Предварителни дейности свързани с набавяне на техническа документация: Предварителните дейности са свързани с набавяне на следната техническа документация, необходима за подаване на предложението за изпълнение на инвестицията:
1. Изготвяне на обследване за енергийна ефективност, придружено с валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ;
2. Изготвяне на обследване по реда на чл. 176в от ЗУТ за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 от ЗУТ и Технически паспорт в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството;
3. Подготовка на искане за становище от РИОСВ относно необходимостта от ОВОС.
|
58 368.00
|
0.00
|
Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор: Дейността ще се изпълнява чрез инженеринг - изготвяне на технически проект, изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) и упражняване на авторски надзор по време на строителството за обект „Внедряване на мерки за енергийна ефективност в Регионална библиотека „Христо Ботев“ – Враца“. Технически проект ще се изготви на база предварително изготвените Енергийно и техническо обследване, в съответствие с разпоредбите на ЗУТ.
Изпълнението на строително-монтажните дейност включва обновяване, модернизация и внедряване на мерки за енергийна ефективност на съществуващия сграден комплекс на Община Враца, включващ Административна сграда, Концертна зала и Библиотека, находящ се в УПИ I-197, кв. 30, ЦГЧ, по плана на град Враца, идентификатор 12259.1020.197.1 по КК на града. Сградите са свързано застрояване на 3 сгради около правоъгълен вътрешен двор и са функционално свързани. Сградата на Община Враца и Концертната зала са ремонтирани по проект “Реконструкция, ремонт и внедряване на мерки за ЕЕ на админ. сгради”.
Разгънатата застроена площ на сградата на библиотеката е 5816.60 м2. Сградата е построена през 1974 години. На изток граничи със сграда общинска администрация и с вътрешен двор, на запад – с ул. „Петропавловска“, на север - с ул. „Антим I-ви”, а на юг - с вътрешен двор. Представлява масивна сграда с разчупена в план и височина форма. Библиотеката разполага с 4 ет. нива и частичен сутерен. В рамките на сградата са разположени Библиотека „Христо Ботев“, Дирекции/отдели на Община Враца, с разл. функции, като дирекция "Местни данаци и такси", Отдел „Гражданско състояние”, зала на Общински съвет - Враца, както и търговски обекти.
В изпълнение на проект „Достъпна архитектурна среда за хора с увреждания в Регионална библиотека „Христо Ботев“ град Враца“, финансиран от Агенция за хората с увреждания е осигурен достъп за хората с увреждания до Регионална библиотека град Враца, както и по проект „Красива България“ са изградени два броя пътнически асансьори, чрез които в сградата е осигурена достъпна архитектурна среда в съотведствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г.
В съответствие с насоките за кандидатстване по настоящата процедура, Община Враца ще поеме със собствени средства разходите за осигуряване на достъпа среда чрез преустройство на съществуващи сервизни възли в тоалетни за хора с увреждания, мерки по мълниезащитната и пожаробезопасната инсталации, както и строителни конструкции. Изпълнените към момента на подаване на предложението за изпълнение на инвестицията мерки по осигуряване на достъпна среда на хора неравностойно положение два броя пътнически асансьори, по проект „Достъпна архитектурна среда за хора с увреждания в Регионална библиотека „Христо Ботев“ град Враца“, финансиран от Агенция за хората с увреждания е осигурен достъп за хората с увреждания до Регионална библиотека град Враца, както и по проект „Красива България“ са, ще бъдат изключени от актуализацията на техническия проект, подробната количествено-стойностна сметка и няма да бъдат обект на искането за финансиране по процедурата.
|
2 316 840.00
|
0.00
|
Строителен надзор : Дейността включва Упражняване на строителен надзор
Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ.
Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП.
Обхватът на договора за строителен надзор включва:
• извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад;
• упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането в експлоатация;
• изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите;
• заверяване на екзекутивна документация;
• изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР;
• контролиране цялостния строителен процес;
• отговорност за качеството на използваните материали;
• изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта;
Упражняването на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на НПВУ и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. |
63 007.20
|
0.00
|
Актуализация на технически проект и упражняване на авторски надзор: За реализиране на инвестиционното намерение е необходимо да бъде актуализиран одобрения инвестиционен проект. Преработката ще бъде разработена във фаза „Технически проект“ по следните части:
- Архитектура;
- Конструкции;
- Електро;
- Водоснабдяване и канализация;
- ОВК;
- Енергийна ефективност, вкл. Оценка за енергийната ефективност;
- Пожарна безопасност;
- Пожароизвестяване;
- Геодезия;
- План за безопасност и здраве;
- План за управление на строителните отпадъци (ПУСО).
По всички части, след актуализацията на проекта ще бъдат изготвени подробни количествени сметки и количествено стойностни сметки.
В рамките на тази дейност ще бъде оказан авторски надзор по време на строително-ремонтните дейности по проекта от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта е да се съблюдават процесите и последователността на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Авторският надзор ще се осъществява по всичките части на работните проекти. |
0.00
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор: Тази дейност включва изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция. |
18 000.00
|
0.00
|
Организация и управление, информация и публичност: Дейността включва две поддейности:
Поддейност 1: Организация и управление
Поддейността по организация и управление на проекта има за цел да допринесе и осигури ефективното, ефикасно и навременно изпълнение на проекта, в съответствие с изискванията на Процедурата, Договора за финансиране, както и с принципите за добро управление. Екипът ще се състои от тематични експерти с опит в изпълнението и управлението на проекти на следните длъжности: Ръководител, Координатор, Счетоводител, Експерт СМР и Експерт Обществени поръчки.
За целия период на изпълнение на дейностите, екипът за управление на проекта ще има следните задължения:
-упражнява контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между Структурата за наблюдение и докладване /СНД/ и Бенефициента;
-предава информация от Бенефициента за СНД;
-организира и провежда обществени поръчки за избор на изпълнители съгласно ЗОП;
-контролира под-договарянето;
-провежда контролни срещи със СНД за текуща проверка по изпълнението на проекта;
-организира и координира дейностите по информация, комуникация и публичност;
-повишава ангажираността на целевите групи по проекта чрез активно включване в проектните дейности;
-контролира първичните счетоводни документи;
-следи за спазване на установените срокове;
-следи за изпълнение на заложените индикатори по проекта;
-съхранява документация и кореспонденция в архив на проекта.
В хода на изпълнение на проекта ще бъдат въведени механизми за контрол при извършването на мониторинг, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове. Процесът на мониторинг ще се придържа към принципите за съвместна работа между експертите; събиране и анализиране на входящата информация; преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора.
Поддейност 2: Информация и публичност
Тази поддейност включва осигуряване на публичност и информация по отношение на предоставения финансов принос на ЕС, както и напредъка в изпълнението на предвидените в предложението за изпълнение на инвестиция дейности.
В съответствие с изискванията на Процедурата крайният получател Община Враца ще оповести произхода и ще осигури видимост на финансирането от ЕС, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза на подходящо място. ЕУП ще има ангажимент да предоставя последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.
Община Враца ще публикува кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС на официалния си уебсайт, както и в социалните мрежи, където предоставената информация ще достигне до най-голям брой заинтересовани страни.
По време на изпълнението на СМР на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери. До една седмица след отстраняването на билборда ще постави постоянна обяснителна табела.
Община Враца ще организира две публични събития в началото и в края на проекта, чрез които ще запознае обществеността с целите на проекта, предвидените дейности и с постигнатите резултати.
На всички официални документи, свързани с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ЕС. |
38 716.00
|
0.00
|