служители; механизми за удължаване на професионалния живот на включените по проекта лица над 54 годишна възраст; гъвкави форми на заетост, планиране и подбор на персонала; осигуряване на организиран транспорт до и от работното място на служители с местоживеене извън град Варна, мерки за повишаване на ресурсната ефективност чрез повторна употреба на отпадъчни материали и други. В допълнение, проектното предложение предвижда обезопасяване на работните условия и среда чрез набавяне и обезпечаване на средства за колективна и персонална защита.
Всички описани в проектното предложение дейности са съобразени и напълно кореспондират на целите и стратегията на ЕС "Европа" 2020 за модернизиране на публичните политики и борба с бедността и социалното изключване чрез инвестиции в човешки капитал.
Постигането на целите ще бъде подпомогнато от Екип за управление на проекта и мерки за популяризиране и визуализация на резултатите от реализацията на дейностите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране на екип за управление на проекта: За постигане целите на проект "Подобряване на условията на труд и безопасността в „Автотрейд” ООД" са необходими стройни организация и методична последователност за изпълнение на дейностите, включващи следване на плана за извършване на дейностите, протоколиране и отчитане на етапите на изпълнение, провеждане на процедури за избор на изпълнители, както и изготвяне на технически и финансови отчети при приключването на отделни дейности или етапи от тях. За целта ще бъде сформиран и назначен Екип за управление на проекта, на който ще бъдат делегирани гореописаните задължения. Предвижда се екипът да включва трима специалисти с доказан опит в управлението на сроден тип проекти, както и със солидни знания, свързани с изпълнението на включените в проекта дейности. Тримата експерти следва да познават стратегията и целите на ОП РЧР, както и да са наясно с механизмите и подходите за успешно реализиране и финансиране на проекти по същата. Основните функции на Екипа са свързани с организация на работата, осъществяване на контрол и мониторинг, навременно изпълнение на графика на дейностите, отговорност за изготвянето и предаването на междинните и окончателния технически отчет по проекта. Съобразно нуждите и спецификата на текущото проекто-предложение Кандидатът планира Екипът за управление да се състои от следните три типа специалисти: Ръководител, Координатор и Счетоводител. Техните задължения ще бъдат стриктно формулирани в договорите им за изпълнение, като същите ще включват следните основни компетентности и дейности: 1. Ръководител проект - цялостна организация по реализиране на проекта - мониторинг върху постигането на общите и конкретните цели на проекта - разпределение на задачите по осъществяване контрол по изпълнението на проекта - предоставяне на текуща информация за хода на проекта на Бенефициента и УО и неговите представители - организира процедурите за избор на изпълнител - участва в комисиите за избор на изпълнители - участва дейно в изготвяне на технически и финансови отчети - ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; 2. Координатор проект - Отчита се пред ръкoводителя на проекта - Докладва на ръководителя на проекта за изпълнението на дейностите по проекта - Подпомага съществено дейностите по изготвяне на всички видове технически и финансови отчети - Координира дейностите по избиране на изпълнители на услуги и доставки, съгласно ПМС 118 - Следи за спазване на Графика за изпълнение на дейностите - Участва срещите на Екипа за управление и в подготовката и реализацията на дейностите по проекта - Осъществява комуникацията с представителите на УО - Съдейства напълно при мониторингови посещения, осигурявайки достъп до материали и инфомация на УО; 3. Счетоводител проект - Носи отговорност за обезпечаване на финансовите операции и дейности - разплащания към служители, доставчици и държавни организации - Води пълна и коректна счетоводна отчетност по проекта, съобразно изискванията на програмата и Наръчника на бенефициента - Води и съхранява финансовата и счетоводна документация на електронен и хартиен носители - Съдейства при изготвянето на финансовите отчети - Изготвя счетоводни справки за отчитане на дейностите по проекта - Участва в срещите на екипа за управление - Осигурява достъп до счетоводна и финансова информация на УО при мониторингови посещения Предвидените за обезпечаване разходите на тази дейност средства са в рамките на 10% от общо допустимите разходи по проекта. Те включват разходи за възнаграждения на членовете на екипа, както и разходи за осигуровки за сметка на работодателя. Заплащането труда на членовете на екипа ще се извършва ежемесечно въз основа на броя отработени за месеца часове и предадени отчети за извършена работа, а размерът на възнагражденията ще бъде определен съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП Развитие на човешките ресурси. 15 000.00 12 320.04
