Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 089 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

С реализацията на проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Чирпан" ще се развие нов вид почасова интегрирана здравно - социална услуга за възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания  в техните домове. 
Услугите ще се предоставят от Домашен социален патронаж - град Чирпан и по този начин ще се разшири и дейността му.
Общата цел на проекта е подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на  мрежа от услуги в домашна среда и изграждане на подходящ капацитет за предоставянето им.
За предоставяне на всички услуги се предвижда да бъдат наети служители на следните длъжности: младши специалист "Социални дейности", психолог, медицинска сестра и домашен санитар. На всички кандидати за потребители на социалните услуги по проекта ще бъде изготвена индивидуална оценка на потребностите, според която на всеки потребител ще бъдат предоставени услуги, от които той има нужда. 
В рамките на услугите, психолога ще осъществява психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите.
 Медицинските сестри при желание от страна на потребителите  и необходимост ще проследяват състоянието им. На място в дома на потребителя ще измерват и следят за кръвното налягане, кръвна захар, поставяне на инжекции и други дейности, в компетенциите и правомощията им. 
Предоставянето на услугите по проекта ще стартира от началото на месец 6. 
Услугите ще бъдат предоставяни в продължение на 12 месеца. Очаква се по проекта да бъдат обхванати минимум 61 потребители.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на почасови интегрирани здравно - социални услуги: Интегрираните здравно - социални услуги ще бъдат предоставяни от Домашен социален патронаж - Чирпан, който е и Звено към общинска администрация. Осн. цел на дейността е да бъдат предоставени качествени комбинирани социално - здравни услуги на всеки един потребител, които да обхванат в максимална степен неговите потребности. Съобразно конкретните нужди и потребности на ползвателите на социалните услуги ще бъдат разработени индивидуални план-графици за всеки един от тях, които ще бъдат неразделна част от договорите за предоставяне на услугите. В рамките на 12 месеца в различни населени места на общината се предвижда предоставянето на патронажни услуги, според нуждите на потребителите. Реалният брой на потребителите ще бъде определен на база потребностите на всеки един кандидат-потребител и максималният брой часове на месец на база изготвеният бюджет на проекта. Очаква се услугата да бъде стартирана и предоставяна от началото на месец 6. Два месеца преди стартиране на услугите, ще стартира изготвянето на оценката на потребностите на кандидатите. С цел коректност на изготвяне на оценката и експертиза, минимум две лица следва да участват в изготвянето ѝ. За целта по проекта залагаме назначаването на психолога и мл. специалист "Соц. дейности" от началото на месец 4. Извън 12-те месеца по предоставяне на патронажните грижи тези двама служители ще изготвят индивидуалните оценки на всеки един кандидат потребител. По този начин те ще имат време, докато се набират Заявления на кандидат - потребители, да изготвят системно оценките и да бъдат запознати със състоянието на потребителите предварително. От опита придобит до момента по други проекти, свързани с предоставянето на почасови услуги в домашна среда, е от огромно значение качествената предварителна оценка на потребностите и факта, че към момента на стартиране предоставянето на услугите, екипът по предоставяне на услугите вече има яснота за състоянието на потребителите и са запознати с конкретните случаи. Също така, когато Екипът по реализация на проекта пристъпи към провеждане на събеседване и подбор на служителите на длъжност "Домашен санитар" и "Медицинска сестра", Мл. специалист "Соц. дейности" и "Психолог" ще бъдат включени, като експерти, в Комисията която ще проведе събеседванията. Към този момент те вече ще бъдат запознати с голяма част от кандидат - потребителите, чиито оценки ще изготвят и вече ще имат поглед върху потребностите им и техните очаквания към персонала, който ще предоставя услугите по патронажна грижа. Мед. сестри, които ще бъдат назначени на трудов договор на 4 часа при желание и нужда от страна на потребителите ще проследяват състоянието им. На място в дома на потребителя ще измерват и следят за кръвното налягане, кръвна захар и други дейности, в компетенциите и правомощията им. За дейността на мед. сестри в материалите по проекта са заложени за закупуване апарати за кръвно налягане, глюкомери с тест лентички и други мед. пособия и консумативи, нужни за дейността им. Психологът ще осъществява психологическа и мотивационна подкрепа на потребителите. Предоставянето на психологическата подкрепа е част от патронажните услуги. Наличието на психолог в екипа предоставящ услугата, сам по себе си гарантира по-добро качество на услугата и по добро обхващане на нудите и потребностите на потребителите. От дейността на психолога ще могат да се възползват всички потребители, които съгласно изготвените индивидуални оценки имат нужда от този тип подкрепа. Мл. специалист "Соц. дейности" освен соц. консултации на потребителите при нужда, ще отговаря и за цялостната организация и координиране на екипът по предоставяне на услугата патронажна грижа. Вместо да се залага конкретен брой лица за длъжността "Домашен санитар", се залага възнаграждението като брой човеко-часове. Опита придобит до момента говори, че този начин е по - вариативен и дава повече възможности на екипа по проекта и този за предоставяне на услугата за реакция в много от случаите. 120 250.35 134 028.28
