Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 309 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът на КЛИЪР ДЕФИНИШЪН ООД е плод на предприемаческата идея на инж. Надежда Димитрова, инженер-технолог с над 20 години опит в козметичната индустрия. В същността си целта на проекта е стартиране на изцяло иновативно производство на капсули/монодози, съдържащи натурални концентрати и серуми, подходящи за директна употреба или разтваряне и добавяне към козметични продукти с цел персонализиране на продукта според желанието на клиента. Идеята е насочена към удовлетворяване на строго индивидуалното желание на потребителя да създаде продукт, отговарящ на личните му потребности, нужди и предпочитания.
Проектно предложение ""Клиър дефинишън ООД" - намери твоят козметичен продукт" по същество представлява инициатива за получаване на финансова помощ чрез ОП "Иновации и конкурентоспособност" с цел стартиране на производство и реализация на пазара на иновативни за козметичния пазар продукти и представлява комплексна аргументация на приложимостта на предприемаческата идея, включваща описание на конкретни дейности и обвързаните с тях разходи, водещи до изпълнението й; анализ на ефективността на предприемаческата инициатива и на възможностите за пазарна реализация, както и план на финансовата рентабилност, формулиран в Бизнес план. 
Предложението включва и мерки за създаване на продължителна и устойчива заетост на квалифицирани специалисти и има добавена стойност чрез широко обхватен социален ефект.
Включените дейности и разходи напълно кореспондират на допустимите, посочени в Условията за кандидатстване. Предвидените цели и резултати са в полза на преодоляване на предизвикателствата пред устойчивостта и ефективността на българската икономика по отношение на икономическата дейност, предприемаческия профил и териториалното приоритизиране. предложеното за подкрепа новостартиращо производство, обект на финансиране, категорично попада и в Тематичните области на ИСИС, раздел ИНДУСТРИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ И БИО-ТЕХНОЛОГИИ.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Сформиране и наемане на квалифициран екип и материално обезпечаване на реализацията на предприемаческата идея (Дейност 1 от Условията за кандидатстване) : В рамките на тази дейност Кандидатът е предвидил назначаване на 4 лица, включително предприемача, които да бъдат включени в субсидирана заетост, с цел обезпечаване на необходимостта от компетентни инженери и химици, които да съдействат за различните етапи от производството на продукта - предмет на предприемаческата идея, и за изпълнението на проекта. Съгласно идентифицираните нуждите на предприятието за реализиране на предприемаческата идея по проекта се планира да бъде назначен квалифициран персонал с професионален опит и образование, състоящ се от: предприемача - автор на идеята; две квалифицирани лица, различни от предприемача, които подлежат на оценка по раздел II „Опит и образование на предприемача и на екипа на кандидата“ от Критериите за техническа и финансова оценка; както и още едно лице, различно от предприемача със съпричастни и приложими към предприемаческата идея опит и/или образование, което няма да бъде предмет на оценка и ще бъде подбрано при стартиране на проекта. Подборът на квалифицирания екип е извършен на база налични образование и квалификация в сферата на химичните науки, както и професионален опит в сфера, сходна на тази, в която се реализира предприемаческата идея. Предприемачът и двама от членовете на екипа ще бъдат назначени в класове "Специалисти" и "Приложни специалисти" и ще отговарят за синтеза, ресурсното обезпечаване, производството и реализацията на продуктите. Четвъртият член на екипа ще осъществява дейности, свързани с лабораторна дейност - тестове и анализи на веществата, които се влагат в производството. Екипът е сформиран от отговорни и способни професионалисти, които могат да реализират предприемаческата идея до краен продукт, който да отговори на идентифицираните нуждите на потребителите. Те ще бъдат наети на стандартни трудови договори при месечна заетост от 4ч/ден. Всички членове на екипа ще запазят своята заетост в дружеството при същите условия и след приключване на проектните дейности за период от минимум 6 месеца, като по този начин ще бъдат постигнати заложените цели за устойчивост по отношение на заетостта и резултати. Втората част от текущата Дейност 1 е свързана с материалното обезпечаване на проекта. Процесът по реализация на предприемаческата в идея в краен продукт изисква оборудване за химична лаборатория, където продуктите ще бъдат произвеждани по вече разработената рецептура по специфично описан технологичен процес, набавяне на съответните съоръжения за производство на капсули/монодози, както и закупуване на оборудване за дозиране, пълнене и индивидуално опаковане на капсулите във флакони или блистер опаковки. В съответствие с т.9 и т.14.2 от Условията за кандидатстване, определящи допустимите по програмата разходи и техните максимални прагове. Кандидатът е предвидил придобиване на активи, чиято стойност се вмества в максималния размер на БФП и съответното съфинансиране от 20%. Планира се закупуване на Производствена линия за пълнене и опаковане на монодози във флакони за химическата индустрия с включени модули и Машина за опаковане на капсулите в блистер. Активите са тясно обвързани с реализацията на предприемаческата идея. Предвидените за закупуване ДМА са автоматизирани и съкращават допълнителните операции за максимално производителност, като в същото време намаляват брака. Класът на оборудването е съобразен с изискванията на Добрите Производствени Практики (GMP) в козметиката. Коефициентът на енергийната ефективност е висок за нисък разход на ел.енергия. Останалото необходимо оборудване за реализация на предприемаческата идея ще бъде обект на собствено финансиране и няма да бъде включено в дейностите и разходите по проекта. Описанието на предвидените за закупуване материални активи е в Приложение Е Техническа спецификация, където са посочени и минималните технически изисквания. Представена е оферта от производител на ДМА. Предвидените разходи съответстват на хоризонталните принципи и на принципите на добро стопанско управление, икономичност и ефикасност. 249 900.00 247 278.77
Публичност и визуализация (Дейност 2 от Условията за кандидатстване) : Съгласно Насоките за кандидатстване дейностите по Публичност и визуализация на проекта са със задължителен характер при реализирането на проекта. Те се състоят в популяризиране на съпричастността на ЕФРР на ЕС при финансирането на проектните дейности, давайки основна информация за вида и целите на изпълнявания проект, както и за очакваните резултати от реализацията му. Изпълнението на дейността ще бъде съобразена изцяло с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Съществото на дейността се състои в подбор на методи и средства за информиране на обществеността за основните аспекти и цели на проекта. Изпълнението й ще спомогне да се разпространят до широка аудитория възможностите, предлагани от Структурните фондове на Програмен период 2014-2020, и по-конкретно тези на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" и процедура "Насърчаване на предприемачеството". Дейностите по популяризиране и визуализиране на проекта ще включват: изготвяне на информационни табели, даващи обща информация за Бенефициента, проекта и бюджета му; изработка на информационни стикери за маркиране на новозакупеното оборудване, свидетелстващи за финансовата подкрепа на ЕС при добиването му; цялостна маркировка на документацията и досието по проекта. Изпълнението на Дейност "Публичност и визуализация на проекта" ще отдаде дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПИК. 100.00 98.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.