Разработка и въвеждане на нови организационни модели и елементи в управлението на човешките ресурси в "Автотрейд" ООД (Д1 от Условията за кандидатстване): Дейност 2 има за цел да подобри условията на труд в "Автотрейд" ООД по отношение на гъвкавостта и ефективността на работната организация. В рамките на изпълнението й е предвидено разработване и въвеждане на нови организационни модели, практики и системи за управление на човешките ресурси с цел повишаване качеството на работната среда и подобряване производителността на труда в предприятието. Включването на тази дейност в проектното предложение е обвързано със стратегията на дружеството за непрекъснати инвестиции в комплексни мерки за подобряване професионалния и социалния статуси на служителите. Този вид инвестиционен инструментариум се е утвърдил като ефикасен и работещ за повишаване на производителността на Кандидата, което прави инвестицията рентабилна и ефективна. Имплементирането на различни мерки за стимулиране на работниците води до минимално текучество на кадри, запазване на ценни професионалисти за продължителен период от време на работа в предприятието, повишаване на инициативността и ефективността на служителите, като това от своя страна води до подобряване на конкурентоспособността на фирмата. В тази връзка и в съответствие с целите на процедурата "Автотрейд" ООД възнамерява да възложи на специалист разработването на цялостна програма за модернизиране на политиките на предприятието по отношение на човешките ресурси. Целта е след внимателно и подробно обследване на текущите уредби и практики в дружеството да бъде изготвен и интегриран в управлението на ЧР набор от мерки, които да доведат до иновативни подобрения в следните направления: - Оптимизация на работните процеси - въвеждане на гъвкави форми на заетост, гъвкаво работно време, ротация на работното място и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на по-младите и възрастните служители на фирмата, каквито са повечето от заетите във фирмата. - Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на работниците над 54 години с цел максимално дълго оставане в заетост. - Въвеждане на иновативни модели на организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси – планиране, подбор и наемане. - Зелени политики - въвеждане на мерки за насърчаване развитието на предприятието в областта на политиката на опазване на околната среда и прилагане изискванията на националното законодателство. Изпълнението на дейност "Разработка и въвеждане на нови организационни модели и елементи в управлението на човешките ресурси" ще подпомогне националните и европейските стратегии за развитие на човешките ресурси и подобряване достъпа и качеството на заетост. Постигането на целите по дейността ще даде възможност на младите хора със семейства и малки деца по-лесно да съвместят професионалния и личния си живот по примера на много европейски социални практики. Това от своя страна ще доведе до задържане в заетост на младите родители, съответно ще повиши доходите на семействата и ще се избегне трайното отпадане от работната сила на същите. По отношение на възрастните хора - ще бъде нормативно и фактически установен ангажиментът на работодателя да задържи максимално дълго по-опитните си кадри на работа, включително след пенсионирането им. В зависимост от спецификата на стопанството на Кандидата ще бъдат предложени мерки за наемане на допълнителен брой трудоустроени хора. Дейността е важна за "Автотрейд" ООД, тъй като работният цикъл на дружеството изисква гъвкавост и адаптивност по отношение на персонала, свързани с ритмичността на работата според сезона. Към момента системите на организация не са функционални, в резултат на което при намален обем работа Кандидатът изпитва трудност да задържи персонала си, а при увеличен такъв - не може да привлече достатъчен брой кадри. Целта е чрез тази дейност да бъдат балансирани нуждите на предприятието и персонала, като се избегне текучеството за сметка на удовлетвореността на заетите. 