Обучение и супервизия на персонала: Основната цел на дейността е провеждането на въвеждащо обучение за качествено предоставяне на почасови услуги и супервизия на персонала предоставящ услугите. Организиране и провеждане на въвеждащо обучение на кандидатите за предоставяне на почасови интегрирани здравно - социални услуги, преди да започнат работа в дома на потребителя за изграждане на умения и знания, необходими за удовлетворяване на неговите конкретни нужди и потребности. Поради придобитият до момента опит в предоставянето на социални услуги в реализирани проекти, се предвижда да бъдат обучени допълнително кандидати за длъжността "Домашен санитар", с цел да се покрие едно бъдещо текучество на персонала. Обучението ще бъде проведено в рамките на 5 дни, съгласно публикуваната методика за предоставяне на патронажните грижи. Обученията са разделени на: - въвеждащо обучение за медицинските специалисти; - въвеждащо обучение на специалистите в областта на социалните дейности; - надграждащо обучение на специалистите в областта на социалните дейности. Обученията по предоставяне на услугата „патронажна грижа” по проекта ще бъдат извършени от служител на община Чирпан с необходимото образование и практика в провеждането на тези обучения. Супервизията по проекта ще се извършва ежемесечно в продължение на 11 месеца. Ще бъде пропуснат само първият месец от стартиране на услугата, с цел натрупване на практика и опит от служителите при предоставянето на услугите в реална работна среда. Супервизията (индивидуална и групова) ще бъде извършвана от квалифициран служител на Община Чирпан, с необходимото за целта образование и опит. 2 725.65 2 725.53
Ремонт, оборудване, обзавеждане и закупуване на транспортно средство за мобилна работа: За нуждите на екипа по предоставяне на мобилни услуги по проекта ще бъде закупен лек автомобил. Той ще спомогне за ефективното обхващане на потребителите от специалистите - мед. сестри, мл. експерт "Соц. дейности", психолог. Автомобилът ще бъде необходим на експертите при почасовото предоставяне на услугите от тяхна страна на потребителите, навременното придвижване между тях и бързата реакция при нужда. Ежемесечно се осъществява и мониторинг на услугите от страна на мл. спец "Социални дейности" и психолога, които ще посетят потребителите във всички населени места на общината. Липсата на превозно средство ще затрудни неимоверно работата им, поради което е наложително закупуването на един лек автомобил. За предоставяне на услугата "патронажна грижа" ще бъдат използвани помещения в сградата на Домашен социален патронаж - Чирпан. Помещенията не са ремонтирани от години и е необходимо освежаването им, за създаването на нормална работна среда на екипа по предоставяне на услугата. Предвижда се единствено вътрешно боядисване на помещенията и полагането на ламиниран паркет. Отоплението в сградата на Патронажа се осъществява с парно, но няма климатизация и през лятото работните условия са лоши. Поради тази причина по проекта залагаме и закупуването на 2 броя климатици за помещенията на специалистите по проекта. Чрез тази дейност ще бъде закупено оборудване и обзавеждане за нормалното функциониране на екипът по предоставяне на услугите. Пълно обзавеждане за три броя работни места, включващо – бюро, работен стол и компютърна конфигурация с лицензирана операционна система WIN7PRO и една етажерка. Във връзка със съхранението на консумативите, които ще ползват мед. сестри по проекта е необходимо и наложително закупуването на шкаф за мед. изделия. Предвиждаме закупуването на един такъв, с отделни секции, метален със самостоятелно заключване на всяка една от тях. Ще бъде закупен и един брой метален архивен шкаф със заключване, т.к. проекта е свързан със съхраняването и на копия на лични документи на потребители и служители. Предвиждаме да бъде закупен един брой принтер и един бърз документен скенер. Причината за закупуването и на двете машини е намаляването до минимум на разходите за финансова издръжка на услугата. От опита придобит до момента в работата по проекти по схеми като „Помощ в дома”, „Алтернативи”, "Независим живот" и други социални проекти е на лице огромно количество документация, нормално произтичаща от големият брой служители и потребители обхванати в един проект. Ежемесечно се налага принтирането на отчети на персонала, планове и графици на потребителите в по три екземпляра, договори за услуги и оценки на потребности. Всичко това утежнява изключително много бюджета на проекта или средствата за издръжка на дейността на екипът от към консумативи. Закупуването на принтер е наложително, поради желанието да се пести хартия, по-евтини консумативи и автоматичен двустранен печат. Поради онлайн отчитането на проектите е и необходимостта от наличието на бърз документен скенер. Екипът за организация и управление на проекта не се намира на едно и също място с екипът по предоставяне на услугата и няма пряк достъп до документацията от досиетата на потребителите. Поради тази причина се налага редовно сканиране на документите от екипа по предоставяне на услугата. Скенерът ще бъде заложен с автоматично двустранно сканиране. 49 995.11 49 985.12

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.