Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 728 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение планира да осигури грижа в домашна среда за не по-малко от 39 лица с увреждания и възрастни хора, в невъзможност за самообслужаване. Услугата ще се предоставя на територията на цялата община, като допълнение на предоставяните към момента социални услуги в общността. Проектното предложение надгражда и продължава реализираните интегрирани здравно-социални услуги по процедура "Патронажна грижа +", чрез реализиране на следните дейности:
1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания;
4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
С реализацията на проекта ще се окаже подкрепа в домашна на най-зависимите от грижа възрастните хора и лицата с увреждания от общината, които изпитват затруднения в самообслужването, ползването на здравни и други публични услуги, осигуряване на храна, стоки и вещи от първа необходимост, включително медикаменти.
Интегрираните здравно-социални услуги ще се предоставят за период от 21 месеца, като се предвижда проекта да стартира един месец по-рано като подготвителен период, свързана с подбор и наемане на потребители и персонал на услугите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.: Дейността осигурява предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги на територията на всички населени места от община Ябланица, в които има нуждаещи се лица от целевите групи, за период от 21 месеца. Възрастните в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания ще бъдат подкрепени чрез следните дейности: 1. Предоставяне на почасови мобилни ИЗСУ по домовете и психологическа подкрепа; 2. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите); 3. Предоставяне на информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания; 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни ИЗСУ в домашна среда. Предвижда се проекта да стартира един месец по-рано като подготвителен период, свързан с подбор на потребители и наемане персонал на услугите. Подготвителните дейности ще бъдат извършени от екипа на проекта и организатор на услугите /0,5 щ. бр./, който ще бъде назначен през първия месец от реализиране на дейността. За целта ще бъдат разпространени инф. материали за услугата, обявяване на свободните позиции по проекта, консултиране на гражданите на общината за възможностите за ползване на ИЗСУ, прием на заявления на желаещи да получат подкрепа. От първия месец ще бъде назначен и 0,5 щ. бр. шофьор, който заедно с ръководителя на проекта и организатора ще разпространяват информация за проекта във всички населени места и ще събират заявления от кандидат-потребители. Ще бъдат разработени вътрешните документи за функциониране на услугите. За предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги е предвидено назначаване на следния персонал: 0,5 щ. бр. организатор, 0,5 щ. бр. шофьор и 9 щ. бр. "домашен помощник". За сметка на Единната ставка ще бъде назначен 0,25 щ. бр. на длъжност "фелдшер" на ТД и "здравен медиатор" и "психолог" на ГД. Числеността и квалификацията на персонала са съобразени с капацитета почасовото предоставяне на ИЗСУ, отдалечеността на населените места, както и с необходимостта от осигуряване на качествена грижа за лицата с увреждания и възрастните в невъзможност за самообслужване. Съобразявайки се с потребностите на потребителите, въз основа на индивидуалните оценки и с цел по-високо качество на предоставяните услуги, при необходимост ще бъде нает допълнителен персонал за осигуряване на грижа в домашна среда, в рамките на предвидените средства за персонал. В зависимост от броя на потребителите в населените места и техните потребности, ще бъде допустимо една щатна бройка "домашен помощник" на 8 часов работен ден да бъде разделяна на две щатни бройки на 4 часов ден в рамките на предвидените средства за персонал. ИЗСУ ще бъдат допълнени с предоставяне на психологическа подкрепа, информиране и консултиране за превенция и профилактика на социално значими заболявания, а при необходимост ще бъде осигурявано съдействие за консултация със специалисти. Персонала, осигуряващ грижа за потребителите, ще бъде подкрепен чрез извършване на регулярна супервизия. При назначаването му ще бъде извършено въвеждащо обучение, а последствие надграждащи и подкрепящи обучения. Услугите ще бъдат мобилни, като ще бъдат използвани транспортни средства на общината. Включването на потребители в услугата ще е въз основа на изготвена индивидуална оценка на потребностите и определена необходимост от вида на грижата, периодичност и интензитет на предоставяне. Заложените средства за възнаграждения на персонала са в съответствие с Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет. Планираните средства за изпълнение на дейността са съобразени и обвързани с планирания капацитет на услугите и мобилното им предоставяне. 375 012.55 141 455.61

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.