26 000.00 26 000.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място на служители в "Автотрейд" ООД (Д2 от Условията за кандидатстване): Във връзка с поставените цели за осигуряване на географска професионална мобилност на работната ръка, Кандидатът планира в рамките на Дейност 3 да организира на своите служители ежедневен лицензиран транспорт. Служителите на дружеството са 190 лица - кадри с разнообразна професионална експертиза, като 10 от тях живеят извън рамките на населеното място, в което работят. "Автотрейд ООД" разполага със собствени превозни средства и шофьори, с които ще се осъществява извозването на служителите от и до работното им място. За изпълнението на дейността фирмата ще осигури две МПС тип микробус с 8+1 места. Транспорта на служителите ще се извършва по три маршрута, които ще се изпълняват всеки работен ден двупосочно. - Маршрут 1 ще включва двама служители, работещи заедно на общи дневни и нощни смени и ще преминава през следните населени места: 1. Варна (Южна промишлена зона) - с. Константиново – 14.9 км 2. с. Константиново - Варна (Южна промишлена зона) 14.9 км Общо – 59,6 км на ден в двете посоки - Маршрут 2 ще включва четирима служители на редовни смени и ще преминава през следните населени места: 1. Варна (Южна промишлена зона) - с. Гроздьово 53.8 км 2. с. Гроздьово - с. Бозвелийско 12.4 км 3. с. Бозвелийско - гр. Белослав 29.4 км 4. гр. Белослав - Пристанище Одесос ПБМ 22.1 км 5. Пристанище Одесос ПБМ - АВТОТРЕЙД ООД 10.0 км 6. АВТОТРЕЙД ООД - Варна (Южна промишлена зона) 10.0 км Общо - 137.7 км в едната посока и съответно 275.4 км на ден в двете посоки (с най-далечна точка с. Бозвелийско - 57 км) - Маршрут 3 ще включва четирима служители на редовни смени и ще преминава през следните работни места: 1. Варна (Южна промишлена зона) - гр. Нови Пазар 72.4 км 2. гр. Нови Пазар - с. Стефан Караджа 32.5 км 3. с. Стефан Караджа - гр. Вълчи дол 22.9 км 4. гр. Вълчи дол - Варна (Южна промишлена зона) 44.9 км. Общо – 172,7 км в едната посока и съответно 345,4 км на ден в двете посоки (с най-далечна точка гр. Нови Пазар - 72.4 км) Обща дължина на трасетата: 680,4 км на ден; 14 288,4 км на месец; С осигуряването на организиран транспорт до и от работното място ще се увеличат социалните придобивки за целевата група, заети лица в "Автотрейд" ООД. Същевременно с това ще се спестят разходите за лични превозни средства, което ще доведе до увеличаване на разполагаемия доход на лицата и домакинствата, част от които са самите те. Ще се стимулира запазването на трудовите доходи, ще се повиши работоспособността и психическата концентрация на работниците. Осигуряването на организиран транспорт за работниците и служителите в предприятието ще доведе до повишаване на доверието в работодателя и силна мотивация за запазване в дългосрочен план на съществуващото трудово правоотношение. Благодарение на ОП Развитие на човешките ресурси Кандидатът ще повиши благоприятността на условията на труд в дружеството за тази част от служителите си, които пътуват ежедневно до работното си място, поемайки разходите им за транспорт за период от една година. Дейността ще допринесе за постигане на общите и специфичните цели на проектното предложение, свързани с насърчаване на географската мобилност и осигуряване на социални придобивки. Включването на този елемент в проекта ще е в полза на постигане на стратегията за комплексно, ефективно и цялостно подобряване на условията на труд в предприятието и повишаване производителността на работната ръка и в този смисъл - на предприятието. 33 438.40 0.00
Осигуряване на средства за колективна безопасност при работа - предоставяне на оборудване и съоръжения за подобряване на физичната среда, обезопасяване условията на труд и минимизиране на риска при работа (Д3.1 от Условията за кандидатстване): Предвидените по Дейност 4 средства да бъдат използвани по следните четири направления: 1. Закупуване и монтаж на инверторни климатици с цел подобряване на микроклимата в сервизните и ремонтните халета на фирмата, битовите стаи за мъже и жени, инструменталното помещение и офисни помещения. Искането за допълнение на настоящата дейност и прехвърлянето на средства между бюджетните пера е обусловено от желанието на фирма „Автотрейд“ ООД да осигури на работещите във всички зони на предприятието по-добра работна среда, като замени настоящата климатична система, които не са достатъчно ефективни. В тази връзка с цел подобряване на условията на труд в работната среда и достигане на оптимални стойности на температура, влажност и чистота на въздуха се предвиждат : - доставка и монтаж на 3 бр. инверторни климатични системи за таванно - подов монтаж - клас А, с вградени филтри за пречистване на въздух, мощност 60000Btu и прилежащите към тях тръбни трасета - в Хале за общи ремонти - доставка и монтаж на 3бр. водна въздушна завеса с дължина 2000мм - в Хале за общи ремонти - доставка и монтаж на 1 бр. инверторна климатична система за високостенен монтаж - клас А, с вградени филтри за пречистване на въздух, мощност 18000Btu и прилежащото към нея тръбно трасе - в Хале за общи ремонти на лекотоварни автомобили; Обща стойност на предвиденото оборудване – 36 190лв. без ДДС 2. Закупуване на 3 броя мобилни агрегати за прахово изсмукване Мобилните агрегати за прахово изсмукване са предназначени за работниците от звено „Авторепаратурни дейности”. Оборудването на всяко работно място в халето за каросерийни ремонти със система за вакуумно изсмукване на абразивните частици, ще се сведе запрашаването до минимум и същевременно ще се намали възможността от вторично замърсяване. Предвиденият агрегат ще бъде предназначен за засмукване на прах клас L – с възможност за изсмукване на застрашаващи здравето прахове с гранични стойности по малки от 1мг/куб.м. Това ще гарантира защитата на работниците от прах, токсични и други абразивни чстици, отделяни в процеса на ръчната обработка на автоелементите и ще намали рисковете от възникване на заболявания и увреждания на белите дробове и дихателната система. Обща стойност на предвиденото оборудване – 5 932лв. без ДДС 3. С цел да се подобри колективната защита от потенциално експлозивна атмосфера, защита от опасни пари или аерозоли на химични агенти и прах, се предвижда следното оборудване: - Автоматична машина за миене на пистолети за боядисване на автомобили Необходимостта от закупуването на машината за миене на бояджийски пистолети и други инструменти използващи лако-бояджийски течности, е продиктувана от спецификата на друга дейност – боядисването. При ръчното почистване на пистолети за боядисване, операторът е изложен на риск от въздействието на миещи (кореселинни) агенти и опасните пари и аерозоли, които те отделят. Автоматична машина за миене на пистолети за боядисване на автомобили ще предотврати евентуални експлозивни (леснозапалими) ситуации. Стойност на предвиденото оборудване – 6 500 лв. без ДДС 4. Ергономия на работното място Продължителното поддържане на статична работна поза /работа на стол/, носи рискове от изкривявания на гръбначния стълб, остеохондроза и трайни изменения на фигурата. Работата в седнало положение и недостатъчното движение, крие рискове да се превърне в предпоставка за редица други здравословни проблеми като затруднено кръвообръщение, наддаване на тегло, отключване на редица хронични заболявания. С цел превенция на подобни здравословни проблеми, се предвижда подмяна на 50 броя съществуващи столове с ергономични за служители на различни отдели, които работят на 8-часов работен ден в седнало положение, както следва:отдел „Резервни части” – 5 бр.отдел „Приемчици” – 5 бр.Инженери – 3 бр.Управители – 3 бр.Отдел „Лизинг” – 3 бр.Информация -1 бр.Отдел „Счетоводство” – 12 бр.Автосалон – 18 бр. Стойност на предвиденото оборудване – 17 500 лв. без ДДС 66 122.00 66 041.89
Осигуряване за средства за персонална защита - лични предпазни средства и специализирано работно облекло (Д3.2 от Условията за кандидатстване): В допълнение на дейност 3 дружеството планира да доразвие повишаването на качеството на работната среда чрез закупуване и предоставяне на лични предпазни средства и специално работно облекло. По този начин предприятието се стреми да осигури на работниците си висококачествени материали за предпазване в работна обстановка в съответствие с Оценката на риска на работните места и Утвърдения списък на работните места и полагащите им се ЛПС и СРО: Отдел Автосервиз 1 (отговорник сервиз, диагностици, технически инженери, инструменталчици, хигиена,озеленяване) - 20 човека: Работно облекло комплект - 20 броя, включващ: Престилка летен вариант - работна престилка от памук против опасности от замърсявания Престилка зимен вариант - работна престилка от памук против опасности от замърсявания Панталон летен - от памук и ПЕ в съотношение 35/65 Панталон зимен - топлозащитен Тениска лятна - 100% памук Тениска зимна - 100% памук Зимно яке - памук/ПЕ, ветро и водоустойчиво, от ПЕ и микрофибърна вата; закопчаване с цип и тик-так копчета, ватирана качулка Ръкавици зимни - от цепена хромирана телешка кожа, с усилена длан, топлозащитни Зимна шапка - 100 % акрил, двуслойноплетена Лични предпазни средства: Ръкавици работни - гумирани 20бр Обувки летни 20 бр. - ниски обувки от естествена телешка кожа, перфорирана подплата от синтетична кожа, хидрофобна сая, антиалергични, масло-киселинно устойчиво, противохлъзгащо, полиуретаново ходило. С метално бомбе и пластина в ходилото Обувки зимни 20 бр. - високи обувки от естествена телешка кожа с хидрофобна сая, противохлъзгащо, полиуретаново ходило с пластина и метално бомбе. Отдел Автосервиз 2 (монтьори, тенекеджии, пътна помощ, снабдители) - 30 човека Работно облекло комплект - 30 броя, включващ: Гащеризон зимен вариант - Топлозащитен, непромокаем Гащеризон летен вариант - от 100% памук. Полугащеризон с широка предна платка, регулируеми презрамки Тениска лятна Тениска зимна Работен елек - памук/ПЕ, ветро и водоустойчиво яке без ръкав от ПЕ и микрофибърна вата Зимно яке Ръкавици зимни Зимна шапка Лични предпазни средства: Ръкавици гумирани 30бр Обувки летни 30 бр Обувки зимни 30 бр Престилка защитна 20 бр - PVC Водозащитен костюм 3 бр. - PVC, водо- и маслоустойчив, размер: 90х120 Шлем за заварчици 15бр - Подвижна маска, която освобождава и двете ръце и осигурява цялостна защита на лицето и очите Цяла лицева маска 5бр - две филтърни гнезда, голям коригиращ се визьор, които осигурява панорамен изглед, патентована сбруя за бързо сваляне и слагане. Изработена от комбинация от гума и пластмаса, осигуряваща сигурност и комфорт Сигнална шуба 3бр - със светлоотразителни ленти, изработен от poly-oxfоrd полиуретан, водоустойчива Отдел Охрана - 13 човека Работно облекло комплект - 13 броя, включващ: Панталон летен Панталон зимен Тениска лятна Тениска зимна Работен елек Зимно яке Ръкавици зимни Зимна шапка Лични предпазни средства: Обувки летни - 13 бр Обувки зимни - 13 бр Водозащитен костюм - 13 бр Отдел Пътнически превози - 50 човека Работно облекло комплект - 50 бр: Панталон летен Панталон зимен Тениска лятна Тениска зимна Работен елек Зимно яке Ръкавици зимни Зимна шапка Лични предпазни средства: Ръкавици гумирани 50бр Обувки летни 50 бр Обувки зимни 50 бр Престилка защитна 50 бр Водозащитен костюм 50 бр Сигнална шуба 50 бр Отдел Заведения (готвач, работник в кухня) - 29 човека Работно облекло, комплект - 29бр Престилка летен вариант - Работна престилка от памук против замърсявания в кухнята, за защита от допир до храна и за осигуряване на добра хигиена Панталон летен вариант Тениска с къс ръкав Лични предпазни средства: Обувки - 29 бр - тип сабо с полиуретаново ходило Отдел Заведения (Сервитьори, бармани) - 20 човека Работно облекло - 20бр Панталон летен вариант Риза с къс ръкав Лични предпазни средства: Обувки летни 20 бр 50 360.50 50 360.40
Публичност и визуализация : Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на Европейския социален фонд на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и процедура "Добри и безопасни условия на труд". Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта и бюджета му; изработка на информационни стикери за маркиране на новозакупеното оборудване, свидетелстващи за финансовата подкрепа на ЕСФ на ЕС при добиването му; цялостна маркировка на документацията и досието по проекта. Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР и също така ще утвърди сред обществото и по-конкретно сред работодателите идеята, че повишаване ефективността и производителността се постига чрез икономика основана на знанието, социалните ценности и инвестициите в човешкия капитал. 1 500.00 1 434.99

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.